Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Koronawirus a chargeback
koronawirus-a-chargeback,1498,151008
Strona 5 z 26

Autor:  pafnucy7 [ 22 Kwi 2020 05:38 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

BB108 napisał(a):
Dostałem łącznie 5 zwrotów, trzy kwoty miały wartość poniżej 50 EUR, dwie kwoty miały wartość powyżej.
Kolego @BB108 czy mógłbyś napisać jak składa się wniosek o chargeback na revoult, mam jedna rezerwację zakupioną przez revoult. Z góry dziękuję.

Autor:  BB108 [ 22 Kwi 2020 07:55 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

@pafnucy7 Bardzo prosto - rozpoczynasz dyskusję na czacie w aplikacji i opisujesz problem, że chciałabyć/chciałbyś zgłosić wniosek o chargeback ponieważ linie lotnicze (albo ktoś inny) nie chce zwrócić pieniędzy mimo deklaracji. Na czacie konsultant powinien Ci wysłać link do wnioskowania o chargeback, gdzie wpisujesz podstawowe dane (które płatności, czemu nie chcą Ci zapłacić, wszystkie detale dotyczące korespondencji z instytucją, od której domagasz się zwrotu) - wypełniłem i konsultant poinformował mnie, że ktoś z teamu chargebacku zgłosi się do mnie w ciągu dwóch tygodni. Po tygodniu napisała już inna osoba, z prośbą o detale - potwierdzenia zakupów, korespondencja itd. (tutaj jest to najbardziej upierdliwe, bo trzeba robić screeny, a screeny można wysyłać tylko pojedynczo). Podałem wszystkie informacje, screeny z potwierdzeniami, że linia odda pieniądze w ciągu 7 dni, i następnego dnia napisali, że kierują sprawę do Visy (ma czas na odpowiedź w ciągu 30 dni), a mi przesyłają zaliczkę, którą oczywiście mogą zabrać, jeżeli sprawa nie rozegra się po mojej myśli.

Autor:  pafnucy7 [ 22 Kwi 2020 20:03 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

Dziękuję za info działam.

Autor:  dalia.n [ 23 Kwi 2020 16:32 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

Mam rezerwacje w Ryanair, lot odwołany z wiadomego powodu.
zgłaszałam zwrot za lot poprzez formularz 25.03, dzisiaj dostałam na maila zamiast zwrotu, Voucher do wykorzystania.
połączyłam się na LiveChat, konsultant Ryanair potwierdził, że mogę zrezygnować z Vouchera jednak zwrot nie określił kiedy zwrot będzie zrealizowany
cytujac: "Nie wiemy w chwili obecnej kiedy zostanie rozpoczęta procedura zwrotów. Zwrot zostanie wykonany na pewno, najszybciej jak to będzie możliwe. Ze względu na restrykcje panujące w Irlandii, dział finansów nie jest w stanie wykonywać zwrotów. Ze względu na politykę prywatności, operacje bankowe nie mogą być operowane zdalnie. Zwrot zostanie wykonany na pewno, najszybciej jak to będzie możliwe "

z tego co się dowiedziałam do złożenia Chargeback, muszę złożyć dokumenty potwierdziające brak możliwości zwrotu od linii.
jedyne co mam to potwierdzenie odwołanego lotu, otrzymanie vouchera którego nie chcę, oraz screen z livechat w ktorym j/w nie ma informacji że taki zwrot linia nie zrobi.

czy w obecnej sytuacji mogę złożyć chargeback w swoim banku? (BankMillenium)

Autor:  mucha [ 23 Kwi 2020 17:45 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

@dalia.n tak, złóż wniosek o chargeback, dołącz screen z czatu. Z tymi restrykcjami to zwykła ściema i miganie się od odpowiedzialności.

Autor:  JIK [ 24 Kwi 2020 11:17 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

Nie moje, ale z pewnej grupy z FB. Wrzucam informacyjnie, sam mam przejścia z mytrip.com

Załącznik:
fb.png
fb.png [ 266.01 KiB | Obejrzany 3996 razy ]

Autor:  Zjadacz [ 24 Kwi 2020 11:55 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

Długo czekasz na zwrot z mytrip ? Zastanawiam się kiedy trzeba złożyć o chargeback w przypadku gdy firma ciagle przekłada termin zwrotu

Autor:  elwirka [ 24 Kwi 2020 13:17 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

Złożyłam wniosek o chargeback w Aliorze. Dotyczy Gotogate, linia Aeromexico. Skasowany lot z 17.03.2020. Pomogło. Po 6 tygodniach braku kontaktu Gotohell przysłał mi maila z dwoma opcjami do wyboru. Pierwsza to voucher. Druga opcja to "moja sprawa już jest załatwiona i nie potrzebuję waszej pomocy". Żadnej opcji ze zwrotem kasy. Alior odrzucił mój wniosek o chargeback. Wybrałam więc opcję vouchera. Tylko teraz nie wiem, czy ten voucher będzie realizowany na stronie linii czy na stronie pośrednika? Nie wiecie jak to wygląda?

Autor:  JIK [ 24 Kwi 2020 13:22 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

@Zjadacz odpisali, że zwrot może potrwać długo... i tyle, cisza. Zastanawiam się na CB

@elwirka jaka karta Visa czy MC ?

Autor:  Anonymous [ 24 Kwi 2020 13:24 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

AirCanada pisała o możliwości wykorzystania vouchera tym samym kanałem, którym robiło się rezerwację, co by wskazywało że będzie się dało też bezpośrednio u nich. Ciekawe też, że niektóre linie dają voucher na całą cenę zapłaconą przez OTA, a nie faktycznie zapłaconą.
@elwirka jakie było uzasadnienie z Aliora o odmowie chargeback?

Autor:  elwirka [ 24 Kwi 2020 13:26 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

@JIK Visa Ryanair Alior. W dodatku już zamknięta.

@greg1291
Odpowiedź wymijająca. Załączyłam wszystko. Maile o skasowanych lotach od Aeromexico i wniosek o zwrot do Gotogate na który 6 tygodni nie odpowiadali.
Alior przysłał coś takiego:

Uprzejmie informuję, że zapoznałam się z przesłaną przez Panią korespondencją. Wskazuję, że
przekazane dane nie są wystarczające do rozpatrzenia zgłoszenia.
Pani reklamacja nie dotyczy usług Banku. Możemy jednak przekazać ją do rozpatrzenia przez
akceptanta transakcji po dostarczeniu dodatkowych dokumentów.
Informuję, że w kwietniu 2020 r. firma GOTOGATE wysyłała do swoich Klientów informacje na temat
odwołanych lotów. .Zgodnie z informacją tam przekazaną kwestie oraz warunki zwrotu kosztów z tytułu nie
wykonanej usługi określa przewoźnik.
Proszę zatem o sprawdzenie w swojej poczcie elektronicznej wiadomości przychodzących. Dokument
o którym mowa posiada link który przekieruje do zgłoszenia rezygnacji z zakupionych biletów:
gdzie po jego wypełnieniu otrzyma Pani informację zwrotną na temat przewidywanego terminu i kwoty która
zostanie zwrócona przez firmę świadczącą usługę.
Po otrzymaniu informacji zwrotnej, jeżeli ona nie będzie dla Pani satysfakcjonująca, proszę
o przekazanie jej do Banku celem wznowienia postępowania reklamacyjnego.

Autor:  Zjadacz [ 24 Kwi 2020 13:28 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

Po tym co wrzuciłeś konsultowałem jeszcze z Revolutem czy nie zawiesić / wycofać złożonego wczoraj wniosku o chargeback - doradzili żeby zostawić otwarty w sytuacji ciągłego przekładania terminu zwrotu

Zobaczymy czy zadziała - na Budget zadziałali - wynajem auta w Dubaju w grudniu nie doszedł do skutku, prawie 4msc korespondencji, wniosek o chargeback i 2 dni później przeprosiny i zapewnienie o zwrocie w ciągu maks 5 dni

Autor:  ultragreen [ 24 Kwi 2020 13:32 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

Ktoś robił chargeback w Twisto?

Autor:  Martinuss [ 24 Kwi 2020 14:27 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

@JIK
@elwirka

23.03.2020 Dostałem email do Ticket.no że moja rezerwacja została anulowana (Wylot 27.03 WAW - BEY i powrót 31.03. BEY - WAW) i że otrzymam zwrot ale może zająć 6 tygodni lub dłużej. Czekam czekam ale coś mi się nie podobało, piszę mejla do nich kiedy otrzymam zwrot (dnia 15.04) i po 30 min odpisali że zwrot potrwa 6-8 tygodni i potrącą aż 595 NOK (235 zł kurs z dzisiaj) :shock: zatkało mnie. Bilety kupiłem 01.10.2019 za kwotę 1072 NOK (470 zł kurs na dzień zakupu, teraz 1072 jest warte 422zł...). Od razu napisałem na live chat w Revolut bo kupowałem przez Revolut, dostałem wniosek, załączyłem screeny wiadomości jakie dostałem od Tikcet.no i...czekam. Jaka jest szansa że otrzymam zwrot i ile to może zająć? Nie chcę aby potrącili mnie prowizję w wysokości 50% biletu...już wolałbym wziąć voucher od LOT. Gdy jest rozpoczęta procedura Chargeback to mogę zadzwonić do LOT i powiedzieć że chciałbym Voucher (+30% się dostaje) czy czekać na zwrot od Revolut? Boję się że Ticket.no samo mi zrobi zwrot i to pomniejszony o ich chorą prowizję... :(

Autor:  mucha [ 24 Kwi 2020 14:39 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

@Martinuss sprawdź na stronie saudia.com po numerze biletu, jaki masz status kuponu. Jeśli REFUND albo EXCHANGED to po zawodach i środki otrzymał ticket.no. Jeśli jest OPEN FOR USE albo AIRPORT CONTROL to czym prędzej pisz/dzwoń do LOT po zmianę terminu albo voucher od LOT (na to drugie rozwiązanie mogą się nie zgodzić, gdy bilet jest od agenta, ale zapytaj).

Autor:  seal [ 24 Kwi 2020 14:41 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

@Martinuss: zastanawiające jest to że OTA chce cokolwiek potrącić w sytuacji kiedy anulacja jest nie z Twojej winy. Bo ja rozumiem gdybyś sam zdecydował ale tu tak naprawdę jesteś "bez wyjścia", Próbuj CB.

Autor:  Martinuss [ 24 Kwi 2020 14:46 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

@mucha
Dzięki, przeloty są realizowaną linią LOT także saudia.com chyba na nic mi się nie przyda.
@seal też mnie to zastanawia. Zobacz
https://i.imgur.com/eoSytWT.jpg

Autor:  mucha [ 24 Kwi 2020 14:52 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

@Martinuss ale na stronie Saudia można sprawdzić praktycznie każdy bilet wystawiony w systemie Amadeus (a ticket.no na nim właśnie pracuje). Więc próbuj tam, po nr biletu.

Chargeback moim zdaniem będzie nieskuteczny, bo domyślam się że ticket.no w swoim regulaminie ma zapis o pobraniu haraczu za zwrot. A regulamin podczas zakupu został zaakceptowany.

Autor:  seal [ 24 Kwi 2020 14:53 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

@Martinuss: nie twierdzę że tak nie jest. Pytanie jaka jest do tego podstawa - pasowało by poczytać warunki handlowe z czasu zakupu biletu.

@mucha: własnie warto by sprawdzić w warunkach bo przecież ten zwrot nie jest zainicjowany przez klienta.

Autor:  Martinuss [ 24 Kwi 2020 14:58 ]
Temat postu:  Re: Koronawirus a chargeback

@mucha
@seal

Udało się dodzwonić do LOT...status REFUND. Czyli 50% kwoty biletu poszło w piach... :(
Ciekawe teraz kiedy OTA zwróci środki. Napisałem do nich mejla.

Strona 5 z 26 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/