Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 11 z 514

Autor:  199abc [ 26 Lut 2012 17:35 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Maris83 napisał(a):
seri napisał(a):
trzeba się jakoś o nie specjalnie starać? <niedouczona>


Opóźnienie 3h+, kontakt z Ryanairem, oczekiwanie na odpowiedź, pismo do ULC, oczekiwanie na odpowiedź. Czyli w rzeczywistości polega to na wysłaniu 2 pism ;)


Do odszkodowania w kwocie 250 euro przy lotach do 1500 km wystarczy 2h+ opóźnienia

Cytuj:
W rozumieniu Przepisu Unii Europejskiej opóźnienie wystąpi w przypadku, gdy rejs opóźniony jest o 4 godziny w stosunku do rozkładowego czasu odlotu w przypadku rejsów dłuższych niż 3500 km, o 3 godziny w przypadku rejsów na odcinku 1500 - 3500 km jak również w przypadku rejsów wewnątrz-Unijnych dłuższych niż 1500 km, oraz o 2 godziny w przypadku rejsów na odcinku do 1500 km.

Wysokość rekompensaty wynosi:
* 250 € w przypadku tras do 1500 km

Autor:  seri [ 26 Lut 2012 19:34 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Maris83 napisał(a):
seri napisał(a):
trzeba się jakoś o nie specjalnie starać? <niedouczona>


Opóźnienie 3h+, kontakt z Ryanairem, oczekiwanie na odpowiedź, pismo do ULC, oczekiwanie na odpowiedź. Czyli w rzeczywistości polega to na wysłaniu 2 pism ;)


to skoro loty są opóźnione do 2h, to skąd taka radość? :mrgreen:

Autor:  woda [ 26 Lut 2012 20:04 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Witam wszystkich forumowiczów!

Po lekturze tego wątku uświadomiłem sobie, iż może przysługiwać mi prawo do odszkodowanie za anulowany lot (WAW-JFK) linie LOT.

Lot został odwołany z powodów technicznych także wszystko wskazuje na to, iż prawo do odszkodowania mam.

Procedura postępowania w tym przypadku jest dla mnie jasna poza jednym wątkiem. Otóż na miejscu owego pamiętnego dnia Pani przy stoisku obsługi LOT poinformowała mnie, iż nie może mnie wysłać innym samolotem w ramach ceny lotu który odwołano z tej przyczyny, iż bilet zakupiłem u pośrednika i sprawa wygląda tak, że teraz muszę sobie zakupić bilet nowy na następny dzień (cena nowego biletu wyniosła 2884,34zł) a za bilet który mi przepadł muszę ubiegać się zwrotu u pośrednika (cena tego biletu to 2231zł). Na moją uwagę, iż poniosę z tego względu dodatkowe koszty Pani rozłożyła ręce a cała reszta pasażerów czekając w kolejce dyszała mi w kark mocno podenerwowana. Także kupiłem bilet na następny dzień droższy a za ten wcześniejszy odzyskałem.

Czy LOT postąpił zgodnie z przepisami czy też, zgodnie z informacjami które właśnie nabyłem, powinien zapewnić mi lot do NY w dogodnym dla mnie czasie obojętnie jakimi liniami a ja nie powinienem wyłożyć na to ani złotówki?

Jak widać ostatecznie wyszło tak, iż z powodu usterki technicznej nadpłaciłem ok. 653zł a ponadto nie poinformowano mnie o moim prawie do odszkodowania.

Czy mogę ubiegać się o zwrot tej różnicy oraz o koszt jednej nocy w hotelu które także mi przepadł?


Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Autor:  marek2011 [ 26 Lut 2012 20:30 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

@woda: absolutnie obsługa LOTu nie miała racji w tym co Ci przekazała: cena ani to gdzie kupiło się bilet, nie ma najmniejszego znaczenia z pkt widzenia obowiązków przewoźnika w razie odwołania lotu. W Twoim przypadku są dwie kwestie:

1. opisana przez ciebie sprawa zwrotu kasy za bilet i zakupu nowego: problemem może byc teraz udowodnienie, że nie była to Twoja drobrwolna decyzja bo w razie odwołania lotu możesz albo domagać się stosownej zmiany rezerwacji ALBO zwrotu pełnej ceny uiszczonej za bilet -> z tego co piszesz, w to w tym wypadku nastąpiło to drugie i to formalnie zwalnia przewoźnika z odp. za Twoja dalszą podróż . Mógłbyś jednak klepnąc reklamcję z zaznaczeniem że odmowiono Ci zmiany rezerwacji na następny dzień powołując się na cenę Twojego biletu - zobaczymy co Ci odpiszą.

2. niezaleznie od powyższego pisz reklacje z żadaniem wypłaty zryczałtowanego odszkodowania 600 EUR /os z tytułu odwołania rejsu do NYC i spowodowanego tym opóźnienia podrózy. Przewoźnik z całą pewnościa przyśle Ci odmowe z uzasadnieniem, że była to przyczyna od nich niezalezna, techniczna (powinien odpowiedzieć w ciągu 30 dni), a wtedy wysyłasz skargę do ULC i to LOT będzie musiał wykazać , że okoliczności które spowodowały ustrke techniczną z powodu której odwolano rejs miały charakter nadzwyczajny, nie dało sie ich przewidzieć i zapobiec ich skutkom. Oczywiscie nie znam szczegolow tej sytuacji o ktorej piszesz, wiec trudno przewidziec czy bedzie to wstanie wykazac czy tez nie.

Autor:  golab [ 29 Lut 2012 14:14 ]
Temat postu:  Air France opóżnione loty problem z uznaniem zwrotu

Witam wszystkich,
jakiś czas temu udało mi się kupić dzieki F4F loty na Goa z Air France. Wyjazd już się odbył (udane wakacje) ale pojawiły się pewne problemy podczas podróży.
Lot odbywał się na trasie WAW-CDG-BOM-GOI-BLR-CDG-WAW.
Lot z WAW do CDG został opóźniony o prawie 2 godziny, ponieważ zamarzło coś w samolocie a obsługa zwlekała z odmrażaniem bo to ponoc kosztowna sprawa. W związku z tym spóźniłem sie na kolejny lot z CDG do BOM, ponieważ planowano tylko 50 min na przesiadkę.
Po wizycie w biurze Air France na CDG Pani przebukowała nas na lot do Bombaju na nastepny dzień od razu dostalismy karty pokładowe na lot CDG-BOM. Otrzymaliśmy również hotel oraz vouchery na wyżywienie. Zapewniono nas również, że zmieniono nasz lot z BOM do GOI na ten sam następnego dnia aby moc kontynuować podróż bez przeszkód. Niestety Pani powiedziała nam, że nie może wydać kart pokładowych na lot z BOM do GOI ale wydrukowała jakiś dokument/wydruk z systemu, który mieliśmy pokazać przy odprawie w Bombaju aby otrzymać bilety.

W tym momencie zaczęły się problemy. Podczas odprawy na lot z BOM do GOI stwierdzono, że nie ma dla nas żadnej rezerwacji na ten lot i według ich systemu odbyliśmy lot planowo. Nie wprowadzono żadnych zmian. Po okazaniu dokumentu otrzymanego w Paryżu stwierdzono, że jest to tylko "itinerary" a nie potwierdzenie zmiany rezerwacji. Aby kontynuować podróż musieliśmy kupic na lotnisku nowe bilety z BOM do GOI. Posiadam potwierdzenie płatności za nowe bilety oraz wydruk z linii lotniczych naszej rezerwacji, gdzie status naszego niewykorzystanego lotu jest oznaczony jako OK bez żadnych zmian oraz modyfikacji.

W drodze powrotnej następny lot został rownież o godzinę opóźniony z GOI do BLR

Po powrocie do domu wypełniłem stosowny wniosek reklamacyjny na stronie Air France z prośbą o zwrot pieniędzy za bilety, które musiałem kupić drugi raz, poniewaz rezerwacja nie została zmieniona. Otrzymałem nastepującą odpowiedz:

Our records show that flight AF 1247 on the of February 2012 was delayed due to technical reasons. Unfortunately, there was no longer sufficient time for you to transfer onto your onward connection flight AF 218 on the 4th of February. You were rebooked on the same flight the next day which unfortunately was also delayed due to Air Traffic Regulation and as a consequence you were unable to travel on flight IT 131 on the 5th of February. Having checked your reservation, we would like to inform that you were rerouted to IT 131 flight departing on the 6th of February 2012.

As you may be aware, compensation is laid down and paid in accordance with the EC regulation 261/2004. In line with this regulation - and our General Conditions of Carriage - I must respectfully decline your request for compensation in case of a delayed flight due to Air Traffic Regulation. I am sorry for any disappointment this may cause.

Rozumiem z niej, że nie dostane zwrotu za bilety, ponieważ Air France zmieniła mój lot prawidłowo. Dodatkowo otrzymaliśmy voucher po 100E na głowe do wykorzystania na ich bilety w ramach przeprosin za niedogodnosci i tego, że firma troszczy się o swojego klienta chcąc utrzymywać dobre relacje.

Moje pytanie brzmi czy zachowanie linii jest prawidłowe? Problem zgłosiłem już obsłudze na lotnisku w BLR, gdzie powiedziano mi, że na pewno otrzymam zwrot. Czy dokumenty jakie posiadam to za mało, żeby udowodnić im, że musiałem sam kupić drugi raz bilety, za które już raz zapłacilem?
Pozdrawiam

Autor:  davidiacus [ 29 Lut 2012 14:29 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Nigdy nie miałem takiej sytuacji ale ciekawi mnie jedna kwestia. Czy te przepisy odnoszą się także do lotów krajowych? Bo jesli tak to wychodzi na to, że prawie za każdy odwołany lot przysługiwać powinno odszkodowanie, gdyż między lotami np. Poznań-Warszawa jest około 3 godziny różnicy.

I pytanie drugie: Załóżmy, że PLL Lot odwołały mi samolot z Poznania do Warszawy. Czy teoretycznie mogę zażądać przebukowania mi biletu na lot z przesiadką np. przez Frankfurt ? Ostatnio często latam krajówkami i ciekawi mnie ta kwestia :-)

pozdrawiam

davidiacus

Autor:  Blackall [ 01 Mar 2012 01:39 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

davidiacus napisał(a):
Nigdy nie miałem takiej sytuacji ale ciekawi mnie jedna kwestia. Czy te przepisy odnoszą się także do lotów krajowych? Bo jesli tak to wychodzi na to, że prawie za każdy odwołany lot przysługiwać powinno odszkodowanie, gdyż między lotami np. Poznań-Warszawa jest około 3 godziny różnicy.

I pytanie drugie: Załóżmy, że PLL Lot odwołały mi samolot z Poznania do Warszawy. Czy teoretycznie mogę zażądać przebukowania mi biletu na lot z przesiadką np. przez Frankfurt ? Ostatnio często latam krajówkami i ciekawi mnie ta kwestia :-)

pozdrawiam

davidiacus

Kraj zawiera sie w UE

kumpel mial leciec POZ - WAW (kupiony za grosze z dwa lata temu). Dostal w nocy telefon, ze odwoluja i mozna przebookowac na wczesniejszy. Ok.

Wystapil o odszkodowanie - w tym przypadku nalezy sie chyba polowa kwoty (125€). Lot przelal 250€.

Takze jak widac oplaca sie czasami latac po kraju :-) Mam nadzieje ze ktorys z moich odwolaja.. :p

Autor:  lalka [ 01 Mar 2012 14:37 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

witam !

wracałem 28.02 z forli do warszawy , samolot przyleciał o czasie natomiast odlot zamiast o 21.00
nastąpił dopiero o 0.45 czyli miał ponad 3,5 h godziny opóźnienia , w warszawie zamiast o 23.00 byliśmy o 2.45
na lotnisku nie podali żadnej przyczyny opóźnienia , niby miała być to usterka techniczna
ale przez 3 h nic przy samolocie nie robili
czy jest szansa żeby uzyskać odszkodowanie 250 euro ?

pozdrawiam
lalka

Autor:  dorota.sz [ 03 Mar 2012 11:19 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Czy jeśli nastąpiła zmiana lotu z godziny 7.55 na 13.15 tego samego dnia należy się jakieś odszkodowanie?
Lot jest z Malty do Krakowa, a Rianair poinformował mnie o zmianie 5 tygodni przed lotem.
Zaakceptowałam zmianę, bo przecież jakoś do domu wrócić muszę. Trochę mi to komplikuje sprawy, bo o 9 mam się z hotelu wynieść i będę się z małym dzieckiem, bagażami, wózkiem kręcić po Malcie :mrgreen:

Autor:  marek2011 [ 03 Mar 2012 11:38 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

@dorota.sz: w tym przypadku nie przysługuje Ci prawo do zryczałtowanego odszkodowania.

Autor:  sylwia_pl [ 03 Mar 2012 11:40 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

dorota.sz napisał(a):
Czy jeśli nastąpiła zmiana lotu z godziny 7.55 na 13.15 tego samego dnia należy się jakieś odszkodowanie?
Lot jest z Malty do Krakowa, a Rianair poinformował mnie o zmianie 5 tygodni przed lotem.
Zaakceptowałam zmianę, bo przecież jakoś do domu wrócić muszę. Trochę mi to komplikuje sprawy, bo o 9 mam się z hotelu wynieść i będę się z małym dzieckiem, bagażami, wózkiem kręcić po Malcie :mrgreen:


nie wiem co do odszkodowania, ale bagaże możesz zostawić w hotelu w przechowalni i przejść się na ostatni spacer pookolicy i potem po nie wrócić

Autor:  dorota.sz [ 03 Mar 2012 12:05 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

W zasadzie się cieszę, bo martwił mnie wczesny wylot, ale nie bardzo ma mnie kto odebrać z Krakowa.
A czy mogę wiedzieć dlaczego odszkodowanie nie przysługuje-dlatego, ze zaakceptowałam zmiany(chcę wiedzieć na przyszłość).

Autor:  marek2011 [ 03 Mar 2012 12:24 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Dlatego, że przewoźnik poinformował Cie o zmiania planu podróży na więcej niż 2 tygodnie przed jej datą. Akceptacja zmiany nie ma wpływu na ewentualne prawo do odszkodowania; wklucza natomiast żądanie zwrotu nalezności za bilet lub innej zmiany niż ta zaproponowana przez przewoźnika.

Autor:  gixera [ 03 Mar 2012 12:51 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

gixera napisał(a):
Wracalam wczoraj z Bangkoku przez Kijow do Warszawy. Samolot z Bangkoku przylecial do Kijowa przed 12, o 13.55 mial byc lot do Warszawy. Karty pokladowe w Bangkoku byly na 13.55. W Kijowie na tablicy od razu bylo info ze opozniony - lot o 14.40, po paru chwilach zmienil sie na wylot o 17. Nastepnie co pol godziny przesuwano o pol godziny. W punkcie informacyjnym kazdemu mowili cos innego - a to ze za malo pasazerow (!!), a to ze usterka techniczna itd. Komus powiedziano ze pogoda jest dobra, samolot jest, ale czekamy na jakichs ludzi. Suma sumarum, wylecielismy o 19.15. W zwiazku z tym przepadl mi krajowy bilet LOTu, dotarlam do Warszawy prawie 6h pozniej niz pierwotna trasa, musialam kombinowac dojazd do domu, placic za busa itd. Krajowka byla na innej rezerwacji niz WAW-KBP-BKK-KBP-WAW. Mam paragon z busa, notatke z Borispolu o opoznieniu (a na niej niestety info ze wylot byl o 18, pozniej juz nie mialam glowy zeby to zaktualizowac).
Czy moge sie ubiegac o odszkodowanie? Albo przynajmniej zwrot kosztow samolotu ktory mi przepadl? (bilet LOTu byl w taryfie First Minute)
Z gory dzieki za info.


Ponawiam pytanie.. Napisalam reklamacje do Aerosvitu i jak mozna sie bylo spodziewac - odpowiedzi zero :) Czy w tym przypadku jest jakas "wyzsza instancja" i da sie cos zrobic?

Autor:  marek2011 [ 03 Mar 2012 12:57 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Uznanie reklamacji przez Aerosvit lezy tylko w ich dobrej woli. Niewiele więcej rozsądnego da się zrobić w tym przypadku.
No-show na rejsie krajowym nie zabiera Ci mozliwości odzyskania opłat i podatków (które w taryfie FM stanowią zasadniczą część ceny biletu) ; z tym że będziesz prawdopodobnie musiała zapłacić opłatę manipulacyjna (dawniej bylo to ok. 16 zł - jak jest teraz, nie wiem); zadzwoń do LOTu i dowiedz się. Zwrot natępuje na karte która płaciłas za bilet w ciągu 2 tygodni (zazwyczaj juz po 3-4 dniach od zgłoszenia).

Autor:  gixera [ 03 Mar 2012 13:16 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

marek2011 napisał(a):
Uznanie reklamacji przez Aerosvit lezy tylko w ich dobrej woli. Niewiele więcej rozsądnego da się zrobić w tym przypadku.
No-show na rejsie krajowym nie zabiera Ci mozliwości odzyskania opłat i podatków (które w taryfie FM stanowią zasadniczą część ceny biletu) ; z tym że będziesz prawdopodobnie musiała zapłacić opłatę manipulacyjna (dawniej bylo to ok. 16 zł - jak jest teraz, nie wiem); zadzwoń do LOTu i dowiedz się. Zwrot natępuje na karte która płaciłas za bilet w ciągu 2 tygodni (zazwyczaj juz po 3-4 dniach od zgłoszenia).


Dzieki Marek.. Na drugi dzien dzwonilam do LOTu i Pani mi powiedziala ze nie da sie odzyskac nic za bilet ktory przepadl, ale moze byla niezbyt zorientowana :/ Zadzwonie raz jeszcze.

EDIT: rzeczywiscie nalezy mi sie zwrot podatkow i oplat, ale z tym juz musze sie zglosic do Expedii (tam kupowalam bilet). Dzieki Marek :)

Do Aerosvitu wyslalam reklamacje na te adresy: online@aerosvit.com,
info@aerosvit.com - nie jestem pewna czy tam sie to zglasza, ale innego niestety nie znalazlam. Zna ktos wlasciwy? Nie dostalam nawet zadnego potwierdzenia przyjecia zgloszenia, ale czego mozna sie spodziewac po Aerosvicie ;)

Autor:  marek2011 [ 04 Mar 2012 00:37 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Z expedią będziesz miala przejścia ze zwrotem podatków, bo expedia broni sie przed tym rekami i nogami.

Autor:  gixera [ 04 Mar 2012 10:25 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

marek2011 napisał(a):
Z expedią będziesz miala przejścia ze zwrotem podatków, bo expedia broni sie przed tym rekami i nogami.


wyslalam juz zgloszenie ale jeszcze nie mam odpowiedzi..Na jakie argumenty w ewentualnej dalszej korespondencji sie powolywac aby bylo skutecznie?

Autor:  Pawel89 [ 06 Mar 2012 13:27 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Witam,
co sądzicie o poniższej sytuacji? Moj lot obslugiwany przez lufthanse KRK-FRA zostal odwolany na 10 minut przed boardingiem, kiedy bylem na lotnisku bez podania przyczyny. Poniewaz tego samego dnia lecialem do Nowego Jorku - musialem przekladac takze drugi lot na dzien nastepny. Wyszlo na to ze polecialem nastepnego dnia z innego lotniska - KTW - FRA i potem juz bez zaklocen. Dodam tylko ze nie dostalem zadnych swiadczen typu zwrot kosztow, nocleg a na wysylane przeze mnie 2 skargi nie udzielono zadnej odpowiedzi. Sprawe skierowalem do ULC i niedawno dostałem odpowiedź, że nie przysługuje mi odszkodowanie bo w dniach 14-18 czerwca był remont terminala i wieży kontrolnej (nie mogli o tym poinformować wcześniej? Leciałem 16 czerwca więc powinni wszystko wiedzieć przynajmniej miesiąc przed) to jedno co wydaje mi się dziwne. Druga rzecz: z pisma ULC wynika, że LH kontaktowała się ze mną o przysługującym mi zwrocie kosztów i to dwukrotnie podczas gdy ja żadnego takiego pisma nie otrzymałem, ba nawet maila. Napisałem do nich 2 maile i na żaden nie raczyli nawet odpowiedzieć. Zastanawiam się nad złożeniem sprawy do ponownego rozpatrzenia. Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam

Załączam niejasną jak dla mnie odpowiedź ULC

http://imageshack.us/photo/my-images/716/15762066.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/513/34448588.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/267/59844845.jpg/

Autor:  opo [ 06 Mar 2012 13:55 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Pawel89 napisał(a):
Druga rzecz: z pisma ULC wynika, że LH kontaktowała się ze mną o przysługującym mi zwrocie kosztów i to dwukrotnie podczas gdy ja żadnego takiego pisma nie otrzymałem, ba nawet maila. Napisałem do nich 2 maile i na żaden nie raczyli nawet odpowiedzieć. Zastanawiam się nad złożeniem sprawy do ponownego rozpatrzenia. Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam


Zapewne wiedzieli o tym remoncie i informowali pasażerów wcześniej. Wnioskuję, że ULC w takim razie opiera się na informacji podanej zapewne przez LH, że takie informacje zostały udzielone pasażerom.
Rozporządzenie mówi, że udowodnienie faktu powiadomienia pasażera leży po stronie linii lotniczej. Jeżeli takiego powiadomienia nie otrzymałeś to poproś LH, a następnie ULC o przedstawienie dowodu. Zakładam oczywiście, że linia lotnicza miała Twój poprawny e-mail/telefon/adres.

Strona 11 z 514 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/