Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 13 z 514

Autor:  dzdzoanna [ 20 Mar 2012 12:42 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Odpisałam im, że mają obowiązek zapewnić mi alternatywę w tym samym terminie, rzuciłam artykułem rozporządzenia, zobaczymy, co z tym zrobią ;)

Autor:  Piotru [ 20 Mar 2012 19:29 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

@Łukasz: jakiś czas temu w tym temacie pytałeś o inne ewentualne kierunki z Budapesztu (w zamian za Cluj Napoca) - czy zaproponowałeś w rozmowie co Cię interesuje konkretnie czy też konsultant sam Ci coś proponował? I co ewentualnie? Mi właśnie też Budapeszt - Cluj odwołano i przyznam, że nie pogardziłbym zamianą na Włochy, bo mam tam znajomych i ew.nocleg ;) I nie wiem czy pojechać 'po bandzie' i od razu wychodzić z propozycją na np.Rzym?:D ewentualnie Mediolan albo Bari wchodzą w grę:D Proszę o radę.

Autor:  Łukasz [ 21 Mar 2012 00:50 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Mi proponowali tylko loty do Rumunii i przy którejś już rozmowie pojawiła się też opcja na Sofię, ale odmawiali innych lotów twierdząc że to nie ten sam region itp.

Autor:  KrzYchuu [ 21 Mar 2012 12:16 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Na jaki adres wysyłacie skargę do ULC ??

Cytuję
Cytuj:
Skargę na naruszenie przez przewoźnika lotniczego postanowień rozporządzenia nr 261/2004/WE można wnieść do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego


Tzn jakiś specjalny jest adres do prezesa ?

Czy poprostu do:

Punkt Obsługi Klienta i Kancelaria
ul. M. Flisa 2
02-247 Warszawa
mazowieckie
Polska / Poland

Autor:  polski-podroznik [ 21 Mar 2012 13:42 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Maris83 napisał(a):
Przy locie krajowym mogę być przy check'inie na 30min przed odlotem. Tj. odlatując o 22:30 będę o 21:59 i nie będzie problemu z odprawą. LOT zmienił mi odlot o magiczne 5min na godzinę 22:25 - ale nie dostałem o tym informacji, a powinni mnie poinformować, gdyż teraz teoretycznie o zmianie nie wiem, i na lotnisku będę o 21:59 a nie o 21:54. W takim wypadku nie dostanę już karty pokładowej i nie polecę. Czy przez ich zaniedbanie poprzez brak poinformowania mnie, i moje przyjście do check-inu o 21:59 zamiast o 21:54, co skutkuje brakiem karty pokładowej i nieodbytym rejsem będę mógł dochodzić odszkodowania 250€, żądać zakwaterowania w hotelu, wyżywienia oraz lotu najbliższym samolotem (bo tym juz nie polecę przez brak karty pokładowej)? Sytuacja może i śmieszna, ale zakładając, że zmieniliby mi odlot z 22:30 na 21:00 bez informowania mnie a ja bym przybył na lotnisko o 21:30 dopiero - co wtedy?

Z tego co napisałeś zupełnie nic nie wynika. Kiedy ci zmienili godzinę odlotu, ile dni przed podróżą? Co to znaczy, że będziesz na lotnisku o 21.59? Masz zamówioną taksówkę na określoną godzinę, minutę i sekundy? Byłeś już na lotnisku i sprawdzałeś ze stoperem ile minut i sekund będziesz szedł do stanowiska odprawy? Zamówiłeś na policji wstrzymanie ruchu innych samochodów, żebyś mógł dojechać punktualnie o 21.59? :lol: :lol: :lol:

Autor:  kemot [ 21 Mar 2012 13:46 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

skasowano

Autor:  michal.sa [ 21 Mar 2012 17:50 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Ja natomiast mam trochę inną sprawę. Kto sprawuje nadzór nad ULC i czy można gdzieś złożyć skargę na ich opieszałość?
ULC jeszcze w listopadzie miał odpowiedź od linii lotniczej w mojej sprawie (wiadomość uzyskana przez tel. od pracownika) i do tej pory nie dostarczył mi żadnego listu.

Autor:  alav [ 21 Mar 2012 23:34 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Maris83 napisał(a):

Nie mam potrzeby siedzieć w terminalu już 1,5h przed odlotem, kiedy mogę w tym czasie co innego robić. Ostatnio w Warszawie odprawiałem się 32min przed odlotem, w Bydgoszczy podobnie. Pytanie co w sytuacji, gdy zmieniają mi godzinę odlotu bez informowania mnie o tym, ja jestem na lotnisku chwilę przed odlotem i okazuje się, że nie mogę się już odprawić?


Miałem ostatnio taką sytuację. Ja się odprawiłem 31 minut przed lotem, a kumpel już nie zdażył. Trzeba było pójść do jakiejś pani kierownik, ona otworzyła ponownie odprawę i dodała ręcznie pasażera.

Rzecz działa się na Okęciu.

Autor:  kowi [ 04 Kwi 2012 04:40 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

witam,
dzisiaj (3 kwietnia) został odwołany lot z Poznania do Madrytu(ryanair) i to trochę pół biedy. Dalej miałem lecieć z Madrytu na Gran Canarię. Zgodziłem się na przebookowanie biletu z na dwa dni później do Barcelony. Niestety ten drugi bilet niejako przepada, czy w momencie przebookowania biletu zgodziłem się niejakona ich warunki? czy mam prawo domagać się odszkodowania? Czy mogę ubiegać się od zwrot kosztów dojazdów na lotnisko do i z Poznania(jechałem PKP z Wrocławia)?

Z góry dziękuję za odpowiedź,
pozdrawiam, mam nadzieję, że temat nie był już wałkowany w tym wątku, ale piszę troszkę zirytowany sytuacją.

Autor:  BZG [ 04 Kwi 2012 23:53 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Witam,
Czy połączenia czarterowe podlegają tym samym przepisom UE co połączenia rejsowe? chodzi mi o odszkodowania za opóźnienie wylotu...

Autor:  Maciek78 [ 10 Kwi 2012 16:05 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Witam

Potrzebuję pilnej porady i z góry przepraszam za ewentualne powielenie tematu.

Enterair (charter) miał wylecieć o 9:00. Na teraz planowy wylot jest na 23:00, godzina nie jest w 100% pewna. Po lądowaniu mam inny lot. Czy charter ma takie regulacje jak linia lotnicza?
Co mam do zdziałania?

Dzięki i raz jeszcze przepraszam za ewentualne dublowanie, ale mam dosłownie chwilę i nie mam mozliwości przejrzenia tematu.

Autor:  michal.sa [ 11 Kwi 2012 15:32 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

BZG napisał(a):
Witam,
Czy połączenia czarterowe podlegają tym samym przepisom UE co połączenia rejsowe? chodzi mi o odszkodowania za opóźnienie wylotu...

ULC twierdzi, że tak. Od września ub.r. bujam się z Enter Air i ULC.

Autor:  rav4 [ 12 Kwi 2012 12:09 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Mam taką sytuację:

Pod koniec stycznia leciałem z ukraińskim AeroSvitem do Colombo. Połączenie z Warszawy do Kijowa było obsługiwane przez LOT. Na nasze nieszczęście samolot do Kijowa był 3 krotnie opóźniany a ostatecznie odwołany. Oczywiście znaleziono nam lot zastępczy przez Paryż. Ostatecznie w Colombo byliśmy ponad 7 godzin po planowanym czasie przylotu. Czy w takiej sytuacji mogę jeszcze składać jakieś reklamacje w liniach lotniczych i czy przysługuje mi z tego tytułu jakieś odszkodowanie ?

Autor:  marek2011 [ 12 Kwi 2012 12:13 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Możesz; kwestia odszkodowania będzie zależna od przyczyny odwołania lotu do Kijowa.

Autor:  rav4 [ 12 Kwi 2012 13:20 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

marek2011 napisał(a):
Możesz; kwestia odszkodowania będzie zależna od przyczyny odwołania lotu do Kijowa.


Oficjalnie odwołali z powodu Złej pogody w Kijowie, ale Borispol cały czas obsługiwał samoloty. Sprawdziłem na stronie lotniska. Nieoficjalnie mówiło się o kłopotach w rozliczeniach na linii LOT-AeroSvit. (Z powrotem lot z Kijowa do Warszawy też był opóźniony , tym razem o 2 godziny i ostatecznie lecieliśmy z innym przewoźnikiem A gdzie taką reklamację mam skierować ? Do Lotu czy AeroSvitu ?

Autor:  marek2011 [ 13 Kwi 2012 00:53 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Jeśli pogoda - to z odszkodowania nici, sam fakt że inne samoloty lądowaly jeszcze niczego nie przesądza, bo pogoda może np. ograniczać przepustowość portu (a nie calkowicie go wyłączać z pracy) i wtedy częśc lotów musi być odwołana, część nie. Ale tak czy owak sprawa do zabadania przez ULC w razie odmowy przewoźnika. Wątpię, żeby przyczyną były jakies rozliczenia - LO nie lata na tej trasie dla VV, jedynie VV sprzedaje miejsca na zasadzie c-s.

Na jakim stoku masz bilet? Generalnie reklamację możesz pisać albo do linii operującej na konkretnym segmencie albo odpowiedzialnej za całą podróż.

Autor:  rav4 [ 13 Kwi 2012 07:43 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

marek2011 napisał(a):
Na jakim stoku masz bilet? Generalnie reklamację możesz pisać albo do linii operującej na konkretnym segmencie albo odpowiedzialnej za całą podróż.


Bilet ze stocku AeroSvitu. Jednak z tego co zapamiętałem podstawiony samolot był samolotem LOT-u.

Autor:  KrzYchuu [ 19 Kwi 2012 13:16 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Wysłałem skargę do ULC, na opóźniony lot ze Szwecji do Polski. ULC wysłał mi zawiadomienie o tym, że jeśli lot był ze Szwecji to sprawę przekazuje do Sztokholmskiego urzędu. Mam przez to rozumieć, że oni załatwią tą sprawę ? Czy może ja muszę pisać do Szwecji ?

Autor:  MM93 [ 24 Kwi 2012 17:21 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Wow, jest niewielki postęp w mojej walce z EnterAirem za 10,5h opóźnienie Korfu - Warszawa w lipcu 2011 r. (opisywałem kilkanaście stron wcześniej). Po wielu mailach i listach do greckiego ULC, w których pisałem, że nie zgadzam się na zaproponowane 400 zł i chcę by nakazali EnterAirowi wypłaty pełnego odszkodowania, w końcu dostałem maila:

Dear Mr Marcin,

We have enganged in written communication with the air carrier and will inform you about the results soon.

Rgds
N.Tsotra
HCAA/D1/D

Autor:  jaśko [ 30 Kwi 2012 09:45 ]
Temat postu:  Odwołany lot powrotny

Witam

Jestem nowy na forum chciałem zapytać co się dzieje w przypadku odwołania powrotnego lotu w tanich liniach lotniczych ?
Czy np Ryanair w takim przypadku gwarantuje dojazd do hotelu i hotel z wyźywieniem ?
I na jakich warunkach odbywa się wtedy lot powrotny mam na mysli kiedy i czy w takiej samej cenie w jakiej był kupiony.

Pozdawiam wszystkich

Strona 13 z 514 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/