Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile
miles-more-jak-sensownie-wykorzystac-mile,1553,4661
Strona 44 z 111

Autor:  marek2011 [ 13 Lut 2021 13:05 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

W TK serwis w C powrócił już do niemal pełnej normalności, z zachowaniem pewnych procedur covidowych (brak serwowania z jednego wózka np, deserów, zamiast tego wszystko jest podawane indywidualnie) oraz ograniczonym póki co wyborem alkoholi.
W niektórych innych liniach serwis jest praktycznie w ogóle bez zmian w porównaniu do epoki sprzed covidu, np. grupie LH.

Tak więc to czy serwis jest ograniczony czy nie mocno zależy od linii, raczej większość też już powraca do starych obyczajów.

Jeśli chodzi o samo C - to od dawna powtarzam, że to przede wszystkim fotel i związany z tym komfort; jedzenie i serwis jest raczej drugoplanowy, chociaż jak ktoś pierwszy raz leci na długiej trasie w C to też jest oczywiście pewna "atrakcja".

Autor:  krzykrzysztof [ 13 Lut 2021 13:11 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

Ok, bardzo cenne info - czuję się coraz bardziej przekonany :> A jak jest z tym stopoverem w Stambule, da rade, czy to jest postrzegane jako ten sam region?

Autor:  cccc [ 13 Lut 2021 14:00 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

@krzykrzysztof raczej wybralbym 2 wariant, cena atrakcyjna i przy okazji mozesz zobaczyc CH, chyba ze koniecznie chcesz wyprobowac C.

Autor:  oskiboski [ 13 Lut 2021 14:04 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

Sprawdz czartery r.pl z waw i ktw nawet po 1200 ow

Autor:  mordek [ 13 Lut 2021 18:27 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

Na razie nie sprzedają OW do CUN. Na infolinii przekazali, że może będą sprzedawać jak zostaną wolne miejsca na rejsach bliżej terminu wylotu.

Autor:  J.1 [ 14 Lut 2021 13:24 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

W kwestii przypomnienia.
Osoby nie mające zbyt wielu mil mogą posiłkować się taką konstrukcją przy ich spalaniu.

Jeśli jednak ktoś jak ja ma również sporo landrynek na koncie W6 wówczas koszt przelotów na Seszele spada do zaledwie niecałych 600 zł !
Do kosztów ze screenów (990 zł) należy doliczyć autobus AbuZhabi - Dubai (ok 30-40 zł)

Załącznik:
mapa.PNG
mapa.PNG [ 127.67 KiB | Obejrzany 2434 razy ]

Załącznik:
KTW-AUH-KTW.PNG
KTW-AUH-KTW.PNG [ 43.29 KiB | Obejrzany 2434 razy ]

Załącznik:
AUH-ADD-SEZ.PNG
AUH-ADD-SEZ.PNG [ 35.69 KiB | Obejrzany 2434 razy ]

Załącznik:
SEZ_AUH.PNG
SEZ_AUH.PNG [ 43.55 KiB | Obejrzany 2434 razy ]

Autor:  ofer [ 15 Lut 2021 14:00 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

Z dzieciakami jeszcze taniej w Etihadzie.
Poniżej screen z rezerwacji dla rodziny 2+2, wtedy wychodzi 1998 SCR na łebka (ok 348pln)
Co dziwne wtedy "choice" jest tańszy niż "value", więc dodatkowe plusy od Etihada (w tym bagaż rejestrowany)

Załączniki:
etihad.jpg
etihad.jpg [ 191.74 KiB | Obejrzany 2286 razy ]

Autor:  J.1 [ 17 Mar 2021 18:15 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

Gdyby ktoś planował podróż do Indii za mile to może go to zaciekawi.
Zainteresowałem się biletami-nagrodami Air India członka Star Alliance którego połączeń niestety nie widać w wyszukiwarce. Bilety oczywiście są dostępne w systemie i możemy je rezerwować poprzez infolinię.
Okazuje się, że dopłaty do lotów są niewielkie i z powodzeniem za 30k m&m+ok 200-250 zł możemy konstruować dowolne trasy RT i OJ na bazie lotów np. ET i AI.
Jako przykład wrzucam TLV, ale jak wiadomo DXB i BEY też mają swoich zwolenników.
Opierając się na bogatej siatce połączeń AI można wyszukać niezłe perełki, wliczając w to zwykle drogie Andamany (IXZ), Leh (IXL) czy Lakszadiwy (AGX)

Takie połączenie jak na załączonej mapie kosztuję :
TLV-ADD-DEL(stop)-IXZ 15k + 138 zł. (2.11)
MAA-BOM(stop)-ADD-TLV 15k + 70 zł.(15.11)

W kwestii przypomnienia :

- Przy lotach pomiędzy dwoma regionami round trip i open jaws może być maksymalnie 6 segmentów podróży w dwie strony (po 3 w każdą), inaczej system wymuszane stopovery skalkuluje nam jako dwa osobne odcinki OW i stawka wzrośnie do 30k zamiast 15k m&m.
- Stopovery (powyżej 24h) nie są możliwe na trasach w jedną stronę.
- Stopoverów nie możemy zrobić w regionie wylotu


Oczywiście można w najMILszym kupić loty do DEL z WAW za 30k m&m, ale przy takich lotach mamy ograniczony kalendarz i nie możemy rozbudować naszej trasy o dodatkowe segmenty.
Przypomnę, że normalna stawka lotów WAW-DEL RT to 60k.+97 zł.

Załącznik:
air india mapa.PNG
air india mapa.PNG [ 518.69 KiB | Obejrzany 1938 razy ]

Załącznik:
mapa.PNG
mapa.PNG [ 118.95 KiB | Obejrzany 1938 razy ]

Załącznik:
TLV-DEL.PNG
TLV-DEL.PNG [ 50.17 KiB | Obejrzany 1938 razy ]

Załącznik:
BOM-TLV.PNG
BOM-TLV.PNG [ 49.29 KiB | Obejrzany 1938 razy ]


wrócić z Indii możemy również przez Egipt tj. do Kairu skąd pociągiem za 8 zł pojedziemy do Alexandri, a dalej landryną do Mediolanu.
Załącznik:
DEL-CAI.PNG
DEL-CAI.PNG [ 47.24 KiB | Obejrzany 1938 razy ]

Załącznik:
HBE-MXP.PNG
HBE-MXP.PNG [ 50.01 KiB | Obejrzany 1938 razy ]



No dobra, a gdyby dorzucić jeszcze 20k m&m i 240 zł wówczas zmęczeni odpoczynkiem na Andamanach możemy ... odpocząć na Zanzibarze skąd wrócimy do WAW
Całość mielibyśmy za 50k +430 zł dopłat + koszt landrynkowego PeKaeSu do TLV.
Załącznik:
mapa2.PNG
mapa2.PNG [ 165.87 KiB | Obejrzany 1938 razy ]

Załącznik:
BOM-ZNZ.PNG
BOM-ZNZ.PNG [ 48.42 KiB | Obejrzany 1938 razy ]

Załącznik:
ZNZ-WAW.PNG
ZNZ-WAW.PNG [ 51.84 KiB | Obejrzany 1938 razy ]


Jeszcze w ramach uzupełnienia:
Krajówki mają standardową stawkę
Przykładowo DEL-TRV15k w eco/20k w C + 33 zł.
Załącznik:
del-trv.PNG
del-trv.PNG [ 49.7 KiB | Obejrzany 1781 razy ]

Autor:  NBE322 [ 21 Mar 2021 13:44 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

J.1 napisał(a):
Opierając się na bogatej siatce połączeń AI można wyszukać niezłe perełki, wliczając w to zwykle drogie Andamany (IXZ), Leh (IXL) czy Lakszadiwy (AGX)

Takie połączenie jak na załączonej mapie kosztuję :
TLV-ADD-DEL(stop)-IXZ 15k + 138 zł. (2.11)
MAA-BOM(stop)-ADD-TLV 15k + 70 zł.(15.11)


Fajne trasy :) dzięki za podzielenie się.

W tych samych stawkach milowych można chyba też zrobić KTM (również zwykle drogi kierunek). Z tym że dopłaty będą większe, bo AI liczy sobie YQ na międzynarodowych trasach. W przeciwieństwie do krajówek (dlatego właśnie IXZ,IXL,AGX wychodzą tak tanio).

Autor:  jasiub [ 21 Mar 2021 14:17 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

@J.1 ,bardzo fajne. Wiesz może jak z dostępnością np. IXL , IXZ tak by z C2.5 złapać się w te 15k ?

Autor:  J.1 [ 21 Mar 2021 16:36 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

@jasiub tak jak pisałem TLV-ADD-DEL-IXZ jest dostępny na 2.11.2021 OW i w okolicy tego terminu sprawdzałem dostępność.

Osobiście zależało mi na skorzystaniu ze stopoverów w różnych miastach tj. Delhi i Bombaju wg zasad OJ tak, aby stawka 15k w jedną stronę była zachowana, stąd opcja powrotu z MAA skąd bezpośrednio dolecimy do Bombaju i wówczas będziemy mieli wymagane przy stopie 3 odcinki podróży w oparciu o loty Ethiopianem.

W opcji stopu OJ w BOM możemy również wracać z :

Ahmedabad, Amritsar, Aurangabad, Bangalur,Bhopal, Bhubaneswar, Chandigarh, Ćennaj, Coimbatore, Madras, Delhi, Goa, Hyderabad, Koczin oraz być może Kolombo i Dhaka ??? (nie sprawdzałem stawki i dopłat) ale AI lata tam bezpośrednio z Bombaju.

Z Andamanów AI poza MAA lata też do CCU i VTZ, ale przy opcji lotów łączonych ET i AI mielibyśmy o jeden odcinek podróży za dużo.

Zastanawiam się nad inną opcją, której jeszcze nie sprawdzałem (jeśli ktoś będzie dzwonił w najbliższym czasie na infolinię to mógłby dopytać), a powinna spokojnie być do zrobienia i dać nam sporo innych możliwości.

AI z Bombaju bezpośrednio lata też do Dubaju, Maskatu i przede wszystkim co istotne dla nas Abu Dhabii i wówczas można pominąć przesiadki ET w ADD i zaoszczędzić jedną kreseczkę.
Powinny zatem w stawce 15k OW. być możliwe stopy we wspomnianych CCU i VTZ przy założeniu, że zakończymy podróż w powyższych miastach z 2.5. Pozostaje sprawdzić dopłaty o których wspominał @NBE322

Wrzucam opcję graficzną, bo pewnie nie każdy zrozumie mój tok myślenia.
Załącznik:
mapa2.PNG
mapa2.PNG [ 130.77 KiB | Obejrzany 1792 razy ]


I może uprzedzę fakty i ewentualne wasze rozkminianie zakończenia podróży w Port Louis (Mauritius) dokąd moglibyśmy bezpośrednio dolecieć z BOM. MRU niestety leży regionie Southern Africa (i stawka za takie OW wyniesie 30k)

Autor:  J.1 [ 27 Mar 2021 13:25 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

Trochę wiocha umieszczać post pod postem, ale w sumie powinno wg mnie zostać to rozdzielone.

Wrzucam sobie do folderu na pulpicie opcje ciekawych możliwości wykorzystania mil.
Destynacje te zwykle są drogie i nie tak bardzo oczywiste.
Zamieszczam kilka z nich żeby nigdzie nie uciekło, może nie o wszystkich wiedzieliście i się wam do czegoś przydadzą.

Pewnie to banał, ale przypomnę o różnicy w stawce za OW i RT.
Jeśli kleimy np. podróż pomiędzy regionami C1 i C1.5, a nie planujemy stopoverów to korzystniej jest nam zarezerwować 2xOW po17k niż RT-35k. 1k zostaje w kieszeni.

Poniżej kilka przykładów w C1.

Jak wiadomo możliwości spalenia mil w oparciu o UA jest cała masa, ale też jest sporo mniej oczywistych połączeń z niskimi dopłatami, których jeszcze nikt tu nie wrzucał.
IMHO warto pamiętać choćby o tych:
Załącznik:
mapa1.PNG
mapa1.PNG [ 127.21 KiB | Obejrzany 1598 razy ]


Yellowstone NP - Roatan
Załącznik:
BZN-RTB.PNG
BZN-RTB.PNG [ 41.02 KiB | Obejrzany 1598 razy ]

Seatle - Roatan
Załącznik:
pae-rtb.PNG
pae-rtb.PNG [ 42.54 KiB | Obejrzany 1598 razy ]

Chicago - David (Panama)
Załącznik:
ord-dav.PNG
ord-dav.PNG [ 30.09 KiB | Obejrzany 1598 razy ]

Liberia(Kostaryka) - Nowy Jork
Załącznik:
lir-ewr.PNG
lir-ewr.PNG [ 23.72 KiB | Obejrzany 1598 razy ]


Ciekawą opcją spalania mil może być trasa pomiędzy Vancouver i Bermudami. Następnie za niewielką ilość Aviosów możemy polecieć do LHR (niestety dość duże dopłaty). Na Bermudy lata też bezpośrednio SATA z PDL więc można kombinować, by nie wracać do C1.
Załącznik:
mapa3.PNG
mapa3.PNG [ 159.67 KiB | Obejrzany 1598 razy ]

Załącznik:
yvr-bda.PNG
yvr-bda.PNG [ 35.29 KiB | Obejrzany 1598 razy ]

Załącznik:
bda-lhr.PNG
bda-lhr.PNG [ 30.53 KiB | Obejrzany 1598 razy ]


Znane i lubiane przez ciułaczy mil jest połączenie WAW-ZNZ, a z ZNZ można przecież zacząć kręcić kółeczko w prawo
Załącznik:
mapa4.PNG
mapa4.PNG [ 127.44 KiB | Obejrzany 1598 razy ]

Załącznik:
waw-znz.PNG
waw-znz.PNG [ 37.95 KiB | Obejrzany 1598 razy ]

Załącznik:
ZNZ-HNL.PNG
ZNZ-HNL.PNG [ 40.74 KiB | Obejrzany 1598 razy ]

Autor:  oskiboski [ 27 Mar 2021 14:02 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

@J.1 jak dla mnie możesz wrzucać każdy screen w osobnym poście tylko nie przestawaj :)

Autor:  Anonymous [ 29 Mar 2021 18:44 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

Proszę o pomoc. Przez wiele lat korzystałam z karty kredytowej. Naliczane miałam mile. Uzbierałam ich niemal 100 000. Nie zwracałam na nie uwagi, gdyż rzadko podróżuję. Z karty zrezygnowałam i mile chciałam wykorzystać w ubiegłym roku. Jest jak jest i nie udało się. Mile ważne są jednak do końca miesiąca. Jak je sensownie wykorzystać? Szukam na stronie i znaleźć nie mogę możliwości wymiany choćby na jakieś bony. Głównie loty, saloniki i hotele. Nawet mogłabym jakiś lot zarezerwować, ale boję się, że przez to co jest obecnie mogę nie polecieć i wszystko przepadnie. Macie jakieś porady? Doradzicie coś? Jeśli miałabym gdzieś lecieć, to poza Europę raczej niechętnie.

Autor:  Zeus [ 29 Mar 2021 18:48 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

Szukajka w forum nie boli...

miles-more-utrata-waznosci-mil,1574,157663

Autor:  tom971 [ 31 Mar 2021 13:48 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

takie tam klikania
za 100zl taxu w byznesie; sposób przeskoku kałuży i przez którą kałuże do wyboru
Dlaczego tu na ww sie First nie wyświetla ?! :P

Załączniki:
gru-tyo.JPG
gru-tyo.JPG [ 86.99 KiB | Obejrzany 1161 razy ]
map_tyo.gif
map_tyo.gif [ 15.88 KiB | Obejrzany 1161 razy ]

Autor:  bonifacy [ 31 Mar 2021 13:53 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

A to nie trzeba mieć senatora, żeby first się pojawiał?

Autor:  Zeus [ 31 Mar 2021 14:01 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

W F class widze tylko UA via US

Autor:  J.1 [ 01 Kwi 2021 14:44 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

Zastanawialiście się może kiedyś dlaczego w UA (i nie tylko) jest stała dopłata 5.6$ do biletów za mile?

Przyznam, że nie wiedziałem o tym. A dopłata ta obowiązuje od 20 lat. Po zamachach 9.11 wprowadzono stałą kwotę tzw. security fees do każdego biletu w USA (to mi.in. na tego pana incognito z pistoletem na pokładzie).

A wracając do biletów to wrzucam kolejną porcję nieoczywistych kombinacji, na które możemy wydać mile.

W oparciu o siatkę połączeń star alliance szalejemy zwykle latając w lewo i prawo, ale możemy znaleźć również połączenia pomiędzy daleką północą i południem.

Tu np. możemy polecieć z najbardziej wysuniętego na północ miejsca w C1 do najbardziej wysuniętego na południe miejsca w C4 ok 11k km (to mniej więcej tyle ile z Zielonej Góry na Palau) ,a stawka to jedyne 30k.
Załącznik:
mapa3.PNG
mapa3.PNG [ 102.55 KiB | Obejrzany 1027 razy ]

Załącznik:
yzf-eze.PNG
yzf-eze.PNG [ 49.78 KiB | Obejrzany 1027 razy ]


Można też mniej banalnie odwiedzić Puerto Rico.
Za AVIOSy lecimy bezpośrednio AA z Miami do San Juan lub za kasę Frontierem.
Wracamy natomiast taką piękną okrężną trasą z Aguadilli (nadkładając 3k km i tracąc 7h) zahaczając o Nowy Jork i Waszyngton.
Załącznik:
bqn-mia.PNG
bqn-mia.PNG [ 105.16 KiB | Obejrzany 1027 razy ]

Załącznik:
mia-sju.PNG
mia-sju.PNG [ 23.42 KiB | Obejrzany 1027 razy ]

Załącznik:
frontier.PNG
frontier.PNG [ 19.77 KiB | Obejrzany 1027 razy ]


Załącznik:
bqn-mia mm.PNG
bqn-mia mm.PNG [ 44.69 KiB | Obejrzany 1027 razy ]


Z Rio lub Santiago możemy też tanio polecieć wypocząć na kolumbijskim archipelagu San Andrés
Załącznik:
mapa5.PNG
mapa5.PNG [ 80.34 KiB | Obejrzany 1027 razy ]

Załącznik:
scl-adz.PNG
scl-adz.PNG [ 33.33 KiB | Obejrzany 1027 razy ]

Załącznik:
gig-adz.PNG
gig-adz.PNG [ 29.36 KiB | Obejrzany 1027 razy ]



Gdybyśmy chcieli wypocząć w u wybrzeży Afryki to nie musimy ograniczać się do ZNZ, SEZ czy MBA, możemy polecieć np. na Komory (HAH), Madagaskar (NOS) czy na wybrzeże Mozambiku(BEW)
Załącznik:
mapa4.PNG
mapa4.PNG [ 147.04 KiB | Obejrzany 1027 razy ]

Załącznik:
tlv-hah.PNG
tlv-hah.PNG [ 37.05 KiB | Obejrzany 1027 razy ]

Załącznik:
TLV-NOS.PNG
TLV-NOS.PNG [ 47.03 KiB | Obejrzany 1027 razy ]

Załącznik:
tlv-bew.PNG
tlv-bew.PNG [ 38.96 KiB | Obejrzany 1027 razy ]


A przy okazji 1 kwietnia pozwolę sobie zamieścić sposób "Jak BEZsensownie wykorzystać mile".
Chcąc zaoszczędzić na trasie ATH-CAI wystarczy wydać 20k mil i 140 zł. mamy w kieszeni :D
Załącznik:
mapa1.PNG
mapa1.PNG [ 54.85 KiB | Obejrzany 1027 razy ]

Załącznik:
ATH-CAI m&m.PNG
ATH-CAI m&m.PNG [ 43.77 KiB | Obejrzany 1027 razy ]

Załącznik:
ATH-CAI $.PNG
ATH-CAI $.PNG [ 43.85 KiB | Obejrzany 1027 razy ]


Żeby nie psioczyć tylko na MS wrzucam nieco z przymrużeniem oka chyba jedyną opłacalną trasę za mile tego przewoźnika (Bagdad - Kair).
Załącznik:
bgw-cai.PNG
bgw-cai.PNG [ 28.27 KiB | Obejrzany 1027 razy ]

Autor:  J.1 [ 03 Kwi 2021 15:30 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile

Jak dla mnie rewelacja.
Porównywalnie oddalony o ok 500km Madagaskar kosztuje 60k w eco i 112k w C
Odsyłam do relacji z podróży po Komorach @pbak

Załącznik:
waw-hah rt.PNG
waw-hah rt.PNG [ 51.7 KiB | Obejrzany 909 razy ]

(odcinek ADD-HAH w Dreamlinerze)
Załącznik:
c.PNG
c.PNG [ 64.38 KiB | Obejrzany 909 razy ]

Strona 44 z 111 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/