Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 455 z 514

Autor:  szpaczny [ 20 Sie 2023 22:35 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

szpaczny napisał(a):
Niestety w tym przypadku też mogą być 'specjalne okoliczności' - którymi linia się zasłania.
Jednakże należy ich 'pocisnąć' co to za specjalne okoliczności - draążyć temat, mejlować z nimi , nie odpuszczać - może się uda może nie - ale fakt trzba być wytrwałym w kontakcie z liniami - bo jak już nieraz tu było pisane na forum - próbuja poprostu 'zbyć' pasażera wymówkami.

PS: Mi w Turkishu też mówili że to wina operational reasons beyond the control of the airline, ale po miesiący/półtora przyznali odszkodowanie :)



Przejrzyj wątek z odwołanymi lotami TK - tutaj 99% osób dostawało wiadomośc że 'specjalne okoliczności'

odwolane-loty-turkisha-z-katowic,1498,170081

Autor:  onufry_z [ 20 Sie 2023 23:41 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

bartek. napisał(a):
Dzięki za odpowiedź!

szpaczny napisał(a):
Niestety w tym przypadku też mogą być 'specjalne okoliczności' - którymi linia się zasłania.


Z ciekawości..jakie to specjalne okoliczności mogą wystąpić na ponad tydzień przed odlotem?

Linia jest zobowiązana udowodnić że było to poza jej kontrolą.
Patrz np. post #9015 w tym temacie.

Autor:  bartek. [ 21 Sie 2023 00:15 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Dzięki! Już wysłałem pismo do AerLingus, szkoda że nie poczekałem na taki ładny szablon, no ale zobaczymy co odpiszą :)

A to, że 99% odpowiedzi jest od nadzwyczajnych historiach to nic dziwnego, ale interesują mnie fakty :)

Autor:  szpaczny [ 21 Sie 2023 00:20 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

@bartek. to o specjalne okoliczności sam musisz się dopytać lini, bo tutaj wórżbija Maciej nie pomoże co może za nimi stać (co linia lotnicza wymyśli)

@onufry_z w praktyce tak, w teorii zasłonia się 'informacją o spółce/ strategiczna/ że nie mogą ujawnić' i wtedy tylko do sądu z takim problemem.

Autor:  onufry_z [ 21 Sie 2023 00:34 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

@szpaczny chyba Ci się teoria z praktyką pomyliły ;)

Autor:  coffee_creature [ 27 Sie 2023 23:17 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Chciałabym złożyć wniosek o odszkodowanie za bardzo opóżniony/ odwołany lot i zwrot kosztów za oryginalny bilet. Lot miał odbyć się 02.10.2022, więc wiem, że zostało mi mało czasu (lot był do z UK do Polski). Jeśli jutro złożę wniosek o odszkodowanie i Wizzair udzieli odpowiedzi po powiedzmy 50 dniach i odrzuci mój wniosek, to czy w takiej sytuacji mogę coś jeszcze zrobić, czy odszkodowanie przepadnie, podnieważ minął rok od planowanej daty wylotu?

Autor:  boots [ 27 Sie 2023 23:36 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Dz.U.2022.1235 Art.205c

Autor:  coffee_creature [ 28 Sie 2023 08:48 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Dzięki za odpowiedź. Czy dobrze rozumiem, że można zaczać postępowanie sądowe po 30 dniach jeśli jest brak odpowiedzi ale całość i tak przedawni się po roku od zdarzenia?

Autor:  miriam [ 28 Sie 2023 08:55 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Czekanie na odpowiedź przedłuży okres przedawnienia o 30 dni lub o czas do otrzymania odp. jeśli przyjdzie szybciej.

Autor:  dg72 [ 28 Sie 2023 09:15 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

coffee_creature napisał(a):
Chciałabym złożyć wniosek o odszkodowanie za bardzo opóżniony/ odwołany lot i zwrot kosztów za oryginalny bilet. Lot miał odbyć się 02.10.2022, więc wiem, że zostało mi mało czasu (lot był do z UK do Polski). Jeśli jutro złożę wniosek o odszkodowanie i Wizzair udzieli odpowiedzi po powiedzmy 50 dniach i odrzuci mój wniosek, to czy w takiej sytuacji mogę coś jeszcze zrobić, czy odszkodowanie przepadnie, podnieważ minął rok od planowanej daty wylotu?

Po złożeniu reklamacji do Wizzair po 30 dniach, w przypadku braku odpowiedzi składasz wniosek do ADR.
Do ADR, gdyż lot z czy do UK.
Wizzair ma swój temat o odszkodowaniach. W szukaj u góry wpisz ADR i poczytaj.

Autor:  onufry_z [ 28 Sie 2023 10:44 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

@dg72 a nie po 8 tygodniach?

Załączniki:
IMG_9909.jpeg
IMG_9909.jpeg [ 149.28 KiB | Obejrzany 1555 razy ]

Autor:  dg72 [ 28 Sie 2023 13:02 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Kod:
Przewoźnik ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi. Brak odpowiedzi traktuje się za uznanie reklamacji. Niemniej jest to domniemanie wzruszalne i nie przesądza o wypłacie odszkodowania. W tej sytuacji należy podjąć kroki prawne.

Po odebraniu reklamacji przewoźnik ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi na roszczenie. Termin ten wynika z ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich

Autor:  boots [ 28 Sie 2023 13:39 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Skoro ADR UK, to 8 tygodni, tak jak napisał @onufry_z

Autor:  dg72 [ 28 Sie 2023 13:47 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Tyle że i tak Wizzair w 95 jeśli nie w 99,9% po skutecznym złożeniu wniosku o odszkodowaanie odpowiada w terminie do 30 dni

Autor:  onufry_z [ 28 Sie 2023 14:00 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Mowa była konkretnie o wniosku do ADR a mój screen jest jak widać z pierwszej ręki.

Autor:  rob_sad [ 28 Sie 2023 19:30 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

16 sierpnia tego roku (środa) odwołano nam lot WAW-POZ (część większej podróży z LO z wylotem poza UE, ale całość minimalnie poniżej 1500km). Ostatecznie dolecieliśmy z opóźnieniem ponad 6h. W mailu informującym o odwołaniu napisali o przyczynach operacyjnych (duże spóźnienie miał wcześniejsze loty WAW-BEG-WAW, tu przyczyny nie znam, ale nie było innych opóźnień w tym czasie, więc to nie pogoda, po prostu stał o 3h dłużej na płycie w WAW niż powinien).
Napisałem reklamację do LOT, na razie po 1,5tyg cisza. Po jakim czasie oni zwykle odpisują? Czy powinienem od razu podać numer konta, czy czekać na wskazówki.
LOT ma dziwną praktykę, że dla dzieci chce akt urodzenia załączony do reklamacji i na każdą osobę trzeba pisać osobną reklamację. Serio to tak działa?

Autor:  Zeus [ 28 Sie 2023 19:33 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Oni zazwyczaj odpisują w ostatnim dniu, więć jeszcze poczekaj. Po odpowiedzi, ze wypłaczają podasz nr konta

Autor:  Marta Ługiewicz [ 02 Wrz 2023 19:50 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Cześć, próbowałam szukać czego w temacie ale nie znalazłam.
Sytuacja w czerwcu 2023. Lot Madera - Berlin realizowany przez linie EasyJet.
Po komunikacie o odwołanym locie bilety na kolejne wyloty w kolejnych dniach rozchodziły się z prędkością światła plus strona blokowała się. Udało by się wrócić dopiero w terminie +7 dni więc sporo a nic innego nie proponowali. Pojawiła się nagle opcją za 4 dni z przelotem przez Londyn i w stresie ja wybraliśmy ale później okazało się że nie mamy paszportu więc nie mozemy tak lecieć (wszystko zadziało się w ciągu 1h) praktycznie od razu ja odwołaliśmy.
EasyJet nie uznaje reklamacji na zwrot kosztów odwołanego lotu bo przenieśliśmy go na przelot przez Londyn.
Pytanie.moje jest czy jest sens jeszcze walczyć o zwrot pełen?

Autor:  Kothson [ 02 Wrz 2023 20:04 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Ewidentny błąd po twojej stronie, więc dlaczego Easyjet ma ponosić koszty?

Autor:  dg72 [ 02 Wrz 2023 21:00 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Marta Ługiewicz napisał(a):
Cześć, próbowałam szukać czego w temacie ale nie znalazłam.
Sytuacja w czerwcu 2023. Lot Madera - Berlin realizowany przez linie EasyJet.
Po komunikacie o odwołanym locie bilety na kolejne wyloty w kolejnych dniach rozchodziły się z prędkością światła plus strona blokowała się. Udało by się wrócić dopiero w terminie +7 dni więc sporo a nic innego nie proponowali. Pojawiła się nagle opcją za 4 dni z przelotem przez Londyn i w stresie ja wybraliśmy ale później okazało się że nie mamy paszportu więc nie mozemy tak lecieć (wszystko zadziało się w ciągu 1h) praktycznie od razu ja odwołaliśmy.
EasyJet nie uznaje reklamacji na zwrot kosztów odwołanego lotu bo przenieśliśmy go na przelot przez Londyn.
Pytanie.moje jest czy jest sens jeszcze walczyć o zwrot pełen?

Istotą jest fakt, że lot został odwołany i jeżeli walczysz to o odszkodowanie.
Nawet jeśli powodem jak to na Maderze był silny wiatr to linia nie może ot tak odwołać lotu, przeważnie opóźnia o ileś tam godzin przylot i odlot.
Skonsultuj się z jakimś pośrednikiem, ponadto złóż reklamację prawidłowo tj o odszkodowanie z powodu odwołanego lotu

@Kothson odpuść sobie jednozdaniowe "spadaj na drzewo, nic się nie należy" skoro nawet nie wiesz co było powodem odwołania lotu. Sam się wystawiasz skoro nie rozróżniasz walki o odszkodowanie od zwrotu za kupione nowe bilety lotnicze czy za niewykorzystane bilety lotnicze.

Strona 455 z 514 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/