Autor: | marek2011 [ 21 Lis 2011 21:15 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Jeśli opóźnienie i przekierowanie nastąpiły z uwagi na warunki atmosferyczne, nie przysluguje Ci żadne odszkodowanie. Natomiast czy w istocie to byl powód tych zdarzeń, o któych piszesz - tego nie wiem. Musisz szczegółowo sprawdzić, jakie warunki były na lotnisku docelowym i czy z tego powodu było ono rzeczywiście zamknięte dla ruchu czy nie. |
Autor: | dialam [ 21 Lis 2011 21:24 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
hmm, samoloty ladowaly i wylatywaly, czyli zamkniete lotnisko nie bylo.. aha, na lotnisku udzielono nam informacji, ze z bydgoszczy wylecimy okolo 13-tej, w rzeczywistosci okolo poludnia dopiero wyjezdzalismy z gdanska |
Autor: | manumission88 [ 30 Lis 2011 15:25 ] | ||||
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] | ||||
Witam! Pisalem kilka miesiecy temu w sprawie ubiegania sie o odszkodowanie za dlugo opozniony lot. Posluchalem Waszych rad, i oto co z tego wyszlo. Napisalem list do Ryanair, zalaczylem forme EU Complaint Form i wyslalem na dany adres. Po kilku dniach dostalem e-mailowo odpowiedz z zalaczonym listem, w ktorym wyjasniaja (haha), ze lot odwolany byl z powodu usterki technicznej, wiec nie nalezy nam sie zadne odszkodowanie. Nie zamierzam tego tak zostawiac. Musi byc jakas mozliwosc dalszego ubiegania sie o swoje. Prosze o rade, co dalej z tym fantem zrobic! ![]() Zalaczam dla chetnych list, ktory wyslalem do Ryanair (po angielsku, ktos moze miec pozytek), wypelniona EU Complaint Form oraz odpowiedz od Ryanair. Prosze o pomoc. ![]()
|
Autor: | DonCamillo [ 03 Gru 2011 18:30 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
witam serdecznie. dzisiaj mielismy leciec z Sztokholm Skavsta do Gdanska. Przed wylotem poinformowano nas, ze lot zostal anulowany z powodow technicznych i ozstawiono na lodzie. jedynie, co moglismy to rebookowac bilety. Czy mozemy domagac sie zwrotu kosztow ew odszkodowania? Pozdrawiam ze Sztokholmu.. |
Autor: | marek2011 [ 03 Gru 2011 19:30 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
@manumission88 : pismo Ryana jest oczywiście pełne ogólników i standardowych formuł typu "blabla"; typowa praktyka u przewoźników (nie tylko Ryana) w razie reklamacji... Usterka techniczna sama w sobie nie jest przyczyną nadzwyczajną i jako taka nie zwalania przewoźnika z odpowiedzialności za opóźnienia lotów w granicach zakreślonych w rozporządzeniu. Natomiast nadzwyczajny (niespodziewany) charakter mogą mieć czynniki, które doprowadziły do określonej usterki. Pasażer nie jest sam w stanie tego oczywiście zweryfikować. W tej sytuacji pozostaje Ci złożenie skargi do portugalskiego odpowiednika ULC - w postepowaniu przewoźnik będzie musiał wykazać nadzwyczajne okoliczności, które doprowadziły do usterki i w efekcie, do opóźnienia. @doncamilo: pisz reklamacje do przewoźnika. |
Autor: | Tom77 [ 14 Gru 2011 15:38 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
![]() |
Autor: | Astrid [ 15 Gru 2011 18:30 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
manumission88, ja dostałam taką samą odpowiedź od Ryanaira. Jak widać, chyba wszystkim odpisują automatycznie ![]() |
Autor: | tuan [ 18 Gru 2011 10:44 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Hej, taki casus w telegraficznym skrócie: W związku z zablokowaniem lotniska w Warszawie (kapitan Wrona) mój lot do Helsinek został odwołany i przesunięty o 2 dni (docelowo leciałem do BKK linią Finnair). Niestety, w związku z tym dwudniowym poślizgiem spóźniłem się na samolot z BKK na południe Tajlandii (AirAsia). Czy w związku z zaistniałą sytuacją mam regres do firmy Finnair (odwołali lot- przepadł mi lot z AirAsia + byłem zmuszony do wykupienia biletu na lotnisku BKK (również AirAsia), a jeżeli nie do Finnair to do Airport Okęcie? z góry dzięki za odpowiedź |
Autor: | correos [ 02 Sty 2012 21:46 ] |
Temat postu: | odszkodowanie za lot - prosba o pomoc |
Czołem ekipa wiem ze ten temat byl walkowany na forum juz wielokrotnei ale licze ze jakas dusza mi odpisze merytorycznie. Kupowalem kumplowi bilet na Wigilie do domu. Malme -Katowice w silnik wpadly mewy samolot nei odlecial siedzial na lotnisku cala noc. Nie i znalezli mechanika co by sie tym zajal w wigilie efekt chlopak zero zarcia, opłacenia noclegu etc. Moze chlopak na cos liczyc w ramach odszkodowania?? dzieki za wskazowki |
Autor: | marek2011 [ 02 Sty 2012 22:06 ] |
Temat postu: | Re: odszkodowanie za lot - prosba o pomoc |
Jeśli awaria nastąpiła bezpośrednio przed odlotem, albo na krótko przed odlotem (np. w czasie poprzedniego rejsu, ktory wykonywala ta maszyna), najprawdopodobniej nie uzyska odszkodowania zryczałtowanego. Natomiast w każdym wpadku powinien był uzyskać pomoc w postaci opieki tzn noclegu, wyżywienia, rozmow telefonicznych itd. - tu może się zwrocić o refundacje tych kosztow, ktore sam poniosl, dolaczajac rachunki, wyciaga z karty itd. Czy przewoxnik poinformowal go na lotnisku o przyslugujacych mu prawach w sytuacji , ktora nastapila? |
Autor: | Astrid [ 04 Sty 2012 17:40 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Jak długo czekaliście na odpowiedź od ULC? (w moim przypadku chodzi o hiszpański ULC) |
Autor: | sorajax [ 06 Sty 2012 21:48 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
Lot miał się odbyć o 22:40 z WAW, a odbył się o 11 rano następnego dnia innym samolotem. Około 30 minut przed odlotem powiedzieli że start odbędzie się ok. 1 w nocy, następnie po 3 nad ranem znaleźliśmy się już w hotelu. Znalazłem informacje na internecie że awarie samolotu nie są nadzwyczajnymi okolicznościami, a mimo to dostałem odmowę. Od PLL LOT otrzymałem następującą odpowiedź: "Wyjaśniamy że przyczyną opóźnienia w przelocie ww. rejsu była niespodziewana usterka techniczna samolotu zaplanowanego na to połączenie. PLL LOT chcąc uniknąć odwołania ww. rejsu podstawiły inny samolot w możliwie najkrótszym czasie. Jednocześnie zamiana samolotu, której konieczność wynikała z niespodziewanej usterki technicznej, była bezpośrednią przyczyną opóźnienia w przelocie rejsu LO085. W świetle postanowień Rozporządzenia (WE) 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, do stosowania którego LOT został zobligowany - w sytuacji, gdy ww. przeglądy techniczne są przeprowadzane, usterka techniczna zagrażająca bezpieczeństwu lotu uważana jest za okoliczność nadzwyczajną. W takiej sytuacji Przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania.. ... Biorąc pod uwagę powyższe nie możemy rozpatrzyć reklamacji zgodnie z oczekiwaniami." Czy odwołanie do ULC ma sens ? Co napisać w dodatkowych uwagach ? |
Autor: | marek2011 [ 06 Sty 2012 22:32 ] |
Temat postu: | Re: Lot odwołany lub opóźniony [Prawa pasażera] |
To standardowe pismo , które LOT wysyla do wszystkich w podobnych sytuacjach -> trzeba pisać do ULC. Usterka samolotu nie jest okolicznością nadzywczajną i sama w sobie nie stanowi przejawu działania "siły wyższej". Przewoźnik eksploatując samoloty powinien liczyć się z tym, że w każdej maszynie co jakis czas ujawniają się usterki i powinien być odpowiednio przygotowany na tę sytuację, zwłaszcza w swojej bazie operacyjnej. Nadzwyczajna może ewetualnie być przyczyna, która wywołała określoną usterkę (np. awaria silnika po zderzeniu z ptakiem), a tego w odpowiedzi LOT nie wykazał. W związku z tym pisz do ULC i na etapie postępowania LOT będzie musiał wykazać jakie były okoliczności i charakter awarii . Jest duża szansa (choć nie pewność - bo nie znam okoliczności sprawy), że dostaniesz odszkodowanie. |
Autor: | karinalabedowicz [ 12 Sty 2012 21:39 ] |
Temat postu: | TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE |
Kupiłam bilety z Wiednia do Rio przez Lizbonę. Cała podróż odbywa się w 2 etapach Wiedeń-Lizbona 17:30-21 30, Lizbona - Rio 22:30 - 05:00 następnego dnia. Dzisiaj dostałam wiadomość ze loty zostały zmienione i muszę czekać na lot do RIO całą noc w Lizbonie do 10 rano następnego dnia. Czy muszę zgadać się na takie warunki ? Nie jest to lot na który się zdecydowałam dlatego pytam czy przysługują mi jakieś prawa? Zwrot za nocleg itd? Dziękuje za odp. |
Autor: | BZG [ 12 Sty 2012 22:17 ] |
Temat postu: | Re: TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE |
Kiedy ma odbyć się podróż? Czy oba loty są na 1 bilecie? |
Autor: | karinalabedowicz [ 12 Sty 2012 22:22 ] |
Temat postu: | Re: TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE |
27 Kwietnia, tak loty na jednym bilecie. |
Autor: | Awerik [ 12 Sty 2012 22:35 ] |
Temat postu: | Re: TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE |
BZG napisał(a): Kiedy ma odbyć się podróż? A jakie to ma znaczenie? Nie, nie musisz się zgadzać - przewoźnik ma obowiązek zapewnić Ci alternatywne połączenie w dogodnym dla Ciebie terminie, no chyba, że jest to niemożliwe - ale w tym przypadku nie jest. ![]() ![]() |
Autor: | marzycielka [ 12 Sty 2012 22:40 ] |
Temat postu: | Re: TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE |
a koszt noclegu zwroca? bo w sumie jak sie kupilo w promo to dobre i to odzyskac, a zwrot nie zadawala, pytam czysto teoretycznie |
Autor: | mucha [ 12 Sty 2012 22:48 ] |
Temat postu: | Re: TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE |
Ja bym walczył z przebukowaniem. Nie powinni robić problemu z rebookingiem na LH czy coś innego, tak żeby godziny były dogodne. |
Autor: | polski-podroznik [ 12 Sty 2012 23:24 ] |
Temat postu: | Re: TAP PORTUGAL ! ZMIANA GODZIN LOTÓW ! PILNE |
mucha napisał(a): Ja bym walczył z przebukowaniem. Nie powinni robić problemu z rebookingiem na LH czy coś innego, tak żeby godziny były dogodne. Napisała już, że przebukowali na 10 rano. Do 27 kwietnia jest dużo czasu i nawet odszkodowanie się nie należy. Hotel, transfer i wyżywienie powinni jednak zapewnić. Taka zmiana ma też plusy. Teraz taki bilet można w każdej chwili oddać, nawet dzień przed podróżą, lub zmienić daty, także na podróż powrotną, nawet jeśli taryfa nie dopuszcza zmian. Kilka razy z tego korzystałem. |
Strona 7 z 514 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |