Autor: | m84t [ 18 Lis 2012 21:15 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
wrobello8 napisał(a): Witam, wczoraj miałem mieć lot do Oslo, niestety został odwołany. Lot miał być o 21:00. Wcześniejsze loty do Cork, Dublina, i Londynu zostały przekierowane do Katowic i wystartowały. Niestety mój jako jedyny był odwołany. Jak się okazało (flightradar24 to potwierdził) samolot przyleciał do Pyrzowic a nas nie zabrano. Podobno załoga przekroczyłaby czas pracy i nie poczekali, tylko wrócili do Oslo ![]() Dzisiaj przeczytałem e-mail od Ryanair: "Ryanair z przykrością informujemy, że ze względu na złe warunki pogodowe swoje loty zostały odwołane. (...)" Co przecież jest nie prawdą! Nie zaprzeczam że w Krk była mgła, ale przecież znaleziono rozwiązanie dla poprzednich rejsów. Czy w takim wypadku mam szansę na jakieś odszkodowanie? Z UE261 chyba nie mogę bo Norwegia nie jest w UE ![]() Najbliższy termin jaki mi zaproponowano to lot z Wrocławia o 13:25. Poprosiłem o zwrot kosztów biletów. miałam w piątek podobną sytuację ale z Modlina do Paryża, coś zamierzasz dalej z tym robić ? |
Autor: | Undefined [ 19 Lis 2012 00:42 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Hej, Miałem lot krk-bva (ryanair) na 17 listopada. Niestety z powodu mgły go odwołali. Posłali mi maila, że został odwołany i niby za pomocą strony mogę zmienić rezerwacje (posłali odnośnik jednak niczego się nie da zrobić). - Czy jest szansa na zamiane (poprzez call center) na całkiem inna trasę (w innych krajach) w z odległą datą (np. barcelona - teneryfa w lutym). Czy raczej tylko na podobnej trasie z krótką datą (listopad/grudzien)? |
Autor: | Abcn [ 19 Lis 2012 02:21 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Undefined, na twe pytanie odpowiedzial jacek69 na tej stronie (60) |
Autor: | geomix [ 19 Lis 2012 15:34 ] |
Temat postu: | Re: Zmiana godziny lotu - jakie mam prawa? |
Mi zkolei alitalia przełożyła dzisiaj lot o kilkanaście godzin:/ Miałem lecieć 2 lutego ok 17, przełożyli mi na 7 rano 3 lutego. Czy w takiej sytuacji przysluguje moze darmowy nocleg albo jakakolwiek inna rekompensata ? |
Autor: | Maciek78 [ 19 Lis 2012 15:37 ] |
Temat postu: | Re: Zmiana godziny lotu - jakie mam prawa? |
Możecie jedynie zaakceptować nowe warunki lub zażądać zwrotu pieniędzy. |
Autor: | geomix [ 19 Lis 2012 16:46 ] |
Temat postu: | Re: Zmiana godziny lotu - jakie mam prawa? |
To w koncu mozna cos wywalczyc czy nie:D? Mnie by 50 euro zwrotu za nocleg usatysfakcjnowalo ![]() Na jakiej podstawie domagasz sie 250 euro odszkodawnia maris? |
Autor: | Maciek78 [ 19 Lis 2012 16:56 ] |
Temat postu: | Re: Zmiana godziny lotu - jakie mam prawa? |
Na tej, że decyzja u niego była na <7 dni przed lotem. U Was jest zachowane przepisowe 14. |
Autor: | kibek [ 19 Lis 2012 18:21 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Mam małe pytanie czy w przypadku odwołania połączenia do TLV z powodu wojny linie są zobowiązane wypłacić jakieś odszkodowanie? Jeżeli nie to czy muszą zwrócić mi pieniądze za bilet ? Czy tutaj ma znaczenie kiedyś LOT będzi eodwołany czy wszystko jest Act of God i mogą opowołać nawet kilka godzin przed wylotem ? |
Autor: | Maciek78 [ 19 Lis 2012 20:06 ] |
Temat postu: | Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Niedługo już za potknięcie na schodkach do samolotu będziecie krzyczeć o odszkodowanie. Dramat. |
Autor: | Tulio [ 19 Lis 2012 20:19 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
marek2011 napisał(a): @Tulio: formalnie nie masz prawa do rezygnacji z podróży bo zmiana jest niewielka; niekiedy przewoźnicy pozwalają na takie zmiany, innym razem nie. Na Twoim miejscu jeszcze raz skontaktowałbym sie z przewioźnikiem i poprosił o przyjęcie zwrotu biletu z uwagi na 1) krótkie wyprzedzenie z jakim poinformowano cie o zmianie 2) okreslone niedogodności które ta zmiana powoduje jesli takie są i sa one realne. Dzięki Marek za info. Myślałem, że od strony formalnej jakaś szansa jest na elastyczność. Problem jest u mnie dodatkowo taki, że pośrednik, czyli tripsta, odbija pałeczkę z LOTem. Infolinia LOTu twierdzi, żę pośrednik może dokonać zmiany na późniejszy rejs - jest on o blisko 5 godzin późniejszy. Miejsca są, więc raczej powinno to być możliwe. Tripsta twierdzi, że agent LOTu w Atenach nie wyraża na to zgody. I jestem w kropce - zaakceptować zmian nie mogę, bo w tym wypadku w miejscu docelowym byłbym tylko niecałe 3 godziny. Na zwrot kosztów się nie zgadzają. Na zmianę na rejs późniejszy też. Wszystko byłoby ok gdyby o zmianie poinformowali wcześniej, a nie 6 dni przed odlotem. Kasa niewielka - rezerwacja w dwudniowej Szalonej środzie. Ale chodzi o sam fakt, że w tej sytuacji nijak nie chcą iść na rękę. Wychodzi, że w analogicznym przypadku lepiej kupować bezpośrednio u przewoźnika. |
Autor: | kibek [ 19 Lis 2012 21:01 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Bardzo słaba odpowiedź |
Autor: | Tiramisufan [ 19 Lis 2012 23:31 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
mam pytanie , mianowicie, jeżeli lot który mam za więcej niż 2 tygodnie zostanie anulowany, to oczywiście nie dostanę odszkodowania, ale moje pytanie jest czy muszę przyjmować zwrot pieniędzy czy jest też inna opcja którą przewoźnik musi[u][/u] mi zaproponować(typu przebookowanie lotu na inny itp. ) |
Autor: | bartek. [ 20 Lis 2012 10:54 ] |
Temat postu: | Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Hej. Mam takie pytania: 1) jeżeli mam lot np. RZE-WAW-JFK RT LOTem i okazuje sie z powodu warunków atmosferycznych nie zdążyłem dolecieć do Warszawy to czy moge żądać reroutingu inna trasa/liniami? 2) w podobnej sytuacji jak w pkt 1, ale doladuje do WAW ale samolot dalej juz odleciał i chce skorzystać ze zmiany terminu lotu i powiedzmy ze następny lot jest za 48h (albo wręcz ja chce lecieć tydzien pozniej dopiero). Czy w takim przypadku LOT zapewnia powrót do RZE? Bo hotel na kilka dni to wątpię? 3) podobno do Chin jest mocna kontrola celna. Co w przypadku jak dolatuje do WAW na 40minut przed odlotem (oczywiscie na tym samym bilecie) i celnicy przetrzymują mnie na tyle ze nie moge odleciec? Czy LOY bierze odpowiedzialność za to w jakis sposób? |
Autor: | bartek. [ 20 Lis 2012 13:50 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Dzięki za odpowiedzi! jacek69 napisał(a): Ad.2nie,Lot wysle Cie najblizszym lotem,nie mozesz zmienic terminu na za pol roku. Spokojnie oplaca nocleg,a nawet dwa,gdy bedzie taka potrzeba. Czy w takim przypadku można też przebookować powrót? Podejrzewam, że tak? |
Autor: | goska122 [ 23 Lis 2012 12:59 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
jacek69 napisał(a): ketto napisał(a): w tym linku który dostałem od ryanaira opcje zmień powrót i zmień wylot nie działają więc jak to można rozwiązać? i czy będę mógł przenieść rezerwację na dowolny termin (np za 3 miesiące) czy tylko na najbliższy okres? Na najblizszy okres, albo zwrot kasy. Witam, Jestem w tej samej sytuacji, czy ten najblizszy okres, to np najblizszy dzien? bo dostalam tego maila kilka dni temu, ze lot mogę zminic do 26 listopada, czyli jeszcze mam kilka dni, a nic sie nie da na stronie zrobic. |
Autor: | Tulio [ 24 Lis 2012 13:02 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Tulio napisał(a): marek2011 napisał(a): @Tulio: formalnie nie masz prawa do rezygnacji z podróży bo zmiana jest niewielka; niekiedy przewoźnicy pozwalają na takie zmiany, innym razem nie. Na Twoim miejscu jeszcze raz skontaktowałbym sie z przewioźnikiem i poprosił o przyjęcie zwrotu biletu z uwagi na 1) krótkie wyprzedzenie z jakim poinformowano cie o zmianie 2) okreslone niedogodności które ta zmiana powoduje jesli takie są i sa one realne. Dzięki Marek za info. Myślałem, że od strony formalnej jakaś szansa jest na elastyczność. Problem jest u mnie dodatkowo taki, że pośrednik, czyli tripsta, odbija pałeczkę z LOTem. Infolinia LOTu twierdzi, żę pośrednik może dokonać zmiany na późniejszy rejs - jest on o blisko 5 godzin późniejszy. Miejsca są, więc raczej powinno to być możliwe. Tripsta twierdzi, że agent LOTu w Atenach nie wyraża na to zgody. I jestem w kropce - zaakceptować zmian nie mogę, bo w tym wypadku w miejscu docelowym byłbym tylko niecałe 3 godziny. Na zwrot kosztów się nie zgadzają. Na zmianę na rejs późniejszy też. Wszystko byłoby ok gdyby o zmianie poinformowali wcześniej, a nie 6 dni przed odlotem. Kasa niewielka - rezerwacja w dwudniowej Szalonej środzie. Ale chodzi o sam fakt, że w tej sytuacji nijak nie chcą iść na rękę. Wychodzi, że w analogicznym przypadku lepiej kupować bezpośrednio u przewoźnika. Napiszę czym się u mnie sytuacja zakończyła. Infolinia LOTu zmieniła rejsy na wieczorne tego dnia. Tripsta tego zrobić nie mogła, jakoby nie mając zgody agenta LOTu w Atenach. LOT poinformował tripstę o zmianach godzin 22.10, a pośrednik przekazał info dopiero 15.11! W sytuacji anulowania rejsu zapewne nie byłoby możliwości odszkodowania, bo przewoźnik działał prawidłowo. A działania tripsty możecie sami ocenić. Na jakiej zasadzie jest hierarchia ważności zmian nie wiem, ale według mnie system powinien takie info o zmianie wysyłać niezwłocznie. Do tej pory ich ceniłem (vide akcja z biletami na Gwadelupę i Martynikę, których nie anulowali, gdy inny pośrednik to zrobił - piszę jako bezstronny obserwator), ale teraz mają spory minus u mnie. Dodatkowo na kolejny taki rejs innego dnia (z przesunięciem wylotu o ponad godzinę wcześniej) informacji od nich już nie dostałem. Gdybym przyszedł na lotnisko zwyczajowe 2 godziny przed planowanym pierwotnym wylotem, nie miałbym możliwości lotu, bo rejestracja była już zamknięta. LOT oczywiście potwierdza, że info o zmianie także tego rejsu wysłał pośrednikowi także 22.10. |
Autor: | kravjec [ 24 Lis 2012 14:55 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Ryanair anulował część swoich lotów w styczniu do Budapesztu i siłą rzeczy przeniósł mój lot 30 godzin później. Ubezpieczenia podróży nie miałem. Czy jest szansa ugrania czegokolwiek?Albo chociaż zmiany lotu na dzień wcześniej zamiast dzień później? |
Autor: | janosik [ 25 Lis 2012 14:29 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Witam. 1. Mój lot Ryanair z Modlina do Bolonii został odwołany z powodu mgły. Dodatkowo, miałem wracać następnego dnia innymi liniami (Wizzair) i niestety ten bilet mi przepadł. Czy w takim razie należy mi się odszkodowanie inne, niż tylko zwrot środków (przez Ryanair) za odwołany przez nich lot? 2. Druga sytuacja: lot z Forli do KTW został odwołany z powodu mgły. Przewieziono nas do Rzymu, stamtąd odlecieliśmy do KTW, ale z dużym opóźnieniem. Czy należy się odszkodowanie za taki lot? |
Autor: | kravjec [ 25 Lis 2012 17:13 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
jaką drogą się z nimi skontaktować? Odpowiadają na maile wysłane do nich na adres z którego zmiana rezerwacji została przysłana czy zostaje mi callcenter? |
Autor: | Matt80 [ 26 Lis 2012 15:47 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Witam, Z powodu mgły w dniu 25.11.2012 mój lot WMI-CRL został przekierownay do WAW , opóżniennie wynosiło 3 godziny 40 minut. Daleje z CRL miałem leciec do PMI ale opóznienie spowodowało że nie kontunuowałem podróży i wróciełm do domu Dostałem oficjalnego maila od Rynair z przeprosinami za opoźniony lot i załącznikiem PDF do ewentualnej reklamacji Czy w ziązku z tym przysługuje mi jakiekolwiek odszkodowanie ? P.S . Nie posiadam wykupionego ubezpieczenia podróży. |
Strona 24 z 514 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |