Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 510 z 514

Autor:  boots [ 25 Cze 2025 09:43 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Cytuj:
Uderzam do ULC w takim razie

Ty poważnie? A po co?

Autor:  Woojtaaas [ 25 Cze 2025 12:28 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

-- 25 Cze 2025 11:28 --

Masz jakieś sugestie do kogo w takim razie lepiej?

-- 25 Cze 2025 11:28 --

Masz jakieś sugestie do kogo w takim razie lepiej?

Autor:  boots [ 25 Cze 2025 13:53 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Albo napisz pozew samemu, albo skorzystaj z usług pośrednika.

Autor:  farciarz [ 26 Cze 2025 13:32 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Potrzebuje szybkiego info ... złożyłem pozew przeciwko TK w temacie odwołanego lotu (KRK-IST-SIN). Dostałem info od Sądu, który wzywa mnie do uzupełnienia informacji do sprecyzowania i oznaczenia strony pozwanej poprzez jednoznaczne wskazanie czy stroną pozwaną jest:
Turkish Airlines A.O. czy też Turk Hava Yollari A.O., spółka prawa tureckiego, zarejestrowana w rejestrze handlowym w Stanbule pod nr 75184/14968.

Ktoś coś może podpowiedzieć (może ktoś przechodził przez podobny pozew :) ).

Autor:  boots [ 26 Cze 2025 14:12 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Moim zdaniem:
TURK HAVA YOLLARI SPÓŁKA AKCYJNA ODDZIAŁ W POLSCE,
KRS 0000096362, NIP 5262458748, REGON 016375443
Aleje Jerozolimskie 123A, 02-017 Warszawa

ale poczekaj na opinie fachowców ;)

Autor:  farciarz [ 26 Cze 2025 14:20 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Też tak to jest mój typ, lecz wolę się upewnić ;)

Autor:  ansbach1 [ 27 Cze 2025 09:36 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Turk Hava

Autor:  Grzegorz Kociumbas [ 29 Cze 2025 13:44 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Taka sytuacja:
lot z WRO-FRA-FUE, bilet kupiony chyba rok temu w Lufthansa dla trzech osób, a dodatkowo na infolinii został dokupiony bilet dla niemowlęcia (nie było go na świecie podczas kupowania biletów). Wczoraj nie dało się odprawić młodego pasażera online, więc telefon do Lufthansy. Na infolinii wszystko potwierdzone wczoraj - mamy się odprawić na lotnisku, bo to nie był bilet online tylko przez infolinie.

Dzisiaj 5 rano na lotnisku we Wrocławiu podczas check-in dostaliśmy informację, że niemowlaka nie ma na liście pasażerów. Nie wiem czy wszystko dobrze zrozumiałem, ale z tego co powiedzieli została dla niego wydana osobna rezerwacja, której ktoś gdzieś nie podpiął, przeklikał czy coś w tym stylu. Nie był dla niego wydany bilet (ale kasę pobrali). Próbowali to na szybko zrobić przy odprawie, pracownik obsługi dzwonił na ich wewnętrzną infolinie, ale ponieważ lot był realizowany przez AirDolomiti, a nie Lufthanse to nie zdążyli tego ogarnąć (mieli 1:40h do odlotu). Samolot poleciał. Następny samolot, którym być może jeszcze byśmy zdążyli na przesiadkę był zajęty w 100%.

I dopiero teraz się zaczęło sypać naprawdę - Lufthansa nie jest w stanie znaleźć żadnego połączenia na Fuerteventurę z Wrocławia aż do 4.07. Proponowałem, że mogą nas wsadzić dzisiaj do samolotu do FRA albo MUC, a potem jutro coś znaleźć. Proponowałem, że mogą nas dowieźć do Las Palmas, a stamtąd sobie sami dopłyniemy promem. Znalazłem im połączenie przez Zurych z noclegiem, ale nie zgodzili się, bo... nie mogą pokryć kosztów hotelu (???). Rozmawiałem z trzema różnymi konsultantami, konsultowali mnie z różnymi supervisorami. Łącznie na infolinii wisiałem od 6 rano do 11. ZERO MOŻLIWOŚCI. Albo nie ma miejsc, albo lot nie jest ich linią tylko jakiś inny przewoźnik, na którego nie mogą przebookować albo jeszcze jakieś inne cuda.
Zaproponowali zwrot kosztów biletu. Problem w tym, że bilet był kupiony prawie rok temu w jakiejś mega cenie, teraz w zasadzie na nic u nich nie ma miejsc. Ostatecznie jakimś cudem znalazłem bilety EasyJet za 100euro od osoby (plus bagaż, miejsce itp, razem 500euro za wszystkich) na jutro z Berlina - super cena, kupuję.

Co do biletu powrotnego powiedzieli łaskawie, że mogę skorzystać z powrotnego biletu mimo, że nie leciałem pierwszym lotem. Dziękuję Ci Lufthanso. Generalnie zostawili mnie na lotnisku z 10-miesięcznym niemowlakiem i "radź sobie sam". Na szczęście jesteśmy z Wrocławia, więc po prostu o 12 wróciliśmy do domu. Na koniec aż przepraszałem panią w call center za moje "F words". Powiedziała, że absolutnie mnie rozumie.

Ogólnie jestem wstrząśnięty ich zachowaniem i mocno zniesmaczony. Przez 5h nikt nie znalazł żadnego rozwiązania. Na tę chwilę jest status taki, że mam im dać znać co do biletu powrotnego.

Jakie mam teraz opcje żeby najsensowniej z tego wyjść? Już słyszałem na infolinii teksty dupochrony, że "nie skorzystaliśmy z oferty przedstawionej nam przez agenta Lufthansy, więc nie mogą czegośtam". Na ten tekst pracownik przy odprawie zaczął się śmiać - żadnej propozycji nie było. Otrzymałem też informację, że nie mogą pokryć kosztów hotelu w Zurychu (takie połączenie znalazłem sam).

Autor:  tasma [ 29 Cze 2025 16:15 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Miałem na jednej rezerwacji loty LIS-SMA-PDL-SJZ. Oryginalnie było 23h stopa w SMA i 30 minut w PDL.
Samolot LIS-SMA wyleciał o 10 godzin później z winy linii (awaria), ale w SJZ byliśmy tylko około 30 minut po rozkładowym czasie przylotu.
Domyślam się, że odszkodowanie się nie należy. Proszę o potwierdzenie.

Autor:  miriam [ 29 Cze 2025 16:22 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Potwierdzam. W sumie u celu było tylko 30 min opóźnienia.

Autor:  onufry_z [ 29 Cze 2025 17:40 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Grzegorz Kociumbas napisał(a):
Jakie mam teraz opcje żeby najsensowniej z tego wyjść?.
Opcje standardowe.

Jedną z opcji było też kupienie lotu z przesiadką i hotelem w Zurichu i wysłanie linii wszystkich rachunków.

Autor:  Grzegorz Kociumbas [ 29 Cze 2025 18:11 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

@onufry_z

Dziękuję za odpowiedź. Zurych był niestety dopiero we wtorek, więc średnio mi odpowiadał, tym bardziej, że właśnie doleciała na miejsce siostra z którą mamy spędzić tam wakacje. No cóż - siedzi tam teraz sama :) Zurych to była jednak jedyna opcja, którą na tamtą chwilę znalazłem na lotnisku z wykorzystaniem linii Star Alliance. Spodziewałem się, że jest opcja, że linia lotnicza mnie przerzuci na ten lot, a o hotelu nic nie wspominałem - sami wyskoczyli, że nie mogą nas przerzucić, bo nie mogą pokryć kosztów hotelu. Zakup samemu tych biletów raczej nie wchodził w grę, bo cena za naszą czwórkę oscylowała w granicach 10 tys zł. Wolę jednak ograniczyć koszty dodatkowe do minimum - nie wiem jak będzie z ich strony wyglądał zwrot, kiedy, ile, itp.

Opcje standardowe czyli: (poprawcie mnie jeśli źle rozumiem):
- powinni nam wypłacić odszkodowanie za odmowę wstępu na pokład nie z naszej winy. Czy infant też dostaje? Trochę się boję ich pomysłów, że zaraz wymyślą, że przecież dwie osoby mogły lecieć, a niemowlak mógł zostać z jednym rodzicem. Szczególnie, że rezerwacja pierwotna była tylko na naszą trójkę, a młody był na osobnej rezerwacji. Czysto hipotetycznie dwie osoby mogły polecieć. No ale chyba bez żartów.
- za bilet easyjet oraz dojazd do Berlina płacę sam i oni mi to zwracają czy też płacę sam, a oni mi oddają za ich bilet, którego nie wykorzystałem?
- wypełniam formularz na stronie Lufthansy i czekam? Czy coś jeszcze na ten moment powinienem zrobić, aby to udokumentować?

Autor:  onufry_z [ 29 Cze 2025 18:45 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Sprawa dużo bardziej pasuje do tego tematu:
odmowa-wejscia-na-poklad,1498,108091

Cytuj:
wypełniam formularz na stronie Lufthansy i czekam?
Standardowy i bardzo dobry początek. Im szybciej tym lepiej.

Cytuj:
za bilet easyjet oraz dojazd do Berlina płacę sam i oni mi to zwracają czy też płacę sam, a oni mi oddają za ich bilet, którego nie wykorzystałem?
Za wszystkie koszy z przemieszczenia się do celu z lotniska we Wrocławiu, włącznie z wyżywieniem, napojami(bezalkoholowymi) i noclegami powinni zwrócić.

Autor:  Grzegorz Kociumbas [ 29 Cze 2025 19:44 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Dziękuję. Jesteśmy w naszym domu, więc nie ma problemu z kosztami wyżywienia czy noclegu.

Czy @administrator może przenieść posty do bardziej odpowiedniego tematu, który podlinkował @onufry_z

Autor:  boots [ 29 Cze 2025 19:58 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Ta wasza czwórka to dokładnie kto?

Autor:  Grzegorz Kociumbas [ 29 Cze 2025 21:01 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Ja, żona, córka oraz jegomość 10-miesięczny z którym właśnie był problem.

Autor:  boots [ 29 Cze 2025 21:04 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Jegomość to syn wasz, czy córki? Córka jest pełnoletnia?

Autor:  Grzegorz Kociumbas [ 29 Cze 2025 21:06 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

a ok, już precyzuje. Córka nasza - 7 lat. Syn nasz. Rodzina 2+2 standard.

Autor:  boots [ 29 Cze 2025 21:12 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Teoretycznie odszkodowanie x4 plus zwrot kosztów poniesionych na alternatywny lot.
Zacznij od złożenia reklamacji do przewoźnika.

Autor:  kkasia11 [ 30 Cze 2025 08:24 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot

Czy na zgłoszenie roszczenia jest rok czy 2 lata? Lot międzynarodowy.

Strona 510 z 514 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/