Autor: | Zeus [ 24 Wrz 2023 17:13 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
pyra2 napisał(a): Czy zamkniecie przestrzeni na Izraelem, które spowodowało rzekomo opóźnienie przylotu z Warszawy do Ammanu, a w konsekwencji opóźnienie wylotu do WMI, to siła wyższa, czy nadaje się na odszkodowanie? Na logikę. Jak linia mogła wiedzieć o zamknięciu czegoś co ona nie jest winna.Ps oczywiście nie przysługuje żadne odszkodowanie Wysłane przez moją Nokię 3330 |
Autor: | pyra2 [ 24 Wrz 2023 17:33 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
@Zeus wiedziała, tzn taką podali nam przyczynę opóźnienia w WMI. Ze samolot nie poleci nad Izraelem, ale wystartował też z dużym opóźnieniem. |
Autor: | szpaczny [ 24 Wrz 2023 23:16 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Do Ammanu nie ma zbyt wiele drogi 'do nadrobienia' jesli przestrzen Izraelska byłaby zamknięta. Nie podajesz szczegołów , odszkodowanie należy się jeśli były to linie 'Europejskie' , jeśli wylot opóźnił się. O ile to nie była wina lini lotniczych, ale u CIebie można wróżyć z fusów :- bo brak sensownych informacji ![]() |
Autor: | ansbach1 [ 25 Wrz 2023 19:17 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Dzia11 napisał(a): Czy należy się odszkodowanie jeśli lot 1 jest spoza UE konkretniej z USA Deltą do Francji i spowodowane opóźnienie uniemożliwia mi przesiadkę na air france przez co kolejny lot jest za 4h? Bilety sprzedane jako gwaranty przez KLM Btw moja podróż kończy się w UE czy rozporządzenie nie będzie w mocy mimo wszystko nawet jeśli Delta w stanach się spóźni ? Oczywiście, że KLM ponosi odpowiedzialność za opóźnienie Delty. |
Autor: | Moher [ 26 Wrz 2023 09:58 ] |
Temat postu: | Re: Zmiana czasu przesiadki - prośba o radę |
Czy mógłby ktoś potwierdzić czy w przypadku opóźnienia na locie z EU poza EU powyżej 3500km, odszkodowanie (compensation) na podstawie EU 261 wypłacane jest za opóźnienie powyżej 3h czy 4h? Na większości stron informacyjnych podane jest 3h, jednak linia odpowiedziała mi, że musi być 4h. Na podstawie https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0261 Artykuł 6 faktycznie wspomina o 4h opóźnienia, ale on dotyczy prawa do opieki, noclegu i przebookowania biletu. Nie jest dla mnie jasne kiedy Artykuł 7 o odszkodowaniach jest stosowany w przypadku opóźnienia. Ktoś bardziej zorientowany mógłby pomóc? |
Autor: | dg72 [ 26 Wrz 2023 10:20 ] |
Temat postu: | Re: Zmiana czasu przesiadki - prośba o radę |
Przy locie międzykontynentalnym z UE przy opóźnieniu między 3 a 4 godziny linia lotnicza ma prawo pomniejszyć odszkodowanie o 50% Oczywiście w przypadku winy linii lotniczej. |
Autor: | Moher [ 26 Wrz 2023 10:33 ] |
Temat postu: | Re: Zmiana czasu przesiadki - prośba o radę |
Dzięki, mógłbym prosić o wskazanie konkretnego przepisu? Pomoże mi to w dyskusji z linią lotniczą. Co w przypadku biletu łączonego, np. Scoot ATH-SIN-BKK. Lot ATH-SIN opóźniony o 3h30min, ale z racji długiej przesiadki, SIN-BKK był na czas. Czy wobec tego mogę wnosić o odszkodowanie za opóźnienie pierwszego odcinka czy raczej nie, bo na końcowym lotnisku byłem na czas? |
Autor: | dg72 [ 26 Wrz 2023 10:46 ] |
Temat postu: | Re: Zmiana czasu przesiadki - prośba o radę |
Oczywiście to drugie. Gdybyś miał te loty osobno to wtedy inna sytuacja prawna. |
Autor: | Moher [ 26 Wrz 2023 14:14 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Dzięki za pomoc. Czy wciąż mógłbym prosić o źródło nt. 50% odszkodowania? |
Autor: | walerek [ 26 Wrz 2023 15:30 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Rozporządzenie 261/2004 Artykuł 7 2c |
Autor: | Moher [ 26 Wrz 2023 19:23 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Tam jest mowa o re-routing, więc nie wiem jak to się ma do zwykłego opóźnienia. Gdyby można to było zastosować do każdego opóźnienia, to powołując się na ten artykuł, można domagać się 50% odszkodowania za dowolne opóźnienie bo jestem tam napisane: Cytuj: the arrival time of which does not exceed the scheduled arrival time of the flight originally booked (a) by two hours, in respect of all flights of 1500 kilometres or less; or (b) by three hours, in respect of all intra-Community flights of more than 1500 kilometres and for all other flights between 1500 and 3500 kilometres; or (c) by four hours, in respect of all flights not falling under (a) or (b), czyli podana jest tylko górna granica a nie dolna. |
Autor: | Aramise [ 26 Wrz 2023 23:14 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Moher napisał(a): Czy mógłby ktoś potwierdzić czy w przypadku opóźnienia na locie z EU poza EU powyżej 3500km, odszkodowanie (compensation) na podstawie EU 261 wypłacane jest za opóźnienie powyżej 3h czy 4h? Na większości stron informacyjnych podane jest 3h, jednak linia odpowiedziała mi, że musi być 4h. Podepnę się pod pytanie;Na podstawie https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0261 Artykuł 6 faktycznie wspomina o 4h opóźnienia, ale on dotyczy prawa do opieki, noclegu i przebookowania biletu. Nie jest dla mnie jasne kiedy Artykuł 7 o odszkodowaniach jest stosowany w przypadku opóźnienia. Ktoś bardziej zorientowany mógłby pomóc? Opóźnienie powyżej 4h w locie międzykont. z UE poza UE , linia zapewniła nocleg i dolot następnego dnia. Czy należy się wtedy również zadośćuczynienie finansowe? |
Autor: | miriam [ 26 Wrz 2023 23:20 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Zależy od przyczyny ale jeśli to niebyły nadzwyczajne okoliczności to tak. |
Autor: | correos [ 27 Wrz 2023 08:52 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Drodzy forumowicze mam do Was prosbe, moze ktos z Was sprawdzic na flightradarze czas opoznienia FR6624 z dnia 12/8/2023 ? Czy zgodne jest info: Załącznik: fr.jpg [ 10.02 KiB | Obejrzany 1688 razy ] |
Autor: | man4business [ 27 Wrz 2023 09:19 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Załącznik: TwojaNazwa.jpg [ 67.35 KiB | Obejrzany 1668 razy ] |
Autor: | safe_and_sound [ 27 Wrz 2023 11:00 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Dzień dobry Forumowicze, jakiś czas temu spotkała mnie bardzo przykra niedogodność ze strony PLL LOT. Na jednym bilecie kupiłem podróż z kraju UE do Polski z przesiadką w WAW. Pierwszy etap podróży się opóźnił (STD 19:35, ATD 20:21, STA 21:50, Landed 22:11), w związku z czym do WAW dotarłem opóźnieniem, co wystarczyło żeby drugi samolot odleciał beze mnie (STD 22:25, ATD 22:52, STA 23:15, Landed 23:24, ale gate zamknięty). Zwrócę uwagę, że od początku nie podobał mi się krótki czas na przesiadkę, ale pracownik PLL LOT zapewniał mnie, że tyle wystarczy, a najwyżej poczekają. Po całej sytuacji, na mojej rezerwacji widniała informacja o "odwołanym locie". Pani w okienku zaproponowała mi podróż alternatywną następnego dnia około 13:00, zakwaterowanie w hotelu itd. Nie przyjąłem voucherów, ponieważ musiałem być obecny w pracy następnego dnia i wróciłem do domu na własną rękę. Do miejsca docelowego dotarłem o 4:00 (czyli również ponad 3h później niż o planowanej godzinie). Po wnikliwej lekturze tego forum zdecydowałem się napisać reklamację wnoszącą o odszkodowanie na podstawie 261/2004 oraz zwrot pieniędzy za podróż alternatywną. Jakie było moje zdziwienie, kiedy w odpowiedzi dostałem informację, że zrezygnowałem z umowy przewozu i brakuje podstaw do wypłaty odszkodowania! Mało tego, nawet nie chcą mi zwrócić bilet za drugi odcinek podróży. Co poradzilibyście w tej sytuacji, odwoływać się czy uderzać od razu do rzecznika? |
Autor: | dg72 [ 27 Wrz 2023 11:08 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Idź do pośrednika od odszkodowań od linii lotniczych, bo prawnie twój przypadek nie jest zero jedynkowy jak Ci się wydaje. |
Autor: | Zebra1313 [ 27 Wrz 2023 15:21 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Temat odległy bo ze strony 450. W przepisie który podajesz jest wyrażenie napisane ze "musi wykazać" a żeby to zrobić to powinien przedstawić dowody.To oznacza, że przewoźnik ma pewną elastyczność w wyborze rodzaju dowodów, które może dostarczyć, ale nadal musi udowodnić istnienie nadzwyczajnych okoliczności, aby zwolnić się z obowiązku wypłaty odszkodowania. Jeśli rozbijasz to na wyrywki to wychodzi właśnie niedopowiedzenie typu "czy musi" "czy zaleca się".To tak jakby wyciągać cos z kontekstu zdania i opierać się na tym zamiast na całości. Czyli reasumującac W kontekście tego tekstu "powinien" to "musi" lub "jest zobowiązany do". Tekst mówi o obowiązku przewoźnika lotniczego dostarczenia odpowiednich dowodów w celu udowodnienia istnienia nadzwyczajnych okoliczności i zwolnienia się z obowiązku wypłaty odszkodowania. W praktyce oznacza to, że przewoźnik jest zobowiązany do dostarczenia tych dowodów, aby spełnić wymagania prawne piotrkr napisał(a): -- 29 Lip 2023 11:27 -- Zebra1313 napisał(a): -- 27 Lip 2023 09:50 -- Przewoźnik lotniczy powinien dostarczyć takie dowody właściwemu krajowemu organowi odpowiedzialnemu za egzekwowanie przepisów oraz zainteresowanym pasażerom, zgodnie z krajowymi przepisami o dostępie do dokumentów... Ale czy "powinien" to znaczy "musi" czy "zaleca się"? Który przepis konkretnie to określa? -- 29 Lip 2023 11:38 -- W https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 6XC0615(01) w rozdziale "5. NADZWYCZAJNE OKOLICZNOŚCI " jest trochę szerzej: Cytuj: Przewoźnicy mogą dostarczyć jako dowód wewnętrzne wyciągi z dzienników pokładowych lub sprawozdań dotyczących incydentów lub zewnętrzne dokumenty i oświadczenia. W przypadku odesłania do takich dowodów w swej odpowiedzi do pasażera lub do krajowego organu, powinny one również zostać im przekazane. Jeżeli przewoźnik lotniczy powołuje się na nadzwyczajne okoliczności, takie dowody powinny być dostarczane bezpłatnie przez przewoźnika lotniczego krajowemu organowi odpowiedzialnemu za egzekwowanie przepisów i pasażerom zgodnie z krajowymi przepisami o dostępie do dokumentów. |
Autor: | golen [ 27 Wrz 2023 16:13 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
safe_and_sound napisał(a): Dzień dobry Forumowicze, jakiś czas temu spotkała mnie bardzo przykra niedogodność ze strony PLL LOT. Na jednym bilecie kupiłem podróż z kraju UE do Polski z przesiadką w WAW. Pierwszy etap podróży się opóźnił (STD 19:35, ATD 20:21, STA 21:50, Landed 22:11), w związku z czym do WAW dotarłem opóźnieniem, co wystarczyło żeby drugi samolot odleciał beze mnie (STD 22:25, ATD 22:52, STA 23:15, Landed 23:24, ale gate zamknięty). Zwrócę uwagę, że od początku nie podobał mi się krótki czas na przesiadkę, ale pracownik PLL LOT zapewniał mnie, że tyle wystarczy, a najwyżej poczekają. Po całej sytuacji, na mojej rezerwacji widniała informacja o "odwołanym locie". Pani w okienku zaproponowała mi podróż alternatywną następnego dnia około 13:00, zakwaterowanie w hotelu itd. Nie przyjąłem voucherów, ponieważ musiałem być obecny w pracy następnego dnia i wróciłem do domu na własną rękę. Do miejsca docelowego dotarłem o 4:00 (czyli również ponad 3h później niż o planowanej godzinie). Po wnikliwej lekturze tego forum zdecydowałem się napisać reklamację wnoszącą o odszkodowanie na podstawie 261/2004 oraz zwrot pieniędzy za podróż alternatywną. Jakie było moje zdziwienie, kiedy w odpowiedzi dostałem informację, że zrezygnowałem z umowy przewozu i brakuje podstaw do wypłaty odszkodowania! Mało tego, nawet nie chcą mi zwrócić bilet za drugi odcinek podróży. Co poradzilibyście w tej sytuacji, odwoływać się czy uderzać od razu do rzecznika? Ale w centrum transferowym zrezygnowałeś z podróży czy po prostu nie stawiłeś się na ten lot następnego dnia o 13 (zapewne miałeś już automatycznie zmieniony bilet na ten kolejny lot)? |
Autor: | safe_and_sound [ 27 Wrz 2023 17:31 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
golen napisał(a): Ale w centrum transferowym zrezygnowałeś z podróży czy po prostu nie stawiłeś się na ten lot następnego dnia o 13 (zapewne miałeś już automatycznie zmieniony bilet na ten kolejny lot)? W centrum transferowym. |
Strona 459 z 514 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |