Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 26 z 514

Autor:  Maciek78 [ 09 Gru 2012 17:54 ]
Temat postu:  Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Nie masz żadnych szans, pogoda spowodowała utrudnienia w rotacji dla tej maszyny.

Autor:  JJ2010 [ 09 Gru 2012 19:21 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

a to ma znaczenie przypisanie maszyny do danego lotu??
czasem przecież podstawiają inny samolot...

Autor:  sylwia_pl [ 09 Gru 2012 19:49 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Mogą podstawić o ile mają jakąś wolną maszynę, ale z tego co obserwuję loty wizz z Modlina, jakoś ciężko się dopatrzyć by na płycie stała niepotrzebna różowa maszyna ;P
Poza maszyną potrzebna jest załoga w pełnym składzie, która nie ma przekroczonych godzin w danym czasie itd itd Za dużo rzeczy składa się na to i zapewne logistycznie dla nich prościej było po prostu odwołać lot i przełożyć ludzi na następne dni.

Autor:  Ich [ 09 Gru 2012 20:04 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

JJ2010 napisał(a):
Tak się domyślam, że ten samolot do Charleroi nie miał szans dolecieć o właściwej porze przez wcześniejsze opóźnienia...tylko czy to jest usprawiedliwienie dla linii??

Czy w związku z powyższym są szanse na odszkodawanie?


Według reguł międzynarodowych linia lotnicza ma prawo się wytłumaczyć za newykonane/opóźnione loty z powodu złych warunków atmosferycznych na okres 48 godzin wprzód.
W związku z tym nie masz szans na odszkodowanie.

Autor:  JJ2010 [ 09 Gru 2012 20:09 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Ich napisał(a):
JJ2010 napisał(a):
Tak się domyślam, że ten samolot do Charleroi nie miał szans dolecieć o właściwej porze przez wcześniejsze opóźnienia...tylko czy to jest usprawiedliwienie dla linii??

Czy w związku z powyższym są szanse na odszkodawanie?


Według reguł międzynarodowych linia lotnicza ma prawo się wytłumaczyć za newykonane/opóźnione loty z powodu złych warunków atmosferycznych na okres 48 godzin wprzód.
W związku z tym nie masz szans na odszkodowanie.


tylko czy znaczenie ma to co się dzieje na lotnisku skąd jest wylot, czy na wszystkich po drodze lotniskach, gdzie ta maszyna sobie lata tego samego/poprzedniego dnia?
Z jednej strony niby pięknie w teorii jest napisane o tym co pasażerom przysługuje, a co innego praktyka i wywalczenie czegokolwiek.
Gwoli ścisłości..Tak generalnie to się na te 250EUR nie nastawiałem, bonusem i tak samym w sobie były dwa extra noclegi i możliwość zwiedzenia Belgii, ale gdyby były szanse, to czemu nie skorzystać ;)

Autor:  scomin [ 09 Gru 2012 22:07 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

JJ2010 napisał(a):
Z jednej strony niby pięknie w teorii jest napisane o tym co pasażerom przysługuje, a co innego praktyka i wywalczenie czegokolwiek.


Dostałeś wszystko co Ci się należało...

Autor:  mkdabr [ 09 Gru 2012 23:09 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Ba, nie tylko dostałeś hotel - ale napisali, że możesz ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów. Czyli w praktyce: wszystkie posiłki i transfery na podstawie paragonów. To chyba niezły bonus ;)

Odszkodowanie odpuść. (a) w tej sytuacji się nie należy, (b) potraktowali Cię dużo lepiej niż niegdyś mnie LOT (a zażądałem tylko taxi na najbliższą stację kolejową na ich koszt), więc możesz im po ludzku odpuścić... ;)

Autor:  frantic [ 14 Gru 2012 13:31 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

A ja mam taka kwestie której tutaj nie wyczytałem jeszcze. Jak pisalem wczesniej odwolali mi lot z modlina do eindhoven o godzinie 11 z minutami . Powodem oczywiscie byla mgla wiec w tej kwestii wiem ze nic nie ugram. ALE! Na lotnisku proponowano mi jakies loty nocne koło godziny 21-22 do brukseli albo do dusseldorfu. Poniewaz lecialem na 2 dni tylko, to taka strata nie była dla mnie do zaakceptowania. Dlatego na lotnisku wskazałem pani z ryanaira ze jedynym satysfakcjonującym mnie polączeniem bylo polączenie polskimi liniami LOT do z WAW do amsterdamu ( mojej destynacji koncowej) o godzinie 12:55 albo 16:55 co zmiejszalo strate czasową. Oczywiscie powiedziano mi ze nikt mi nie kupi biletu u innego przewoznika, co chyba zgodne z prawda do konca nie jest. W wyniku tego oczywiscie nie polecialem wcale, stracilem kase za rezerwacje hoteli itp.
I teraz moje pytanie: z tego co wyczytalem to linia lotnicza musi mi zapewnic polaczenie na SATYSFAKCJONUJACYCH dla mnie warunkach. i dla mnie to polaczenie bylo jedyne do zaakceptowania. Nie interesowalo mnie znalezienie sie kolo polnocy w brukselii i dojazd na wlasna reke dalej. Tak wiec opierac się o tą mgle czy od razu uderzyc o zaniedbanie ze strony linii lotniczej jesli chodzi o przebookowanie lotu ? I faks do ryanaira moge pisac po polsku czy wymagany jest jezyk ang?
z gory dziekuje.

Autor:  Kata-rzyna [ 14 Gru 2012 17:07 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Wydaje mi się ze polski powinni zaakceptować, ale równie mocno wydaje mi się ze wiele nie ugrasz... :geek:

Autor:  daraswlkp [ 15 Gru 2012 00:00 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Cześć ! Po wielu miesiącach walki z liniami Enter Air sprawa ma się ku końcowi ( mam nadzieję ) . Przypomnę tylko , że Enter mnie olał ( opóźnienie 8,5 godziny z winy przewoźnika , wylot z Ławicy do Heraklionu ) , potem w styczniu 2012r. ( !!! ) wysłałem pismo do ULC , w między czasie ULC informował mnie o wezwaniu przewoźnika do złożenia dodatkowych wyjaśnień .
W dniu dzisiejszym ( czyli po 11 miesiącach ) dostałem informację tej treści : " Przewoźnik lotniczy Enter Air sp. z o.o. poinformował Urząd Lotnictwa Cywilnego o fakcie wypłaty na rzecz ww. pasażerów odszkodowań. "
Oczywiście nie jest to prawda , żadnych pieniędzy jeszcze na koncie nie ma , bo i skąd , skoro Enter Air nie ma numeru mojego konta . Poczekam cierpliwie jeszcze z dwa tygodnie i zastanawiam się nad dalszymi ruchami , macie jakieś pomysły ?

Pozdro

Autor:  marek2011 [ 15 Gru 2012 00:23 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

No może najpierw przekaż Enter Air swój numer konta ;)

Autor:  daraswlkp [ 15 Gru 2012 13:38 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

To nie może być takie proste ;)

Domyślam się , że Enter zwróci się do mnie z zapytaniem gdzie przelać pieniądze . Zastanawiam się nad wysokością odszkodowania , bo ULC już na to wpływu nie ma ( ? ) , ciekawe co zaproponują , bo nie sądzę , żeby zgodnie z rozporządzeniem po 400 euro na osobę .

Pozdro

Autor:  bartek. [ 15 Gru 2012 17:39 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Dostałem SMSa na równy miesiąc przed odlotem, że AirAsia przestaje latać na tej trasie i że będzie dla mnie refund.
Stawiam, że nie mam szans wywalczyć zapewnienia mi dolotu innymi liniami/trasami do destynacji?

Trasa to DPS-HKT.

Akurat Phuket to był tylko taki stopover dla mnie przed dolotem do Bangkoku. W związku z tym będę szukał z DPS innego dolotu, natomiast zostaje mi jeszcze lot HKT-DMS, którego teraz nie będę miał jak wykorzystać.

Czy jest szansa, aby mi w takim razie za ten lot HKT-DMS także zwrócili pieniądze?

Czy jest opcja zadzwonienia do linii z Polski za darmo?

Autor:  marek2011 [ 16 Gru 2012 01:45 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

@bartek: zasady obowiązujące w UE oczywiście nie mają do takiego przypdku zastosowania, więc co do ewentualnej zmiany trasy, linii, refundacji w grę wchodzi tylko ogolny regulamin przewoźnika; warto się skontaktować najlepiej mailowo i poprosić np. o zwrot dalszego odcinka ale zgadzać się na to oczywiście nie muszą gdyż to dwa niezależne od siebie bilety

Autor:  Rysiek [ 17 Gru 2012 21:43 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Bardzo proszę Was o pomoc w wyjaśnieniu następującego zagadnienia.
W styczniu lecę Alitalią z Mediolanu (wylot 11.25) do Miami.Zgodnie z rozkładem mam tam dolecieć o 16.45.
O godz. 19.20 ,już na innym bilecie , mam wylot z Miami do Cancun liniami American Airlines .Wiem ,że czasu jest mało ale mam nadzieję ,że zdążę z przesiadką.To ostatni lot do CUN tego dnia!
Na bierząco śledzę ten lot od miesiąca i 95% przylotów jest o czasie a nawet 20-30 wcześniej.
Wczoraj jednak samolot z Mediolanu wyleciał z opóźnieniem ponad 7 godzin(nie wiem dlaczego).
Co w takiej sytuacji robić? Jakie mam prawa? Czy Alitalia powinna mi zaoferować nocleg w Miami i przebukowanie biletu z Miami do Cancun na ich koszt ?Czy w takiej sytuacji należy mi się jakieś odszkodowanie?

Autor:  kemot [ 17 Gru 2012 21:52 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Za stratę lotu do Cancun kompletnie nic Ci się od Alitalii nie należy.

Autor:  marek2011 [ 17 Gru 2012 23:47 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Co znaczy "anulowała' , opisz dokładnie na jakiej trasie, z jakich powodów i w jakich okolicznościach. W przypadku odwolania rejsów, nawet z duzym wyprzedzeniem, rozporządzenie ma zastosowanie w zakresie np. obowiązku zaoferowania zmiany planu podrózy.

Autor:  Rysiek [ 18 Gru 2012 00:00 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Kemot-czy to oznacza,że bez żadnych konsekwencji linia lotnicza może realizować swoje loty z kilkugodzinnym opóźnieniem? Toż przecież na naszym PKP można za opóźnienie otrzymać rekompensatę!
http://prawo.rp.pl/artykul/867372.html
Poszukałem trochę w necie i ....
W tym linku http://prawoturystyczne.pl/2011/12/02/o ... -pasazera/ mówi się nie tylko o należnej mi opiece ale też o odszkodowaniu

Autor:  Wojto [ 18 Gru 2012 00:05 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Witam.
Mam pewien problem z przebookowaniem lotów w Ryanair.
Miałem odbyć loty WMI - BUD - WMI 16.12.2012 - 17.12.2012. Niestety później dowiedziałem się, że niestety nie będę mógł polecieć w tym terminie więc nawet nie robiłem odprawy online. Dostałem maila, że moje loty z powodu złych warunków pogodowych 16.12.2012 o 13:37.
W mailu była informacja:
Cytuj:
Pasażerowie posiadający rezerwacje na wymienione loty mogą je zmienić
bez dodatkowych opłat, korzystając z podanego poniżej łącza do strony
internetowej. Za pośrednictwem tej strony loty mogą być zmieniane do
dnia 23/12/12. Pasażerowie mogą dokonywać zmian rezerwacji na kolejne
dostępne loty.

Kliknij tutaj, aby zmienić rezerwację na lot na stronie internetowej.

https://www.bookryanair.com/SkySales/Bo ... eveBooking

Jednak po wejściu na stronę i po "zalogowanu się" gdy chcę kliknąć na "Zmień wylot" pojawia się informacja: "Tego lotu nie można zmienić.".

Bardzo proszę o pomoc, bo znalazłem dogodny termin już 26 grudnia a nie mogę nawet zmienić lotu. Przeprasza również, jeżeli wybrałem zły temat (miałem dylemat czy tutaj, czy do tego: viewtopic.php?f=15&t=7994&start=600 ).

Edit: Dodam jeszcze, że wczoraj wieczorem można było dokonać zmiany lotów, no a dziś jak już wspomniałem wyskakuje błąd.

Autor:  Maciek78 [ 18 Gru 2012 17:40 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Rysiek napisał(a):
Kemot-czy to oznacza,że bez żadnych konsekwencji linia lotnicza może realizować swoje loty z kilkugodzinnym opóźnieniem? Toż przecież na naszym PKP można za opóźnienie otrzymać rekompensatę!
http://prawo.rp.pl/artykul/867372.html
Poszukałem trochę w necie i ....
W tym linku http://prawoturystyczne.pl/2011/12/02/o ... -pasazera/ mówi się nie tylko o należnej mi opiece ale też o odszkodowaniu

Cytowane przez Ciebie prawa dotyczą lotów wewnątrz Unii.
Opieka Ci się nie należy na lotnisku docelowym. Gdy wylot się przeciąga - owszem.
Odszkodowanie zapewne też Ci się należy, ale nie mam pojęcia na co się powoływać.

Reasumując - gdy wylądujesz kilka h później możesz się starać jedynie o odszkodowanie.

Strona 26 z 514 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/