Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 22 z 514

Autor:  krrnadam [ 31 Paź 2012 16:34 ]
Temat postu:  Easyjet - odwołany lot

Easyjet odwołał mi lot z Barcelony do Lizbony z powodu wprowadzenia zmian w rozkładzie lotów (ta trasa nie będzie już obsługiwana). Z dużym wyprzedzeniem, bo rezerwacja jest na luty 2013. W ramach tej samej rezerwacji (ten sam kod) mam jeszcze kilka dni później przelot z Lizbony do Amsterdamu (i z nim wszystko jest ok, choć ten odcinek ma sens tylko w przypadku realizacji lotu z Barcelony). Dodam, że Easyjet na razie oficjalnie o niczym mnie nie poinformował, dowiedziałem się zupełnie przypadkiem logując się na swoje konto na ich stronie.

Macie jakieś doświadczenia z tymi liniami? Jak myślicie, czy jest szansa na skuteczne domaganie się przelotu na tej samej trasie innymi liniami? Drugą (gorszą) opcją byłby dla mnie lot łączony Easyjet (np. z przesiadką w LGW albo CDG, ale trochę szkoda mi czasu i nie jestem pewny co z przesiadką w przypadku opóźnienia pierwszego lotu). Chciałbym zorientować się w możliwościach zanim zadzwonię do nich na infolinię.

Z góry dziękuję za pomoc.

Autor:  karpik [ 31 Paź 2012 16:47 ]
Temat postu:  Re: Easyjet - odwołany lot

O innej linii zapomnij.

Jak będziesz miły i ładnie poprosisz, to ewentualnie ktoś wyrazi zgodę na darmową przesiadkę w innym mieście niż Lizbona. ( BCN - XXX - AMS )

Autor:  krrnadam [ 31 Paź 2012 16:52 ]
Temat postu:  Re: Easyjet - odwołany lot

@karpik

Dzięki, ale to rozwiązanie zupełnie mnie nie urządza. Potrzebuję najpierw dostać się do LIS, a dopiero kilka dni później do AMS.

Autor:  bartek. [ 31 Paź 2012 20:13 ]
Temat postu:  Re: Easyjet - odwołany lot

A niby dlaczego miałby zapomnieć?

Autor:  karpik [ 01 Lis 2012 00:11 ]
Temat postu:  Re: Easyjet - odwołany lot

A to dlatego, że przewoźnik ma prawo zmienić rozkład, a jeśli poinformuje klienta o odwołaniu lotu na co najmniej 14 dni wcześniej, to jedyne co się należy to zmiana lotu, lub zwrot.

Jeśli więc koniecznie musisz być w Lizbonie, to może lot z Madrytu?

Autor:  krrnadam [ 01 Lis 2012 00:45 ]
Temat postu:  Re: Easyjet - odwołany lot

Lot z Madrytu jest niezbyt dobrym pomysłem, bo zaczynam podróż w Barcelonie i nie chcę inwestować dodatkowo czasu i pieniędzy na przejazd do Madrytu.

Autor:  marek2011 [ 01 Lis 2012 02:39 ]
Temat postu:  Re: Easyjet - odwołany lot

karpik napisał(a):
A to dlatego, że przewoźnik ma prawo zmienić rozkład, a jeśli poinformuje klienta o odwołaniu lotu na co najmniej 14 dni wcześniej, to jedyne co się należy to zmiana lotu, lub zwrot.

Jeśli więc koniecznie musisz być w Lizbonie, to może lot z Madrytu?


Nieprawda. Przewoźnik odwołując lot, na który została dokonana co najmniej jedna rezerwacja, a więc również wtedy gdy w ogóle rezygnuje z obsługi danej trasy ma obowiązek zaoferować nie tylko zwrot ale także połączenie alternatywne, również innymi liniami operującymi na tej trasie. I wybór świadczenia należy do pasażera a nie linii. Oczywiście LCC (i nie tylko) bronią się przed tym rekami i nogami wciskając pasazerom głupoty (nie da się, my jesteśmy tania linią, nie oferujemy bo mamy tak w regulaminie, bo to była promocyjna cena biletu itp.)

Autor:  pawi [ 01 Lis 2012 17:14 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Przed chwilą dostałem telefon i maila od tripsta.pl:

Cytuj:
Ważna wiadomość dotycząca Pana/i rezerwacji Fxxxxx6.

Uprzejmie informujemy, że linie lotnicze anulowały rejs TP 584 O 28NOV 3 LISWAW UN3 1700 2155.

Proponowane alternatywne połączenie jest dwa dni później:


RP/ATHGR28DF/ATHGR28DF WS/SU 20OCT12/0700Z 7xxxxU
ATHGR28DF/9999WS/15OCT12
1.xxxMRS(ADT)
2.xxxMRS(ADT)
3.xxxMR(ADT)

4 TP 581 O 23NOV 5 WAWLIS HK3 1530 1830 23NOV
6 TP 582 O 30NOV 5 LISWAW TK3 0950 1445 30NOV


Drugie najbliższe połączenie bezpośrednie na tej trasie jest 25 listopada. Mamy nadzieję, że podane połaczenie odpowiada Pana/i oczekiwaniom. W przeciwnym razie mogą Państwo zwrócić się o anulowanie biletu i pełny zwrot kosztów.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności.



Jako, że nie ma jeszcze 14 dni przed odlotem, muszę przyjąć propozycję przebukowania przewoźnika na 30 lub 25 albo zwrot pieniędzy?

Autor:  kliper [ 01 Lis 2012 17:28 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Mam pytanie, czy Wam też Ryanair tak szybko odpowiedział na reklamacje. Normalnie się zdziwiłem, dostałem odpowiedź w ciągu 1 dnia od wysłania i to dziś (1 listopada) :shock:

Oczywiście odpowiedź negatywna, choć uznają swoją winę i napisali, że jeśli ma paragony na dodatkowe koszty to mogą je uznać.

Dalszy etap: ULC

Autor:  wojtozor [ 01 Lis 2012 17:59 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Ten dalszy etap (ULC) możesz rozpocząć po upływie 30 dni od dostarczenia skargi do linii lotniczej.
Nie ma w tym przypadku znaczenia fakt że dostałeś odpowiedź po jednym dniu.

Autor:  kliper [ 01 Lis 2012 18:22 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

wojtozor napisał(a):
Ten dalszy etap (ULC) możesz rozpocząć po upływie 30 dni od dostarczenia skargi do linii lotniczej.
Nie ma w tym przypadku znaczenia fakt że dostałeś odpowiedź po jednym dniu.


Przyznam się szerze, że o tym nie wiedziałem.

Autor:  LKay [ 01 Lis 2012 18:22 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Nieprawda. Jeśli linia odpowiedziała pozytywnie lub negatywnie to traktowane jest to jak wykorzystanie drogi reklamacji. 30 dni trzeba czekać jeśli nie ma się żadnej odpowiedzi.

Autor:  kliper [ 01 Lis 2012 18:31 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

LKay napisał(a):
Nieprawda. Jeśli linia odpowiedziała pozytywnie lub negatywnie to traktowane jest to jak wykorzystanie drogi reklamacji. 30 dni trzeba czekać jeśli nie ma się żadnej odpowiedzi.



Też m się tak na początku wydawało, ale jeszcze sprawdzę na ULC...

po chwili...

Sprawdziłem na stronie:

http://www.ulc.gov.pl/index.php?option= ... Itemid=106

i rzeczywiście nie ma nic o odczekaniu 30 dni, jedynie o tym, że musi być odpowiedź na reklamację przewoźnika:

Cytuj:
Do skargi powinni Państwo załączyć:
Kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika.
Kopię odpowiedzi udzielonej przez przewoźnika na reklamację.
Kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.
Podanie (skarga) wniesiona do Prezesa ULC powinna być wniesiona na piśmie oraz własnoręcznie podpisana przez wszystkich wnoszących, albo ich pełnomocnika. Podanie (skarga) wniesiona do Prezesa ULC drogą elektroniczną powinna być podpisana za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego.



Jeszcze mam dwa pytania:
1. Rozumiem, że jeżeli reklamacja i odpowiedź na nią są po angielsku, to nie trzeba ich tłumaczyć aby złożyć do ULC?
2. Czy na jednym formularzu mogę złożyć żądanie odszkodowania dla dwóch osób uczestniczących w locie. Jeśli tak to gdzie wpisać drugą osobę. Rezerwacja była na mnie.

Autor:  wojtozor [ 01 Lis 2012 19:17 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Skargę do ULC można wnieść po upływie 30 dni do momentu złożenia skargi u przewożnika. Mówi o tym Art 205B ust. 4 Ustawy Prawo Lotnicze.
http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dn ... 19.08.2012

Autor:  wojtozor [ 01 Lis 2012 19:19 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Jeśli uczynisz to wcześniej to ULC przyśle Ci pismo że Twoja skarga nie zostanie rozpatrzona ponieważ nie dotrzymałeś ustawowego terminu.

Autor:  navroth [ 09 Lis 2012 21:48 ]
Temat postu:  Re: Easyjet - odwołany lot

Cytuj:
[quote="krrnadam" ]Easyjet odwołał mi lot z Barcelony do Lizbony z powodu wprowadzenia zmian w rozkładzie lotów (ta trasa nie będzie już obsługiwana). Z dużym wyprzedzeniem, bo rezerwacja jest na luty 2013. W ramach tej samej rezerwacji (ten sam kod) mam jeszcze kilka dni później przelot z Lizbony do Amsterdamu (i z nim wszystko jest ok, choć ten odcinek ma sens tylko w przypadku realizacji lotu z Barcelony). Dodam, że Easyjet na razie oficjalnie o niczym mnie nie poinformował, dowiedziałem się zupełnie przypadkiem logując się na swoje konto na ich stronie.

Macie jakieś doświadczenia z tymi liniami? Jak myślicie, czy jest szansa na skuteczne domaganie się przelotu na tej samej trasie innymi liniami? Drugą (gorszą) opcją byłby dla mnie lot łączony Easyjet (np. z przesiadką w LGW albo CDG, ale trochę szkoda mi czasu i nie jestem pewny co z przesiadką w przypadku opóźnienia pierwszego lotu). Chciałbym zorientować się w możliwościach zanim zadzwonię do nich na infolinię.[/quote]


Hej. Zapewne wyzej juz uzyskales odpowiedz. Jezeli cos bylo niejasne spiesze z pomoca.

Easyjet tak jak wiekszosc, lub chyba wszystkie tanie linie, sa liniami ktore przewoza pasazerow na trasie A-B, plus powiedzmy powrotny B-A.
Jezeli masz trase zalozmy A-B-C. jest to traktowane jako zupelnie dwa oddzielne loty. i w przypadku kiedy lot z BCN do LIS jest odwolany, zapomnijmy wogole o trasie z LIS do AMS bo z ich punktu widzenia nie ma to nic do czynienia z lotem pierwszym.
W ich regulaminie jest gdzies punkt ze jest point to point carrier, i ze nie ma u nich connecting flights.

W zwiazku z tym ze porzucili trase BCN-LIS, i dali Ci znac o tym wiecej niz 14 dni przed data. jedyna opcja to dla Ciebie, zwrot pieniedzy za lot BCN-AMS.

Opcji laczonej Ci nie zaoferuja. Nieporownywalny koszt, w sensie co najmniej 2 razy drozszy na ktory linia nie pojdzie.
Rowniez nie zwroca Ci pieniedzy za lot z innymi liniami z powodu wymienionego 2 zdania wyzej (14 dni ).

pzdr.

Autor:  kubutek [ 13 Lis 2012 14:47 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

FR z powodu złych warunków pogodowych odwołał mi lot WMI-NYO.
Lot miał przez 2,5 godziny status opóźniony, a następnie odwołano go.
Do czego mam prawo? i jak je wyegzekwować?
Podróżowaliśmy w 2 osoby.
1)odbyłem 3 rozmowy z numerem 703 303033 (FR) - dowód biling - cena za połączenia 25+27+10
2)kupiłem posiłek MCbadziewie 26PLN - paragon
3)Powrót do domu: lotniskowy 2x12+kolejowy 47 - paragon

Poszukuję wzoru pisma+infa gdzie wysłać.
Pozdrawiam
Kubutek

P.S.A może sobie odpuścić?

Autor:  Maciek78 [ 13 Lis 2012 15:22 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Masz bardzo małe szanse na ugranie czegokolwiek. W bardzo podobnej sytuacji ULC przyznał w rozmowie telefonicznej, że nic nie ugrasz i oni odrzucą takie odwołania.

Autor:  lendziro [ 15 Lis 2012 23:46 ]
Temat postu:  Zmiana godziny lotu - jakie mam prawa?

Zakupiłem bilet na trasie MXP – WAW linia AirOne (na stronie przewoźnika) w chwili zakupu lot miał się odbyć w dniu 5.02.2013 o godzinie 11:50. W dniu dzisiejszym linia poinformowała mnie o zmianie lotu na godzinę 6:50 rano tego samego dnia (czyli 5 godzin wcześniej)

Kłopot z tym iż jest to mój dolot do WAW z MXP po powrocie z Rio de Janeiro. Moja podróż w Mediolanie MXP z Rio (połączenie przez FCO) kończy się 5.02.2012 o godzinie 10:30. Czyl sporo po nowej godzinie odlotu samolotu do Warszawy.


Moje pytanie jest jakie mam prawa przy takiej zmianie przez przewoźnika? Czy mogę na nim wymusić iż w związku takiej zmiany godziny odlotu (5H) aby wystawił mi bilet na lot FCO – WAW realizowany przez inną linie Alitalia (AirOne jest częścią Alitalii)

Autor:  Cahir [ 16 Lis 2012 00:06 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Potrzebuje kogoś kto przetłumaczy mi moja skargę na język angielski itd. Oczywiście przewiduje coś dla osoby pomocnej, ale szczegóły na PW;)

Strona 22 z 514 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/