| Forum strony Fly4free.pl https://www.fly4free.pl/forum/ | |
| O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 o-tym-kiedy-linie-wroca-do-latania-po-covid19,18,150926 | Strona 31 z 50 |
| Autor: | klapio [ 10 Cze 2020 11:44 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Na chwile obecną zakaz lotów z oraz do Polski obowiązuje do dnia 16 czerwca. Nikt Ci nie da 100% pewności że po tej dacie loty od razu będą się odbywać, raczej należy założyć że nic z oraz do Polski w czerwcu jeszcze nie wleci. | |
| Autor: | tropikey [ 10 Cze 2020 11:44 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
O ile pamiętam, min. Emilewicz sugerowała coś, że decyzji można spodziewać się przed Bożym Ciałem, więc kto wie, może dziś do północy coś jeszcze ogłoszą... | |
| Autor: | Konrad_PL [ 10 Cze 2020 13:00 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
@tropikey ewentualnie w nocy z dziś na jutro jak to bywa ostatnio w modzie | |
| Autor: | Tomalq [ 10 Cze 2020 16:52 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Od 13 czerwca rząd przywróci ruch na granicach Polski, o czym poinformował premier Mateusz Morawiecki, cytowany przez Polską Agencję Prasową. Polacy będą mogli podróżować do państw Unii Europejskiej. Od 16 czerwca natomiast przywrócone będą loty międzynarodowe. https://www.money.pl/gospodarka/odmraza ... 4465a.html | |
| Autor: | chapa [ 10 Cze 2020 18:05 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Czyli mieli na 100% nie lecieć a teraz niby ze będą loty... Rozumiem, ze decyzje idą od rządu, ale kiedy wizz bedzie jakos komunikował w temacie,? Jak ja mam się zorganizować podróż z trójką dzieci, czekać do dnia poprzedzającego wylot ? I skończę z ręką w nocniku, bo na „zaraz” nie znajdę żadnego przewoźnika ... Czy linie lotnicze nie mają obowiązku uprzedzić jakiś określony czas przed terminem lotu? | |
| Autor: | brzemia [ 10 Cze 2020 18:08 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Myslisz ze ludzie z Wizz coś wiedzieli? Pewnie dowidzieli się z tweetera.... | |
| Autor: | miriam [ 10 Cze 2020 18:15 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
@chapa Powinny na 14 dni przed lotem ,ale obecnie z racji koronawirusa były z tego zwolnione. | |
| Autor: | Kashpir [ 10 Cze 2020 19:18 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Ale żeby narodowemu przewoźnikowi taki numer wyciąć? No chyba, że zaraz zaczną przywracać te loty skasowane do 30 czerwca... | |
| Autor: | chapa [ 11 Cze 2020 09:39 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Witam, mam jeszcze jedno pytanie w temacie, moze niezbyt madre , no ale jak nie wiem, ... Czy jak na stronie wizz moge zrobic odprawe, tzn ze lot na pewno sie odbedzie, czy to nic nie znaczy? Wizz lata od 16, gdzie szukac przedpremierowo informacji, ze BVA -POZ n na 23/06 poleci? Dziekuje za cierpliwosc, jestescie wspaniali | |
| Autor: | NBE322 [ 11 Cze 2020 09:42 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
chapa napisał(a): Czy jak na stronie wizz moge zrobic odprawe, tzn ze lot na pewno sie odbedzie, czy to nic nie znaczy? Nic nie znaczy, niestety. | |
| Autor: | mery333 [ 11 Cze 2020 14:00 ] |
| Temat postu: | Re: Kraje, które otwierają granice po COVID-19 |
Czy ktoś znalazł informację co z lotami z Polski na kierunki poza UE ( Norwegia, Islandia) ? Na razie oba wiszą w systemie wizzaira - tylko cena podskoczyła 10-krotnie. | |
| Autor: | sranda [ 11 Cze 2020 14:54 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
11.06.2020, 14:21 Warszawa (PAP) - Przedstawiciele branży lotniczej w liście do premiera Mateusza Morawieckiego zaapelowali o zniesienie przepisu, który ogranicza liczbę udostępnionych miejsc w samolocie do 50 proc. Przekonują m.in. że przy obecnym stanie prawnym ceny biletów mogą wzrosnąć nawet dwukrotnie. W liście podpisanym m.in. przez przedstawicieli linii lotniczych, portów i biur turystycznych podkreślono, że polskie lotniska regionalne są istotnymi katalizatorami rozwoju całej gospodarki Polski. Wskazano, że zatrudniają one bezpośrednio ok. 30 tys., a pośrednio ok. 80 tys. osób, a ich wpływ na gospodarkę jest szacowany na poziomie ok. 4 proc. PKB. Autorzy listu zaznaczają, że od połowy marca tego roku, czyli od momentu, kiedy zawieszone zostały krajowe i międzynarodowe pasażerskie połączenia lotnicze, wszystkie porty lotnicze w Polsce odnotowały spadek ruchu o ponad 90 proc. "Szybkie przywrócenie międzynarodowych połączeń lotniczych powinno stanowić kamień węgielny strategii ożywienia gospodarczego kraju i jego przyszłego rozwoju. Bez uruchomienia lotnisk powrót do stabilizacji nie będzie możliwy" - czytamy w liście. Jego autorzy dodają, że lotniska nie będą miały możliwości przyczyniać się do ożywiania gospodarki kraju, jeśli przepisy krajowe będą ograniczały możliwość prowadzenia działalności biznesowej przewoźnikom lotniczym i stanowiły wprost podstawę do wycofywania się linii lotniczych z polskiego rynku. Przykładem takiego przepisu - jak wskazano - jest ten dotyczący ograniczenia liczby miejsc w samolocie zajmowanych przez pasażerów. Autorzy listu przywołują zapisy rozporządzenia Rady Ministrów z 29 maja, zgodnie z którymi "danym statkiem powietrznym można przewozić, w tym samym czasie, nie więcej pasażerów niż wynosi połowa maksymalnej liczby miejsc przeznaczonych dla pasażerów określonej w dokumentacji technicznej statku powietrznego". Efekt tego - jak podkreślono - będzie tożsamy z wybuchem kolejnej pandemii - "tym razem będzie to jednak morderczy wirus dla całego polskiego rynku lotniczego, który nie ominie również polskiego przewoźnika LOT". Jak przekonują autorzy listu, do tej pory nie dowiedziono, aby jakikolwiek przypadek zakażenia koronawirusem był spowodowany zarażeniem się przez powietrze w samolocie. Zwracają uwagę, że kolejnym argumentem potwierdzającym minimalne prawdopodobieństwo zakażenia na pokładzie jest kierunek przepływu powietrza od góry do dołu, który "minimalizuje wzdłużne mieszanie w kabinie". Ponadto - jak dodano - w związku z niską wilgotnością powietrza oraz niskim ciśnieniem, wysokim oparciom foteli istnieje bardzo ograniczone ryzyko przenoszenia COVID-19 i innych podobnych typów wirusów na pokładzie. "Warto także zauważyć, że od wybuchu pandemii w Chinach, przez pierwsze trzy miesiące bieżącego roku ponad 3 mln pasażerów przyleciało do Polski. Wiele osób przylatywało z Europy i całego świata, w tym z Chin. Nie spowodowało to jednak wystąpienia ognisk epidemii" - zwrócono uwagę. Przedstawiciele branży lotniczej postulują zatem m.in. o wykreślenie przepisu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, który ogranicza liczbę udostępnionych miejsc w samolocie do 50 proc. "Przy takim podejściu, aby rachunek ekonomiczny się zgadzał, ceny biletów lotniczych powinny wzrosnąć dwukrotnie. To zaś spowoduje, że zwykłych ludzi i pracowników firm dotkniętych recesją nie będzie stać na latanie samolotami" - uzasadniono. Datowany na 10 czerwca list do premiera podpisali m.in. prezes Zarządu WIZZ AIR Hungary Ltd.; prezes Polskiej Izby Turystyki, członek Europejskiej Organizacji Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA), prezes Zarządu RAINBOW TOURS SA, prezes Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk Sp. z o.o., p.o. prezesa Zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin Sp. z o.o., prezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław SA. Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział w środę otwarcie od 13 czerwca granic z innymi krajami Unii. 16 czerwca mają zaś zostać przywrócone międzynarodowe połączenia lotnicze. (PAP) | |
| Autor: | janeczek [ 12 Cze 2020 10:09 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Jak myślicie czy Wizz zrealizuje przed 01.07 wyloty z Polski do Barcelony, Podgoricy i na Teneryfę skoro te kierunki są dla nas zamknięte turystycznie. | |
| Autor: | Zeus [ 12 Cze 2020 10:12 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Jak pozwoli państwo, to nie widzę powodu żeby nie poleciały. | |
| Autor: | Misiatek [ 12 Cze 2020 10:27 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
To zależy ile osób ma bilety z taryfą flex. Potrafią chyba kalkulować, że wszystkie te osoby z polskimi nazwiskami i tak zmienią na inny termin, więc lot lepiej odwołać. Myślę, że na tych kierunkach Polacy to pewnie 80% pasażerów, na Teneryfę pewnie blisko 100%. Z Islandią już chyba coś się dzieje, bo loty powrotne w czerwcu "wyprzedane". | |
| Autor: | dg72 [ 12 Cze 2020 10:41 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Zeus napisał(a): Jak pozwoli państwo, to nie widzę powodu żeby nie poleciały. Powód jest: frekwencja na gate | |
| Autor: | onufry_z [ 12 Cze 2020 11:21 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Przypuśćmy że jest sprzedanych 120 biletów a na bramce pojawiło się 10 osób. Mimo to na mój gust bardziej opłaca się linii lecieć niż odwołać i wszystkim zwracać. | |
| Autor: | Misiatek [ 12 Cze 2020 12:08 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
To chyba zależy ile jest z taryfą flex tych biletów i za ile zostały kupione te bezzwrotne. Nie wiem jaki jest koszt paliwa i opłat lotniskowych dla jednego lotu, ale wydaje mi się, że przy 120 osobach w A321 raczej ten koszt się nie zwróci. Wszyscy piszą, że przy połowie miejsc zajętych nie da się zarobić. | |
| Autor: | QbaqBA [ 12 Cze 2020 13:08 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
j_a napisał(a): https://www.rp.pl/Lotnictwo/306099924-Po-co-powstalo-LOT-Polish-Airlines-LOT-dementuje-plotki.html Jak mawiał pewien carski minister "Nie wierzę w niezdementowane informacje". Może i coś jest na rzeczy, ale moim zdaniem w najbliższym czasie upadłość LOT, nawet jako kontrolowana ucieczka przed zobowiązaniami jest mało prawdopodobna ze względów politycznej narracji, co jest w tekście. "Aktualny LOT" jest objęty zakazem pomocy publicznej do 2024 r, więc SP nie może dofinansować linii tak jak zrobiono to w przypadku Lufy, KLM/AF etc. A z kasą nie jest różowo. Koncepcja może być taka, że "Nowy LOT" już takie dofinansowanie mógłby otrzymać, choć zdania w tej kwestii słyszałem są podzielone. Przy okazji zapewne pozbytoby się również resztki załóg które pracują na etacie, a wadzą spółce prawie tak bardzo jak pasażerowie i konieczność latania. | |
| Autor: | BB108 [ 12 Cze 2020 13:14 ] |
| Temat postu: | Re: O Tym kiedy linie wrócą do latania po COVID19 |
Przy 120 osobach, bez flexa, to zapewne samolot poleci. Oczywistym jest , że na początku linie będą latały nawet jak połączenia będą nierentowne - po pierwsze znowu muszą wykreować "popyt", a po drugie najpierw musisz polecieć w jakieś miejsce, żeby później stamtąd wrócić. Jak już polecisz w jedną stronę to w większości przypadków wracasz tą samą linią, więc z każdym kolejnym kursem ilość pasażerów się zwiększa i się wszystko zaczyna zazębiać, bo zaczną zabierać pasażerów "nowych" i "starych". Myślę, że taki Wizz pójdzie drogą Ryanaira - czyli wytnie siatkę do jednego/dwóch lotów tygodniowo, bo taki będzie popyt, przy kilku lotach tygodniowo do jednej destynacji może im się to nie spiąć. | |
| Strona 31 z 50 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ | |