Autor: | Dzia11 [ 09 Sie 2023 14:00 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Czyli najgorszy wariant, bo mam tylko godzinę przesiadki na powrocie w Paryżu więc trzeba biec ostro żeby zdążyć pewnie. Tam się nie przechodzi chyba żadnej drugiej odprawy raczej wychodzę z samolotu i biegnę do Gate gdzie jest boarding do Warszawy wewnętrznie prawda? Jeśli przyleci w takim razie daj boże o czasie to i tak ta godzina to pewnie tyle czasu że warto wiedzieć gdzie biegnę, którędy |
Autor: | man4business [ 09 Sie 2023 14:18 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Jeśli przylatujesz z USA, to po drodze masz kontrolę paszportową - ale to już chyba nie temat tego wątku. CDG nie jest lotniskiem przyjemnym do przesiadek, co nie znaczy, że godzina jest niewystarczająca. |
Autor: | Przemm [ 09 Sie 2023 14:21 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
@Dzia11 Przylatując z USA do Paryża przekraczasz granicę strefy Schengen a zatem nie ma tak, że wprost do gate na lot do Warszawy. |
Autor: | JIK [ 09 Sie 2023 16:18 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
@Zebra1313 dzięki za post, nie wiem na ile to poskutkowało, ale zadziałało na Wizz Air. Reklamacja przez formularz Cytuj: Szanowny(-a) PAWEL, Dziękujemy za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air. Przepraszamy za niedogodności spowodowane opóźnieniem/anulowaniem lotu W6 1184 PMI - KTW w dniu 10/07/2023. Po sprawdzeniu Pana/Pani rezerwacji w naszym systemie uprzejmie informujemy, że opóźnienie/anulowanie nastąpiło z powodu nadzwyczajnych okoliczności, których przewoźnik nie mógł uniknąć. Punkt (14) i artykuł 7 europejskiego rozporządzenia 261/2004 zwalniają przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania, jeśli zakłócenie lotu było spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami. Dlatego z przykrością informujemy, że nie przysługuje Panu/Pani odszkodowanie. Napisałem im maila Cytuj: Witam, zgodnie z prawem europejskim https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... -delayed-1 "Linia lotnicza musi to udowodnić, przedstawiając na przykład wyciągi z dzienników pokładowych lub protokoły incydentów. Przewoźnik lotniczy powinien przekazać te dowody właściwemu krajowemu organowi wykonawczemu oraz zainteresowanym pasażerom zgodnie z krajowymi przepisami dotyczącymi dostępu do dokumentów." Ja, jako że jestem pasażerem i jestem zainteresowany tym, co miało wpływ na moje opóźnienie lotu. Ponieważ, jasno są tam określone sytuacje nadzwyczajne, a większość problemów technicznych, które wychodzą na jaw podczas obsługi technicznej statku powietrznego lub są spowodowane brakiem obsługi technicznej statku powietrznego - to nie jest sytuacja nadzwyczajna. Dlatego oczekuję wyjaśnienia, jakie to były okoliczności nadzwyczajne oraz czekam na dowody, które potwierdzą, że były to okoliczności nadzwyczajne. Dostałem odpowiedź Cytuj: Dziękuję za odpowiedź. Nie lubimy, gdy nasi klienci są zdenerwowani i niedogodności. Zawsze dążymy do stworzenia pozytywnego doświadczenia klienta. Prosimy przyjąć nasze przeprosiny za wszelkie niedogodności spowodowane opóźnieniem lotu. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby realizować loty zgodnie z pierwotnym rozkładem, ale czasami, podobnie jak wszystkie inne linie lotnicze, jesteśmy zmuszeni do zmiany wcześniej ustalonego rozkładu. Cenimy naszych klientów i chcielibyśmy zaoferować rekompensatę z powodu opóźnieniem lotu zgodnie z Rozporządzeniem 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej, w postaci kredytu wpłaconego na konto WIZZ w wysokości 120% - 480 EUR. Kwota kredytu zostanie przesłana na konto Wizz i będzie do dyspozycji natychmiast, a jej ważność będzie wynosić 1 rok. Można go wykorzystać na zakup lotów Wizz Air lub dodatkowych usług online, dla siebie i swoich partnerów w podróży. Istnieje również możliwość otrzymania odszkodowania w wysokości 400 EUR na konto bankowe (kwota zostanie przekazana do Państwa dyspozycji w ciągu 7 dni).W przypadku wyboru tej opcji, prosimy o podanie następujących danych: -IBAN; -SWIFT/ BIC; -Nazwa beneficjenta; -Nazwa banku;- -Waluta konta. |
Autor: | Piatek [ 09 Sie 2023 16:58 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
@JIK dzięki - skorzystalem wlasnie z szablonu ![]() |
Autor: | JIK [ 09 Sie 2023 18:55 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
7 dni |
Autor: | ansbach1 [ 10 Sie 2023 00:31 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
man4business napisał(a): Liczy się lot, który spowodował opóźnienie. Jeśli przylecisz o czasie do UE, a potem lecisz lokalnie i masz opóźnienie, to tak. Bzdura. Nie wprowadzaj innych w błąd, bo o zgrozo ktoś może Ci uwierzyć. Trybunał Sprawiedliwości UE w sprawie C-367/20 ostatecznie potwierdził że „w odniesieniu do osoby zobowiązanej do zapłaty odszkodowania należnego w przypadku dużego opóźnienia w chwili przylotu lotu łączonego, takiego jak rozpatrywany w postępowaniu głównym, Trybunał wyjaśnił, że każdy obsługujący przewoźnik lotniczy, który uczestniczy w wykonaniu co najmniej jednego segmentu lotu łączonego, jest zobowiązany do zapłaty tego odszkodowania niezależnie od tego, czy zrealizowany przez niego lot jest przyczyną dużego opóźnienia pasażera w chwili przybycia do miejsca docelowego (zob. podobnie wyrok z dnia 11 lipca 2019 r., České aerolinie, C 502/18, EU:C:2019:604, pkt 20–26)”. Trybunał Sprawiedliwości UE zauważył, że „w taki sposób należy zakwalifikować przewoźnika lotniczego, który – podobnie jak KLM w postępowaniu głównym – realizuje jeden z lotów w ramach lotu łączonego, w ramach umowy przewozu zawartej przez tego przewoźnika z danym pasażerem (zob. podobnie wyrok z dnia 11 lipca 2019 r., České aerolinie, C 502/18, EU:C:2019:604, pkt 24, 25) i dalej „związku z tym lot łączony, w ramach którego jeden z lotów jest wykonywany przez przewoźnika takiego jak KLM, co do którego wykazano, że posiada ważną licencję na prowadzenie działalności wydaną przez państwo członkowskie, należy uznać za lot wykonywany przez obsługującego wspólnotowego przewoźnika lotniczego w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia nr 261/2004, niezależnie od okoliczności, że lot łączony został w części wykonany również przez przewoźnika niebędącego przewoźnikiem wspólnotowym”. Wysokość odszkodowania ustalana jest o całość trasy niezależnie od odcinka, na którym wystąpiło opóźnienie. |
Autor: | man4business [ 10 Sie 2023 01:12 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Dzięki za namiary. Tu cały tekst: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 2020CO0367 Niemniej, ostateczne orzeczenie wydaje chyba sąd krajowy i tutaj orzecznictwo może się różnić od tej wykładni (vide casus "zderzenia z ptakami" w krajowym orzecznictwie, pomimo wykładnie Trybunału). |
Autor: | JIK [ 10 Sie 2023 12:39 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Wygląda na ciekawe i może mieć odniesienie do Wizz Air i Ryanair Cytuj: Na podstawie art. 5 ust. 3 rozporządzenia nr 261/2004 [przewoźnik lotniczy] ma obowiązek podjęcia wszelkich rozsądnych środków w celu uniknięcia nadzwyczajnych okoliczności, powinien więc na etapie planowania lotu – w szczególności gdy organizuje kilka lotów „jeden po drugim” jedną maszyną w ramach rotacji - wziąć pod uwagę ryzyko opóźnienia związanego z ewentualnym zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności w odniesieniu do któregoś lotu w ramach rotacji. W szczególności w celu uniknięcia tego, by każde opóźnienie, nawet nieznaczne, wynikające z zaistnienia nadzwyczajnych okoliczności w odniesieniu do lotu wcześniejszego nie prowadziło w nieunikniony sposób do odwołania bądź opóźnienia lotu czy też lotów kolejnych w rotacji. Rozsądny przewoźnik lotniczy powinien rozplanować swe zasoby we właściwym czasie, w celu dysponowania określoną rezerwą czasu, aby być w stanie, w miarę możliwości, wykonać rzeczony lot o czasie po ustaniu nadzwyczajnych okoliczności. Jeżeli przewoźnik lotniczy nie dysponuje żadną rezerwą czasu i organizuje loty w ramach rotacji na przysłowiową „zakładkę”, nie można uznać, iż podjął on wszystkie racjonalne środki przewidziane w art. 5 ust. 3 rozporządzenia nr 261/2004. https://orzeczenia.gliwice.so.gov.pl/co ... -11-22_001 Jak już było, to przepraszam. |
Autor: | ansbach1 [ 10 Sie 2023 15:16 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
To jest orzeczenie sprzed C-74/19... |
Autor: | 07_Zgłoś.Się [ 13 Sie 2023 09:49 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
LOT odwołał połączenie i zaproponował inne z wylotem i przylotem ~3h wcześniej. Do lotu jest mniej niż 14 dni, ale więcej niż 7. Cytuj: ii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu; lub Muszą zostać spełnione oba warunki by móc się ubiegać o odszkodowanie? |
Autor: | Hose [ 13 Sie 2023 11:09 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
@07_Zgłoś.Się Logika podpowiada, że... nie. |
Autor: | ansbach1 [ 13 Sie 2023 11:27 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Zachęcam do zapoznania się z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawach połączonych C-146/20, C-188/20, C-196/20 i C-270/20, Azurair i in., w sprawie C-263/20 Airhelp oraz w sprawie C-395/20 Corendon/Airlines. |
Autor: | Piatek [ 14 Sie 2023 10:15 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Wizzair nie chce udzielić mi informacji o powodzie anulowanego lotu już w dniu wylotu. Ciężko się z nimi rozmawia... Cytuj: Dziękuję za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air. Prosimy przyjąć nasze przeprosiny za wszelkie niedogodności spowodowane opóźnieniem lotu. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby realizować loty zgodnie z pierwotnym rozkładem, ale czasami, podobnie jak wszystkie inne linie lotnicze, jesteśmy zmuszeni do zmiany wcześniej ustalonego rozkładu. Informacje dotyczące eksploatacji i kontroli naszych samolotów lub raportów lotniskowych są uważane za tajemnicę handlową, a dokumenty te mogą zawierać dane osobowe naszego personelu, w związku z czym nie mogą być udostępniane publicznie. W odniesieniu do przyczyn opóźnienia lotu informujemy, że jesteśmy gotowi dostarczyć odpowiednią dokumentację na żądanie organów uprawnionych do kontroli przewoźników lotniczych. Dziękujemy za uwagę. Wizz Air życzy Panu miłego dnia. Z wyrazami szacunku, |
Autor: | Zebra1313 [ 14 Sie 2023 16:53 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Taka chyba maja polityke firmy zeby ludzi traktowac jak gowno i to niezaleznie od lini lotniczej.Ja dzis dostelem email ze nie moga wyplacic w walucie kraju w ktorym mieszkam i gdzie kupowane sa za te walute bilety.CYRK Kraj unijny waluta nie EURO https://www.prawo.pl/prawo/wyplata-odszkodowania-za-opozniony-lot-w-walucie-krajowej,503121.html Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91, a w szczególności jego art. 7 ust. 1, należy interpretować w ten sposób, że pasażer, którego lot został odwołany lub doznał dużego opóźnienia, lub jego następca prawny może domagać się zapłaty kwoty odszkodowania, o której mowa w tym przepisie, w walucie krajowej, która obowiązuje w miejscu jego zamieszkania, w związku z czym wspomniany przepis stoi na przeszkodzie uregulowaniu lub praktyce orzeczniczej państwa członkowskiego, zgodnie z którymi powództwo odszkodowawcze takiego pasażera lub jego następcy prawnego zostanie oddalone z tej tylko przyczyny, że roszczenie określono w walucie krajowej. https://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=230610&pageIndex=0&doclang=pl&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=1046018 Zobaczymy na co sie powolaja odmawiajac wyplaty w danej walucie. |
Autor: | grodek [ 14 Sie 2023 17:04 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Dlatego trzeba z nimi bez udziwnień i zamiast wnioskować o odszkodowanie w kolumbijskich pesos to trzeba założyć subkonto w EUR bo teraz chyba w każdym banku jest to możliwe. |
Autor: | Zeus [ 14 Sie 2023 17:44 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Dziwne pytanie Czy można kumulować 250 EUR z EU261? Np za odwołany lot i potem za overbooking Wysłane przez moją Nokię 3330 |
Autor: | boots [ 14 Sie 2023 17:54 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Musisz napisać szczegóły. |
Autor: | Zeus [ 14 Sie 2023 18:08 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Lot anulował lot clj - waw 16/8 informując 9/8. Po bojach znaleźli łaskawie miejsca na 15/8 nie gwarantując czy będą miejsca. Więc pytanko czy byłobu 2x250 Wysłane przez moją Nokię 3330 |
Autor: | Sudoku [ 14 Sie 2023 18:12 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Moim zdaniem tak, bo to są różne loty. Ale to tylko moja opinia laika. |
Strona 452 z 514 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |