Autor: | Mareckipl [ 26 Lis 2012 16:47 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Było milion razy wałkowane, nie. |
Autor: | panprofesor82 [ 26 Lis 2012 16:54 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Odszkodowanie nie przysługuje jeśli opóźnienie/odwołanie lotu było z przyczyny wyższej, czyt. niezależnej od przewoźnika. W takich przypadkach jeśli opóźnienie przekracza 5h można dostać zwrot wartości biletów lub przebookować bilet na kolejny dostępny dzień. PS I nie bierzcie na poważnie bajeczek tych, którzy piszą, że za przeproszeniem za byle gów... typu skasowanie darmowej rezerwacji dostaną worek złota. |
Autor: | Maciek78 [ 27 Lis 2012 11:21 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Oczywiście, że nie. Nawet poranna mgła mogła spowodować dezorganizację rotacji samolotu co miało wpływ na loty późniejszą porą. Nikt Ci racji nie przyzna. |
Autor: | kravjec [ 27 Lis 2012 12:55 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Ryan przeniósł mi lot o 30 godzin do przodu. Takie rozwiązanie kompletnie mnie nie uządza.Jak się mogę z nimi skontaktować, żeby przenieśli mi lot nie w przód tylko w tył? Zostaje mi callcenter? |
Autor: | rzeminski [ 28 Lis 2012 16:53 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Witam, mam pytanie o poniższą sytuację którą postaram się jak najprecyzyjniej opisać: Linia Lotnicza: Ryanair Trasa: Wroclaw(WRO) - Paris Beauvais(BVA) 24.11.2012 - lot FR8934 planowany wylot 16:30 planowany przylot 18:40 Ok godziny 16:05 samolot przylatuje na lotnisko z innego rejsu, jest normalnie obsługiwany przez obsługę lotniska (rozpakowanie, tankowanie). Około godziny 16:30 rozpoczyna się boarding, wszyscy pasażerowie czekają przy drzwiach prowadzących na płytę lotniska. Po upływie 30 minut, pojawia się komunikat, że lot jest opóźniony a następny komunikat zostanie przekazany za 30 minut (pasażerowie wracają do strefy bezpieczeństwa), kolejny komunikat i kolejne 30 minut... tak aż do godziny 18:30 gdy pojawia się komunikat, że samolot jest gotowy na przyjęcie pasażerów i znów rozpoczyna się boarding - tym razem wszyscy ostatecznie trafiają na pokład samolotu, obsługa prosi o zajmowanie miejsc oraz chowanie bagażów do luków nad siedzeniami. W samolocie jest jakiś mechanik który coś grzebie śrubokrętem w suficie i co chwilę sprawdza światła (http://imageshack.us/a/img208/8196/swiatla.png). Po spędzeniu ponad godziny czasu na pokładzie samolotu w dość nieprzyjemnej temperaturze słyszymy komunikat od załogi, że TEN samolot z TĄ załogą dziś na pewno NIE WYLECI!!! (z powodów usterki technicznej) Więc jest godzina 20:00, znów wszyscy wracają do strefy bezpieczeństwa a obsługa lotniska informuje, że przedstawiciel linii lotniczych jest już w drodze na lotnisko (na monitorach lot wciąż wisi jako opóźniony bez dokładnej informacji czasowej http://imageshack.us/a/img407/72/dsc0004se.jpg). Po upływie 1,5h otrzymujemy komunikat, że możemy odebrać na podstawie kart pokładowych wyżywienie (rogalik 7 days, 0,5l wody mineralnej). Około godziny 21:52 pojawia się komunikat, że lot został "przełożony" na dzień jutrzejszy na godzinę 11:00 ( http://imageshack.us/a/img217/8589/dsc0007cy.jpg ) a wszystkie informacje udziela kasa portu lotniczego we Wrocławiu. W tym momencie zrobiło się wielkie zamieszanie, ogromna kolejka do kasy portu po informacje co dalej... Obsługa lotniska sporządza listę pasażerów który chcą skorzystać z hotelu oraz taxi (lotnisko-hotel-lotnisko) - wszystko na koszt linii lotniczych. Po godzinie 23:10 przyjeżdżają pierwsze taksówki i rozwożą pasażerów do hotelu (my trafiliśmy do hotelu Campanile),z zakwaterowaniem nie było żadnych problemów (wszystko po okazaniu karty pokładowej, która po tylu okazaniach wyglądała tragicznie). Ostatecznie kilka minut przed północą wszyscy pasażerowie są już w hotelu a taksówki na następny dzień przyjadą o godzinie 8:30. Następnego dnia wszyscy pasażerowie muszą pobrać nowe karty pokładowe (wczorajsze straciły ważność), odprawa bezpieczeństwa, oczekiwanie na boarding i komunikat o możliwości odebrania wyżywienia (rogalik 7 days, 0,5l wody mineralnej), w tym dniu już wszystko odbyło się bez przeszkód (lecieliśmy tym samym samolotem lecz z inną załogą) i ostatecznie wystartowaliśmy około godziny 11:20 a wylądowaliśmy około godziny 13:25 w Paris Beauvais(BVA). Można sądzić, że usterka została naprawiona w pierwszym dniu lecz załodze samolotu skończył się czas pracy i z tego powodu nie wylecieliśmy. Podsumowując: Lot został opóźniony o około 19 godzin ,jako powód usterka techniczna, linia lotnicza zapewniła dwa posiłki na lotnisku, transfer lotnisko-hotel-lotnisko, nocleg w hotelu z posiłkiem. Czy wg. międzynarodowego prawa lotniczego pasażerowi należy się odszkodowanie w takiej sytuacji? Proszę o pomoc, z góry dziękuję i mam nadzieję, że wszystko w dość prosty sposób opisałem Pozdrawiam, rzeminski |
Autor: | frantic [ 28 Lis 2012 17:20 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Witam. te @#$%^& z FRancy odwołały mój dzisiejszy lot do Eindhoven. oczywiscie szykowalem sie na wyjazd 4 miesiace, bilety autobusowe do amsterdamu kupione, hotele oplacone, wyjazd na 2 dni tylko i ch** bombki strzelil. pomijam ze pasazerowie wizz z rana byli wozeni na okecie a nas odwowali. Wiem że moge za darmo zabookowac sobie inny lot na tej trasie, ale czy moge tez przebookowac powrot o zupelnie innej dacie. W pracy urlop w tym roku przez ten wyjazd juz wykorzystalem do konca, i moge pojechac dopiero w przyszlym roku. stracilem sporo kasy juz, ale chcialbym zachowac mozliwosc podrozy tam. czy mial ktos podobne doswiadczenia? swoja droga przestrzegam przed porannymi lotami z modlina;] Oferowane przeloty ALTERNATYWNE do brukseli 10h poziej, a potem radz sobie sam, byly smieszne. chcialem skorzystac z polaczenia lotu do amsterdamu ale pani z bulwersem poinformowala ze nikt mi biletow w ryanairze takich nie kupi;] |
Autor: | rzeminski [ 28 Lis 2012 19:01 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Ja raczej tego nie stwierdzę, mogę się tylko domyślać, że usterka wystąpiła podczas przygotowania do startu i została usunięta w ten sam wieczór a opóźnienie zostało spowodowane zakończeniem możliwego czasu pracy przez załogę, rano lecieliśmy tą samą maszyną (mieliśmy startować o 16:30 a mechanik wyszedł z pokładu około 20:00 ). Proszę o informację czy gdzieś można znaleźć wzór reklamacji do ryanair i na co zwrócić uwagę w argumentacji o przyznanie odszkodowania, chyba warto spróbować!? |
Autor: | bartek. [ 28 Lis 2012 20:20 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
jacek69 napisał(a): Trudno stwierdzić. Wszystko zależy jaka to była usterka, kiedy wystapiła i czy można jej było zapobiec. A co to za różnica? Usterki techniczne to wina przewoźnika o ile wiem i odszkodowanie się należy. Ale nie żyję z odszkodowań więc mogę się mylić ![]() |
Autor: | bartek. [ 28 Lis 2012 21:27 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
jacek69 napisał(a): Do przemyśleń rzucę sytuację, w której doszło w trakcie lotu do zderzenia z ptakiem. Zdarzeń różnorakich są setki, które wykluczają odpowiedzialnośż przewoźnika. No tak, ale kto normalny (no może poza f4f ;D) żądałby odszkodowania od ptaków? ![]() |
Autor: | marek2011 [ 28 Lis 2012 21:48 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Istotne jest to, czy przyczyna która wywołała usterke miała charakter zwyczajny czy nadzwyczajny. Z opisu tego przypadku z Ryanairem wygląda na to, że została stwierdzona jakaś usterka w trakcie postoju samolotu na płycie lotniska - oczywiście trudno a priori rozstrzygnąć bez wiedzy na ten temat co ją wywołało, ale z kontekstu myśle, że z dużym prawdopodobieństwem była to ustaeka wywoałana zwykłymi, przewidywalnymi w toku uzytkowania samolotu okolicznościami a to wskazuje, że jest szansa na dochodzenie odszkodowania od przewoźnika. |
Autor: | rzeminski [ 28 Lis 2012 22:02 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
dziękuję za informację - zaryzykuję i spróbuję napisać reklamację - czy istnieją w internecie informację lub może wzór takiego dokumentu (szczególnie chodzi mi o argumentacje faktów)!?. |
Autor: | gulakov [ 28 Lis 2012 22:18 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
@rzeminski z tego co mi sie zdaje, to pilot moze przepracowac tylko 11h. jesli przekroczyli czas pracy na postoju, to mogli teortycznie go wstrzymac. ale kary sa chyba tylko pieniezne (tez nie jestem pewnien) |
Autor: | jabtom [ 29 Lis 2012 23:31 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Mam pytanie wysłałem skargę do włoskiego Ulc pod koniec sierpnia na lot opóźniony 1.08. (oczywiście miałem odpowiedz negatywną od FR) , do tej pory nie mam odpowiedzi, wiem, że nie ma okresu na rozpatrzenie skargi, ale ile to może trwać, czy mam się jakoś przypomnieć. Czy ktoś miał do czynienia z włoskim ULC ? Może napisać do polskiego ULC , aby trochę ich pogonili z odpowiedzią co myślicie? |
Autor: | marek2011 [ 30 Lis 2012 16:09 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
jabtom napisał(a): Mam pytanie wysłałem skargę do włoskiego Ulc pod koniec sierpnia na lot opóźniony 1.08. (oczywiście miałem odpowiedz negatywną od FR) , do tej pory nie mam odpowiedzi, wiem, że nie ma okresu na rozpatrzenie skargi, ale ile to może trwać, czy mam się jakoś przypomnieć. Czy ktoś miał do czynienia z włoskim ULC ? Może napisać do polskiego ULC , aby trochę ich pogonili z odpowiedzią co myślicie? Polski ULC nic nie zdziała w tej sprawie. Generalnie odpowiedniki ULC działają na podstawie wewnętrznych procedur krajowych (zazwyczaj - choć nie zawsze - administracyjnych). Skoro zdarzenie miało miejsce w sierpniu, do tego jesczze czekałeś na odp. FR więc nie ma sie co niecierpliwić - zakładam, że skarga dotarła do urzędu włoskiego gdzieś z początkiem września, mamy koniec listopada, nie jest to jesczze nadzwyczajna zwłoka. Możesz zadzwonić do tamtejszego urzędu albo napisać maila z prośba o infromacje na jakim etapie znajduje sie ta sprawa. |
Autor: | aalbatross [ 07 Gru 2012 19:47 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Dostalem dzis informacje od Ryanaira, ze anuluja moj jutrzejszy lot na trasie Budapeszt-Bruksela i spowrotem. Czy odszkodowanie, ktore mi sie nalezy to 250euro, czy 2x250 euro? Kontaktowac sie z nimi za pomoca formularza na stronie, czy poczta tradycyjna? |
Autor: | ExGliwice [ 07 Gru 2012 20:37 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
aalbatross napisał(a): Dostalem dzis informacje od Ryanaira, ze anuluja moj jutrzejszy lot na trasie Budapeszt-Bruksela i spowrotem. Czy odszkodowanie, ktore mi sie nalezy to 250euro, czy 2x250 euro? Kontaktowac sie z nimi za pomoca formularza na stronie, czy poczta tradycyjna? 2x250.. jaki jest powod anulowania. Ja sie kontaktowalem z FR zawsze fax, albo poczta tradycyjna (polecony) |
Autor: | max2000 [ 07 Gru 2012 22:30 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Chyba jednak nici z odszkodowania - poważna awaria zasilania na lotnisku w Budapeszcie w związku z tym lotnisko jest zamknięte dla ruchu do 10 rano 8 grudnia 2012. http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... oty_z.html Siła wyższa... |
Autor: | aalbatross [ 08 Gru 2012 00:17 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Dzieki za odpowiedzi. Powodu nie podali w mailu. Czyli nie ma co probowac z odszkodowaniem, tylko przebookowac bilet na inny termin? Co jesli chcialbym odszkodowanie tylko za lot powrotny? Musze tez pochwalic Ryana za darmowy kredyt na telefon. Dzwoniac z wegierskiego numeru do polski mialem... uwaga! uwaga!!! 1 minute |
Autor: | sylwia_pl [ 09 Gru 2012 16:59 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
@JJ2010 17.11 obserwowałam osobiście co się działo w Modlinie (zerknij sobie tutaj viewtopic.php?f=135&t=19958&start=70) prawda jest taka, że lot WMI-CRL-WMIi jest trzecią rotacją tego samolotu danego dnia i z tego co widziałam było tak, że lot pierwszy WMI- gdzieś-WMI się odbył, z tym, że nie wylądował w WMI tylko na Okęciu, także druga rotacja do Londynu wylatywała z Okęcia... przewiezienie pasażerów na okęcie plus opóźnienie spowodowało prawie 4h opóźnienie... czyli samolot do Londynu wyleciał na krótko przed tym jak już powinien wracać do Modlina by wylecieć do CRL nie było więc szans na wykonanie trzeciej rotacji mimo jakkolwiek dobrych warunków w CRL btw. ja leciałam 18.11 (CRL-WMI) i wiedząc, że 17.11 odwołali lot byłam zaskoczona, że w samolocie było ciągle ok 10-20 wolnych miejsc (nie wliczając w to miejsc XLong). Ciekawe, czy to nasze 'dodatkowe' rezerwacje przy pomocy zakupów bez haraczu to były w większości właśnie te miejsca :/ Jeśli tak to przykre dla czekających na pierwsze wolne miejsce na powrót :/ |
Autor: | JJ2010 [ 09 Gru 2012 17:25 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
@ Sylwia Generalnie to się mocno nie zmartwiłem tym, że dopiero wolne miejsce było na 19 bo sobie kawałek Belgii zwiedziłem:) Tak się domyślam, że ten samolot do Charleroi nie miał szans dolecieć o właściwej porze przez wcześniejsze opóźnienia...tylko czy to jest usprawiedliwienie dla linii?? Teoretycznie w CRL mogli podstawić maszynę na lot do Polski. Czy w związku z powyższym są szanse na odszkodawanie? |
Strona 25 z 514 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |