Autor: | mikowhy [ 11 Sie 2011 16:08 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Dzisiejsza Gazeta Prawna: ![]() w sumie nic nowego ani odkrywczego, ale może się komuś przyda |
Autor: | kajek [ 11 Sie 2011 16:39 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
ja wysyłałem reklamację z prośbą o odszkodowanie do PLL LOT za odwołany lot. dostałem odpowiedź, że odszkodowanie mi się nie należy, bo dostałem zwrot kasy za bilet... moim zdaniem nie mają racji... powinienem chyba wysłać tę sprawę do ULC, ale jakoś dotychczas nie miałem głowy do tego... |
Autor: | Żaneta [ 12 Sie 2011 12:28 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Moi drodzy długość lotu, czy przebyte kilometry nie mają znaczenia przy 10 godzinnym opóźnieniu. Można domagać się 600 euro za lot opóźniony. Dnia 29.07.2011 miałam wykupioną wycieczkę na Korfu, odprawa nastąpiła normalnie o godzinie 3:15, dwie godziny później miał być lot, niestety nie odbył się, co 2 godziny informowano pasażerów przez mikrofon ALBO I NIE!!, że nastąpi kolejna informacja o tej i o tej godzinie. Tak spędziliśmy ponad 10 godzin na lotnisku w Warszawie, a turyści mający wracać do Polski na lotnisku na Korfu. Przewoźnik dopuścił się nawet oszustwa i podstawił osobę, która powiedziała pasażerom iż lot NA PEWNO będzie o godzinie 12:00, po czym osoba niesamowicie "kompetentna" zmyła się i podstawili kolejną równie zorientowaną, która powiedziała że nic nie wie. Jak już każdy wkurzył się niezmiernie zesłali do nas Pana, który nie był zorientowany nawet dokąd lecimy (podał informację, iż lot do Warny jest opóźniony!!! katastroficzne zachowanie!). Na stronie internetowej przewoźnika jest regulamin (http://admin.enterair.com.pl/dir_upload ... 004_UE.pdf), który mówi: "Artykuł 6 Opóznienie 1. Je7eli obsługujacy przewoznik lotniczy ma uzasadnione powody, by przewidywac, 7e lot bedzie opózniony w stosunku do planowego startu: a) o dwie lub wiecej godzin w przypadku lotów do 1 500 kilometrów; lub b) o trzy lub wiecej godzin w przypadku wszystkich lotów wewnatrzwspólnotowych dłu7szych ni7 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długosci pomiedzy 1 500 a 3 500 kilometrów, lub c) o cztery lub wiecej godzin w przypadku wszystkich innych lotów ni7 loty okreslone w lit. a) lub b), pasa7erowie otrzymuja od obsługujacego przewoznika lotniczego: i) pomoc okreslona w art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2; oraz ii) gdy oczekiwany w sposób uzasadniony czas odlotu nastapi co najmniej dzien po terminie poprzednio zapowiedzianego odlotu, pomoc okreslona w art. 9 ust. 1 lit. b) i c); oraz iii) gdy opóznienie wynosi co najmniej piec godzin, pomoc okreslona w art. 8 ust. 1 lit. a). 2. W ka7dym przypadku, pomoc jest oferowana w ramach limitów czasowych okreslonych powy7ej w odniesieniu do poszczególnego przedziału odległosci. Artykuł 7 Prawo do odszkodowania 1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasa7erowie otrzymuja odszkodowanie w wysokosci: a) 250 EUR dla wszystkich lotów o długosci do 1 500 kilometrów; b) 400 EUR dla wszystkich lotów wewnatrzwspólnotowych dłu7szych ni7 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długosci od 1 500 do 3 500 kilometrów; c) 600 EUR dla wszystkich innych lotów ni7 loty okreslone w lit. a) lub b). Przy okreslaniu odległosci, podstawa jest ostatni cel lotu, do którego przybycie pasa7era nastapi po czasie planowego przylotu na skutek opóznienia spowodowanego odmowa przyjecia na pokład lub odwołaniem lotu." To ja sie pytam, skoro nasz lot był opóźniony 10 godzin, czemu mam dostać marne 250 euro, bo odległość wynosi 1400 km? Czy w przypadku gdybym leciała do USA i czekała te same 10 godzin na lotnisku to ten czas płynie szybciej? nie rozumiem!!! Z tego względu mniemam, iz punkt odności CZTERECH I WIECEJ GODZIN dotyczy właśnie naszej sytuacji! Jeśli już ktoś z 168 razy 2 (miejsca w samolocie, lot z WAW - CFU i odwrotnie) napisał skargę, proszę o podzielenie się na forum, które dokumenty wysyłał i o jaką kwotę się ubiegał. Uważam, iż taki potraktowanie nas na lotnisku jest karygodne, informacja na ekranie, że za 2 godziny bedzie następna informacja, co to za praktyka?? Albo położenie kartek z lipną informacją i nieodpowiadającym numerem telefonu i kto weźmie to weźmie, kto nie ten niech sie pocałuje?? a TUI swoją drogą! Nie wysłali przez 10 godzin żadnego przedstawiciela do tylu turystów, pożal się Boże!. ![]() |
Autor: | mikowhy [ 12 Sie 2011 13:14 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Cytuj: długość lotu, czy przebyte kilometry nie mają znaczenia przy 10 godzinnym opóźnieniu. Można domagać się 600 euro za lot opóźniony. co się należy jest jasno napisane Skąd niby ten wniosek? Bez urazy, ale proponuję mniej emocji, a więcej spokojnego czytania. waw-cfu 1399 km http://www.world-airport-codes.com/dist/?a1=waw&a2=cfu opóźnienie od 2 godzin dla wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów -250 EUR i pamiętaj, że zgodnie z art. 5 ust. 3 rozporządzenia obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych srodków. |
Autor: | siGGe [ 12 Sie 2011 13:16 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Żaneta nie gorączkuj się tak, to już niczego nie zmieni. Należy Ci się 250e odszkodowania, jeżeli miałaś lot poniżej 1500km. Twoje rozmyślanie o tym, że przy ponad 10h czekania ilość km nie ma znaczenia do niczego nie prowadzi i nic nie zmieni. Dodatkowo, aby to odszkodowanie dostać powinny być spełnione warunki wymienione w rozporządzeniu. Jeśli się nie mylę, przy takim długim czasie oczekiwania dodatkowo należały Ci się posiłki od linii. Oskarżenia o oszustwie też chyba powinnaś sobie darować. |
Autor: | MM93 [ 14 Sie 2011 13:42 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Żaneta - ja byłem właśnie wtedy na lotnisku Korfu ![]() Wysłałem wniosek do EnterAir o przyznanie 250 euro, bo to jasno wynika z rozporządzenia. Osoby, które leciały na Araxos (międzylądowanie w Korfu), mogą ubiegać się o 400 euro, podobnie jak osoby wracające z Araxos (ponad 1500km). Załączyłem do wniosku kopię umowy z TUI o przelot czarterowy. 1 sierpnia 2011 r. wysłałem, na razie nic się nie dzieje. Nie ma się co emocjonować - jak odmówią, to piszę do ULC i tyle. ![]() EDIT: ULC każe przesyłać te skargi do "organu wykonawczego" odpowiedniego dla miejsca, gdzie miało miejsce zdarzenie. Moje opóźnienie było w Grecji, ale awaria samolotu w Polsce, a linia lotnicza też jest z Polski. To mam przesyłać wszystkie dokumenty po polsku i skargę do Grecji? |
Autor: | Żaneta [ 15 Sie 2011 10:31 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Wiecie co, jak tu się nie emocjonować!! Nie byliscie tam te 10 godzin! Mam ochote wycisnac ich jak cytryne za lekcewazenie ludzi, a nie za usterki w samolocie! naszym samolocie zasłabł czlowiek, nie chcieli podac nawet nic do picia, bo REGULAMIN zabrania ![]() |
Autor: | Astrid [ 20 Wrz 2011 22:05 ] |
Temat postu: | RYANAIR opóźniony lot - odszkodowanie? |
Witam. Wczoraj leciałam z Lanzarote do Madrytu. Lot został opóźniony o ponad 9 godzin! Mieliśmy lecieć o 9.55, a wylecieliśmy dopiero ok. 19.20. Najpierw przez kilka godzin nie było żadnej informacji, oprócz DELAY na tablicy. Później zaplanowano, że wylecimy o 16, ale nic z tego nie wyszło i co chwilę na tablicy przesuwano odlot na późniejszą godzinę. Oprócz mnie i moich dwóch przyjaciół, pozostali pasażerowie byli Hiszpanami, a wiadomo jaki Hiszpanie mają temperament. Nikt cierpliwie nie czekał, zaczęli krzyczeć, manifestować, pobiegli nawet zablokować wyjście na lot do Edynburga. Wywiązała się bójka!! Przybiegła ochrona i po ok. godzinie "nasi" pozwolili odlecieć tym do Edynburga. Od Ryanaira każdy dostał dwa voulchery po 5€ na zakup jedzenia. Czy mogę starać się o jakieś poważniejsze odszkodowanie? Bo 10 € na jedzenie to jest jak jakiś żart. W końcu lot został opóźniony o prawie 10 godzin i to rozwaliło wszystkie moje plany. |
Autor: | ormo [ 20 Wrz 2011 22:09 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Podstawowe pytanie - z jakiego powodu ten lot był opóźniony? Cytuj: Kiedy mamy prawo do odszkodowania i zwrotu kosztów? Gdy opóźnienie wynosi przynajmniej 5h, lub lot jest odwołany mamy prawo (wybór należy do nas): - do zwrotu kosztu po jakim został zakupiony bilet, - lotu w najwcześniejszym możliwym terminie na tej samej trasie (lub innym terminie dogodnym dla nas, w miare dostępności wolnych miejsc), - lotu do innego miejsca docelowego na podbnych warunkach przewozu w najwcześniejszym możliwym terminie. Pasażerowie opóźnionych i odowłanych lotów mogą oczekiwać odszkodowania, jeżeli przybędą do ich miejsca docelowego trzy godziny lub więcej po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego godzinie przylotu. Niedotyczy to nieprzewidzianych okoliczności, którym nie można było zaradzić. Okoliczności te, zgodnie z prawem unijnym, to nie tylko warunki meteorologiczne uniemożliwiające dany lot, ale także zagrożenie bezpieczeństwa, destabilizacja polityczna, nieoczekiwane wady mogące wpłynąć na bezpieczeństwo lotu, a także strajki mające wpływ na działalność przewoźnika – czytamy w money.pl. O jakim odzkodowaniu mowa? Od 250 euro w przypadku lotów do 1500 km, przez 400 euro w przypadku lotów na dystansie 1500-3500 km i 600 euro dla lotów dalszych. Jest jednak wyjątek, jeśli zaoferowano nam lot alternatywny, którego czas przylotu nie przekracza planowego czasu o 2/3/4h (w zależności od dystansu) linia lotnicza może pomniejszyć odszkodowanie o 50%. Przewoźnik powinien wypłacić nam odszkodowanie niezwłocznie. Jeżeli nie wyraził takiej woli, zaczynamy postępowanie reklamacyjne. Jeśli go nie uznaje, a jesteśmy przekonani o swojej racji i od daty zdarzenia minęło 30 dni, lub przewoźnik nie dopełnił innych wymienionych wcześniej obowiązków – składamy skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Następną instancją jest już sąd cywilny. Z f4f.pl |
Autor: | Astrid [ 20 Wrz 2011 22:26 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Prawdopodobnie przyczyną była jakaś usterka samolotu, bo samolot cały czas stał podstawiony, a nas do niego nie wpuszczali. Niczego nie dało się dowiedzieć, bo nikt z pasażerów nie mówił po angielsku, a pracownicy Ryanaira po tej bójce pochowali się po kątach. Co należy zrobić, aby dostać odszkodowanie? Nie mam żadnego potwierdzenia z lotniska, że lot był opóźniony. |
Autor: | dbudyn [ 22 Wrz 2011 00:24 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Twoja sprawa jest troszke inna niz opisana na stronie, bo strona opisuje wylot z Polski, a ty wylatywalas z Hiszpanii. W zwiazku z tym bedziesz musiala odwolywac sie do hiszpanskiego odpowiednika ULC, ale cala procedura prawdopodobnie jest taka sama. Na poczatek musisz sprobowac skontaktowac sie z przewoznikiem, czyli Ryanair. Potem sa dwie opcje - albo Ryanair cie splawi i napisze, ze nie ma podstaw do odszkodowania, albo nie odpisze wcale. Teoretycznie na odpowiedz od przewoznika musisz czekac 6 tygodni. Kiedy juz nie zgodza sie na przyznanie odszkodowania musisz zlozyc sprawe do hiszpanskiego odpowiednika ULC ( http://www.seguridadaerea.es/), skladajac do nich odpowiednie pismo/formularz (bodajze bedzie to ten - http://www.seguridadaerea.es/NR/rdonlyr ... 302091.xls ). Zaden dokument potwierdzajacy opoznienie z lotniska nie jest ci potrzebny - to Ryanair bedzie musial sie tlumaczyc, a nie ty ![]() A tak swoja droga to Ryanair na swojej stronie troche wprowadza w blad w sprawie odszkodowan (np. mozna zlozyc skarge, jesli opoznienie wynioslo 3 godziny i pasazer zrezygnowal z lotu lub jesli lot zostal anulowany - nie ma ani slowa o opoznieniach). |
Autor: | Astrid [ 22 Wrz 2011 11:43 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Dzięki ![]() Będziemy walczyć ![]() |
Autor: | pehape [ 22 Wrz 2011 15:21 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
@Astrid Daj znać o postępach. |
Autor: | Astrid [ 24 Wrz 2011 16:48 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
pehape napisał(a): @Astrid Daj znać o postępach. Jasne, ale dopiero w przyszłym tygodniu będę mieć czas się za to wziąć. Powiedzcie mi, czy ja mam na stronie Ryanaira wypełnić jakiś formularz? Bo ja tam widzę tylko formularz o refundację kosztu biletu, a mi zależy na odszkodowaniu, a nie refundacji, bo bilet kosztował tylko 21€. Czy mam kontaktować się z nimi w jakiś inny sposób? |
Autor: | Astrid [ 27 Wrz 2011 15:05 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Astrid napisał(a): Powiedzcie mi, czy ja mam na stronie Ryanaira wypełnić jakiś formularz? Bo ja tam widzę tylko formularz o refundację kosztu biletu, a mi zależy na odszkodowaniu, a nie refundacji, bo bilet kosztował tylko 21€. Czy mam kontaktować się z nimi w jakiś inny sposób? Odpowie mi ktoś? |
Autor: | MM93 [ 30 Wrz 2011 15:26 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Enter Air po ponad 6 tygodniach nie odpowiedział na mój wniosek o odszkodowanie (pisałem o tym w lipcu na tym forum). Wypełniłem właśnie europejski formularz skargi i przygotowałem dokumenty. W poniedziałek wysyłam to do greckiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego. ![]() |
Autor: | pehape [ 30 Wrz 2011 17:00 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Słusznie, |
Autor: | wojtano [ 30 Wrz 2011 18:10 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
MM93 Ja wysłałem dzisiaj w tej samej sprawie ![]() |
Autor: | dbudyn [ 03 Paź 2011 23:35 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
Astrid - wiem, ze pozno odpowiadam, ale na twoim miejscu zadzwonilbym do ULC i zapytal ich co nalezy zrobic (wiem, ze twoj lot byl z Hiszpanii, ale zasady sa takie same). Teoretycznie musisz przekazac swoja skarge do przewoznika (tylko po to, zeby on mogl ja odrzucic). Nie wiem, czy Ryanair ma jakis formularz albo adres mailowy do tego, w ULC powinni wiedziec. |
Autor: | michal.sa [ 04 Paź 2011 20:23 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za spóźniony lot |
MM93 napisał(a): Enter Air po ponad 6 tygodniach nie odpowiedział na mój wniosek o odszkodowanie (pisałem o tym w lipcu na tym forum). Wypełniłem właśnie europejski formularz skargi i przygotowałem dokumenty. W poniedziałek wysyłam to do greckiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego. ![]() Widać przynajmniej, że trzymają jeden (b. niski) standard - pojutrze minie miesiąc od kiedy Enter Air milczy w mojej sprawie, więc w piątek zamierzam wysłać skargę do ULC. |
Strona 2 z 514 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |