Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 18 z 514

Autor:  codriver [ 12 Wrz 2012 09:25 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

U nas był problem z samolotem, niby pierdoła (coś z nawiewiem czy tam jakimś wiatrakiem), ale trzeba było ściągać technika z innego lotniska (oddalonego o 150km od nas) i to zajęło dużo czasu. Sama naprawa pochłonęła ponoć niecałe pół godziny. Inna sprawa, że podczas lotu większość była dosyć nerwowa i siedziała jak na szpilkach, bo nawet jak już wszyscy byli na pokładzie, to technik chodził i coś jeszcze poprawiał. Dużo nerwów i jeszcze więcej zmarnowanego czasu. W ramach rekompensaty wszyscy dostali 'do wydania' 4€ (32SEK) w barze w Skavscie. Lepsze to niż nic, ale taka kwota to starczyła co najwyżej na 0,5l coli ALBO kubek jakiejś herbaty. Z samolotu wyszedłem jakoś koło 3.05, cudem zdążyłem na shuttle bus do stacji Modlin PKP, który odjeżdżał 3.10, dzięki czemu dalej zdążyłem na pociąg 3.26 i jeszcze dalej na Polskiego Busa do Gdańska o 5.30, z którego serdecznie pozdrawiam. Dużo szczęścia miałem, całe szczęście, że ktoś nade mną czuwa :P
Miłego dnia!

Autor:  kaasia [ 12 Wrz 2012 12:19 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

a powiedzcie mi - gdzie sprawdzę archiwalne faktyczne godziny startu/lądowania samolotu?
nie chodzi o "prehistorię", a jakieś tydzień-miesiąc wstecz

Autor:  Cahir [ 12 Wrz 2012 12:36 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Tutaj sprawdź http://www.flightstats.com/go/Home/home.do

Autor:  Maciek78 [ 12 Wrz 2012 12:45 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

http://www.flightradar24.com/data/

Autor:  qwertyasdfgh [ 13 Wrz 2012 14:00 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

czy posiadacie jakiś gotowy wzór do napisania reklamacji na linie lotnicze? chodzi o opoznienie

Autor:  Anita [ 16 Wrz 2012 12:04 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Mam pytanie, jakiś czas temu kupiłam bilet Katowice - Stambuł przez Warszawę. Lot jest w styczniu, a dzisiaj dostałam informację , że rejs z Katowic do Warszawy został anulowany, czy przysługuje mi jakieś odszkodowanie ?

Lecę LOTem.

Autor:  kemot [ 16 Wrz 2012 12:25 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

A zamierzasz do tego Stambułu lecieć czy nie?

Przysługuje Ci po prostu bezpłatne przebukowanie na alternatywne połączenie z Katowic do Stambułu, ewentualnie zwrot kosztów biletu jeśli nie chcesz lecieć.

Autor:  Anita [ 16 Wrz 2012 18:17 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Do Stambułu chce lecieć :) Zastanawia mnie czy mogę zrezygnować z Lotu z Katowic i na własną rękę dostać się do Warszawy ?

Autor:  marek2011 [ 16 Wrz 2012 18:21 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Teoretycznie możesz ale idziesz przewoźnikowi na rękę. Jeśli odwołał pierwszy segment to musi tak zmienić rezerwację abyś poleciała w tym trminie lub innym dla ciebie dogodnym.
Jeśli nie oferuje innych lotów na trasie KTW-WAW w tym dniu i zarazem pozwalających na przesiadkę do IST to niech Cie wyśle do Istambułu np. LH z Katowic przez FRA.
To problem przewoźnika, nie Twój.
I nie daj się zwieść na infolinii że tak sie nia da, że taryfa tego nie przewiduje, że kupiłaś bilet w promocji i takich zmian nie da sie zrobić itd.

Autor:  Cahir [ 16 Wrz 2012 18:37 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Anita napisał(a):
Do Stambułu chce lecieć :) Zastanawia mnie czy mogę zrezygnować z Lotu z Katowic i na własną rękę dostać się do Warszawy ?


Przez FRA jest dość dużo lotów z Katowic, najkorzystniejsza przesiadka trwa 1h i 10minut więc to chyba lepsze niż pchać się do WAW ? Powiedz kiedy dokładnie lecisz.

Autor:  Anita [ 16 Wrz 2012 18:47 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Dzwoniłam na infolinię i lecę z Warszawy. Szczerze mówiąc zupełnie nie zależało mi na Katowicach, kupiłam taki bilet, bo był najtańszy.

Jedyne co pani z infolinii mi proponowała to zmiana lotu na 2 dni wcześniej ( tego z Katowic do Warszawy) albo rezygnacja z lotu. Ostatecznie stanęło na tym, że zwrócą mi koszty biletu Katowice - Warszawa, aczkolwiek w tej sprawie mam dzwonić dopiero po wylądowaniu w Stambule.


Pierwotne miałam lecieć 5 stycznia do Warszawy, a stamtąd 6 stycznia do Stambułu.

Autor:  qwertyasdfgh [ 16 Wrz 2012 19:52 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Czy możecie podpowiedziec jak napisac reklamacje do LOT'u na opozniony lot? Znalazlem w internecie cos takiego http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/sk ... p_0411.pdf - jest tam napisane "NA NINIEJSZYM FORMULARZU MOŻNA ZŁOŻYĆ SKARGĘ DO LINII LOTNICZEJ LUB DO KRAJOWEGO ORGANU" jednak czytając ten formularz odnosze wrazenie ze nie nadaje sie on do zlozenie reklamacji do lini lotniczych tylko do ULC.

Autor:  marek2011 [ 16 Wrz 2012 20:06 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Reklamacje składasz pismenie lub mailowo.
Opisujesz sprawę, podajesz dane biletu/lotu i określasz roszczenia/oczekiwania.
Nie ma potrzeby uzywania żadnych formularzy.

Autor:  ExGliwice [ 18 Wrz 2012 09:23 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

marek2011 napisał(a):
Reklamacje składasz pismenie lub mailowo.
Opisujesz sprawę, podajesz dane biletu/lotu i określasz roszczenia/oczekiwania.
Nie ma potrzeby uzywania żadnych formularzy.


napisz reklamacje do "Passenger Claims" <passenger.claims@lot.pl>
i popros, by po przyjeciu wniosku, poinformowali o rozpatrywanej numerze reklamacji. Na odpowiedz maja 30 dni (I raczej nie odpowiadaja wczesniej). Jesli by nie odpowiedzieli, to ich pogon, a potem do ULC.

Autor:  ExGliwice [ 18 Wrz 2012 09:27 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Anita napisał(a):
Dzwoniłam na infolinię i lecę z Warszawy. Szczerze mówiąc zupełnie nie zależało mi na Katowicach, kupiłam taki bilet, bo był najtańszy.

Jedyne co pani z infolinii mi proponowała to zmiana lotu na 2 dni wcześniej ( tego z Katowic do Warszawy) albo rezygnacja z lotu. Ostatecznie stanęło na tym, że zwrócą mi koszty biletu Katowice - Warszawa, aczkolwiek w tej sprawie mam dzwonić dopiero po wylądowaniu w Stambule.


Pierwotne miałam lecieć 5 stycznia do Warszawy, a stamtąd 6 stycznia do Stambułu.


wg mnie nie powinnaś tak łatwo im odpuścić. Im bylo tak najwygodniej przebukowac cie na lot wcześniejszy o 2 dni, ale czy Tobie tez? Zwykle da sie coś u nich ugrać, np. zwrot kosztu hotelu, w miejscu docelowym na te dwa dni, Lub oczywiscie przebukowanie na inny lot w tym samym dniu, jeśli Tobie tak by bardziej pasowało

Autor:  wntl [ 25 Wrz 2012 15:18 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

dzwoń do ULC i się nie poddawaj :) mają takie dni że się nie da dodzwonić, to próbuj na następny :)

Autor:  KrzYchuu [ 25 Wrz 2012 20:43 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Czyli co napisać do ANR e-mail z prośbą o wydanie nakazu zapłaty ?

Autor:  ExGliwice [ 25 Wrz 2012 22:37 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

KrzYchuu napisał(a):
Czyli co napisać do ANR e-mail z prośbą o wydanie nakazu zapłaty ?


mail/albo jesli pewniej, list polecony. Ja napisalem do ULC hiszpanskiego i odpowiedzieli ze nie maja jurysdykcji na Ryanair'em (wiec procesuje sie w small claim court w Irlandii), ale byc moze w ANR jest inaczej.

Autor:  KrzYchuu [ 26 Wrz 2012 20:18 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

A masz może taki wzór listu jeśli wysyłałeś przez e-mail?

Jeśli tak to podeślij będę wdzięczny jeśli nie coś napiszę.

A ten sąd to jakie szanse na uzyskanie odszkodowania? Bo szczerze powiedziawszy myślałem iż ARN coś poradzi, a tu pewnie lipa będzie, co mi po rekomendacji. Już sporo na tym wszystkim czasu straciłem i nie mogę w końcu dostać tego odszkodowania. 2 pasażerów po 250euro na osobę.

Autor:  ExGliwice [ 26 Wrz 2012 22:36 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

KrzYchuu napisał(a):
A masz może taki wzór listu jeśli wysyłałeś przez e-mail?

Jeśli tak to podeślij będę wdzięczny jeśli nie coś napiszę.

A ten sąd to jakie szanse na uzyskanie odszkodowania? Bo szczerze powiedziawszy myślałem iż ARN coś poradzi, a tu pewnie lipa będzie, co mi po rekomendacji. Już sporo na tym wszystkim czasu straciłem i nie mogę w końcu dostać tego odszkodowania. 2 pasażerów po 250euro na osobę.


wyslalem na PW. Wyslij cos podobnego do ARN.. i jesli odpowiedza cos, to dalej bedziemy działać (w zależnosci od tego co odpowiedzą)

Jako przedostatni krok przed pojsciem do sadu, wyslesz do przewoznika tzw. "Letter before action", najlepiej przez jakąs kancelarie prawnicza, czyli ze jesli nie zaakceptuja to idziesz do sądu.. i nie zniechęcaj sie, najwyżej pójdziesz do sadu, small claim court, za 25 Euro poprowadzi cala sprawę od początku do końca, nawet nie będziesz musiał się stawiać na przesłuchania, itd. Linie unikaja tego jak ognia, bo kosztuje ich to o wiele wiecej niz 250E.

Strona 18 z 514 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/