Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 456 z 514

Autor:  Kothson [ 02 Wrz 2023 21:09 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Pytanie było proste, reszta to twoja nadinterpretacja. Nie padło pytanie o odszkodowanie, tylko o zwrot kosztów. Naucz się czytać ze zrozumieniem, bo masz z tym spory problem.

Marta Ługiewicz napisał(a):
.
EasyJet nie uznaje reklamacji na zwrot kosztów odwołanego lotu bo przenieśliśmy go na przelot przez Londyn.
Pytanie.moje jest czy jest sens jeszcze walczyć o zwrot pełen?


Wybrali sobie lot przez Londyn, nikogo to nie interesuje, że nie mają paszportu. Przewoźnik wywiązał się ze swojego obowiązku i umożliwił powrót. Pasażer popełnił błąd wybierając powrót przez Londyn nie będąc w posiadaniu paszportu.

Równie dobrze mogliby wybrać lot bezpośredni i nie wejść do samolotu, również nikogo to nie interesuje.

Autor:  dg72 [ 02 Wrz 2023 21:13 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Nowy forumowicz może nie wiedzieć i należało to dodać, iż zwrot za nowe czy niewykorzystane bilety lotnicze jest osobnym roszczeniem i należy wystąpić o odszkodowanie za odwołany lot. Powtórzę za odwołany lot, a Ty nawet nie wiesz co było jego powodem.

Autor:  Kothson [ 03 Wrz 2023 06:40 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Nikt nie pytał o odszkodowanie, powtarzam, a wyłącznie o zwrot kosztów. Nikt również nie prosił cię o edukację w zakresie praw pasażera

Każdy wie czym jest odszkodowanie, a czym zwrot kosztów, tylko ty się znowu w tym wszystkim zgubiłeś.

Autor:  dg72 [ 03 Wrz 2023 08:23 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Marta Ługiewicz napisał(a):
Cześć, próbowałam szukać czego w temacie ale nie znalazłam.
Sytuacja w czerwcu 2023. Lot Madera - Berlin realizowany przez linie EasyJet.
Po komunikacie o odwołanym locie bilety na kolejne wyloty w kolejnych dniach rozchodziły się z prędkością światła plus strona blokowała się. Udało by się wrócić dopiero w terminie +7 dni więc sporo a nic innego nie proponowali. Pojawiła się nagle opcją za 4 dni z przelotem przez Londyn i w stresie ja wybraliśmy ale później okazało się że nie mamy paszportu więc nie mozemy tak lecieć (wszystko zadziało się w ciągu 1h) praktycznie od razu ja odwołaliśmy.
EasyJet nie uznaje reklamacji na zwrot kosztów odwołanego lotu bo przenieśliśmy go na przelot przez Londyn.
Pytanie.moje jest czy jest sens jeszcze walczyć o zwrot pełen?



Kothson napisał(a):
Ewidentny błąd po twojej stronie, więc dlaczego Easyjet ma ponosić koszty?

@Marta Ługiewicz jak tu jeszcze kiedyś zajrzysz to tą odpowiedzią się nie przejmuj. Jest lakoniczna i tym samym niewiele wnosi.
1.Najważniejsze: na podstawie treści Twojego postu złóż reklamację o odszkodowanie do easyJet w sprawie odwołanego lotu Madera - Berlin. W przypadku odpowiedzi negatywnej wnioski do portugalskiego lub niemieckiego odpowiednika ULC, ewentualnie kontakt z pośrednikiem wyspecjalizowanymi w walce o odszkodowania od linii lotniczych
2. Sprawdź czy udało Ci się skutecznie anulować te loty przez Londyn. Następnie czy oba do i z Londynu odbyły się planowo.
Jeżeli w obu przypadkach odpowiesz NIE, wtedy złóż dodatkowo wniosek do angielskiego ADR opisując swój przypadek podobnie w treści co tu, byle z datami i nr lotów.

@Marta Ługiewicz prosząc o pomoc należy podawać szczegóły lotów.
W Twoim przypadku przez odwołanie lotu i Twoją nieprzemyślaną decyzję nastąpiło to co opisałaś.

Autor:  Marta Ługiewicz [ 03 Wrz 2023 08:25 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Nie pisałam o odszkodowaniu, bo nawet i tym nie pomyślałam. Czy to że zapewnili inna opcję powrotu nie zwalnia ich automatycznie z wypłacenia odszkodowania?

Autor:  dg72 [ 03 Wrz 2023 08:27 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

No właśnie nie, dwie różne kwestie z powodu statusu lotu "odwołany", w dniu planowanego odlotu.
Post wyżej napisałem co masz zrobić.

Autor:  kluivert83 [ 04 Wrz 2023 11:24 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Hej.
Klasyka: Opóźniony lot przez co spóźniłem się na łączony lot. Automatycznie zmieniono mi rezerwacje na kolejny, co w konsekwencji spowodowało spóźnienie do miejsca docelowego o ponad 3 h
Wysyłam do LH reklamację i dostaje odpowiedź że powinienem złożyć reklamacje do AirDolomiti mimo że bilet wykupowałem w Lufthansie

Jest sens jeszcze do nich pisać czy raczej od razu do firm zajmujących się odszkodowaniem?

Załączniki:
LH loty.JPG
LH loty.JPG [ 18.78 KiB | Obejrzany 984 razy ]

Autor:  Akna [ 04 Wrz 2023 14:02 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

@kluivert83 próbuj pierw do Air dolomiti, po co oddawać prowizję ;-) jak się nie uda to dopiero uderzaj dalej.

Autor:  onufry_z [ 04 Wrz 2023 21:16 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

@kluivert83
Miałem identyczną sytuację i Air Dolomiti, ku mojemu zdziwieniu, szybko wypłaciło odszkodowanie.

Problem był z ich formularzem a konkretnie z polem z prefiksem nr tel, nic sensownego nie wchodziło i nie chciało dalej puścić. Porobiłem więc screeny wszystkiego, opisałem problem i wysłałem mailem, myślałem że mnie wyśmieją a tu finał pozytywnie mnie zaskoczył.


https://www.airdolomiti.eu/support-and- ... lations-eu
https://hda_s_form.airdolomiti.it/custo ... @item-4--1

Autor:  potek7 [ 05 Wrz 2023 15:19 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Pierwszy raz taka sytuacja i problemy związane z brakiem wiedzy.
Przejrzałem kilkanaście wcześniejszych stron wpisów i nie znalazłem odpowiedzi. Pytanie jest proste, ale nie znam odpowiedzi.
Lot WAW - IST - SIN realizowany przez Turkuish Airline.
Pierwszy odcinek Waw - Ist z godz. 10.20 - odwołany. Przewoźnik zaoferował lot o 18.55 do Stambułu (LOT). Tam przesiadka w nocy na lot do Singapuru, do którego dotarliśmy o zaplanowanej pierwotnej godzinie. Czy za odwołany pierwszy lot należy się odszkodowanie? Turkish odpisał, że nie bo do miejsca docelowego dotarliśmy o zaplanowanej pierwotnie godzinie.

Autor:  Hose [ 05 Wrz 2023 15:37 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

@potek7 Odpowiedź równie prosta co pytanie, Turkish ma rację.

Autor:  potek7 [ 05 Wrz 2023 15:47 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Dzięki za odpowiedź.

Autor:  AGACUS [ 05 Wrz 2023 17:02 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Witam
Nie wiem czy dobrze trafiłam...
Od roku próbuję uzyskać wypłatę odszkodowania dla 4 osób od Smartwings, wysłałam formularz,kilka meili i listów. Za każdym razem odpowiadają, że lot był opóźniony o 43minuty.... a było tak:

Dane wyjściowe: Rezerwacja/karta ITAKA 3964282, 3964232,
Wylot z Kos 05.07.2022 godz. 9.40, lądowanie 05.07.2022 w Katowicach godz.11.25

Po zmianie:
Wylot z Kos 05.07.2022 godz. 22:55, lądowanie 06.07.2022 w Katowicach godz. 00:40

Opóźnienie/ po czasie - 13 godzin 15 minut

Informacje o zmianie otrzymaliśmy na dwa dni przed wylotem z Kos.
Pytanie czy wysłać ostateczne wezwanie do zapłaty czy przekazać sprawę pośrednikowi, czy w ogóle jeszcze jest szansa bo minął rok...
Będę wdzięczna za pomoc.

Autor:  michcioj [ 08 Wrz 2023 17:14 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

drodzy czy ktos byl moze w podobnej sytuacji, dosc dziwnej moim zdaniem, sam do konca nie jestem pewny czy sie nalezy odszkodowanie, wydaje mi sie, ze tak ale sprobuje opisac i poslucham opinii innych :)

przez agencje american express mialem kupiony bilet WAW-LAX-LAS, odcinek waw-lax lotem, krajowka w USA American Airlines.
bilet wedlug lotowskiego call center byl wystawiony na lot czyli 080.

pierwszy odcinek wylatalem normalnie Waw do Lax, potem w Lax samolot sie zepsul, nie bylo innego no i mialem opoznienie okolo 4 godziny 20 minut
w dotarciu do Las.

no i teraz sie zaczyna, 3 godziny przed odlotem z Las do Lax w drodze powrotnej, jakis pracownik od posrednika zmienil moj bilet i jakby rozbil odcinek
LAS-LAX-WAW na dwa oddzielne bilety, czyli LAS-LAX AA, musialem odebrac bagaz i znowu go nadac na odcinek LAX-WAW, wedlug pracownika na lotnisku w LAS
jeden bilet jest wystawiony na AA (las-lax) i kolejny 080 na LAX-WAW (LO).
wedlug informacji lotowskiej (mam potwierdzenie zmian na mailu) w przypadku lotu z WAW do Las calosc byla na lotowskim bilecie 080.
opoznienie bylo 4 godziny 21 minut.
jak uwazacie ? uderzac do Lotu po 600 Euro ?

Autor:  Analsix [ 09 Wrz 2023 08:28 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Dzisiejszy lot waw-ams
Opóźnienie 3h - twierdzą że ze względu na warunki atmosferyczne.
Jak to możliwe kiedy cały czas wszystkie operacje startów i lądowania odbywają się normalnie w AMS?
Czy to jest normalna praktyka ŁO?

Autor:  man4business [ 09 Wrz 2023 08:56 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Nie, nie jest to normalna praktyka. Zwykle "zderzają się z ptakiem".
Ale co do spóźnienia - o którym dzisiejszym locie piszesz, ponieważ jedyny, który widzę, to LO265, planowy przylot 9:35, przewidywany podobno 10:45 11:37, nawet jeśli się z tego zrobi 3 h, to na razie jeszcze się to nie stało?...
Skąd więc to opóźnienie o 3 h? Edit: widzę, że wystartował, będzie opóźniony, ale nie o 3 godziny.
Na tablicy przylotów w AMS bardzo dużo lotów jest oznaczonych jako opóźnione, ale powód nie wygląda na pogodę...
https://www.schiphol.nl/en/arrivals/

Autor:  tommmik [ 10 Wrz 2023 15:14 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Ja dostalem szybko odszkodowanie od LH-czekalem max 14dni

Autor:  magicznykli [ 15 Wrz 2023 17:48 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

magicznykli napisał(a):
Cześć, jestem świeżo po podróży do USA. Niestety, spotkało mnie wiele nieprzyjemności ze strony linii lotniczych. Może ktoś miał podobną sytuację i podpowie jak to ugryźć i uzyskać zwrot kosztów i odszkodowanie. Ale po kolei.
Dawno rezerwowany lot PRG – JFK poprzez oficjalną stronę British Airways. Lot miał się odbyć na pokładzie Finnair z przesiadką w Helsinkach. Co istotne dla późniejszych wydarzeń: 4 osoby podróżowały na jednej rezerwacji, jedna osoba kupiła bilet później i miała osobną rezerwację na identyczne loty.
Około 15 godzin przed odlotem SMS o odwołaniu lotu. Po następnej godzinie nowy lot: PRG – CDG (Czech airlines), CDG – JFK (Air France). Lot do CDG opóźniony niemal 3 godziny, spędziliśmy ten czas uwięzieni w samolocie na płycie lotniska. Powodem rzekome strajki we Francji (żadnych nie widzieliśmy). W efekcie było niemal pewne, że nie zdążymy na lot przesiadkowy do JFK. Niemniej kapitan zapewnił nas że przedstawiciele linii będą na nas czekać tuż po wyjściu z samolotu. Tak się jednak nie stało, dodam że WSZYSCY pasażerowie, bez względu na to jakimi liniami i gdzie później lecieli zostali wystawieni do wiatru. My odnaleźliśmy przedstawiciela Air France, który stwierdził że skoro się spóźniliśmy to nie jego sprawa i mamy zgłosić się do British Airlines lub Czech Airlines. Po około 1,5 godziny dotarliśmy do terminala i stanowisk obsługiwanych przez BA, jednak nikogo już nie było, mieli się tam zjawić następnego dnia. Znaleźliśmy natomiast agenta Finnair, który na wieść o naszym opóźnionym locie zgodził się pomóc i wręczył nam bilety do… Szanghaju!! Kiedy wyjaśniliśmy, że chodzi o lot do JFK, ten zabrał owe bilety, stwierdził że nam nie pomoże i po prostu sobie poszedł. Jedyną nadzieją pozostał czat BA. Proces zmian poprzez czat zajął nam około 2,5 godziny. Ostatecznie przeproszono nas, następnego dnia nasza czteroosobowa grupa miała lecieć z British Airways z przesiadką w LHR do JFK, natomiast dla naszego kolegi z osobną rezerwacją znalazło się miejsce na pokładzie American Airlines bezpośrednio do JFK z CDG, również dnia następnego. Dodatkowo zapewniono nas, że zostaną nam zwrócone wszystkie koszty w związku z tym iż musimy zostać w Paryżu (taxi, hotel, jedzenie – mam rachunki).
Następnego dnia rano stawiliśmy się na lotnisku. Z niewiadomych przyczyn kolega nie mógł zrobić odprawy, mimo iż aplikacja pokazywała że wszystko jest ok. W dużym skrócie, po ogromnych kłótniach z agentami BA, Air France i American Airlines, wszyscy zgodnie stwierdzili że owy kolega ma rezerwację, owszem, ale nie ma biletu! Jak, dlaczego i co to ma znaczyć nie rozumiem do dziś. Wszyscy umyli ręce, to samo napisano nam na czacie! Mam wszystkie zapisy rozmów z czatów. Jednego dnia sami zmieniają rezerwację, drugiego dna twierdzą że to nie oni i nie ich sprawa i mamy iść do American Airlines, albo Air France, albo Finnair albo Czech Airlines. Ostatecznie koledze nie wydano biletu ani nie zmieniono lotu, zmuszony był kupić na szybko bilet liniami Norse za ponad 2000 PLN. My po zmianie, zgodnie z nowym planem poprzez LHR dotarliśmy na JFK.
W wyniku wszystkich odwołanych lotów przepadł nam pierwszy opłacony nocleg. Kolejny problem to wynajęty samochód. Opłacona rezerwacja za 250 EUR. Na miejscu powiedziano nam, że skoro się nie stawiliśmy to obowiązują nowe stawki i musimy dopłacić 900 USD. Taniej wyszło zrobić nową rezerwację za około 500 EUR. Też zastanawiam się jak ugryźć zwrot pieniędzy za ten wynajem.
Później doszedł lot powrotny. Cała nasza grupa miała trasę JFK – LHR (American Airlines) LHR – PRG (British Airways). Dzień wcześniej dostaliśmy SMS o zmianie o propozycji innego lotu. Nasz kolega z pojedynczą rezerwacją nie dostał żadnej informacji, po zalogowaniu się do profilu na stronie BA wszystko było ok. Wieczorem, gdy zalogował się tam ponownie, widniał anulowany lot LHR – PRG, natomiast lot do JFK – LHR był aktywny, kolega nie dostał żadnych propozycji zmian ani w ogóle informacji że coś jest nie tak. Miał po prostu lecieć do Londynu. Ostatecznie zmieniliśmy loty na czacie i polecieliśmy razem. Jednak tu jeszcze jeden problem. Lot JFK - LHR był opóźniony o dwie godzin i 40 minut. Oczywiście uciekł nam samolot LHR – PRG, dostaliśmy kolejny lot 1,5 godziny później. Tu pytanie brzmi, czy to też kwalifikuje się pod odszkodowanie?
Starałem się opisać sytuację najdokładniej jak potrafię, jestem strasznie sfrustrowany i nie wiem jak to rozwiązać i odzyskać wszystko co się nam należy. Mam ogromną nadzieję na Waszą pomoc i podpowiedzi. Z góry bardzo dziękuję.



Cześć, powracam do tematu przerwie. Po długich oczekiwaniach i wydawało się, bezowocnych skargach, poprzez brytyjski CEDR w końcu, British Airways zaproponowało zwrot naszych poniesionych kosztów. Ale żadnego odszkodowania. Myślicie ze jest sens ryzykować i nie zaakceptować tej oferty?

Autor:  jarp [ 15 Wrz 2023 19:41 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Lot

HKT-IST-WAW

HKT-IST - Turkish
IST-WAW - LOT

Kupowane na jednym bilecie w Turkish

1. Oryginalny wylot - overbooking na HKT, wylot następnego dnia - i tu normalnie Turkish wypłacił kasę
2. Przylot do IST i agent LOT twierdzi ze overbooking na locie, Turkish podobnie, zmoeniony lot i ostatecznie po 2h kłotni Turkish zmienia lot IST-WAW na swój 7h później

Turkish nie poczuwa się do odszkodowania za opóźniony lot, twierdząc że overbooking był na LOT
LOT - rozpatruje reklamację, wysyła potwierdzenie że był overbooking i że przyznają 250 E, wypełniam formularz zwrotu srodków - cisza
KOlejna reklamacja na brak wypłaty i dziś @ z LOT że

Pragniemy poinformować, że w poprzednim piśmie przewoźnika z dnia 11 lipca przekazana została błędna decyzja, za co serdecznie przepraszamy.

Na rejsie LO 138 z 26 lutego br. nie wystąpił overbooking, a samolot odleciał z wolnymi miejscami. Ponadto, z historii Pana rezerwacji wynika, że w konsekwencji zakłócenia rejsu Turkish Airlines dnia 24 lutego przedstawiciele przewoźnika wprowadzili w niej zmiany. W wyniku tych działań nie posiadał Pan ważnej potwierdzonej rezerwacji na wyżej wspomniany rejs w dniu odlotu.

no i teraz jak to widzicie, kto odpowiedzialny i co z tym dalej zrobić.

Z góry dzięki!

Autor:  onufry_z [ 15 Wrz 2023 19:55 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Ad2. Napisane chaotycznie i niekonkretnie. Brak info jak wyglądała rezerwacja po przebookowaniu po overbokingu w HKT.
Przy braku staranności przedstawienia sytuacji linie tym bardziej się migają.

E.
Chyba zaczynam rozumieć.
Jeśli w momencie lotu do IST nie było potwierdzonej rezerwacji na lot do WAW tylko miała być załatwiona w IST to nic więcej się nie należy. Turkish już zapłacił jak sam piszesz.

Strona 456 z 514 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/