Autor: | Rysiek [ 18 Gru 2012 18:22 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Dzięki Wam za odpowiedź.Dobre i to odszkodowanie.Jakby co to pewnie odszkodowanie spokojnie wystarczy na nowe bilety z Miami do Cancun( za te które posiadam płaciłem we wrzesniu po 250$ od osoby) i hotel.Tyle ,że najpierw trzeba zapłacić a potem dopiero dochodzić odszkodowania. Poza tym pytałem tak na wszelki wypadek. ![]() @Maciek78: lot nie musi się zaczynać i kończyć w Unii,wystarczy,że się tam zaczyna cytat z przepisów ,rozporządzenie (WE) nr 261/2004. " Dotyczy ono pasażerów odlatujących z lotniska położonego na terytorium Unii Europejskiej oraz przylatujących do lotniska na jej terytorium z kraju trzeciego. Uściślając rozporządzenie będzie stosowane jeżeli początek lub koniec lotu miały miejsce na terytorium Unii Europejskiej". |
Autor: | marek2011 [ 18 Gru 2012 21:37 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
|...o...| napisał(a): Ok, wiec lot z promocji Alitali multistop MXP-FCO-CDG-SIN-CDG-VCE-BRI kupiony 28.czerwca lot w marcu 2013. Do zeszlego piatku cisza wszystko OK, przyslano email ze odcinek VCE-BRI nie bedzie juz latal wiec Alitalia zmuszona jest anulowac CALY bilet i chca mi zwrocic pieniadze prosza o potwierdzenie ze przyjalem to do wiadomosci i podac gdzie maja zwrocic pieniadze. Na moje emaile i faksy - odpowiedziano ze nie ma innej alternatywy, starali sie ale nic innego mi nie moga zapewnic niz zwrot kasy. Weekend spedzilem czytajac (EG) Nr. 261/2004 i wyroki sadowe EU dotyczace tego prawa. Wykonalem dwie rozmowy z prawnikami czy nie podjeli by sie tej sprawy chodzilo mi o przebukowanie na pozniejszy termin ich liniami lub innymi liniami [nie chce odzszkodowania bo powiadomili mnie duzo wczesniej]. Odpowiedzi od prawnikow byly : 1. Nie mozna sie powolac na 261/2004 nie ma szans 2. Nie mozna sie powolac na 261/2004, mozna zagladnac do warunkow umowy co tam jest. Jesli re-routing jest traktowany jako forma odszkodowania to chyba maja racje ale jesli nie to nie rozumiem ich odpowiedzi. . Moim zdaniem przewożnik nie miał absolutnie prawa jednostronie anulować biletu z powodu rezygnacji z obsługi lotów na trasie stanowiącej ostatni odcienek tej podróży. Jeśli go nie obsługują już mają obowiązek zaproponowac loty alternatywne na tej trasie np. przez Rzym albo innymi liniami (o ile takie obsługują te trasę), albo też uzgodnić inną zmianę dogodna dla pasazera (np. odjąc ten odcienek w ogole za zgodą pasażera). Obowiązek zaoferowania alternatywy (zmiany planu odrózy) wynika wprost z 261/2004 , nie jest to ekwiwalent odszkodowania. |
Autor: | Rysiek [ 18 Gru 2012 22:23 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
@pawi, co znaczy "Del." ? |
Autor: | prezes [ 19 Gru 2012 01:50 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Ryanair odwołał mi lot z Modlina do Budapesztu oficjalnie z powodu mgły. Wszystkie loty od rana były przekierowywane na Okęcie albo Łódź i pasażerowie byli tamże dowożeni. Nasz odwołano, mimo, że samolot z Budapesztu wylądował na Okęciu i... odleciał z Okęcia do Budapesztu pusty (sic!). Był na flightradar i na stronie lotniska BUD była informacja, że wylądował. My dostaliśmy hotel i przebukowanie na następny dzień. Chciałbym dostać zwrot kosztów obiadu oraz jednej niewykorzystanej opłaconej nocy w hotelu w Budapeszcie. Poza tym sądzę, że w tym przypadku przysługuje mi prawo do 250€ odszkodowania. Pytania: Czy mam racje, że przysługują mi powyższe kwoty?? Gdzie i na jakich formularzach złożyć reklamację? Na stronach Ryana jest tylko taki dotyczący refundacji za hotel, a co z obiadem? I z tym 250€? Chciałbym opisać sytuację, że on odleciał z powrotem (czyli powodem nie były problemy pogodowe!). Z góry dziękuję za pomoc i liczę na konkretne odpowiedzi. |
Autor: | marek2011 [ 19 Gru 2012 02:10 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
@ prezes: moim zdaniem nie przysługuje Ci ani jedno ani drugie; przewoźnik nie odpowiada za straty po stronie pasazerów spowodowane odwołaniem lotu z powodu zamknięcia lotniska z uwagi warunki atmosferyczne. Ma obowiązek udzielenia pomocy (nocleg, jedzenie) i zmiany planu podróży. Z tego co piszesz taką pomoc otrzymałeś. Sam fakt wylądowania na Okęciu tego i innych samolotów o niczym nie świadczy, względy operacyjne mogą przemawiać za takim albo innym rozwiązaniem; obawiam się, że linie dość łatwo wykażą , że odwołanie tego konkretnego rejsu było mimo podjęcia wszelkich kroków nieuniknione z uwagi na układ siatki, warunki, czas itd. Zawsze mozna próbowac oczywiście, ale sukcesu tu specjalnego nie wróżę. |
Autor: | gulakov [ 19 Gru 2012 02:36 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
@prezes przed ULC nic nie ugrasz, bo jak to juz bylo wyjasnione, franca powola sie na "okolicznosci wyjatkowe" wylaczajace ja z odpowiedzialnosci. Jesli chodzi o posilki, to Ci zwroca kase, a rachunki wspisujesz w rubryczce inne. Co do zwrotu za hotel, co kasa Ci przepadla-masz duza szanse w sadzie cywilnym powolujac sie na brak "nalezytej woli" jak wyjasnisz to co napisales w poscie. tylko adwokaci francy beda przeciagac sprawe do kilku lat i koszta beda horendalne generowac, zebys sie rozmyslil:)P |
Autor: | jabtom [ 19 Gru 2012 17:21 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Dostałem w końcu odpowiedź od włoskiego ULC potwierdzają że lot był opóźniony o 3.40 z przyczyn technicznych i cytowanie przepisów nr261/2004 i wyroku sądu z 19 listopada 2009 że lot opóźniony o 3 h to taki jakby nie odbyty i tak dalej. Na końcu że Ryanair nie podlega ich jurysdykcji i mogą sprawę do sądu skierować. Co dalej robić, jeszcze raz pismo do Ryanair wysłać o te 250 euro , znaczy 750 bo cała rodzina leciała. Czy Europejskie Centrum Konsumenckie czy od razu small claim court (online) z tego co wyczytałem kosztuje to 15 euro. |
Autor: | vivere [ 19 Gru 2012 20:18 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Witam. Miałem lecieć tym samym lotem co prezes ale mnie Ryan zrobił jeszcze lepiej - ponieważ miałem powrót na drugi dzień to nie dało rady przebukować całej wycieczki na inny termin, o co prosiłem i dostałem zwrot - całe 4 PLN ![]() Ogólnie bym się nie gniewał gdyby nie to że hotel w Budapeszcie ściągnie mi z karty trochę więcej ![]() ![]() Pozdrawiam i jednocześnie witam wszystkich - to mój pierwszy post na forum. |
Autor: | SlawekKoks [ 19 Gru 2012 21:24 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Ma ktoś może wzór pisma o zwrot kosztów(tj. jedzenie+hotel na miejscu) do Ryana? Chodzi mi o koszty poniesione przeze mnie poza biletem, a nie sam bilet. Z góry dziękuję! ![]() |
Autor: | prezes [ 20 Gru 2012 00:33 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Dzięki za odpowiedzi, mimo wszystko spróbuje wysłać reklamację do Ryana i teraz pytania: Czy o zwrot kosztów (obiad + hotel w BUD) przesłać online na formularzu Ryana ( https://schchng.ryanair.com/eu261?lg=PL )?? Czy do Ryana wysłać ten formularz, który jest na stronie ULC ( http://www.ulc.gov.pl/index.php?option= ... &Itemid=43 ) i wnioskować na nim i o zwrot kosztów i o odszkodowanie razem?? Zwykłą pocztą na ten irlandzki adres?? Może być po polsku czy raczej po angielsku?? Wiem, że mam praktycznie zerowe szanse na odszkodowanie, dlatego proszę o powstrzymanie sie od negatywnych komentarzy. Dużo latam, a pierwszy raz zdarzyła mi sie taka sytuacja, dlatego chce to powysyłać "szkoleniowo", żeby w przyszłości wiedzieć już co i jak robić ![]() |
Autor: | dzienis [ 21 Gru 2012 06:56 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Wczoraj wracając z Phuket do berlina via Abu Dabi linią Air Berlin miałem przygodę. Jakieś 20 minut po starcie zaczął palić się silnik. Było awaryjne ladowanie, ewakuacja itp. Przewieziono wszystkich do hoteli, zapewniono wyżywienie, ogólnie wszystko gra. Już wiemy że nasz wylot będzie opóźniony o 24-48 godzin. Podobno można ubiegać się o odszkodowanie. Straciłem bilety z berlina do warszawy. W jaki sposób mam ubiegać się o ewentualną rekompensatę? |
Autor: | panrobson [ 22 Gru 2012 15:42 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Witam, jaki jest oficjalny czas na zmianę rezerwacji po odwołaniu wcześniejszego lotu? Mianowicie rezerwacja była na loty 16-17 grudnia, lot został odwołany, z info w mailu wynika, że mogę wybrać nowe kierunki do 23.12.2012 poprzez link, który nie działa (strona się ładuje normalnie, ale nie mogę zaznaczyć lotu w jedną ani w drugą stronę do zmiany). Na infolinii powiedziano mi, że na zmianę w takim przypadku są 3 dni a więc teraz mogę ubiegać się jedynie o zwrot kosztów. Proszę o szybką odpowiedź w miarę możliwości, pozdrawiam! |
Autor: | kalorymetr [ 22 Gru 2012 20:35 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Dzień dobry, Miałem wykupiony lot do budapesztu na dzisiaj z modlina ryanairem i powrót jutro rano, więc jedna nocka. Miałem już zarezerwowany hotel i anulowanie kosztuje 20 euro. Czy jest jakaś szansa odzyskać te pieniądze? Druga sprawa: Ryanair nie powiedział jaki jest powód odwołania, ale widziałem w TV, że jest awaria pasa, czy w takim razie przysługuje mi to odszkodowanie 250 euro? Czy to odszkodowanie przysługuje także na lot powrotny, z którego nie moge skorzystać bo jest jutro rano? Jeśli zdecyduje się przebukować to mam opcje tylko na 1 lot. Czy nie powinienem mieć tez na powrotny, ponieważ na niego nie zdarzę? Czy jeśli miałem 3 bilety, dla 3 osób i 3 powrotne, to dostane 6x250 euro? Czy jest możliwość wypłaty odszkodowania gdzie indziej, ponieważ obca osoba opłaca mi lot. Proszę o odpowiedź na wszystkie pytania. Pozdrawiam |
Autor: | odol [ 22 Gru 2012 20:57 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Offtopic: Ten odwołany ryan i tak poleciał do BUD, z tym, że na pusto. EOT |
Autor: | kalorymetr [ 22 Gru 2012 21:02 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
To czemu nikogo nie wzieli? : O |
Autor: | odol [ 22 Gru 2012 21:08 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Nie mam pojęcia dlaczego taka decyzja została podjęta. Samolot o numerze rejestracyjnym EI-DPP, przyleciał kilkanaście minut temu do Budapesztu, rejs nr FR3858 z WAW. Może Ci się to przyda. Tu jako potwierdzenie playback z FR24: http://fr24.com/2012-12-22/18:06/RYR3858 |
Autor: | kemot [ 22 Gru 2012 21:12 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Zapewne nie było już czasu na transport paxów z WMI do WAW i czekając na nich w WAW samolot złapałby solidne opóźnienie, które poskutkowałoby opóźnieniami kolejnych dzisiejszych rejsów zaplanowanych dla tej maszyny, w związku z tym operacyjni w Ryanie podjęli decyzję żeby wrócić na pusto. |
Autor: | panprofesor82 [ 22 Gru 2012 21:20 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Już Wam piszę dlaczego poleciał pusty. Z WMI pewnie mieli około 80 pasażerów (szacuję z ostatnich obserwacji lotów na tej trasie) więc przebookują ich na jutro, bo zapewne też nie sprzedali więcej niż 80 biletów. W ten sposób uniknęli kosztów transportu i opóźnień na kolejnych lotach obsługiwanych przez tą maszynę, gdzie zapewne przed światami sprzedali sporo drogich biletów. A jeśli chodzi o koszty FR związane z noclegami dla pasażerów to max kilka osób skorzysta z tej opcji więc koszt będzie znikomy. |
Autor: | kalorymetr [ 22 Gru 2012 21:46 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Ja np nie moge przebukowac, ponieważ powrót mam przed proponowaną datą wylotu, a jak szukam lotu na dzisiaj to jest błąd systemu. Mam szanse na odszkodowanie, czy będą to traktować jako nieunikniowy wypadek i nic z tego? |
Autor: | radopato [ 22 Gru 2012 22:13 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Też miałem lecieć do Budapesztu i jutro wracać, nie urządza mnie fakt, że mogę przebukować sobie dzisiejszy odwołany lot skoro tracę jutrzejszy powrót.... |
Strona 27 z 514 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |