Autor: | kek [ 29 Sie 2025 23:19 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
@ted07 tak, liczy się godzina przylotu, nawet jak lot był z przesiadkami. Oczywiście standardowo o ile nie było "nadzwyczajnych okoliczności" |
Autor: | lukket [ 11 Wrz 2025 08:17 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
lukket napisał(a): W lipcu miałem odwołany lot LH. O ile do tej pory zawsze po wysłanych wnioskach o odszkodowanie odpisywali szybko, i przychodził przynajmniej numer sprawy, o tyle teraz minął miesiąc od wysłania wniosku i cisza. Ile maksymalnie mają czasu na odpowiedź? Pytałem dodatkowo mailem i przez chat- nie udzielają żadnych odpowiedzi, odsyłają znów do formularza, nawet nie mam jak sprawdzić, czy ten case do nich dotarł. Odpowiem sam sobie, jest to w sumie dość ważna informacja i może się przydać w kontekście odszkodowań za odwołane loty LH, które są bookowane np. przez firmę czy biuro podróży: Otóż po śledztwie na dziale technicznym LH okazuje się, że od jakiegoś czasu funkcjonuje zmiana, i w formularzu o zwrot/odszkodowanie trzeba podać e-mail podany przy rezerwacji. Gdy jest podany inny, formularz ma błąd i numer sprawy może się nie wygenerować. Gdy bilet rezerwował ktoś dla nas, pojawia się problem. Rozwiązanie jakie mi podano jest takie, że należy w takim przypadku skorzystać z formularza, który jest niżej: „informacja zwrotna dotycząca zrealizowanego rejsu”. Formularz niby wygląda tak samo, ale sprawa poszła dalej, i odpowiedź ze zwrotem kosztów dostałem w godzinę. |
Autor: | Fiki [ 15 Wrz 2025 15:55 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Miałem mieć lot SJJ-ZAG-WAW. Croatia Airlines odwołała pierwszy odcinek i wystawiła bilety na SJJ-IST-WAW obsługiwane przez Turkish Airlines. Na odcinku IST-WAW było 4 godzinne opóźnienie. Do kogo występować o odszkodowanie Croatia czy Turkish? |
Autor: | kamcsk [ 16 Wrz 2025 12:53 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Cześć. Pierwszy raz składam wniosek o odszkodowanie i mam pytanie. Lot Kraków - Sharjah - Colombo liniami Air Arabia. Mieliśmy 55 minut na przesiadkę, lot z Krakowa opóźnił się o 49 minut i nie zdążyliśmy. W transfer desk otrzymaliśmy lot na następny dzień, w Colombo byliśmy jakieś 10 godzin po planowanym czasie. Wniosek z EU261 złożony przez AirArabia odrzucony, ponieważ zapewnili oni lot zastępczy. Czy to prawda i ubezpieczenie już nie przysługuje? |
Autor: | Hose [ 16 Wrz 2025 13:21 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
kamcsk napisał(a): Czy to prawda i ubezpieczenie już nie przysługuje? Ubezpieczenie to raczej nie, ale odszkodowanie już może. Nie znamy przyczyny opóźnienia, etc. Sam lot zastępczy 10h po planowym nie zwalnia z odszkodowania. |
Autor: | kamcsk [ 16 Wrz 2025 13:30 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Tak, chodziło mi o odszkodowanie. W Krakowie czekaliśmy na osoby, które spóźniły się na odprawę paszportową. Przynajmniej tak mówił pilot przed odlotem ![]() |
Autor: | piotrkr [ 17 Wrz 2025 18:45 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Cześć, proponuje zmianę Wiki posta. Skoro uniwersalny poradnik jest nieaktualny, proponuje zastąpienie tego fragmentu: Cytuj: Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/ Np takim: Cytuj: Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań: https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/ |
Autor: | marcinsss [ 18 Wrz 2025 11:11 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Lot LH na trasie Szanghaj - Frankfurt - Poznań. Pierwszy odcinek opóźniony o ok. 40 minut, ale w efekcie brak możliwości zdążenia na przesiadkę i przebukowanie na kolejny lot. Ostatecznie na miejscu ponad 4h opóźnienia. Reklamacja przez stronę LH - odrzucona, bo Cytuj: Natężenie ruchu w przestrzeni powietrznej lub ograniczenia nałożone przez władze mogą czasem prowadzić do opóźnień i wpływać na kolejne rejsy odbywające się w ramach rotacji samolotu, co nie zawsze jest możliwe do nadrobienia. Niestety tak było w przypadku Twojego rejsu. Odwołanie od decyzji mailem. W treści, po opisaniu szczegółowo okoliczności piszę: Cytuj: Zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. c Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 (uwzględniając orzecznictwo TSUE i "Wytyczne interpretacyjne dotyczące rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów oraz rozporządzenia Rady (WE) nr 2027/97 w sprawie odpowiedzialności przewoźnika lotniczego z tytułu wypadków lotniczych" C/2024/5687): „W przypadku gdy pasażerowie zostają skierowani do miejsca docelowego określonego na bilecie innym lotem, a przylot do miejsca docelowego następuje z opóźnieniem trwającym trzy godziny lub więcej, pasażerowie mają prawo do odszkodowania zgodnie z art. 7.” Natomiast art. 7 ust. 1 lit. c stanowi, że w takim przypadku przysługuje odszkodowanie w wysokości 600 EUR, gdyż długość mojej podróży to ponad 3500 km. Pragnę również zauważyć, że powoływanie się na ogólne „natężenie ruchu w przestrzeni powietrznej” nie stanowi nadzwyczajnej okoliczności w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozporządzenia, co zostało potwierdzone w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości UE (m.in. C-549/07 Wallentin-Hermann, C-294/10 Eglītis). Takie zdarzenia mieszczą się w normalnym ryzyku działalności przewoźnika i nie zwalniają go z odpowiedzialności wobec pasażerów. W związku z powyższym wnoszę o pozytywne rozpatrzenie mojego wniosku i wypłatę należnego odszkodowania w wysokości 600 EUR na rachunek bankowy numer PLXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX w terminie 14 dni. W przypadku ponownej odmowy będę zmuszony skierować sprawę do właściwego organu nadzorczego, tj. Luftfahrt-Bundesamt (LBA) w Niemczech, oraz rozważyć podjęcie dalszych kroków prawnych. Odwołanie odrzucone, bo: Cytuj: Chcielibyśmy wyjaśnić, dlaczego nie możemy przychylić się do Państwa wniosku. Nasza decyzja została starannie przemyślana, z uwzględnieniem Nasza decyzja została starannie przemyślana, biorąc pod uwagę opóźnienie lotu, którego doświadczyłeś/aś. Opóźnienie to jest spowodowane ścisłym przestrzeganiem zasad i przepisów kontroli ruchu lotniczego, a także przepisów lotniskowych. Chociaż Lufthansa nie ma wpływu na te procesy, nadal jesteśmy zobowiązani do ich przestrzegania, co ostatecznie doprowadziło do opóźnienia Twojego lotu. W związku z tym nie możemy uwzględnić Twojego wniosku o odszkodowanie na podstawie Rozporządzenia (WE) nr 261/2004, ponieważ okoliczności te pozostają poza kontrolą Lufthansy. Oczywiście podjęliśmy tę decyzję po przeprowadzeniu oceny oraz starannym rozważeniu naszej odpowiedzialności prawnej i możliwości wykonania gestu dobrej woli. W związku z tym uprzejmie informujemy, że postanowiliśmy podtrzymać naszą decyzję i uważamy sprawę za zamkniętą. Jeśli chcą Państwo skorzystać z możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia sporu (ADR), informujemy, że właściwym organem do rozpatrzenia sprawy jest Schlichtungsstelle Reise & Verkehr e.V., a Lufthansa jest gotowa uczestniczyć w procedurze pozasądowego rozstrzygania sporu przeprowadzonej przez ten organ arbitrażowy. Schlichtungsstelle Reise & Verkehr e.V. Fasanenstraße 81 D-10623 Berlin Informujemy, że postępowanie przed tym organem rozjemczym toczy się w języku niemieckim lub angielskim. I teraz dwa pytania: 1. Czy to prawidłowa ścieżka: najpierw próba mediacji w Schlichtungsstelle Reise & Verkehr, a w przypadku braku zadowalającego efektu dopiero zgłoszenie do Luftfahrt-Bundesamt? 2. Jak oceniacie szanse? Najwięcej pewnie zależy od tego, jaki powód poda LH i czy będzie go w stanie udowodnić. Nic nadzwyczajnego się wtedy raczej nie działo. |
Autor: | DMW [ 18 Wrz 2025 11:26 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Co do tzw. "mediacji" prowadzonych przez Schlichtungsstelle to moim zdaniem to strata czasu. Urząd najprawdopodobniej stanie po stronie swego narodowego przewoźnika i podtrzyma odmowną decyzję Lufthansy. Też przez to przechodziłem i dopiero sąd zmusił Lufę do wypłacenia mi odszkodowania. Tutaj brawa dla AirCompensa bo to oni wywalczyli mi kasę. |
Autor: | golen [ 18 Wrz 2025 17:03 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
@marcinsss Złóż wniosek do Schlichtungsstelle Reise & Verkehr - to nic nie kosztuje, a wypełnienie formularza trwa kilka-kilkanaście minut. Ostatnio to przerabiałem. LH odmówiła odpowiadając coś w stylu, że duża ilość samolotów w przestrzeni powietrznej lub inne ograniczenia władz czy kontroli lotów mogą powodować opóźnienia, które też mogą wpłynąć na następne loty w rotacji danego samolotu. Wniosek do Schlichtungsstelle Reise & Verkehr, po tygodniu informacja zwrotna o przyjęciu sprawy (wraz z nr sprawy), po kolejnym tygodniu, informacja, że LH w pełni uznała roszczenie + link do formularza do podania nr konta. Po kolejnych paru dniach 3x250EUR na koncie. |
Autor: | Gadekk [ 22 Wrz 2025 11:58 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Czysto teoretyczne pytanie: czy z formalnego punktu widzenia są jakieś przeszkody, by powództwo o zapłatę za zakupiony lot alternatywny wytoczyć przed datą faktycznego anulowanego wylotu? @ansbach1? |
Autor: | ansbach1 [ 22 Wrz 2025 14:54 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
jeśli wcześniej wezwano przewoźnika do zapłaty tej kwoty to nie powinno być przeszkód |
Autor: | maxima [ 22 Wrz 2025 19:55 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
ja nie mam jakoś specjalnie pozytywnych doświadczeń z Schlichtungsstelle Reise & Verkehr walcze juz LH ponad 1,5 roku o kasę za opóźniony lot - 400EUR, w Schlichtungsstelle Reise & Verkehr propozycja była 240 EUR sprawa zgłoszona we IX 2024, obudzili się jakoś niedawno pod koniec VIII 2025, ani kontaktu ani kasy nie ma do dziś |
Autor: | Kashpir [ 24 Wrz 2025 09:56 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Na wniosek o odszkodowanie za odwołany lot dostałem od LOTu odpowiedź odmowną (bird strike na wcześniejszym locie) - czy jest sens jeszcze walczyć czy to jednak sprawa bez szans na uzyskanie czegokolwiek? |
Autor: | golen [ 24 Wrz 2025 10:35 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Możesz jeszcze sprawdzić (to nic nie kosztuje) u któregoś Pośrednika, czy by się podjęli sprawy? |
Autor: | maxima [ 24 Wrz 2025 12:34 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
@Kashpir Mialam sytuację z LH że niby Bird strike, potem kapitan mówił, że szukaja mechanika, bo jego kwity muszą być akceptowane przez centrum w DE, a takiego na lotnisku nie było. LH sama siebie oczywiście nie chciała płacić, ale pośrednik wyrwał:) |
Autor: | kamiltec [ 24 Wrz 2025 14:46 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Lot LH, 22.09. FRA-BER odwołany przez cyberatak w BER (trwający od piątku). Czy jest szansa coś wywalczyć? Na lotnisku w BER w ciągu całego dnia było odwołanych 12 lotów w tym 1/3 to LH. Z FRA odwołane były też LH w różnych kierunkach na lotniska, które nie zostały sparaliżowane. Czy to może świadczyć o problemach operacyjnych Lufthansy, a nie winie cyberataku? Pierwsza odpowiedź, którą otrzymałem to oczywiście siła wyższa. |
Autor: | Bulusia [ 24 Wrz 2025 18:10 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Hejka. Odwołany lot AirGreenland CPH-SFJ, 5 dni w hotelu w Kopenhadze (na koszt linii). Piątego dnia przejazd autokarem do Billund i stamtąd lot do... GOH. Lądowanie nieudane (mgła) i samolot przetransferowany do SFJ. W PL nikt nie chce podjąć się walki o odszkodowanie, pozytywnie odpowiedział AirHelp, ale chcą 50 proc. należnej kwoty (w tym wypadku 200 euro) i aż 3 miesięcy na odpowiedź linii. Czy ktoś ma podobne doświadczenie z GL, coś może podpowiedzieć, jakiegoś sprawniejszego pośrednika? |
Autor: | marek2011 [ 25 Wrz 2025 05:06 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
A ten pierwotny lot z jakich powodów był odwołany? |
Autor: | Bulusia [ 25 Wrz 2025 13:34 ] |
Temat postu: | Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot |
Przesunięty lot na kolejny dzień z powodu usterki, co później sprecyzowano jako zderzenie z ptakiem. Następnego dnia przesunięcie o kolejne 4 dni z powodu braku samolotów i personelu |
Strona 513 z 514 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |