Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 7 z 514

Autor:  marek2011 [ 21 Lis 2011 21:15 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Jeśli opóźnienie i przekierowanie nastąpiły z uwagi na warunki atmosferyczne, nie przysluguje Ci żadne odszkodowanie. Natomiast czy w istocie to byl powód tych zdarzeń, o któych piszesz - tego nie wiem. Musisz szczegółowo sprawdzić, jakie warunki były na lotnisku docelowym i czy z tego powodu było ono rzeczywiście zamknięte dla ruchu czy nie.

Autor:  dialam [ 21 Lis 2011 21:24 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

hmm, samoloty ladowaly i wylatywaly, czyli zamkniete lotnisko nie bylo..
aha, na lotnisku udzielono nam informacji, ze z bydgoszczy wylecimy okolo 13-tej, w rzeczywistosci okolo poludnia dopiero wyjezdzalismy z gdanska

Autor:  manumission88 [ 30 Lis 2011 15:25 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Witam!

Pisalem kilka miesiecy temu w sprawie ubiegania sie o odszkodowanie za dlugo opozniony lot. Posluchalem Waszych rad, i oto co z tego wyszlo.

Napisalem list do Ryanair, zalaczylem forme EU Complaint Form i wyslalem na dany adres. Po kilku dniach dostalem e-mailowo odpowiedz z zalaczonym listem, w ktorym wyjasniaja (haha), ze lot odwolany byl z powodu usterki technicznej, wiec nie nalezy nam sie zadne odszkodowanie.

Nie zamierzam tego tak zostawiac. Musi byc jakas mozliwosc dalszego ubiegania sie o swoje. Prosze o rade, co dalej z tym fantem zrobic! :D

Zalaczam dla chetnych list, ktory wyslalem do Ryanair (po angielsku, ktos moze miec pozytek), wypelniona EU Complaint Form oraz odpowiedz od Ryanair.

Prosze o pomoc. :)

Załączniki:
Komentarz do pliku: List do Ryanair z prosba o odszkodowanie...
ryanair-list.jpg
ryanair-list.jpg [ 181.43 KiB | Obejrzany 3650 razy ]
Komentarz do pliku: Wypelniona EU Complaint Form...
eu-complaint-form.jpg
eu-complaint-form.jpg [ 227.85 KiB | Obejrzany 3650 razy ]
Komentarz do pliku: Odpowiedz od Ryanair...
ryanair-odpowiedz.jpg
ryanair-odpowiedz.jpg [ 204.27 KiB | Obejrzany 3650 razy ]

Autor:  DonCamillo [ 03 Gru 2011 18:30 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

witam serdecznie.

dzisiaj mielismy leciec z Sztokholm Skavsta do Gdanska. Przed wylotem poinformowano nas, ze lot zostal anulowany z powodow technicznych i ozstawiono na lodzie. jedynie, co moglismy to rebookowac bilety. Czy mozemy domagac sie zwrotu kosztow ew odszkodowania?

Pozdrawiam ze Sztokholmu..

Autor:  marek2011 [ 03 Gru 2011 19:30 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

@manumission88 : pismo Ryana jest oczywiście pełne ogólników i standardowych formuł typu "blabla"; typowa praktyka u przewoźników (nie tylko Ryana) w razie reklamacji... Usterka techniczna sama w sobie nie jest przyczyną nadzwyczajną i jako taka nie zwalania przewoźnika z odpowiedzialności za opóźnienia lotów w granicach zakreślonych w rozporządzeniu. Natomiast nadzwyczajny (niespodziewany) charakter mogą mieć czynniki, które doprowadziły do określonej usterki. Pasażer nie jest sam w stanie tego oczywiście zweryfikować. W tej sytuacji pozostaje Ci złożenie skargi do portugalskiego odpowiednika ULC - w postepowaniu przewoźnik będzie musiał wykazać nadzwyczajne okoliczności, które doprowadziły do usterki i w efekcie, do opóźnienia.
@doncamilo: pisz reklamacje do przewoźnika.

Autor:  Tom77 [ 14 Gru 2011 15:38 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

:?:

Autor:  Astrid [ 15 Gru 2011 18:30 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

manumission88, ja dostałam taką samą odpowiedź od Ryanaira. Jak widać, chyba wszystkim odpisują automatycznie :D

Autor:  tuan [ 18 Gru 2011 10:44 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Hej, taki casus w telegraficznym skrócie:
W związku z zablokowaniem lotniska w Warszawie (kapitan Wrona) mój lot do Helsinek został odwołany i przesunięty o 2 dni (docelowo leciałem do BKK linią Finnair). Niestety, w związku z tym dwudniowym poślizgiem spóźniłem się na samolot z BKK na południe Tajlandii (AirAsia).

Czy w związku z zaistniałą sytuacją mam regres do firmy Finnair (odwołali lot- przepadł mi lot z AirAsia + byłem zmuszony do wykupienia biletu na lotnisku BKK (również AirAsia), a jeżeli nie do Finnair to do Airport Okęcie?

z góry dzięki za odpowiedź

Autor:  correos [ 02 Sty 2012 21:46 ]
Temat postu:  odszkodowanie za lot - prosba o pomoc

Czołem ekipa wiem ze ten temat byl walkowany na forum juz wielokrotnei ale licze ze jakas dusza mi odpisze merytorycznie.
Kupowalem kumplowi bilet na Wigilie do domu. Malme -Katowice w silnik wpadly mewy samolot nei odlecial siedzial na lotnisku cala noc. Nie i znalezli mechanika co by sie tym zajal w wigilie efekt chlopak zero zarcia, opłacenia noclegu etc. Moze chlopak na cos liczyc w ramach odszkodowania?? dzieki za wskazowki

Autor:  marek2011 [ 02 Sty 2012 22:06 ]
Temat postu:  Re: odszkodowanie za lot - prosba o pomoc

Jeśli awaria nastąpiła bezpośrednio przed odlotem, albo na krótko przed odlotem (np. w czasie poprzedniego rejsu, ktory wykonywala ta maszyna), najprawdopodobniej nie uzyska odszkodowania zryczałtowanego. Natomiast w każdym wpadku powinien był uzyskać pomoc w postaci opieki tzn noclegu, wyżywienia, rozmow telefonicznych itd. - tu może się zwrocić o refundacje tych kosztow, ktore sam poniosl, dolaczajac rachunki, wyciaga z karty itd.
Czy przewoxnik poinformowal go na lotnisku o przyslugujacych mu prawach w sytuacji , ktora nastapila?

Autor:  Astrid [ 04 Sty 2012 17:40 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Jak długo czekaliście na odpowiedź od ULC? (w moim przypadku chodzi o hiszpański ULC)

Autor:  sorajax [ 06 Sty 2012 21:48 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

Lot miał się odbyć o 22:40 z WAW, a odbył się o 11 rano następnego dnia innym samolotem. Około 30 minut przed odlotem powiedzieli że start odbędzie się ok. 1 w nocy, następnie po 3 nad ranem znaleźliśmy się już w hotelu. Znalazłem informacje na internecie że awarie samolotu nie są nadzwyczajnymi okolicznościami, a mimo to dostałem odmowę. Od PLL LOT otrzymałem następującą odpowiedź:

"Wyjaśniamy że przyczyną opóźnienia w przelocie ww. rejsu była niespodziewana usterka techniczna samolotu zaplanowanego na to połączenie.
PLL LOT chcąc uniknąć odwołania ww. rejsu podstawiły inny samolot w możliwie najkrótszym czasie. Jednocześnie zamiana samolotu, której konieczność wynikała z niespodziewanej usterki technicznej, była bezpośrednią przyczyną opóźnienia w przelocie rejsu LO085.

W świetle postanowień Rozporządzenia (WE) 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, do stosowania którego LOT został zobligowany - w sytuacji, gdy ww. przeglądy techniczne są przeprowadzane, usterka techniczna zagrażająca bezpieczeństwu lotu uważana jest za okoliczność nadzwyczajną.

W takiej sytuacji Przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania..
...
Biorąc pod uwagę powyższe nie możemy rozpatrzyć reklamacji zgodnie z oczekiwaniami."


Czy odwołanie do ULC ma sens ? Co napisać w dodatkowych uwagach ?

Autor:  marek2011 [ 06 Sty 2012 22:32 ]
Temat postu:  Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera]

To standardowe pismo , które LOT wysyla do wszystkich w podobnych sytuacjach -> trzeba pisać do ULC.
Usterka samolotu nie jest okolicznością nadzywczajną i sama w sobie nie stanowi przejawu działania "siły wyższej". Przewoźnik eksploatując samoloty powinien liczyć się z tym, że w każdej maszynie co jakis czas ujawniają się usterki i powinien być odpowiednio przygotowany na tę sytuację, zwłaszcza w swojej bazie operacyjnej. Nadzwyczajna może ewetualnie być przyczyna, która wywołała określoną usterkę (np. awaria silnika po zderzeniu z ptakiem), a tego w odpowiedzi LOT nie wykazał. W związku z tym pisz do ULC i na etapie postępowania LOT będzie musiał wykazać jakie były okoliczności i charakter awarii . Jest duża szansa (choć nie pewność - bo nie znam okoliczności sprawy), że dostaniesz odszkodowanie.

Autor:  karinalabedowicz [ 12 Sty 2012 21:39 ]
Temat postu:  TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE

Kupiłam bilety z Wiednia do Rio przez Lizbonę. Cała podróż odbywa się w 2 etapach Wiedeń-Lizbona 17:30-21 30, Lizbona - Rio 22:30 - 05:00 następnego dnia. Dzisiaj dostałam wiadomość ze loty zostały zmienione i muszę czekać na lot do RIO całą noc w Lizbonie do 10 rano następnego dnia. Czy muszę zgadać się na takie warunki ? Nie jest to lot na który się zdecydowałam dlatego pytam czy przysługują mi jakieś prawa? Zwrot za nocleg itd? Dziękuje za odp.

Autor:  BZG [ 12 Sty 2012 22:17 ]
Temat postu:  Re: TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE

Kiedy ma odbyć się podróż? Czy oba loty są na 1 bilecie?

Autor:  karinalabedowicz [ 12 Sty 2012 22:22 ]
Temat postu:  Re: TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE

27 Kwietnia, tak loty na jednym bilecie.

Autor:  Awerik [ 12 Sty 2012 22:35 ]
Temat postu:  Re: TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE

BZG napisał(a):
Kiedy ma odbyć się podróż?

A jakie to ma znaczenie?

Nie, nie musisz się zgadzać - przewoźnik ma obowiązek zapewnić Ci alternatywne połączenie w dogodnym dla Ciebie terminie, no chyba, że jest to niemożliwe - ale w tym przypadku nie jest. :) W praktyce TAP będzie starał się przerzucić Cię na inny własny lot, więc musisz walczyć. ;) Staraj się o rebooking na inną linię ze Stara (marne szanse, że kupią dla Ciebie bilet na linię spoza własnego aliansu), do GIG z Europy lata chyba tylko Lufa z FRA i TAM z FRA, CDG i LHR, choć oczywiście możesz spróbować powalczyć o połączenie z dwiema przesiadkami. Powodzenia.

Autor:  marzycielka [ 12 Sty 2012 22:40 ]
Temat postu:  Re: TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE

a koszt noclegu zwroca? bo w sumie jak sie kupilo w promo to dobre i to odzyskac, a zwrot nie zadawala, pytam czysto teoretycznie

Autor:  mucha [ 12 Sty 2012 22:48 ]
Temat postu:  Re: TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE

Ja bym walczył z przebukowaniem. Nie powinni robić problemu z rebookingiem na LH czy coś innego, tak żeby godziny były dogodne.

Autor:  polski-podroznik [ 12 Sty 2012 23:24 ]
Temat postu:  Re: TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE

mucha napisał(a):
Ja bym walczył z przebukowaniem. Nie powinni robić problemu z rebookingiem na LH czy coś innego, tak żeby godziny były dogodne.

Napisała już, że przebukowali na 10 rano. Do 27 kwietnia jest dużo czasu i nawet odszkodowanie się nie należy. Hotel, transfer i wyżywienie powinni jednak zapewnić. Taka zmiana ma też plusy. Teraz taki bilet można w każdej chwili oddać, nawet dzień przed podróżą, lub zmienić daty, także na podróż powrotną, nawet jeśli taryfa nie dopuszcza zmian. Kilka razy z tego korzystałem.

Strona 7 z 514 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/