Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 23 z 514

Autor:  Maciek78 [ 16 Lis 2012 00:21 ]
Temat postu:  Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Napisz po polsku do ULC. Oni przekażą do właściwego ULC we właściwym języku.

Autor:  sebb [ 16 Lis 2012 20:57 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Ze względu na mgły odwołano nam dzisiejszy lot do FR Mediolanu z WMI. Najpierw przez 2 godziny zwodzili, że niedługo wyląduje i w końcu odwołali. Nie dostaliśmy oczywiście żadnego jedzenia. Udało się przebukować bilety na jutro, wylot jest z Krakowa. Pan na infolinii powiedział, że oddadzą nam za ekspres, hotel i jedzenie, mamy tylko zatrzymać rachunki. Szukałem na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Myślicie, że rzeczywiście nie będzie problemów ze zwrotem od Ryanair? Trochę szkoda ryzykować podróży tam, szczególnie że nie wiadomo czy jutro nie będzie takich samych warunków w Balicach...

Autor:  marek2011 [ 16 Lis 2012 21:21 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Skoro uzgodniłeś z przewoźnikiem zmiane trasy i zwrot za podróż na inne lotnisko to przekaż rachunki zgodnie z tymi ustaleniami. Co do wylotu z KRK - zgodziłeś się na zmianę lotniska startu ze wszystkimi tego konsekwencjami, czyli także ryzykiem odwołania jutrzejszego lotu. Zgodnie z prognozami mgła ma utrzymywać się w KRK do jutra do ok. 11. Ale niewiadomo czy tak będzie, trudno cokolwiek przewidzieć dokładnie.

Autor:  YaPKnn [ 16 Lis 2012 23:07 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Przeczytałem pierwszych parę stron i parę ostatnich, całego wątku nie miałem siły,
wiele się tu pisze o odszkodowaniach, ULC i pismach jakie trzeba składać

a ja bym się chciał dowiedzieć, jak wygląda w praktyce taka sytyacja jak dzis:

niewiele brakowało a siedziałbym teraz w LTN i patrzył smętnie w tablicę odlotów:
W61310 według flightracka ma status DELAYED "leaves gate 5h 50m late".

dopóki jest opóźniony to W6 powinien dać jakieś kanapki itp, a co w momencie kiedy go odwołają?

jak powinienem postąpić kiedy wracam do domu i lot jest odwołany?

Autor:  Tulio [ 16 Lis 2012 23:22 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Ja też mam pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi.

LOT poinformował mnie w terminie krótszym niż 7 dni do wylotu o zmianie w rozkładzie.
Zmiana polega na tym, że loty na dany rejs są wcześniej o ponad godzinę (wszystkie w okresie zimowym).
Nr rejsu bez zmian, czyli lot nie jest odwołany, a jedynie nastąpiła zmiana godzin.
Jest to w moim wypadku lot do Warszawy (z Warszawy też są wcześniej oczywiście) i nie pasuje mi to w ogóle, bo mam bardzo mało czasu w miejscu docelowym.
Jeżeli rejs byłby odwołany to wiem co robić. Mogę zażądać zwrotu kasy + 250 EUR odszkodowania.
A co w tym przypadku?
Godziny mi nie odpowiadają (jest jeszcze jeden rejs wieczorny do WAW, ale z kolei zdecydowanie za późno dla mnie), więc chcę zwrot kasy, na co LOT nie chce się zgodzić (nie mówiąc o odszkodowaniu).

Czy jeżeli informacja o zmianie byłaby na 2 tygodnie przed wylotem to muszę ją akceptować czy też mam prawo do zwrotu i anulowania biletu?

Autor:  man4business [ 16 Lis 2012 23:48 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

@Tulio

Przeczytaj uważnie porady na stronie
http://ec.europa.eu/consumers/ecc/consu ... vel_pl.htm
a zwłaszcza:

"Dodatkowe odszkodowanie nie przysługuje Ci, jeśli linie lotnicze udowodnią, że odwołanie lotu wynikało z wyjątkowych okoliczności (np. zamknięcia przestrzeni powietrznej) lub jeśli zostałeś o nim poinformowany co najmniej 14 dni przez datą lotu, lub jeśli zaproponowano Ci inne połączenie w podobnym terminie."
Obawiam się, że przesunięcie lotu o godzinę zdecydowanie podpada pod "połączenie w podobnym terminie". Zwłaszcza, że w przypadku np. opóźnionego lotu jeśli na miejsce docierasz nie później niż 3 godziny w stosunku do czasu rozkładowego, żadne odszkodowanie ci się nie należy.

Autor:  Tulio [ 17 Lis 2012 00:12 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

man4business napisał(a):
@Tulio

Przeczytaj uważnie porady na stronie
http://ec.europa.eu/consumers/ecc/consu ... vel_pl.htm
a zwłaszcza:

"Dodatkowe odszkodowanie nie przysługuje Ci, jeśli linie lotnicze udowodnią, że odwołanie lotu wynikało z wyjątkowych okoliczności (np. zamknięcia przestrzeni powietrznej) lub jeśli zostałeś o nim poinformowany co najmniej 14 dni przez datą lotu, lub jeśli zaproponowano Ci inne połączenie w podobnym terminie."
Obawiam się, że przesunięcie lotu o godzinę zdecydowanie podpada pod "połączenie w podobnym terminie". Zwłaszcza, że w przypadku np. opóźnionego lotu jeśli na miejsce docierasz nie później niż 3 godziny w stosunku do czasu rozkładowego, żadne odszkodowanie ci się nie należy.


Dzięki za link, rzuciłem okiem, ale ciągle nie wiem czy mam prawo do rezygnacji z podróży i zwrotu kosztów?
O odszkodowanie nie będę i tak walczył, szczególnie w tej sytuacji.
Podkreślam, że info o przesunięciu godzin wylotu dostałem w terminie krótszym niż 7 dni przed odlotem (6 dni, ale zawsze to mniej niż tydzień).

Autor:  YaPKnn [ 17 Lis 2012 00:50 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

YaPKnn napisał(a):
Przeczytałem pierwszych parę stron i parę ostatnich, całego wątku nie miałem siły,
wiele się tu pisze o odszkodowaniach, ULC i pismach jakie trzeba składać

a ja bym się chciał dowiedzieć, jak wygląda w praktyce taka sytyacja jak dzis:

niewiele brakowało a siedziałbym teraz w LTN i patrzył smętnie w tablicę odlotów:
W61310 według flightracka ma status DELAYED "leaves gate 5h 50m late".

dopóki jest opóźniony to W6 powinien dać jakieś kanapki itp, a co w momencie kiedy go odwołają?

jak powinienem postąpić kiedy wracam do domu i lot jest odwołany?


Moje gdybanie "nabrało kolorków" W61310 został odwołany, co prawda lecę za tydzień ale miałem lecieć dzisiaj.
Ponawiam więc pytanie, czy tanie linie przebookowywują bilet na następny lot z wolnym miejscem i zapewniają hotel i wyżywienie w czasie oczekiwania na ten lot?

Jak to jest w praktyce? Jestem zdany na siebie czy idzie się wykłócić o jakąkolwiek opiekę ?

Autor:  ketto [ 17 Lis 2012 00:54 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

witam, miałem lecieć dziś do bergamo z modlina ryanairem, jednak nasz lot został odwołany, w związku z czym chciałbym się dowiedzieć jak wygląda przebukowanie biletu na inny termin z linku który ryanair rozsyłał pasażerom anulowanego lotu. czy moge wybrać dowolny termin na wybranym odcinku jeżeli tylko są wolne miejsca, czy obowiązują mnie jakieś ograniczenia czasowe w których powinienem się zmieścić z nowo planowanym lotem? z góry dzięki za pomoc :)

Autor:  marek2011 [ 17 Lis 2012 00:56 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

@Tulio: formalnie nie masz prawa do rezygnacji z podróży bo zmiana jest niewielka; niekiedy przewoźnicy pozwalają na takie zmiany, innym razem nie. Na Twoim miejscu jeszcze raz skontaktowałbym sie z przewioźnikiem i poprosił o przyjęcie zwrotu biletu z uwagi na 1) krótkie wyprzedzenie z jakim poinformowano cie o zmianie 2) okreslone niedogodności które ta zmiana powoduje jesli takie są i sa one realne.

Autor:  pawlok [ 17 Lis 2012 12:17 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Ja również miałem lecieć wczoraj z Modlina do Bergamo.
Otrzymałem e-mail z informacją o odwołaniu lotu.
Podany jest w nim link do strony, gdzie można dokonać zmiany rezerwacji.
Niestety, przy próbie zmiany terminu pojawia się informacja: "Tego lotu nie można zmienić"
Miał ktoś podobny problem?

Autor:  sebb [ 17 Lis 2012 12:29 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

marek2011 dzięki za pomoc.


ketto też miałem lecieć wczoraj i przez infolinię zmieniłem na dziś. Powrót też mogłem zmienić, ale maksymalnie o 1-2 dni.

Autor:  maddog [ 17 Lis 2012 13:12 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Witam, mam zabukowany lot dla 2 osób z Poznania do Warszawy. Rezerwację zrobiłem około stycznia na grudzień. Ostatnio chciałem sprawdzić jaka jest aktualna cena na mój lot i okazało się, że o godzinie, o której miałem lecieć nie ma żadnego lotu W ten dzień jest tylko jeden lot o 5 rano z minutami. Wszedłem więc na moja rezerwacje i tam miałem info o zmianie godziny lotu (z 12:25 na tą 5 rano właśnie) z prośbą o klikniecie w celu potwierdzenia zmiany godziny (na razie nie kliknąłem). Nie dostałem żadnego powiadomienia na email w związku z ta zmianą. Nie pasuje mi lecieć wcześniejszym lotem, bo mam do południa pewną sprawę do zalatwienia. Czy w związku z tym przysługuje mi prawo do zmiany rezerwacji na dzień później lub ubieganie się o odszkodowanie za odwołanie mojego lotu?

Autor:  wrobello8 [ 17 Lis 2012 14:40 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Witam, wczoraj miałem mieć lot do Oslo, niestety został odwołany.
Lot miał być o 21:00. Wcześniejsze loty do Cork, Dublina, i Londynu zostały przekierowane do Katowic i wystartowały. Niestety mój jako jedyny był odwołany. Jak się okazało (flightradar24 to potwierdził) samolot przyleciał do Pyrzowic a nas nie zabrano. Podobno załoga przekroczyłaby czas pracy i nie poczekali, tylko wrócili do Oslo :shock:
Dzisiaj przeczytałem e-mail od Ryanair:
"Ryanair z przykrością informujemy, że ze względu na złe warunki pogodowe swoje loty zostały odwołane. (...)"
Co przecież jest nie prawdą! Nie zaprzeczam że w Krk była mgła, ale przecież znaleziono rozwiązanie dla poprzednich rejsów.

Czy w takim wypadku mam szansę na jakieś odszkodowanie? Z UE261 chyba nie mogę bo Norwegia nie jest w UE :(
Najbliższy termin jaki mi zaproponowano to lot z Wrocławia o 13:25. Poprosiłem o zwrot kosztów biletów.

Autor:  Maciek78 [ 17 Lis 2012 14:55 ]
Temat postu:  Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Żadne odszkodowania Wam nie przysługują. Nastąpiła siła wyższa i stad zamieszanie. Odwoływanie lotów ma związek z polityka firmy która na skutek pogody musi być dostosowana do obecnych realiów.
Nie męczcie dupy ludziom.

Autor:  ketto [ 17 Lis 2012 15:58 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

w tym linku który dostałem od ryanaira opcje zmień powrót i zmień wylot nie działają więc jak to można rozwiązać?
i czy będę mógł przenieść rezerwację na dowolny termin (np za 3 miesiące) czy tylko na najbliższy okres?

Autor:  marek2011 [ 17 Lis 2012 19:44 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

@maddog: w tej sytuacji możesz:
1) zrezygnować z lotu i otrzymac zwrot pełnej kwoty uiszczonej za bilet
2) porosić przewoźnika o zmianę rezerwacji na inny rejs na tej trasie tj. w innym dniu np. dzień wcześniej lub w innym dogodnym dla ciebie terminie

Autor:  proof [ 17 Lis 2012 19:53 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Na początek witam wszystkich userów z forum :)

Dziś miałem lecieć z Modlina do Liverpoolu o 10:40. Jak wiadomo z powodu mgły start został opóźniony, lot ruszył o 15:00 z Okęcia. Jako że dla mnie celem podróży był mecz EPL Liverpool FC - Wigan który zaczynał się o 16:00 odpuściłem całą wycieczkę. Cóż, warunki pogodowe, więc o odszkodowaniu nie ma prawa być mowy. Ale wykupiłem ubezpieczenie na esky.pl gdzie jest gwarancja na pokrycie kosztów związanych z opóźnieniem lotu o ponad 4 godziny, 150 euro chyba. Pytanie do Was czy ktoś miał podobną historię z esky.pl? wiadomo że na piśmie to ładnie wygląda, ale w firmach ubezpieczeniowych w takich sprawach teoria często mija się z praktyką :) Dzięki z góry za jakieś info.

Autor:  marek2011 [ 17 Lis 2012 20:22 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Zobacz do warunków ubezpieczenia, jakie sytuacje obejmuje, bądź które są wyłączone.
Poza tym generalnie przy ubezpieczeniach od opóźnień wymagane jest opóźnione dotarcie do celu, natomiast rezygnacja z podróży w ogóle w razie nieregularności w przewozie nie jest objęta ochroną -> ale sprawdź sobie dokładnie warunki twojego ubezpieczenia.

Autor:  karitas [ 17 Lis 2012 23:23 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Słuchajcie lecę z Polski do Grecji ale przez Włochy ( 2 oddzielne bilety). Jeśli lot z Katowic do Rzymu opóżni się do 2 godzin ( te wstrętne mgły)to zdąże na drugi lot jak nie to nie. Moje pytanie: czy ktoś zna jakieś ubezpieczenie, które dodatkowo mogłabym wykupić w jakiejś firmie? Np. na drugi lot jeśli zrezygnuje ( tylko czy firma uzna to za nagłe okoliczności jeśli nie zdążyłam na drugi lot bo pierwszy się opóżnił). Napewno muszę do Grecji dotrzeć więc ewentualnie kasa z odszkodowania poszłaby na nowy bilet czy coś ( wiem że najpierw musiałabym wyłożyć swoję pieniążki).Z góry dzięki wielkie za pomoc:)

Strona 23 z 514 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/