Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

CPK
cpk,18,143890
Strona 91 z 114

Autor:  Anonymous [ 02 Kwi 2024 20:57 ]
Temat postu:  Re: CPK

Na stronie portalu-matki jest właśnie świeże info o rozbudowie. :D

Cytuj:
Rozbudowa Lotniska Chopina i Modlina już pewne? 2 stołeczne lotniska bardzo mocno się zmienią

– Potrzebujemy niedługiego czasu, żeby ogłosić plany dotyczące Lotniska Chopina. Celem jest jego rozbudowa do poziomu 28 mln pasażerów rocznie. Terminy i harmonogramy podamy szybko – mówi „Wyborczej” Marcin Danił, nowy wiceprezes PPL ds. Korporacyjnych i handlowych. Już jesienią może z kolei ruszyć rozbudowa lotniska w Modlinie. W tej sytuacji największym bólem głowy PPL miałoby zostać zachęcenie przewoźników do tego, by zechcieli latać z lotniska Warszawa-Radom.

Przeciągający się audyt CPK nie zwiastuje niczego dobrego w kontekście przepustowości dwóch zapchanych stołecznych lotnisk, choć wiele wskazuje na to, że w końcu wkrótce doczekamy się jakichś konkretów. W „Wyborczej” czytamy więc, że nowy zarząd PPL wkrótce zacznie prace związane z rozbudową Lotniska Chopina, które w tym roku ma obsłużyć 20 mln pasażerów i znaleźć się na granicy swojej przepustowości.

Nowy wiceprezes PPL Marcin Danił mówi w rozmowie z „Wyborczą”, że przeanalizowany zostanie plan rozbudowy Lotniska Chopina, z którego ostatecznie zrezygnowano kilka lat temu i na tej podstawie podjęte zostaną dalsze decyzje.

– Potrzebujemy niedługiego czasu, żeby ogłosić plany dotyczące Lotniska Chopina. Celem jest jego rozbudowa do poziomu 28 mln pasażerów rocznie. Terminy i harmonogramy podamy szybko – mówi Danił.

Wiadomo już jednak, że prace związane z rozbudową terminalu pasażerskiego nie ruszą szybko, a wiele wskazuje na to, że dopiero w 2026 roku. To jednocześnie pozwala zakładać, że plany szybkiej budowy CPK (które obecnie ugrzęzły w gąszczu postępowań audytowych) zostaną odłożone na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Wiadomo też, że sama rozbudowa przepustowości terminalowej nie wystarczy, bo konieczne będzie m.in. wnioskowanie o nową decyzję środowiskową i zwiększenie dobowego limitu operacji lotniczych, bez którego jakakolwiek rozbudowa nie ma sensu.

Znacznie szybciej, bo już jesienią tego roku, mogą ruszyć prace przy rozbudowie lotniska w Modlinie. Podwarszawski port jest na wojennej ścieżce z Ryanairem, który jesienią i zimą zredukował swój rozkład lotów o kilkanaście procent, by następnie w letnim rozkładzie… ponownie wznowić kilkanaście tras. Władze lotniska podkreślają, że mimo mniejszego ruchu, przychody lotniska są wyższe nawet o 30 procent niż rok temu, co jest pokłosiem wprowadzenia nowego cennika opłat. No dobrze, a co z tą rozbudową? Oddajmy głos „Wyborczej”.

„Lotnisko w Modlinie ma komplet pozwoleń i uzgodnioną pożyczkę 200 mln zł na inwestycje. Tak dużo, bo terminal pasażerski powiększy się też o część podziemną. Będą w niej toalety i magazyny sklepowe. Budynek ma być wydłużony w obu kierunkach, dzięki czemu liczba bramek wzrośnie z czterech do 12. Pasażerowie przestaną się tłoczyć przed wyjściem na płytę lotniska, na której powstaną cztery dodatkowe stanowiska postojowe dla samolotów – w sumie będzie ich 16. Według prezesa Tomasza Szymczaka pierwsze prace przy rozbudowie są możliwe już jesienią 2024 r.”

Docelowo lotnisko w Modlinie ma być gotowe do obsłużenia od 8 do 12 milionów pasażerów rocznie.

Te informacje, zwłaszcza rozbudowa Lotniska Chopina, to oczywiście kiepskie informacje dla lotniska w Radomiu, gdzie miałyby się przenieść linie czarterowe i low-costy, gdy Okęcie zacznie się zapychać. Skoro ma zostać rozbudowane, to sytuacja Radomia jest jeszcze trudniejsza.
– Radom, skoro już jest, trzeba jakoś zaktywizować. To lotnisko musi się odpalić. Trzeba przy tym wykorzystać niesłabnący popyt na latanie w Polsce – uważa Marcin Danił.
https://www.fly4free.pl/rozbudowa-lotniska-chopina-i-modlina-juz-pewne/

Autor:  abelincoln [ 02 Kwi 2024 21:34 ]
Temat postu:  Re: CPK

Wiem, że pierwszy kwietnia był wczoraj, ale...
Kandydat na Prezydenta Miasta Stołecznego Romuald Starosielec:
Cytuj:
Cztery linie metra z licznymi odgałęzieniami poza centrum i dzielnicami z istniejącą intensywną zabudową w tym linia, która połączy ze siecią nowe lotnisko, wybudowane na terenie poligonu w Zielonce (Mazowiecki Port Komunikacyjny).

Załącznik:
8lbb7p.jpg
8lbb7p.jpg [ 77.09 KiB | Obejrzany 1189 razy ]


https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,30843616,kandydaci-na-prezydneta-warszawy-odpowiadaja-na-pytania-wyborczej.html#S.editors_pick_hp-K.P-B.1-L.2.zw

Autor:  Gregggor [ 02 Kwi 2024 23:03 ]
Temat postu:  Re: CPK

Anonymous napisał(a):
Cytuj:
Rozbudowa Lotniska Chopina i Modlina już pewne? 2 stołeczne lotniska bardzo mocno się zmienią
– Potrzebujemy niedługiego czasu, żeby ogłosić plany dotyczące Lotniska Chopina. Celem jest jego rozbudowa do poziomu 28 mln pasażerów rocznie.

I to jest w koncu jakis dobry news w temacie lotnisk dla Warszawy. Niezaleznie od CPK, to i tak trzeba zrobic. Tyle, ze zwroccie uwage ze oni mowia o rozbudowie do 28m paxow - czyli to nie jest zadne docelowe rozwiazanie, tylko przygotowanie EPWA na ruch ktory szacowany jest juz na ok 2030 rok (a wg artykulu sama rozbudowa ma ruszyc dopiero w 2026 r.).

Autor:  FUX [ 03 Kwi 2024 06:53 ]
Temat postu:  Re: CPK

Gregggor napisał(a):
(a wg artykulu sama rozbudowa ma ruszyc dopiero w 2026 r.).


Biorąc pod uwagę, iż nie ma na to żadnych papierów, 2 lata są ok.

Autor:  Anonymous [ 03 Kwi 2024 17:22 ]
Temat postu:  Re: CPK

I jeszcze dzisiejszy news, że w Modlinie uruchomią zdalną wieżę w technologii Remote Tower i będzie to pierwsze w Polsce lotnisko z takim sprzętem. Tak, w tym blaszaku z lat 90-tych, którego nie ma po co modernizować i w którym nikt z piszących tu nie był, oprócz jednego bohatera oczywiście. :lol:

Dajmy im robić. Nie zakładajmy z góry, że Okęcie z Modlinem będą dalej tak sabotowane i nieumiejętnie prowadzone jak w ostatnich 8 latach. Tam są ludzie, którzy doskonale wiedzą co było blokowane i co zrobić, żeby się poprawiło. Nie zakładajmy, że np. o mgle w Modlinie czy terminach urzędowych nowych pozwoleń wiemy tylko my w tym temacie. ;)

Autor:  Gregggor [ 03 Kwi 2024 17:39 ]
Temat postu:  Re: CPK

Pelna zgoda. Porzadne projekty tez potrzebuja ciszy i czasu na wykonanie.

Ale zeby nie bylo zbyt slodko - te zaproponowane rozbudowy to gaszenie pozarow pozostawionych przez poprzednikow. Kupujemy sobie czas na kilka lat, ale co potem. To wciaz nie rozwiazuje problemu lotnisk dla Warszawy po 2030 roku.

Autor:  michcioj [ 03 Kwi 2024 19:12 ]
Temat postu:  Re: CPK

oczywiscie ze rozwiazuje. 28 milinow paxow na Okeciu to wrecz z zapasem dla linii tradycyjnych i ewentualnie czarterow long-haul w roku 2030. reszte tj.
tanie linie i czartery niech sobie lataja z Modlina, jak te 8-10 mln jakims cudem z Modlina by nie wystarczylo to reszte wyrzucamy do Radomia. i pozamiatane.
@Gregggor czego nie rozumiesz ?

Autor:  Darek M. [ 03 Kwi 2024 19:31 ]
Temat postu:  Re: CPK

Problem w tym, że nie mogą wyrzucić żadnej linii z Okęcia, w tym m.in. Wizzaira, który jak upora się z silnikami w nowych samolotach to na pewno będzie chciał się tutaj mocniej rozwijać.

Autor:  Gregggor [ 03 Kwi 2024 20:08 ]
Temat postu:  Re: CPK

michcioj napisał(a):
tanie linie i czartery niech sobie lataja z Modlina
No prosze Cie, taki doswiadczony forumowicz jak Ty a takie banialuki opowiadasz. Przeciez to tak nie dziala, o sloty aplikowac moze kazda linia. 28m paxow byloby dobre na teraz, za 5 lat bedziemy dochodzic do nowego limitu, a za 10 lat wrocimy do punktu wyjscia.

Ten link juz byl tu wklejany, ale chyba warto przypomniec:
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 19578.html
Cytuj:
Operatorzy zgłosili zapotrzebowanie na 69 226 nowych slotów w sezonie letnimi. Linie otrzymały zaledwie 45,6 proc. wnioskowanych praw na starty i lądowania.
ps. jesli faktycznie czegos nie rozumiesz, daj znac, sluze pomoca.

Autor:  michcioj [ 03 Kwi 2024 20:53 ]
Temat postu:  Re: CPK

tak, prosze wytlumacz dlaczego na FRA/CDG/LHR/AMS nie ma tanich linii, a maja byc w WAW ?

dzieki.

Autor:  Gregggor [ 03 Kwi 2024 21:16 ]
Temat postu:  Re: CPK

Nie zaklinaj rzeczywistosci. Ze wspomnianych przez Ciebie lotnisk lataja Easyjet, Transavia, Vueling, Eurowings, Norwegian... Nawet Wizz i Ryan maja trasy z odpowiednio FRA i AMS (*edit: wizz juz nie).

Lowcosty sa obecne tez w FCO, BCN, VCE, MXP, LIN, ARN, OSL i wielu innych lotniskach "nie-lowcostowych", mimo ze w okolicy jest alternatywa. Wolny rynek.

ps. Nie zakladam zlej woli u Ciebie, a raczej pomylke... ale wciaz sluze pomoca w razie co ;)

Autor:  pbak [ 03 Kwi 2024 22:59 ]
Temat postu:  Re: CPK

Serio, Ryan lata z FRA? Proponuję sprawdzić to jeszcze raz.

Autor:  Pecel87 [ 03 Kwi 2024 23:10 ]
Temat postu:  Re: CPK

Oba latały z FRA: i Wizz i Ryan.

Autor:  Gregggor [ 03 Kwi 2024 23:25 ]
Temat postu:  Re: CPK

A tu przyznaje, moj blad. Mialem na mysli Ryanaira z AMS i Wizza z FRA, ale faktycznie to drugie juz nieaktualne.

Autor:  QbaqBA [ 04 Kwi 2024 00:24 ]
Temat postu:  Re: CPK

Anonymous napisał(a):
I jeszcze dzisiejszy news, że w Modlinie uruchomią zdalną wieżę w technologii Remote Tower i będzie to pierwsze w Polsce lotnisko z takim sprzętem. Tak, w tym blaszaku z lat 90-tych, którego nie ma po co modernizować i w którym nikt z piszących tu nie był, oprócz jednego bohatera oczywiście.


Nie masz pojęcia o czym piszesz, ale chętnie przeczytam jak ma się remote tower do rozwoju lotniska.

michcioj napisał(a):
tak, prosze wytlumacz dlaczego na FRA/CDG/LHR/AMS nie ma tanich linii, a maja byc w WAW ?

dzieki.


Zamiast klepać kolejny raz banialuki o wyrzucaniu linii z lotniska w UE i ze na XYX nie ma lowcostow, to może przeczytasz wreszcie zasady przyznawania slotów, skoro nie chcesz przyswoić tego co było już w tym wątku tłumaczone? Są publicznie dostępne.

Autor:  michcioj [ 04 Kwi 2024 02:14 ]
Temat postu:  Re: CPK

dziekuje za dobre rady. prosze wytlumacz ci bo ja nie wiem , dlaczego do FRA/AmS/LHR/MUC low costow nie ma potrzeby wpuszczac, do WAW juz tak ?

Gregggor napisał(a):
Lowcosty sa obecne tez w FCO, BCN, VCE, MXP, LIN, ARN, OSL i wielu innych lotniskach "nie-lowcostowych", mimo ze w okolicy jest alternatywa. Wolny rynek.

to nie sa zadne huby z prawdziwego zdarzenia. co takiego robia lotniska w AMS czy LHr ze low-costow tam nie ma ?

w jaki sposob prawdziwe hubu dbaja w pierwszej kolejnosci o tradycyjne linie a kasuja czy tam ograniczaja do minimum low-costy?

Autor:  Pecel87 [ 04 Kwi 2024 02:29 ]
Temat postu:  Re: CPK

^^^ Walą takie opłaty/podatki, że jak mieszkasz koło tego lotniska to lepiej startować w WAW i tam się przesiąść niż lecieć bezpośrednio :mrgreen:

Autor:  QbaqBA [ 04 Kwi 2024 04:43 ]
Temat postu:  Re: CPK

Skorzystaj z rady, to zrozumiesz.

Autor:  michcioj [ 04 Kwi 2024 09:42 ]
Temat postu:  Re: CPK

Pecel87 napisał(a):
^^^ Walą takie opłaty/podatki, że jak mieszkasz koło tego lotniska to lepiej startować w WAW i tam się przesiąść niż lecieć bezpośrednio :mrgreen:

czyli co, dla pasazerow transferowych ustawiamy taxy w wysokosci X, dla latajacych bezposrednio 3 X i ryanair nawet nie pomysli zeby tam probowac sie pojawic ? :)

Autor:  snooka [ 04 Kwi 2024 10:01 ]
Temat postu:  Re: CPK

Low costy są też w hubach SA: VIE i BRU.

Pytanie dokąd zmierza ta dyskusja? :D

Strona 91 z 114 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/