Autor: | _Grzegorz [ 13 Sie 2020 09:18 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
Czy ktoś wie może czy chargeback jest możliwy przy zamkniętej karcie? Zna ktoś regulacje mastercard w tym temacie. Bank odrzucił twierdząc, że nie da się przeprowadzić procedury. |
Autor: | Cubero4 [ 14 Sie 2020 09:57 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
Chciał bym się także z Wami podzielić informacjami odnośnie chargebacku w revolucie. Miałem wykupiony bilet liniami Interjet na maj. Wniosek o zwrot w aplikacji złożyłem 10 dni temu, dzisiaj pieniądze wróciły do mnie. Co ważne musiałem przedstawić e-maila z informacją o odwołanym locie. Mi się udało, mam nadzieję że Wam także uda się odzyskać zwrot. Pozdrawiam |
Autor: | kaloszz1 [ 19 Sie 2020 08:08 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
Poniżej odpowiedź banku Millennium na odwołanie w sprawie chargebacku. Pierwszym razem zapytali firmę Opodo czy oddadzą kasę, Opodo odpowiedziało im że nie więc odrzucili mój wniosek.. teraz Opodo w ogóle im nie odpowiada a oni i tak nie mają zamiaru zwrócić mi pieniędzy. Czy to faktycznie tak jest że bank ma otrzymać od usługodawcy zwrot środków i dopiero wtedy mi oddają ? Wydaje mi się że to nie na tym polega chargeback. Nie wiem w ogóle czy oni przekazują tą sprawę do Visy czy ciągle tylko pytają grzecznie Opodo czy oddadzą kasę.. To ich pytanie opodo o zgodę na zwrot kasy jest bez sensu.. jak mogę się odwołać od tego, co im napisać , na co się powołać ? Bardzo proszę o pomoc Na podstawie Pani ponownego zgłoszenia, w Pani imieniu odwołaliśmy się od decyzji OPODO. Dotychczas nie otrzymaliśmy od usługodawcy zwrotu środków. Dlatego nie możemy pozytywnie rozwiązać Pani zgłoszenia. Jesteśmy nadal w kontakcie z usługodawcą. Oczekujemy na jego stanowisko do 24.08.2020 r. Po otrzymaniu decyzji usługodawcy skontaktujemy się z Panią ponownie. Podstawa prawna W naszej ocenie na obecną chwilę nie zachodzą przesłanki odpowiedzialności kontraktowej przewidzianej w art. 471 KC. Przedstawione stanowisko stanowi interpretację prawną Banku. W tej sprawie możliwe są inne interpretacje prawne, dlatego też może Pani zasięgnąć opinii profesjonalnego podmiotu specjalizującego się w obsłudze prawnej konsumentów. Może Pani zwrócić się również o rozstrzygnięcie do sądu powszechnego lub do podmiotów wskazanych poniżej w „Trybie odwoławczym”. |
Autor: | mucha [ 19 Sie 2020 08:34 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
@kaloszz1 przecież napisali że oczekują do 24.08. Być może po tym czasie sprawa trafi do arbitrażu Visa/MC. Także daj im jeszcze kilka dni. |
Autor: | kaloszz1 [ 19 Sie 2020 08:49 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
Napisali też, " W naszej ocenie na obecną chwilę nie zachodzą przesłanki odpowiedzialności kontraktowej przewidzianej w art. 471 KC" .Niestety domyślam się, ze po tych kilku dniach odpowiedź znów będzie negatywna. Już raz odrzucili reklamację, po tym jak zapytali Opodo czy oddadzą mi pieniądze i oni odmówili. Wydaje mi sie, ze nie na tym polega chargeback, ze bank pyta się usługodawcy czy oddadzą pieniadze. Załaczałam wcześniej korespondencje potwierdzajace, że z Opodo nie da sie dojsc do porozumienia. Nie powinno być tak, ze bank przekazuję sprawę do wystawcy karty i po prostu zwracają pieniądze zamiast pytać Opodo o zdanie? |
Autor: | kaloszz1 [ 19 Sie 2020 10:53 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
Ma ktos z Was moze jakie doświadczenia z chargeback w banku Millennium? Jak to u Was przebiegało? |
Autor: | ne0n [ 20 Sie 2020 21:26 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
Jak już pisałem w tym wątku - w maju otrzymałem zwrot dzięki chargeback - Bank ING. Co jakiś czas otrzymywałem maile od RYR że sprawa jest w toku że zwrócą bla bla... Zignorowałem to bo już po odwołaniu lotu potrafiłem dostać info ze mój lot został jednak przełożony na inną godzinę, co okazało się bzdurą. Od niechcenia ostatnio zalogowałem się na kartę - i ujrzałem zwrot od Ryanair. Zgadza się - dostałem podwójny zwrot ![]() Skontaktowałem się już z Bankiem w tej sprawie - ale oni mają czas. I teraz moje pytanie - czy to RyanAir mają taki "bajzel" że nie ogarniają kto odzyskał kasę z chargeback czy chargeback zadziałał jako "ubezpieczenie" i nie dotknął bezpośrednio Ryana (nie chce mi się w to wierzyć bardziej skłaniam się do wersji z bałaganem). Czy ktoś ma / miał podobne doświadczenia? Z góry zaznaczam że zamierzam zwrócić cała kasę która należy się RyanAir. Pozdrawiam |
Autor: | d-t-x [ 20 Sie 2020 21:29 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
A ja bym Ci radził - olej i się ciesz ze szczęścia. Akurat tymi chamami z Ryanaira przejmowałbym się na samym końcu. |
Autor: | borysb [ 07 Wrz 2020 21:47 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
Sukces! Po 70 dniach dostałem zwrot z Santandera za bilety na Air Mauritius kupione w Go2Hell. Santander najpierw po miesiącu od złożenia chargebacka napisał, że potrzebuje jeszcze 45 dni na wyjaśnienie sytuacji ze sprzedawcą. Teraz napisał zdawkowo, że sprzedawca zaakceptował moje zgłoszenie. Nic nie dopytywał (chociaż wniosek jaki złożyłem był dość szczegółowy i opisywał dokładnie moją komunikację z Got2Hell). Nie próbował też mnie zbyć byle tłumaczeniem. |
Autor: | d-t-x [ 08 Wrz 2020 06:31 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
Ile czasu czekałeś od momentu, gdy poinformowali Cię o tych 45 dniach? Też czekam na zwrot od nich, 4 sierpnia dostałem wiadomość o 45 dniach. |
Autor: | Andrea Rząsa [ 08 Wrz 2020 15:11 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
U mnie niestety skończyło się na reklamacji reklamacji... Bank (BGŻ BNP Pariba) nie odpowiedział mi w podanym przez siebie terminie i teraz konsultanci "nie są w stanie udzielić żadnych informacji"... Poszło do Rzecznika Finansowego... Coś czuję, że to potrwa. Długa droga to jest... Rzecznik -> Bank -> GoToGate -> AirMauritius |
Autor: | borysb [ 08 Wrz 2020 22:13 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
d-t-x napisał(a): Ile czasu czekałeś od momentu, gdy poinformowali Cię o tych 45 dniach? Też czekam na zwrot od nich, 4 sierpnia dostałem wiadomość o 45 dniach. 23 lipca dostałem info, że potrzebują jeszcze 45 dni. 4 września dostałem info o pozytywnym rozpatrzeniu chargebacka. |
Autor: | d-t-x [ 21 Wrz 2020 15:26 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
I ja się doczekałem: 23.07 złożyłem wniosek w Santanderze, 4.08 decyzja o zakwalifikowaniu tej mojej reklamacji jako chargeback. Dziś, po 46 dniach otrzymałem decyzję i 3 godziny później pieniądze. |
Autor: | piotrek_89 [ 21 Wrz 2020 15:41 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
Po 4 miesiacach walki również udało mi się odzyskać kasę korzystając z ChargeBack w niemieckim banku DKB (karta Lufthansa Miles&More). Łatwo nie było ale warto o swoje walczyć. |
Autor: | Jan z Janowa [ 21 Wrz 2020 18:40 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
Dostałem chargeback za loty UIA. Po 5,5 miesiącach od odwołania lotów i 3 reklamacjach. OK. Ale jak to jest z przewalutowaniem? Cena biletów była w UAH (hrywny). Zapłaciłem, dajmy na to 5000 UAH. Z karty pobrano mi, powiedzmy 600 zł. To teraz, gdy UIA zwraca mi kasę, to powinno to być 5000 UAH (więc może to być teraz np. 550 zł lub 650 zł, w zależności od kursu) czy też dokładnie te 600 zł (ale wtedy oni musieliby oddać faktycznie 6000 UAH lub 4000 UAH, w zależności od kursu). Według mnie ta druga opcja - a ja na tym tracę lub zarabiam, w zależności od kursu. Dostałem jednak dokładnie te 600 zł. Jak to widzicie? PS. Gdyby miało być według tej mojej opcji, to dostałbym mniej o ok. 25 zł. No ale chodzi o zasadę. Tyle, że akurat moja karta jest bezprowizyjna, ale mógłby być problem, gdyby bank pobierał prowizję - co wtedy z prowizją? |
Autor: | Zeus [ 21 Wrz 2020 18:44 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
Płaciłeś w PLN czy w UAH? Bo jak kupowałeś z strony polskiej to dostaniesz w PLNach |
Autor: | Jan z Janowa [ 21 Wrz 2020 20:48 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
Płaciłem na pewno w UAH. Kupowałem przez stronę polskojęzyczną. Dogrzebałem się do potwierdzenia w pdf-ie. FAKTYCZNIE, cena w złotówkach, ALE obok przeliczenie na UAH. I dlatego płatność w UAH. Dokładnie: Cena biletu: 289,83 PLN -> 2030,88 UAH Zapłaciłem więc 2030,88 UAH, a mój bank rozliczył to później na 288,51 PLN (trochę inna cena niż ich). I dzisiaj zwrócono mi to 288,51 PLN. Gdy kupowałem dawno temu w Lufthansie, to na stronie polskojęzycznej była cena w złotych, ale płatność też w złotych. Gdybym kupował np. w United, to cena byłaby w dolarach i płatność w dolarach. No to właściwie faktycznie skoro podawali cenę w złotych... ale obok przeliczyli sami na hrywny i PŁATNOŚĆ BYŁA W HRYWNACH, to dlaczego zwrot w złotówkach? Nic już nie rozumiem. Zawsze myślałem, że płatność 100 USD to zwrot chargeback 100 USD, a różnice kursowe... trudno. |
Autor: | Hose [ 22 Wrz 2020 07:56 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
Z ciekawości sprawdziłem zwrot z 2019 z UIA. Płaciłem Curve w UAH, zwrot w UAH, ale rozliczone co do grosza w PLN zapewne po kursie z dnia oryginalnej transakcji. |
Autor: | ansbach1 [ 28 Wrz 2020 23:09 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/kto- ... wolany-lot |
Autor: | JIK [ 04 Gru 2020 12:20 ] |
Temat postu: | Re: Koronawirus a chargeback |
LAX-LHR (na maj) Lot kupiony w lutym Anulowany w marcu Trip.com - nie przetwarzał zwrotu, trochę zwlekałem z CB w końcu zgłosiłem 25.09 - dzisiaj dostałem odpowiedź od mBank (karta niebieska) Cytuj: Dzień dobry,miło mi poinformować, że zakończyliśmy Pana reklamację pozytywnie.04.12.2020 uznaliśmy Pana kartę reklamowaną kwotą To mBank zwrócił kasę, mastercard do tego czasu nie odpowiedział w sprawie reklamacji. |
Strona 23 z 26 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |