Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 513 z 514

Autor:  kek [ 29 Sie 2025 23:19 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

@ted07 tak, liczy się godzina przylotu, nawet jak lot był z przesiadkami. Oczywiście standardowo o ile nie było "nadzwyczajnych okoliczności"

Autor:  lukket [ 11 Wrz 2025 08:17 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

lukket napisał(a):
W lipcu miałem odwołany lot LH. O ile do tej pory zawsze po wysłanych wnioskach o odszkodowanie odpisywali szybko, i przychodził przynajmniej numer sprawy, o tyle teraz minął miesiąc od wysłania wniosku i cisza. Ile maksymalnie mają czasu na odpowiedź? Pytałem dodatkowo mailem i przez chat- nie udzielają żadnych odpowiedzi, odsyłają znów do formularza, nawet nie mam jak sprawdzić, czy ten case do nich dotarł.


Odpowiem sam sobie, jest to w sumie dość ważna informacja i może się przydać w kontekście odszkodowań za odwołane loty LH, które są bookowane np. przez firmę czy biuro podróży:

Otóż po śledztwie na dziale technicznym LH okazuje się, że od jakiegoś czasu funkcjonuje zmiana, i w formularzu o zwrot/odszkodowanie trzeba podać e-mail podany przy rezerwacji. Gdy jest podany inny, formularz ma błąd i numer sprawy może się nie wygenerować. Gdy bilet rezerwował ktoś dla nas, pojawia się problem.

Rozwiązanie jakie mi podano jest takie, że należy w takim przypadku skorzystać z formularza, który jest niżej: „informacja zwrotna dotycząca zrealizowanego rejsu”.

Formularz niby wygląda tak samo, ale sprawa poszła dalej, i odpowiedź ze zwrotem kosztów dostałem w godzinę.

Autor:  Fiki [ 15 Wrz 2025 15:55 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Miałem mieć lot SJJ-ZAG-WAW. Croatia Airlines odwołała pierwszy odcinek i wystawiła bilety na SJJ-IST-WAW obsługiwane przez Turkish Airlines. Na odcinku IST-WAW było 4 godzinne opóźnienie. Do kogo występować o odszkodowanie Croatia czy Turkish?

Autor:  kamcsk [ 16 Wrz 2025 12:53 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Cześć.

Pierwszy raz składam wniosek o odszkodowanie i mam pytanie. Lot Kraków - Sharjah - Colombo liniami Air Arabia. Mieliśmy 55 minut na przesiadkę, lot z Krakowa opóźnił się o 49 minut i nie zdążyliśmy. W transfer desk otrzymaliśmy lot na następny dzień, w Colombo byliśmy jakieś 10 godzin po planowanym czasie. Wniosek z EU261 złożony przez AirArabia odrzucony, ponieważ zapewnili oni lot zastępczy. Czy to prawda i ubezpieczenie już nie przysługuje?

Autor:  Hose [ 16 Wrz 2025 13:21 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

kamcsk napisał(a):
Czy to prawda i ubezpieczenie już nie przysługuje?

Ubezpieczenie to raczej nie, ale odszkodowanie już może.
Nie znamy przyczyny opóźnienia, etc. Sam lot zastępczy 10h po planowym nie zwalnia z odszkodowania.

Autor:  kamcsk [ 16 Wrz 2025 13:30 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Tak, chodziło mi o odszkodowanie. W Krakowie czekaliśmy na osoby, które spóźniły się na odprawę paszportową. Przynajmniej tak mówił pilot przed odlotem ;)

Autor:  piotrkr [ 17 Wrz 2025 18:45 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Cześć, proponuje zmianę Wiki posta.

Skoro uniwersalny poradnik jest nieaktualny, proponuje zastąpienie tego fragmentu:

Cytuj:
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Np takim:

Cytuj:
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

Autor:  marcinsss [ 18 Wrz 2025 11:11 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Lot LH na trasie Szanghaj - Frankfurt - Poznań. Pierwszy odcinek opóźniony o ok. 40 minut, ale w efekcie brak możliwości zdążenia na przesiadkę i przebukowanie na kolejny lot. Ostatecznie na miejscu ponad 4h opóźnienia.
Reklamacja przez stronę LH - odrzucona, bo
Cytuj:
Natężenie ruchu w przestrzeni powietrznej lub ograniczenia nałożone przez władze mogą czasem prowadzić do opóźnień i wpływać na kolejne rejsy odbywające się w ramach rotacji samolotu, co nie zawsze jest możliwe do nadrobienia. Niestety tak było w przypadku Twojego rejsu.

Odwołanie od decyzji mailem. W treści, po opisaniu szczegółowo okoliczności piszę:
Cytuj:
Zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. c Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 (uwzględniając orzecznictwo TSUE i "Wytyczne interpretacyjne dotyczące rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów oraz rozporządzenia Rady (WE) nr 2027/97 w sprawie odpowiedzialności przewoźnika lotniczego z tytułu wypadków lotniczych" C/2024/5687):

„W przypadku gdy pasażerowie zostają skierowani do miejsca docelowego określonego na bilecie innym lotem, a przylot do miejsca docelowego następuje z opóźnieniem trwającym trzy godziny lub więcej, pasażerowie mają prawo do odszkodowania zgodnie z art. 7.”

Natomiast art. 7 ust. 1 lit. c stanowi, że w takim przypadku przysługuje odszkodowanie w wysokości 600 EUR, gdyż długość mojej podróży to ponad 3500 km.

Pragnę również zauważyć, że powoływanie się na ogólne „natężenie ruchu w przestrzeni powietrznej” nie stanowi nadzwyczajnej okoliczności w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozporządzenia, co zostało potwierdzone w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości UE (m.in. C-549/07 Wallentin-Hermann, C-294/10 Eglītis). Takie zdarzenia mieszczą się w normalnym ryzyku działalności przewoźnika i nie zwalniają go z odpowiedzialności wobec pasażerów.

W związku z powyższym wnoszę o pozytywne rozpatrzenie mojego wniosku i wypłatę należnego odszkodowania w wysokości 600 EUR na rachunek bankowy numer PLXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX w terminie 14 dni.
W przypadku ponownej odmowy będę zmuszony skierować sprawę do właściwego organu nadzorczego, tj. Luftfahrt-Bundesamt (LBA) w Niemczech, oraz rozważyć podjęcie dalszych kroków prawnych.


Odwołanie odrzucone, bo:
Cytuj:
Chcielibyśmy wyjaśnić, dlaczego nie możemy przychylić się do Państwa wniosku.

Nasza decyzja została starannie przemyślana, z uwzględnieniem Nasza decyzja została starannie przemyślana, biorąc pod uwagę opóźnienie lotu, którego doświadczyłeś/aś. Opóźnienie to jest spowodowane ścisłym przestrzeganiem zasad i przepisów kontroli ruchu lotniczego, a także przepisów lotniskowych.

Chociaż Lufthansa nie ma wpływu na te procesy, nadal jesteśmy zobowiązani do ich przestrzegania, co ostatecznie doprowadziło do opóźnienia Twojego lotu.

W związku z tym nie możemy uwzględnić Twojego wniosku o odszkodowanie na podstawie Rozporządzenia (WE) nr 261/2004, ponieważ okoliczności te pozostają poza kontrolą Lufthansy.

Oczywiście podjęliśmy tę decyzję po przeprowadzeniu oceny oraz starannym rozważeniu naszej odpowiedzialności prawnej i możliwości wykonania gestu dobrej woli. W związku z tym uprzejmie informujemy, że postanowiliśmy podtrzymać naszą decyzję i uważamy sprawę za zamkniętą.

Jeśli chcą Państwo skorzystać z możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia sporu (ADR), informujemy, że właściwym organem do rozpatrzenia sprawy jest Schlichtungsstelle Reise & Verkehr e.V., a Lufthansa jest gotowa uczestniczyć w procedurze pozasądowego rozstrzygania sporu przeprowadzonej przez ten organ arbitrażowy.

Schlichtungsstelle Reise & Verkehr e.V.
Fasanenstraße 81
D-10623 Berlin

Informujemy, że postępowanie przed tym organem rozjemczym toczy się w języku niemieckim lub angielskim.


I teraz dwa pytania:
1. Czy to prawidłowa ścieżka: najpierw próba mediacji w Schlichtungsstelle Reise & Verkehr, a w przypadku braku zadowalającego efektu dopiero zgłoszenie do Luftfahrt-Bundesamt?
2. Jak oceniacie szanse? Najwięcej pewnie zależy od tego, jaki powód poda LH i czy będzie go w stanie udowodnić. Nic nadzwyczajnego się wtedy raczej nie działo.

Autor:  DMW [ 18 Wrz 2025 11:26 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Co do tzw. "mediacji" prowadzonych przez Schlichtungsstelle to moim zdaniem to strata czasu. Urząd najprawdopodobniej stanie po stronie swego narodowego przewoźnika i podtrzyma odmowną decyzję Lufthansy.
Też przez to przechodziłem i dopiero sąd zmusił Lufę do wypłacenia mi odszkodowania. Tutaj brawa dla AirCompensa bo to oni wywalczyli mi kasę.

Autor:  golen [ 18 Wrz 2025 17:03 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

@marcinsss Złóż wniosek do Schlichtungsstelle Reise & Verkehr - to nic nie kosztuje, a wypełnienie formularza trwa kilka-kilkanaście minut.

Ostatnio to przerabiałem.
LH odmówiła odpowiadając coś w stylu, że duża ilość samolotów w przestrzeni powietrznej lub inne ograniczenia władz czy kontroli lotów mogą
powodować opóźnienia, które też mogą wpłynąć na następne loty w rotacji danego samolotu.

Wniosek do Schlichtungsstelle Reise & Verkehr, po tygodniu informacja zwrotna o przyjęciu sprawy (wraz z nr sprawy), po kolejnym tygodniu, informacja, że LH w pełni uznała roszczenie + link do formularza do podania nr konta. Po kolejnych paru dniach 3x250EUR na koncie.

Autor:  Gadekk [ 22 Wrz 2025 11:58 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Czysto teoretyczne pytanie:
czy z formalnego punktu widzenia są jakieś przeszkody, by powództwo o zapłatę za zakupiony lot alternatywny wytoczyć przed datą faktycznego anulowanego wylotu? @ansbach1?

Autor:  ansbach1 [ 22 Wrz 2025 14:54 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

jeśli wcześniej wezwano przewoźnika do zapłaty tej kwoty to nie powinno być przeszkód

Autor:  maxima [ 22 Wrz 2025 19:55 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

ja nie mam jakoś specjalnie pozytywnych doświadczeń z Schlichtungsstelle Reise & Verkehr
walcze juz LH ponad 1,5 roku o kasę za opóźniony lot - 400EUR, w Schlichtungsstelle Reise & Verkehr propozycja była 240 EUR
sprawa zgłoszona we IX 2024, obudzili się jakoś niedawno pod koniec VIII 2025, ani kontaktu ani kasy nie ma do dziś

Autor:  Kashpir [ 24 Wrz 2025 09:56 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Na wniosek o odszkodowanie za odwołany lot dostałem od LOTu odpowiedź odmowną (bird strike na wcześniejszym locie) - czy jest sens jeszcze walczyć czy to jednak sprawa bez szans na uzyskanie czegokolwiek?

Autor:  golen [ 24 Wrz 2025 10:35 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Możesz jeszcze sprawdzić (to nic nie kosztuje) u któregoś Pośrednika, czy by się podjęli sprawy?

Autor:  maxima [ 24 Wrz 2025 12:34 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

@Kashpir
Mialam sytuację z LH że niby Bird strike, potem kapitan mówił, że szukaja mechanika, bo jego kwity muszą być akceptowane przez centrum w DE, a takiego na lotnisku nie było. LH sama siebie oczywiście nie chciała płacić, ale pośrednik wyrwał:)

Autor:  kamiltec [ 24 Wrz 2025 14:46 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Lot LH, 22.09. FRA-BER odwołany przez cyberatak w BER (trwający od piątku).

Czy jest szansa coś wywalczyć?
Na lotnisku w BER w ciągu całego dnia było odwołanych 12 lotów w tym 1/3 to LH.
Z FRA odwołane były też LH w różnych kierunkach na lotniska, które nie zostały sparaliżowane.

Czy to może świadczyć o problemach operacyjnych Lufthansy, a nie winie cyberataku?
Pierwsza odpowiedź, którą otrzymałem to oczywiście siła wyższa.

Autor:  Bulusia [ 24 Wrz 2025 18:10 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Hejka. Odwołany lot AirGreenland CPH-SFJ, 5 dni w hotelu w Kopenhadze (na koszt linii). Piątego dnia przejazd autokarem do Billund i stamtąd lot do... GOH. Lądowanie nieudane (mgła) i samolot przetransferowany do SFJ. W PL nikt nie chce podjąć się walki o odszkodowanie, pozytywnie odpowiedział AirHelp, ale chcą 50 proc. należnej kwoty (w tym wypadku 200 euro) i aż 3 miesięcy na odpowiedź linii.
Czy ktoś ma podobne doświadczenie z GL, coś może podpowiedzieć, jakiegoś sprawniejszego pośrednika?

Autor:  marek2011 [ 25 Wrz 2025 05:06 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

A ten pierwotny lot z jakich powodów był odwołany?

Autor:  Bulusia [ 25 Wrz 2025 13:34 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Przesunięty lot na kolejny dzień z powodu usterki, co później sprecyzowano jako zderzenie z ptakiem. Następnego dnia przesunięcie o kolejne 4 dni z powodu braku samolotów i personelu

Strona 513 z 514 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/