Autor: | cypel [ 22 Lut 2017 16:00 ] |
Temat postu: | [GDN] Lotnisko z "prestiżem" |
Ciekawy wywiad Mariusza Piotrowskiego z prezesem lotniska GDN całość na głównej http://www.fly4free.pl/prezes-lotniska- ... h-airways/ a tu jeden z kwiatków Mariusz Piotrowski: Kiedy dla innych lotnisk priorytetem jest powiększanie siatki połączeń tanich linii, pan mówi otwarcie, że celem numer 1 jest skłonienie do wejścia do Gdańska British Airways z bezpośrednimi lotami na Heathrow. Z czego to wynika – tym bardziej, że na inne londyńskie lotniska z Gdańska latają już tanie linie? Tomasz Kloskowski: Jesteśmy w stałym kontakcie z tanimi liniami, które rozbudowują u nas swoje siatki połączeń, ale z punktu widzenia naszej strategii najważniejsze jest budowanie connectivity, czyli bezpośrednich połączeń z największymi hubami w Europie. To buduje prestiż lotniska i ma wymierne korzyści finansowe i prestiżowe dla naszych właścicieli. Jeśli Gdańsk ubiega się o organizację jakiejś konferencji, festiwalu czy targów, to nikt nie sprawdza, ile jest połączeń Ryanaira do Gdańska, tylko patrzy na możliwość szybkiej przesiadki na największych lotniskach w Europie. Konsekwentnie budujemy pozycję lotniska w Gdańsku i cieszymy się, że od maja do Amsterdamu zacznie od nas latać KLM. I wszystko w temacie dlaczego taka bieda w GDN, jeśli chodzi o nowe kierunki W6 i FR, ręce opadają. I statystyki dla 2016 roku Przewiezione 4 miliony paxów, z tego prawie 3 miliony W6 i FR, budujemy prestiż źródło: wyborcza.pl Załącznik: statystki GDN 2016.jpg [ 52.75 KiB | Obejrzany 28523 razy ] |
Autor: | JarekGdynia [ 22 Lut 2017 16:31 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
Najważniejsze, że "nam z kolei koledzy z południa mogą zazdrościć rozbudowanej siatki połączeń ze Skandynawią." |
Autor: | Japonka76 [ 22 Lut 2017 16:34 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
Ale jest w tym trochę logiki. Wszyscy pracownicy korporacji latający w podróże służbowe nie latają tanimi liniami. Gdy liczy się czas, a czas to pieniądz, na spotkania biznesowe lata się do centrum Londynu a nie na pobliskie lotniska w jakichś tam miasteczkach. Nie wyobrażam sobie prezesa żadnej korporacji czekającego w kolejce do National Express na lotnisku w Luton. Mój szef by się obśmiał jakbym mu zaproponowała lecieć na spotkanie do Londynu francą czy landryną |
Autor: | JarekGdynia [ 22 Lut 2017 16:40 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
Tyle, że my nie jesteśmy WAW, żeby prezesi sobie wybierali czym chcą latać i dokąd. Ogólnie z połączeniami prestiżowymi to u nas tak samo jak z turystycznymi czyli słabiutko. |
Autor: | lataczuk [ 22 Lut 2017 16:41 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
Z argumentacja mozna polemizowac, ale sama idea jest super - z GDN przez LHR na jednym bilecie to jednak troche lepiej niz Rajanem na Stansted. Dolot do takiego hub-a jak LHR jednak otwiera duzo fajnych mozliwosci. |
Autor: | Japonka76 [ 22 Lut 2017 16:46 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
JarekGdynia napisał(a): Tyle, że my nie jesteśmy WAW, żeby prezesi sobie wybierali czym chcą latać i dokąd. Równaj zawsze w górę, nigdy w dół. |
Autor: | ZENNNEK [ 22 Lut 2017 16:47 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
To wszystko prawda.Tylko jaki jest procentowy udział tych "prezesów" w stosunku do całkowitej liczby pasażerów?I jaki jest procentowy udział dochodów generowanych przez "prezesów" w stosunku do całkowitych dochodów lotniska?Mam nadzieję ,że w GDN wiedzą co robią.Wydaje mi się ,że "małe" lotniska w dzisiejszych czasach bardziej idą w ilość niż o jakość(więcej na tym zarobią). |
Autor: | JarekGdynia [ 22 Lut 2017 16:48 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
@Japonka76 Bardzo bym chciał, ale patrząc na naszą siatkę to jednak bliżej nam do Poznania, niż do Warszawy czy Krakowa. |
Autor: | becek [ 22 Lut 2017 17:00 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
nu ale grafika mówi,z najwięcej lata do Lądka wiec chcą zmienić przewoźnika i dobrze szkoda tylko ze przewoźnik tego nie wie |
Autor: | xyrxis [ 22 Lut 2017 17:05 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
Z jednej strony Pan prezes lotniska slabo robi odwracajac sie od tanich przewoznikow ktorzy maja najwiekszy udzial na GDN ale z drugiej strony polaczenie do LHR rzeczywiscie moze byc wazne. Pamietajcie ze nie chodzi wcale tylko o prezesow. Wiele korporacji w swoich politykach business tripow ma tylko tradycyjnych przewoznikow dostepnych w Amadeusie i pracownik nawet jakby chcial to nie moze wybrac Ryanaira. |
Autor: | JarekGdynia [ 22 Lut 2017 17:19 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
becek napisał(a): szkoda tylko ze przewoźnik tego nie wie Może i wie, ale niekoniecznie tak entuzjastycznie podchodzi do tego tematu jak prezes lotniska |
Autor: | vincenz [ 22 Lut 2017 17:19 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
Na zachodzie pan prezes lecący Easyjetem nie jest niczym dziwnym. |
Autor: | Japonka76 [ 22 Lut 2017 17:21 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
Użycie big bossa w obrazowaniu podróży służbowej było przejaskrawieniem. U mnie w firmie nikt nie lata tanimi liniami w podróżach służbowych. Głównie dlatego, że latają one na pobliskie lotniska a nie docelowo do głównych portów lotniczych. |
Autor: | becek [ 22 Lut 2017 17:24 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
vincenz napisał(a): Na zachodzie pan prezes lecący Easyjetem nie jest niczym dziwnym. heheh, nie tylko pan prezes ale i Pan Przewodniczący https://www.fly4free.pl/tylko-u-nas-donald-tusk-lata-wizz-airem-zobacz/ http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/donald-tusk-lata-ryanairem-tusk-lata-tanimi-liniami/pjqdjmh |
Autor: | silvershark [ 23 Lut 2017 00:29 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
Z jednej strony chce wspierać LOT, a z drugiej tak bardzo szuka przewoźników, którzy będą odsysali z Gdańska pasażerów naszego rodzimego przewoźnika. Skoro LOT buduje teraz siatkę dalekodystansową, to skąd ma czerpać pasażerów do niej, jak nie z własnego podwórka? Lufa i KLM są już całkiem solidną konkurencją, a i SAS oraz Finnair potrafią mieć atrakcyjne ceny. Kolejny kawałek tortu oddajemy dalszej konkurencji? Nie mówię, żeby LOT miał monopol, ale jak jednocześnie można mówić, że się popiera jego rozwój, i szukać dla niego potężnej konkurencji? Przecież to się wyklucza |
Autor: | marcino123 [ 23 Maj 2017 21:50 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
zapytałem dziś o co chodzi z tym brakiem wyników za kwiecień 2017 w GDN i muszę przyznać, że mimo późnej pory, dostałem bardzo szybko odpowiedź... Załącznik: 04_2017_gdn.jpg [ 31.39 KiB | Obejrzany 27619 razy ] ktoś zna temat bliżej ? |
Autor: | cypel [ 24 Maj 2017 08:12 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
pewnie im słupki poleciały w dół |
Autor: | JarekGdynia [ 24 Maj 2017 08:25 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
Nie ma co drążyć skoro proszą o usznowanie decyzji. |
Autor: | cypel [ 24 Maj 2017 08:36 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
Swoją drogą ten ich magik od cyferek naliczył 4 mln paxów w 2016 http://www.airport.gdansk.pl/airport/ne ... -roku.html Załącznik: staty wg GDN.jpg [ 26.63 KiB | Obejrzany 27525 razy ] a na stronie ULC 3.966.655 i komu panie wierzyć? Załącznik: staty.jpg [ 161.75 KiB | Obejrzany 27525 razy ] |
Autor: | BrunoJ [ 24 Maj 2017 08:41 ] |
Temat postu: | Re: [GDN] Lotnisko z prestiżem |
Latałem do Londynu z GDN nie raz - SASem przez CPH, LH przez FRA, albo lotem przez WAW. Osobiście nie widzę specjalnego celu w bezpośrednim połączeniu, prędzej odczytuje to jako wytrych to wprowadzenia linii BA jako takich. Lecąc niedawno do Amsterdamu właśnie, wołałem polecieć BZG-FRA-AMS niż GDN-AMS - doliczając czas dojazdu do GDN czasowo nic lepiej, kosztowo jako całość również. Tak w kwestii formalnej LHR nie jest w centrum Londynu chyba W centrum (powiedzmy) jest LCY. W zasadzie szkoda że nie chcą otworzyć takiego właśnie połączenia. Odnośnie prezesów i wyboru linii, u mnie również tanimi się nie lata z założenia (z jakimiś tam wyjątkami). Ale nie ze względu na lotniska a przede wszystkim ze względu na specyfikę tanich linii - brak lotów wieloodcinkowych z _gwarancją_ przesiadki, ogólna obsługa klienta w przypadku problemów z lotem. Firmę interesuje żeby delikwent dotarł do miejsca docelowego, najlepiej na czas. A tania linia, co do zasady działania, nie daje takiej gwarancji. Pomijając już fakt, że przy kupowaniu biletów często dość późno, nie zawsze wychodzi taniej. Tutaj przykład Londynu z jakiejś przeszłości - za lot WAW-LHR zapłaciłem 600PLN, za powrót STN-BZG (FR) wyszło ponad 800 (z bagażem i priorytetem). Oba kupowane dwa dni przez wylotem. |
Strona 1 z 23 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |