Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 15 z 514

Autor:  Leith79 [ 24 Maj 2012 12:32 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Dzięki za pomoc!!!

Autor:  KrzYchuu [ 28 Maj 2012 11:10 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Mam pytanie miałem opóźniony lot ze Szwecji napisałem do ULC odpisali mi że przekazali sprawę do Szwecji. Po jakimś miesiącu dostałem e-mail ze Szwecji że dostali dokumenty, jednak niektóre są po polsku i chcą bym im opisał sprawę po angielsku. Zrobiłem to i odpisałem im na e-mail miałem czas do 18 maja. Wysłałem nawet 2 razy im email z opisem sprawy. Jednak oni mi nic nie odpisali na ten e-mail i nie wiem czy sprawa się toczy czy nie co powinienem dalej zrobić?

Autor:  britin [ 28 Maj 2012 12:54 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Mam pytanie:

Najpierw odnośnie opieki przez przewoźnika:
Jak wiadomo na trasach do 1500km aby ją otrzymać opóźnienie powinno wynosić ponad 2 godziny. W moim wypadku opóźnienie wynosiło 2 godziny i 16 minut. Jednak przewoźnik twierdzi, że żadna opieka się nie należała i liczy to według godziny przylotu (opóźnienie 1h 43 min). Rozumiem takie tłumaczenie, ale w przypadku odszkodowania, natomiast na pierwotnym lotnisku jakby nie patrzeć spędziłem tak czy siak ponad 2 godziny więcej (w samolocie i nie mogłem nigdzie pójść cokolwiek kupić). Czy faktycznie w przypadku opieki są takie same zasady jak przy odszkodowaniu?

I drugie:
Jak się ma czas rozkładowy to faktycznego?
Na trasie Gdańsk - Luton wg rozkładu lot trwa 2h 15 min (6:00->7:15)
Natomiast na wstępie -> "Nasz dzisiejszy lot do Luton potrwa jedną godzinę i pięćdziesiąt minut"...
Czy przewoźnik ma prawo dołożyć sobie ten zapas? Gdyni nie to opóźnienie przekroczyło by 2 godziny...

z góry dzięki za odpowiedz

Autor:  mileq [ 29 Maj 2012 12:10 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

britin napisał(a):
Mam pytanie:

Najpierw odnośnie opieki przez przewoźnika:
Jak wiadomo na trasach do 1500km aby ją otrzymać opóźnienie powinno wynosić ponad 2 godziny. W moim wypadku opóźnienie wynosiło 2 godziny i 16 minut. Jednak przewoźnik twierdzi, że żadna opieka się nie należała i liczy to według godziny przylotu (opóźnienie 1h 43 min). Rozumiem takie tłumaczenie, ale w przypadku odszkodowania, natomiast na pierwotnym lotnisku jakby nie patrzeć spędziłem tak czy siak ponad 2 godziny więcej (w samolocie i nie mogłem nigdzie pójść cokolwiek kupić). Czy faktycznie w przypadku opieki są takie same zasady jak przy odszkodowaniu?

I drugie:
Jak się ma czas rozkładowy to faktycznego?
Na trasie Gdańsk - Luton wg rozkładu lot trwa 2h 15 min (6:00->7:15)
Natomiast na wstępie -> "Nasz dzisiejszy lot do Luton potrwa jedną godzinę i pięćdziesiąt minut"...
Czy przewoźnik ma prawo dołożyć sobie ten zapas? Gdyni nie to opóźnienie przekroczyło by 2 godziny...

z góry dzięki za odpowiedz


Ad. 1. Poniżej 2 godzin, to nic nie wskórasz, bo liczy się czas dotarcia do destynacji
Ad. 2. Czas lotu, to jedno - tyle jesteś w powietrzu. Do tego przewoźnicy dodają czas na pushback, opóźnienie ze slotem i inne, nieprzewidziane okoliczoności. Kołowanie na niektórych lotniskach też nieco trwa :mrgreen:

Autor:  momopoznan [ 29 Maj 2012 22:38 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Jeszcze co do braku zapewnienia opieki na lotnisku wylotowym tj. siedziałeś tam powyżej 2 godzin, po godzinie odlotu więc jakieś picie czy kanapkę mogli by zaproponować - linie najczęściej tłumaczą się tym iż takie rozdawanie voucherów na pożywienie mogło by wpłynąć na wielkość opóźnienia więc według mnie w ogóle nie ma sensu nic pisać.

Autor:  ExGliwice [ 04 Cze 2012 20:22 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Z wiadomosci pozytywnych.. mialem opoznienie 3.5h na linii wewn Hiszpani, wlasnie hiszpanski ULC odpisal mi ze moja skarga jest zasadna, i nalezy mi sie 400Eur/osobe.. i ze poinformowali o tym FR. Czekam wiec na reakcje FR, albo na czek ;-) Ktos dostal kiedykolwiek odszkodowanie od FR, po tym jak ULC uznal skarge za zasadna, czy sie migaja/wykrecaja jeszcze jakos?

Autor:  Liwyj [ 14 Cze 2012 14:26 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Witam wszystkich!

Mam nadzieję, że pomożenie mi z moją sprawą. Kilka dni temu miałem lot z East Midland(Derby) do Wrocławia. Nie chcąc się spóźnić wyjechałem autobusem 3-4 godziny przed wylotem. Autobus maksymalnie jeździ zazwyczaj do 30 min. Okazało się, że był jakiś wielki festiwal muzyczny koło lotniska i zamknęli drogi. Próbowałem dojść z buta, ale się spóźniłem 5 minut( 1.5 godziny w korku, a drugie tyle z buta na lotnisko:/). Na miejscu okazało się, że było dużo ludzi w podobnej sytuacji co ja(koło 20). Próbowaliśmy się wykłócić, że o takich wielkich festiwalach powinni dać znać, ale nic to nie dało. Wybór był taki tylko, że mogliśmy kupić bilet do Łodzi za godzinę lub do Wrocławia za dwa dni.
I tutaj zaczyna się druga historia. Kupiłem bilet do Łodzi, który był opóźniony o ponad godzinę. Powiedzieli później oficjalnie, że z powodu festiwalu, by ludzie zdążyli na niego. Nie rozumiem dlaczego nie mogli tego samego zrobić dla pasażerów do Wrocławia. Wziąłem od nich wszystkie dokumenty związane z opóźnieniem, ale czy w ogóle uda mi się odzyskać pieniądze za lot?
Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże! :mrgreen:

Autor:  Magaa [ 18 Cze 2012 16:59 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Witam, kolezanka ma problem z ryanairem. Nie wuscili jej na poklad, poniewaz wedlug nich nie posiadala waznego dokumentu. Jest obywatelka UK (gdzie jako takie ID card nie istnieja) ale mieszka w Belgii, tu ma wyrobiona ID card, na ktora sie odprawila. Dla ryanaira nie byl to wazny dokument, jako ze wedlug nich to karta rezydenta a nie ID. Co by nie bylo chce powalczyc o odszkodowanie (musiala kupic nastepny lot za 200funtow, wrocic sie do domu po paszport itp itd). Wiem ze w Ryanair na pewno nic nie wskora, gdzie moglaby wiec skierowac reklamacje? Znacie jakis europejski odpowiednik ULC? Nigdy sie nie bawilam w zadne odszkodowania wiec znajomosc tematu zerowa.

Autor:  BZG [ 18 Cze 2012 17:56 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

W dniu 14.05 linia OLT Express odebrała moją reklamację, do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi. Dzowniłem do nich i powiedzieli, że nic nie wpłynęło do nich (info z poczty ze odebrali). Czy jest jakiś czas, po którym reklamacja zostaje uznana za zasadną. OLT chce, abym wyslał im jeszcze raz pismo. Nie wiem co robić.

Autor:  dzidzi [ 18 Cze 2012 18:27 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

A wie ktoś ile jest czasu na wysłanie pisma o odszkodowanie do linii lotniczej ?

Miałem opóźniony lot już ponad miesiąc temu, ale nie było czasu wysłać papierów.

Autor:  pio5 [ 22 Cze 2012 14:32 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

To i ja się niestety dołączę do pytań.

Podawana przez przewoźnika godzina przylotu jest godziną, w której koła samolotu dotknęły pasa czy godziną kiedy dojechał do terminala?

Leciałem do Madrytu 9 czerwca, lądowanie było jakieś 2:55minut po godzinie podanej w rezerwacji ale chyba lądował na T4 i dojechanie do T1 zajęło mu więcej niż te brakujące do odszkodowania 5minut, na którym mi zależy bo niestety nie zdążyłem na następny samolot i wątpliwa przyjemność kupowania w pośpiechu nowych biletów, nocowania na lotnisku itp. kosztowała mnie extra 500EUR...

Nigdy więcej lotów z przesiadką <3h ;-)

Autor:  cyberpunk64 [ 22 Cze 2012 15:03 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

pio5 napisał(a):
To i ja się niestety dołączę do pytań.

Podawana przez przewoźnika godzina przylotu jest godziną, w której koła samolotu dotknęły pasa czy godziną kiedy dojechał do terminala?

Leciałem do Madrytu 9 czerwca, lądowanie było jakieś 2:55minut po godzinie podanej w rezerwacji ale chyba lądował na T4 i dojechanie do T1 zajęło mu więcej niż te brakujące do odszkodowania 5minut, na którym mi zależy bo niestety nie zdążyłem na następny samolot i wątpliwa przyjemność kupowania w pośpiechu nowych biletów, nocowania na lotnisku itp. kosztowała mnie extra 500EUR...

Nigdy więcej lotów z przesiadką <3h ;-)


w drogich krajach typu Skandynawia wydłużam przesiadkę, albo zabezpieczam się w inny sposób :)

Autor:  mastaz [ 05 Lip 2012 12:22 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Witam,
dzisiaj mój lot Warszawa>Zurich>Punta Cana został przełożony o 2 dni, powrót jednak został w starym terminie czyli mam krótszy urlop.
Czy mogę domagać się odszkodowania z tego tytułu? Czy zgodnie z rozporządzenie 261/2004 przysługuje mi 600 euro?
Lot został odowłany z przyczyn technicznych, których nie podano.
Pozdrawiam

Autor:  mastaz [ 05 Lip 2012 14:25 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Nie dali innych opcji niz 2 albo 4 dni opoznienia. Zwrot kasy srednio mnie satysfakcjonuje poniewaz wiaze sie to
z komplikacja planow wakacyjnych. Przez opoznienie ponosze pewne straty (dojazdy na lotnisko,
hotel takze pobierze oplate, stracone 2 dni urlopu itd) dlatego uwazam, że powinno to byc zrekompensowane.

Autor:  Maciek78 [ 06 Lip 2012 12:42 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Szukam kompetentnej osoby do przeprowadzenia mnie przez proces odszkodowawczy (opóźnienie w przylocie ponad 22 h, dystans ponad 3500 km, 2 osoby)
Oferuję 10% od uzyskanej kwoty ;)

Autor:  Maciek78 [ 06 Lip 2012 12:46 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Przy okazji - rozporządzenie mówi m. in.:
Cytuj:
Opóznienie
1. Je7eli obsługujacy przewoznik lotniczy ma uzasadnione powody, by przewidywac, 7e lot
bedzie opózniony w stosunku do planowego startu:
a) o dwie lub wiecej godzin w przypadku lotów do 1 500 kilometrów; lub
b) o trzy lub wiecej godzin w przypadku wszystkich lotów wewnatrzwspólnotowych
dłu7szych ni7 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długosci pomiedzy 1 500 a 3
500 kilometrów, lub
c) o cztery lub wiecej godzin w przypadku wszystkich innych lotów ni7 loty okreslone w lit.
a) lub b),
pasa7erowie otrzymuja od obsługujacego przewoznika lotniczego:
i) pomoc okreslona w art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2; oraz
ii) gdy oczekiwany w sposób uzasadniony czas odlotu nastapi co najmniej dzien po
terminie poprzednio zapowiedzianego odlotu, pomoc okreslona w art. 9 ust. 1 lit. b) i
c); oraz
iii) gdy opóznienie wynosi co najmniej piec godzin, pomoc okreslona w art. 8 ust. 1 lit. a).
2. W ka7dym przypadku, pomoc jest oferowana w ramach limitów czasowych okreslonych
powy7ej w odniesieniu do poszczególnego przedziału odległosci.

a art. 8 mówi o prawie do zwrotu należności lub zmianie planu podróży to gdzie mogę sparować (na co się powołać) kwotę odszkodowań wymienionych w art. 7 do opóźnienia lotu? Wg powyższego odszkodowania są tylko za odwołane loty.

Autor:  Maciek78 [ 06 Lip 2012 12:58 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Ponoć sprawa jasna - przylot później od planowanego o 22h. Przyczyny - po stronie linii.
Ale ja nawet nie wiem jak zacząć :D

Autor:  Maciek78 [ 06 Lip 2012 13:46 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

jacek69 napisał(a):
leszkowi Millerowi :P

Poglądy poglądami, ale z zasady imiona i nazwiska piszemy z dużej :D

A zaczynać właśnie chcę, bo chęć się liczy a nie umiejętności 8-) Ty też kiedyś nie wiedziałeś jak wiązać buty ;)

Autor:  RomeY [ 06 Lip 2012 21:35 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Prośba o radę.

Linie lotnicze LOT.

1. Loty kupowałem w styczniu na wspólnej rezerwacji dla wszystkich czterech odcinków lotu w taryfie First Minute. Wylot w sierpniu. Dziś z ciekawości sprawdziłem na stronie LOTu jak wygląda moja rezerwacja. Co się okazało, przesunęli mi pierwszy odcinek lotu o 30 minut do przodu nie informując mnie o tym, został również zmieniony samolot, ale mniejsza z tym, podobno o zmianie samolotu nie muszą informować, ale wypadałoby o zmianie godziny. Pan na infolinii twierdzi, że do 45min zmiany nie muszą informować wcześniej, czy to prawda? A co by było, jakbym spóźnił się na odprawę? Przecież to są jakieś żarty.

2. Czwarty odcinek lotu już powrotny został w ogóle zlikwidowany, nie zostałem o tym poinformowany. Dobrze, że teraz to sprawdziłem, bo byłoby zdziwienie i niepotrzebne nerwy w sierpniu. Pan na infolinii twierdzi, że mogą zmienić rezerwację na istniejący lot. Teraz pytanie, czy tylko to mi przysługuje i czy to będzie bezpłatne? Czy mogę żądać jakiejś innej rekompensaty za to, że nie poinformowali mnie o tym w ogóle? Np. rekompensaty w postaci bezpłatnej zmiany pierwszego odcinka lotu na późniejszy?

Dzięki z góry.

Autor:  Astrid [ 07 Lip 2012 14:02 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Maciek78, jaka linia Cię tak urządziła?

Strona 15 z 514 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/