Autor: | jarp [ 15 Wrz 2023 20:06 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Przebudowana na iidentyczna jak była pierwotnie tylko dzień później. |
Autor: | onufry_z [ 15 Wrz 2023 20:17 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
LOT kłamie w żywe oczy? Potwierdzenie pisemne odmowy wejścia na pokład z powodu overbookingu w IST konieczne. Także rezerwacja po zmianie w HKT na emailu. |
Autor: | farmer [ 16 Wrz 2023 16:12 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Analsix napisał(a): Dzisiejszy lot waw-ams Opóźnienie 3h - twierdzą że ze względu na warunki atmosferyczne. Jak to możliwe kiedy cały czas wszystkie operacje startów i lądowania odbywają się normalnie w AMS? Czy to jest normalna praktyka ŁO? U mnie to samo na locie z GDN. Finalnie nie zderzyłem na przesiadkę i poleciałem dzień później z AMS. A teraz najlepsze. Na oryginalnym bookingu miałem 40 minut na przesiadkę, a przez opóźnienie drugiego lotu, według flightradar miałem 50 minut. KLM się zasłania, ze przez warunki atmosferyczne opóźnienie pierwszego lotu dyskwalifikuje mnie do wypłaty odszkodowania. I teraz pytanie: czy faktycznie były to warunki atmosferyczne (wiele lotów normanie lądowało) i drugie, skoro miałem więcej czasu na przesiadkę i sami mnie wykreślili z listy pax (poinformowała nas o tym załoga w trakcie lotu z GDN do AMS) to z całym szacunkiem do KLM ale to była ich decyzja o skreśleniu mnie z listy PAX, a opóźnienie z GDN nie miało tutaj dla mnie znaczenia, wiec powod opóźnienia, nawet jeśli były to warunki atmosferyczne, raczej nie ma znaczenia. Dajcie znać czy mam racje, bo odmówili już dwa razy i teraz pozostaje mi droga poza KLMem. |
Autor: | jarp [ 16 Wrz 2023 19:24 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Wg dokumentu z overbooking turkisha rezerwacja była żnieniona na LOT w dniu kolejnym. Niestety nje mam potwierdzenia z overbookingu z IST. |
Autor: | marek2011 [ 16 Wrz 2023 19:34 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
@farmer: nie przesądzam przyczyn opóźnienia w Twoim przypadku, ale weź pod uwagę, że to, że "inne loty gdzieś startowały / lądowały" nie oznacza automatycznie, że warunki pogodowe nie mogą być przyczyną konkretnej nieregularności - wystarczy, że są np. niekorzystne warunki na trasie i trzeba omijać jakiś front burzowy, albo że jakieś czynniki pogodowe (silny wiatr boczny czy cokolwiek) powodują na jednym czy drugim lotnisku restrykcje ATC wpływające na sloty (bo np. podejście w tych warunkach obniża normalną wydajność operacyjną lotniska np. o 50%). To tak ogólnie. Co do wycofania z lotu - skoro miałeś krótką przesiadkę i opóźnienie pierwszego segmentu przewoźnik podejmuje decyzje operacyjne - uznaje przykładowo, że nie masz szans zdążyć na przesiadkę (bo jest za mało czasu; spadasz poniżej MCT), więc wycofuje cię z rejsu i przebukowuje na inny lot. Ciągle powodem takiej decyzji jest nie widzimisię tylko opóźnienie pierwszego rejsu, a to z kolei miało swoje przyczyny - więc oczywiście kluczowe, jakie. |
Autor: | farmer [ 16 Wrz 2023 20:22 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
@marek2011 dzięki za odpowiedź. Ja nie przesądzam jakie były warunki i przyczyny opóźnienia. Fakt jest taki, ze mimo opóźnienia pierwszego lotu, drugi był opóźniony jeszcze bardziej niż pierwszy i z 40 minut na przesiadkę, zrobiło się 50 (bazując na danych z FR24) więc z założenia spokojnie powinienem na niego zdążyć, ale biec nie było po co, skoro załoga poinformowała nas o anulowaniu segmentu. Teraz KLM zasłania się tylko przyczyna opóźnienia pierwszego segmentu (zapewne dla nich korzystną, a w rozmowach zupełnie omija moje argumenty o wydłużeniu czasu na przesiadkę w konsekwencji opóźnienia obu lotów i tu leży pies pogrzebany. |
Autor: | marek2011 [ 16 Wrz 2023 20:30 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Rozumiem, tylko zwróć uwagę, że to, że samolot ruszył z gate'u 10 min po rozkładowym czasie (ADT), nie znaczy że ten rejs był dłużej "otwarty"; zamknięcie boardingu mogło nastąpić stosownie do SDT czyli ileś tam minut przed nim. Inna kwestia to to, czy faktycznie miałbyś szanse zdążyć na to połączenie mimo opóźnienia pierwszego rejsu - pytanie o ile ten rejs był opóźniony na przylocie. Bo oczywiście decyzja o wycofaniu mogła być przedwczesna jeśli to było tylko 5 czy 10 minut opóźnienia i biorąc pod uwagę wszystkie inne okoliczności (stanowisko postojowe oddalone/rękaw, jaka część terminala itd.) była realna możliwość dotarcia do bramki przed zamknięciem kolejnego rejsu. |
Autor: | xyrxis [ 16 Wrz 2023 22:14 ] |
Temat postu: | Re: Prasówka: ciekawe artykuły o lotnictwie |
Strasznie długi artykuł na stronie Samcika o tym, jak Ryanair potraktował pasażera który doświadczył przedziwnego overbookingu (dowiedział się o nim będąc dopiero na pokładzie samolotu). https://subiektywnieofinansach.pl/overbooking-w-ryanair/ |
Autor: | Anonymous [ 16 Wrz 2023 23:02 ] |
Temat postu: | Re: Prasówka: ciekawe artykuły o lotnictwie |
Przypadek nieciekawy, ale poziom znajomości praw pasażera przez Pana Samcika bardzo słaby. Przecież tu wchodzi nie tylko zwrot kosztów ale i odszkodowanie, a on o kartach kredytowych i ubezpieczeniach się rozpisuje. |
Autor: | lukket [ 16 Wrz 2023 23:30 ] |
Temat postu: | Re: Prasówka: ciekawe artykuły o lotnictwie |
To jest u niego częste, trochę idzie w sensacje, natomiast merytorycznej wiedzy za bardzo tam nie znajdziemy, poza kilkoma tematami na których się zna. Trochę żenujące jest to że sam pisze w artykule, że na pewne rzeczy zwracali mu uwagę w komentarzach.. |
Autor: | piotrkr [ 17 Wrz 2023 08:11 ] |
Temat postu: | Re: Prasówka: ciekawe artykuły o lotnictwie |
-- 17 Wrz 2023 08:10 -- Chyba umyka wam sedno historii: - jak mogli zorientować się dopiero w samolocie że jest overbooking - w ogóle nie zarejestrowali jego pojawienia się, miał no show - nie wystarczy zwykły paragon żeby dostać zwrot kosztów np za jedzenie, trzeba mieć paragon z VAT lub fakturę VAT -- 17 Wrz 2023 08:11 -- lukket napisał(a): Trochę żenujące jest to że sam pisze w artykule, że na pewne rzeczy zwracali mu uwagę w komentarzach.. Co w tym jest żenującego? |
Autor: | lukket [ 17 Wrz 2023 08:15 ] |
Temat postu: | Re: Prasówka: ciekawe artykuły o lotnictwie |
piotrkr napisał(a): Co w tym jest żenującego? Może nieściśle się wyraziłem: jeśli jestem znanym dziennikarzem ekonomicznym, to fajnie byłoby przygotować się do artykułu i posiadać wiedzę na temat, jakie przysługują pasażerowi prawa i możliwości… |
Autor: | almukantarant [ 17 Wrz 2023 09:29 ] |
Temat postu: | Re: Prasówka: ciekawe artykuły o lotnictwie |
To nie jest tekst Macieja Samcika tylko jego syna. |
Autor: | pemat [ 17 Wrz 2023 10:42 ] |
Temat postu: | Re: Prasówka: ciekawe artykuły o lotnictwie |
niby tak, ale to Maciej: - firmuje/odpowiada za stronę SoF - daje nazwisko dlatego powinien dbać (a w tym przypadku - szczególnie) o poziom merytoryczny zamieszczanych artykułów |
Autor: | Darek M. [ 17 Wrz 2023 18:28 ] | ||
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot | ||
LOT odwołał mój lot, przez chwilę cieszyłem się, że nie był on częścią większej całości, ale dostałem już od Was komentarze, że nie ważne iż do celu dotrę po 3:25h. Liczy się to, że lot został odwołany. Czyli jakby mi to wrzucili na jedną rezerwację YYZ-WAW-WRO to dostałbym 600 EUR a nie 250 EUR. Z czego to wynika? Do tej pory myślałem, że ważny jest czas przybycia na lotnisko docelowe. Dostałem takiego maila od LO:
|
Autor: | man4business [ 17 Wrz 2023 19:06 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Ważny jest moment otwarcia drzwi samolotu w miejscu docelowym. Natomiast nie ma najmniejszego sensu pisać o opóźnieniu przed faktem. Czasem przylatuje się mocno przed godziną rozkładową (te są zapisywane trochę na zapas), więc dopiero zobaczysz, czy na pewno dotarłeś z opóźnieniem ponad 3 h. |
Autor: | Darek M. [ 17 Wrz 2023 19:15 ] |
Temat postu: | Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Też mi się tak wydawało. Natomiast chodzi mi o to, co dwie osoby napisały w moim wątku z relacją z podróży. Czyli jak lot anulowany to już odszkodowanie się należy i nieważne ile po czasie przylecę. Czy to prawda? Ps. Na razie zapowiada się 15 min opóźnienia tego opóźnionego, drugiego lotu o 19:55 |
Autor: | Chupacabra [ 17 Wrz 2023 19:38 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Darek M. napisał(a): Też mi się tak wydawało. Natomiast chodzi mi o to, co dwie osoby napisały w moim wątku z relacją z podróży. Czyli jak lot anulowany to już odszkodowanie się należy i nieważne ile po czasie przylecę. Czy to prawda? Ps. Na razie zapowiada się 15 min opóźnienia tego opóźnionego, drugiego lotu o 19:55 Liczy się sam fakt odwołania lotu, poniżej siedmiu dni od wylotu, chyba, że "odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków." |
Autor: | man4business [ 17 Wrz 2023 19:45 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Możesz dać namiary na jakieś orzecznictwo? Chodzi o sytuację, w której pasażer skorzystał z możliwości wykonania lotu innym połączeniem, zaakceptował to rozwiązanie i, powiedzmy, dotrze do celu bez znacznego (3 h) opóźnienia. |
Autor: | Chupacabra [ 17 Wrz 2023 20:00 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Osobiście dostałem takie odszkodowanie za odwołanie lotu LH WRO-FRA w podróży WRO-FRA-LAX-HNL i przebukowaniu na WRO-WAW-LAX-HNL i dotarciu na miejsce o jakąś godzinę później od pierwotnego czasu podróży. https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2011-10/cp110111en.pdf Artykuł 5 Odwołanie 1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie, których to odwołanie dotyczy: a) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 8; oraz b) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2, jak również, w przypadku zmiany trasy, gdy racjonalnie spodziewany czas startu nowego lotu ma nastąpić co najmniej jeden dzień po planowym starcie odwołanego lotu, pomoc określoną w art. 9 ust. 1 lit. b) i c); oraz c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 7, chyba że: i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; lub ii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu; lub iii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu. 2. Gdy pasażerowie zostali poinformowani o odwołaniu, otrzymują oni wyjaśnienie dotyczące możliwości alternatywnego połączenia. 3. Obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. 4. Ciężar dowodu tego czy i kiedy pasażerowie zostali poinformowani o odwołaniu lotu spoczywa na obsługującym przewoźniku lotniczym. |
Strona 457 z 514 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |