Autor: | samaki9 [ 21 Sie 2020 18:40 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
co 2 tyg. |
Autor: | Hose [ 21 Sie 2020 18:56 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
@jabollus Co dwa tygodnie. Kolejne zostanie opublikowane w poniedziałek / wtorek i będize obejmowało loty od 26.08 do 08.09. |
Autor: | j_a [ 21 Sie 2020 18:57 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Ruch lotniczy leży i kwiczy https://wyborcza.pl/7,155287,26228081,t ... 2-L.1.maly Podsumowując, przed wakacjami było źle, teraz robi się jeszcze gorzej. Chyba do ludzi dotarło, że z lataniem za chwilę nie będzie jak zawsze. |
Autor: | Zeus [ 21 Sie 2020 19:09 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
No bo mogli zrobic tak ze byłby test wymagany z krajów wysokie ryzika. No ale po co, lepiej zbanowac loty.... |
Autor: | samaki9 [ 21 Sie 2020 19:52 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
@j_a - mógłbys wkleic ten artukuł , bo nie mam prenumeraty. |
Autor: | j_a [ 21 Sie 2020 20:42 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
https://wyborcza.pl/7,155287,26228081,t ... 2-L.1.maly Przepraszam za bałagan, ale nie mam czasu ![]() To nie były odlotowe wakacje. Ryanair już tnie siatkę połączeń, wszyscy będą długo lizać rany Edyta Bryła 21 sierpnia 2020 | 16:23 Służby i reżim pandemiczny. Lotnisko w Mediolanie, 20 sierpnia 20201 ZDJĘCIE Służby i reżim pandemiczny. Lotnisko w Mediolanie, 20 sierpnia 2020 (Fot. Antonio Calanni / AP Photo) Sierpień miał być już dobrym miesiącym dla żyjących z turystycznego biznesu. Ale nic z tego. Niepewność i ryzyko zepsutych wakacji biją w biura. Przez sześć tygodni wakacji z Polski do Europy wyleciało cztery razy mniej osób niż rok temu. NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE Nie przepraszamy, pocałujcie nas... Rękopis znaleziony w Sejmie KOMENTARZ Nie przepraszamy, pocałujcie nas... Rękopis znaleziony w Sejmie Był "Hannibalem Lecterem cyberprzestępczości". Teraz pomaga ujawniać przestępców seksualnychBył "Hannibalem Lecterem cyberprzestępczości". Teraz pomaga ujawniać przestępców seksualnych Za kierownicą odkrywaliśmy uroki Warmii MATERIAŁ PROMOCYJNY PARTNERA Za kierownicą odkrywaliśmy uroki Warmii Gwiazdorskie zarobki młodej gwiazdy PiS. Morawiecki może mu zazdrościćGwiazdorskie zarobki młodej gwiazdy PiS. Morawiecki może mu zazdrościć Maska opadła - i co się spod niej wyłoniło? KOMENTARZ Maska opadła - i co się spod niej wyłoniło? Koronawirus na Warmii i Mazurach znów zaatakował. Ognisko w szpitalu OLSZTYN Koronawirus na Warmii i Mazurach znów zaatakował. Ognisko w szpitalu 3 Raczej wiadomo było, że te wakacje będą marne, jeśli chodzi o wyjazdy zagraniczne. Przypuszczenia się potwierdzają. Jak mówił nam Piotr Henicz, wiceprezes Itaki, spadek w liczbie klientów biur podróży wyniósł aż 80 proc. rok do roku. A przez sześć tygodni wakacji z Polski do Europy wyleciało ponad 581 tys. osób, czyli cztery razy mniej niż rok temu o tej porze — wynika z przekazanej “Pulsowi Biznesu” analizy AirHelp, firmy, która pomaga pasażerom w uzyskaniu odszkodowania od linii lotniczych. Wielkie oczekiwania Ale niektórzy gracze w branży przekonywali, że nie będzie tak źle. - Myślimy, że będzie zdecydowanie więcej chętnych, niż jesteśmy w stanie obsłużyć. To wcale nie pasażerowie boją się wejść do samolotu, problemem są ograniczenia w podróżowaniu - mówił Jozsef Varadi, szef Wizz Aira, na przełomie maja i czerwca, gdy samoloty były jeszcze uziemione. Piramidy w Gizie Czytaj także: Egipt kolejnym krajem, który wymaga testów na koronawirusa Także Ryanair przewidywał, że szybki wzrost ruchu to tylko kwestia czasu. Michał Kaczmarzyk, szef Ryanaira w Polsce, mówił w czerwcu, że gdy tylko loty zostaną odblokowane, to popyt natychmiast się pojawi. Na lipiec Ryanair zapowiadał więc przywrócenie 40 proc. lotów, a na sierpień – już 60 proc. Siatka połączeń została przywrócona prawie w całości, tylko loty były rzadsze niż przed pandemią. Kaczmarzyk przekonywał: - Zarabianie zacznie się pod koniec sezonu. REKLAMA AD Na początku czerwca zaznaczał tylko, że pasażerowie potrzebują jasnego komunikatu, by decydować się na lot. - Najgorsze, że pasażer nie wie, kiedy loty będą odblokowane i czy jeśli kupi bilet, to nie wpadnie w pułapkę. Rezygnuje więc z podróży - mówił Michał Kaczmarzyk. Prawie trzy miesiące później niewiele się w tej kwestii zmieniło. Tyle, że zamiast “odblokowane” wstaw “zablokowane”. Choć zablokowany nie musi być lot - wystarczy, że warunki podróżowania do danego kraju są utrudnione. Obecnie linie lotnicze mierzą się znowu z częściowym przywróceniem kwarantanny w Wielkiej Brytanii czy w Norwegii. Cypr wprowadził obowiązek posiadania negatywnego wyniku testu na COVID, a Egipt zamierza zrobić to samo z początkiem września. Pikowanie na koniec wakacji Więc zamiast wzrostu ruch spada i Ryanair tnie siatkę połączeń. W Polsce o 10 proc., a za granicą - o 20 proc. Dotyczy to w dużej mierze tras hiszpańskich, ale też irlandzkich. Zniknie m.in. część lotów z Modlina do Barcelony, Sewilli i Walencji, a także do Shannon i Sztokholmu-Skavsta. Część tras będzie też od września zawieszona, na przykład z Gdańska do Pizy czy z Krakowa do Shannon i do Lourdes. Z tego ostatniego portu samoloty będą rzadziej latać do Dublina, Brukseli, Madrytu, Malagi, Walencji, Lizbony i Rzymu. 3.07.2020, lotnisko Szczecin-Goleniów. Czytaj także: Lotniska mają duże kłopoty finansowe. "Bez kredytów nie przetrwamy" Jak mówi teraz Michał Kaczmarzyk, plany wzrostu rozjechały się tam, gdzie wprowadzono restrykcje czy przywrócono kwarantanny. Trzeba było ograniczyć liczbę połączeń ze względu na duży spadek rezerwacji. - Mieliśmy nadzieję, że po tych chaotycznych ruchach, jakie wykonywały poszczególne kraje w kwietniu czy maju, mam tu na myśli lockdown i zamkniecie granic bez żadnej koordynacji, z czasem zarządzanie walką z wirusem będzie bardziej centralne, na poziomie UE. Ale nic z tego, nadal każdy kraj decyduje sam o wprowadzaniu restrykcji, robi to na podstawie własnych, często bardzo niejasnych kryteriów - mówi. Przyznaje, że ruch turystyczny powoli się kończy, a zostaje tylko biznesowy i etniczny. – Kraje wprowadzają obostrzenia bez uprzedzenia i to jest coś, czego pasażerowie obawiają się najbardziej przy podejmowaniu decyzji o podroży zagranicznej - mówi Kaczmarzyk. Za jaskrawy przykład podaje Wielką Brytanię, która wprowadziła kwarantannę po przyjeździe m.in. z Francji i Hiszpanii, informując rynek w dwudniowym wyprzedzeniem. - Spowodowało to ogromny chaos na granicy. Ludzie ponieśli ogromne koszty powrotu do Wielkiej Brytanii przed datą wprowadzenie restrykcji - mówi. Niepewność zabija więc ruch. Kilka miesięcy temu mało kto chciał kupować bilety, bo w razie odwołania lotu zwrot pieniędzy trwał długo lub okazywał się trudny do wyegzekwowania. Teraz dochodzi do tego ryzyko, że przez restrykcje nie będziemy chcieli polecieć, a skoro lot nie będzie odwołany, to na odzyskanie pieniędzy nie ma szans. Scenariusze mogą być jeszcze inne. Gdy Wielka Brytania wprowadziła kwarantannę dla powracających z Hiszpanii, jedno z biur podróży nie pozwoliło swoim klientom dokończyć tam urlopu. To dlatego, że na kolejny turnus nie byłoby już klientów i samolot leciałby po turystów do Hiszpanii pusty. Organizator nie chciał się zgodzić na takie koszty. Ruch bez odbicia To, że w lotnictwie było w wakacje słabo, pokazują inne dane AirHelp: choć lotów było trzykrotnie mniej, to dwukrotnie częściej były one odwoływane. Jak mówił nam w zeszłym tygodniu Henicz, w lipcu wyniki trochę drgnęły, ale wzrost liczby zakażeń spłaszczył je znowu. - Do tego niektóre osoby publiczne niefortunnie wypowiadały się o możliwości przywrócenia kwarantanny dla powracających z wakacji, nie precyzując, o które kierunki chodzi. Wzrost w turystyce został więc zniweczony - mówił Henicz. Liczy, że wynik jeszcze zdoła odbić od dna, o ile liczba zakażeń będzie spadać. 300 mln zł zamiast 500 mln zł dla klientów biur podróży. Będzie pęd po gotówkę? Czytaj także: 300 mln zł zamiast 500 mln zł dla klientów biur podróży. Będzie pęd po gotówkę? Jak mówi nam Mariusz Piotrowski z portalu Fly4free, można się było spodziewać, że optymistyczne prognozy na lato były na wyrost. Fala nowych przypadków zakażeń przyszła bowiem szybko i rosła skokowo. - Turystyczne kraje otworzyły granice, mają więcej przypadków zakażeń i teraz muszą wprowadzać restrykcje. W efekcie mniej ludzi jest zainteresowanych lataniem, a linie lotnicze ograniczają ofertę, żeby dostosować ją do potrzeb rynku - mówi Piotrowski. Jaka będzie przyszłość oferty, zależy od tego, jak szybko uda się tę falę powstrzymać. Tymczasem organizacje lotnicze, jak IATA i ACI, chcą wprowadzenia testów jako alternatywę kwarantanny. - To pomoże lotnictwu. Cel jest taki, by nie doprowadzić do kolejnego zamknięcia ruchu lotniczego, bo tego już branża by nie wytrzymała - mówi. Wakacje nad Bałtykiem Czytaj także: Kiedy będzie można pobrać bon turystyczny 500 plus. Jak go zdobyć? Zaznacza, że trudno snuć jakiekolwiek prognozy. Kończy się ruch turystyczny, który był niewielkim, ale jednak “wakacyjnym okienkiem nadziei” dla branży. Co będzie potem? Według Piotrowskiego na dziś wiadomo tyle, że zmienił się sposób kupowania biletów. Nie kupujemy ich już z miesięcznym wyprzedzeniem, tylko nawet tygodniowym - o ile w ogóle linie zdołały nas namówić do latania. |
Autor: | szymon0791 [ 22 Sie 2020 01:18 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Hose napisał(a): szymon0791 napisał(a): Brane są pod uwagę kraję z współczynnikiem powyżej 50 . Francja dopiero co przekroczyła 50, Malta, Hiszpania, Rumunia już od jakiegoś czasu mają wyższe liczby. Rozumiem, że dzisiejszy projekt opiera się o dane z wczoraj (?) gdzie Francja była poniżej 50 ? Jeśli tak, to w przyszłotygodniowym rozporządzeniu na pewno się znajdzie. Generalnie wspolczynnik powyżej 50 jest brany pod uwagę , ale nie jest jedynym kryterium. Musisz przeczytać poprzednią ustawę , tam było to napisane ale nie chce mi się teraz szukać jeszcze raz. Nie było to do końca jasno tam opisane z tego co pamiętam. Ja póki co dzięki fartowi przebookowalem z Malty na Sycylię i liczę że we Włoszech będzie ok. |
Autor: | Hose [ 22 Sie 2020 05:54 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
@szymon0791 Na to wychodzi, patrząc na dane z Rumunii, gdzie w czasie publikacji projektu rozporządzenia jak i samego rozporządzenia ten współczynnik wynosił ponad 80 a jednak Rumunia nie znalazła się wtedy na ostatecznej liście. |
Autor: | Jacaranda [ 22 Sie 2020 07:34 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
szymon0791 napisał(a): Hose napisał(a): Jest jakiś schemat jakim kieruje się ogłaszając bany ? Brane są pod uwagę kraje ze współczynnikiem powyżej 50. Myślę ze dopuszczalna wartość tego wskaźnika jest nieco wyższe. ( ~80 (?) wypadków nowych zachorowań na 100.000) Dlatego szacuję ze Belgia nie trafi w poniedziałek na lista krajów z zakazami lotów. |
Autor: | Hose [ 22 Sie 2020 07:56 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
@Jacaranda To błędne stwierdzenie, Jeśli posortuje się dane z ECDC z 20.08 to 63 kraje mają współczynnik wyższy od 50 i dokładnie te kraje znalazły się w projekcie rozporządzenia. EDIT: Dziś już 65 krajów przekroczyo 50 przypadków / 100.000, wskaźnik Belgii sukcesywnie maleje, co daje nadzieje na brak zakazu, Francja wręcz odwrotnie. |
Autor: | Blancorn [ 22 Sie 2020 15:05 ] |
Temat postu: | Re: Kraje, które otwierają/zamykają granice w trakcie COVID- |
Widze ze Abu Dhabi nadal nie wpuszcza nikogo droga lotnicza. Bilety mam na 2 wrzesnia - kojarzycie kiedy Wizzair bedzie anulowal polaczenie? |
Autor: | jabollus [ 22 Sie 2020 17:56 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Hose napisał(a): Jeśli posortuje się dane z ECDC z 20.08 to 63 kraje mają współczynnik wyższy od 50 i dokładnie te kraje znalazły się w projekcie rozporządzenia. Jak można sprawdzić na stronie ECDC wartości współczynnika dla poprzednich dni? |
Autor: | Hose [ 23 Sie 2020 07:18 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
@jabollus https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/download-todays-data-geographic-distribution-covid-19-cases-worldwide |
Autor: | jabollus [ 24 Sie 2020 12:19 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Według dzisiejszych danych, wskaźnik zakażeń dla Belgii jest niższy niż dla np. Francji, czy Chorwacji. Jutrzejsza lista krajów objętych zakazem lotów może się więc zmienić. |
Autor: | Kashpir [ 24 Sie 2020 16:30 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Pytanie tylko, czy ktoś te dane po weekendzie bierze pod uwagę. Tak czy siak, po raz kolejny czeka nas przyjeżdżający co dwa tygodnie cyrk i ekwilibrystyczne salto publikacji rozporządzenia "na ostatnią chwilę"... ku ![]() |
Autor: | jabollus [ 24 Sie 2020 17:09 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
W PLL Lot już mają przecieki ws. nowego rozporządzenia: "Rzecznik LOT-u Krzysztof Moczulski mówi, że finalną listę krajów, do których zakazane będą loty, poznamy w poniedziałek" https://wyborcza.pl/7,155287,26231753,k ... -beda.html |
Autor: | oskiboski [ 24 Sie 2020 19:50 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
CEO QANTAS potwierdził,że " we do not reopen international flights before mid-2021" |
Autor: | Marco Manno [ 24 Sie 2020 22:09 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
jabollus napisał(a): W PLL Lot już mają przecieki ws. nowego rozporządzenia: "Rzecznik LOT-u Krzysztof Moczulski mówi, że finalną listę krajów, do których zakazane będą loty, poznamy w poniedziałek" https://wyborcza.pl/7,155287,26231753,k ... -beda.html chyba nici z tego, już 22 ![]() |
Autor: | Kashpir [ 24 Sie 2020 22:13 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Ale może w LOT już znają ![]() |
Autor: | Kashpir [ 25 Sie 2020 12:44 ] |
Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Trzymajcie mnie ![]() "- Dajemy z dość dużym wyprzedzeniem tę listę. Turyści powinni się z tym liczyć, że możliwość powrotu może być ograniczona. Jeżeli będą przypadki, że ktoś nie zdąży wrócić do kraju, to na pewno MSZ będzie pomagał takim osobom. Jednak zawsze powtarzam: musimy się liczyć z tą niepewnością, że wyjazd zagraniczny może się skończyć powrotem do dwutygodniowej kwarantanny - powiedział Kraska. Podkreślił, że Polska jest pięknym krajem i w dobie koronawirusa bezpieczniej jest wypoczywać na miejscu." https://podroze.onet.pl/aktualnosci/zak ... na/wrx85pb cd -> zakazy-lotow-do-polski-ew-obowiazek-kwarantanny-covid,15,154273?start=0#p1369254 |
Strona 46 z 50 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |