Autor: | Anonymous [ 02 Kwi 2024 20:57 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Na stronie portalu-matki jest właśnie świeże info o rozbudowie. ![]() Cytuj: Rozbudowa Lotniska Chopina i Modlina już pewne? 2 stołeczne lotniska bardzo mocno się zmienią – Potrzebujemy niedługiego czasu, żeby ogłosić plany dotyczące Lotniska Chopina. Celem jest jego rozbudowa do poziomu 28 mln pasażerów rocznie. Terminy i harmonogramy podamy szybko – mówi „Wyborczej” Marcin Danił, nowy wiceprezes PPL ds. Korporacyjnych i handlowych. Już jesienią może z kolei ruszyć rozbudowa lotniska w Modlinie. W tej sytuacji największym bólem głowy PPL miałoby zostać zachęcenie przewoźników do tego, by zechcieli latać z lotniska Warszawa-Radom. Przeciągający się audyt CPK nie zwiastuje niczego dobrego w kontekście przepustowości dwóch zapchanych stołecznych lotnisk, choć wiele wskazuje na to, że w końcu wkrótce doczekamy się jakichś konkretów. W „Wyborczej” czytamy więc, że nowy zarząd PPL wkrótce zacznie prace związane z rozbudową Lotniska Chopina, które w tym roku ma obsłużyć 20 mln pasażerów i znaleźć się na granicy swojej przepustowości. Nowy wiceprezes PPL Marcin Danił mówi w rozmowie z „Wyborczą”, że przeanalizowany zostanie plan rozbudowy Lotniska Chopina, z którego ostatecznie zrezygnowano kilka lat temu i na tej podstawie podjęte zostaną dalsze decyzje. – Potrzebujemy niedługiego czasu, żeby ogłosić plany dotyczące Lotniska Chopina. Celem jest jego rozbudowa do poziomu 28 mln pasażerów rocznie. Terminy i harmonogramy podamy szybko – mówi Danił. Wiadomo już jednak, że prace związane z rozbudową terminalu pasażerskiego nie ruszą szybko, a wiele wskazuje na to, że dopiero w 2026 roku. To jednocześnie pozwala zakładać, że plany szybkiej budowy CPK (które obecnie ugrzęzły w gąszczu postępowań audytowych) zostaną odłożone na bliżej nieokreśloną przyszłość. Wiadomo też, że sama rozbudowa przepustowości terminalowej nie wystarczy, bo konieczne będzie m.in. wnioskowanie o nową decyzję środowiskową i zwiększenie dobowego limitu operacji lotniczych, bez którego jakakolwiek rozbudowa nie ma sensu. Znacznie szybciej, bo już jesienią tego roku, mogą ruszyć prace przy rozbudowie lotniska w Modlinie. Podwarszawski port jest na wojennej ścieżce z Ryanairem, który jesienią i zimą zredukował swój rozkład lotów o kilkanaście procent, by następnie w letnim rozkładzie… ponownie wznowić kilkanaście tras. Władze lotniska podkreślają, że mimo mniejszego ruchu, przychody lotniska są wyższe nawet o 30 procent niż rok temu, co jest pokłosiem wprowadzenia nowego cennika opłat. No dobrze, a co z tą rozbudową? Oddajmy głos „Wyborczej”. „Lotnisko w Modlinie ma komplet pozwoleń i uzgodnioną pożyczkę 200 mln zł na inwestycje. Tak dużo, bo terminal pasażerski powiększy się też o część podziemną. Będą w niej toalety i magazyny sklepowe. Budynek ma być wydłużony w obu kierunkach, dzięki czemu liczba bramek wzrośnie z czterech do 12. Pasażerowie przestaną się tłoczyć przed wyjściem na płytę lotniska, na której powstaną cztery dodatkowe stanowiska postojowe dla samolotów – w sumie będzie ich 16. Według prezesa Tomasza Szymczaka pierwsze prace przy rozbudowie są możliwe już jesienią 2024 r.” Docelowo lotnisko w Modlinie ma być gotowe do obsłużenia od 8 do 12 milionów pasażerów rocznie. Te informacje, zwłaszcza rozbudowa Lotniska Chopina, to oczywiście kiepskie informacje dla lotniska w Radomiu, gdzie miałyby się przenieść linie czarterowe i low-costy, gdy Okęcie zacznie się zapychać. Skoro ma zostać rozbudowane, to sytuacja Radomia jest jeszcze trudniejsza. – Radom, skoro już jest, trzeba jakoś zaktywizować. To lotnisko musi się odpalić. Trzeba przy tym wykorzystać niesłabnący popyt na latanie w Polsce – uważa Marcin Danił. https://www.fly4free.pl/rozbudowa-lotniska-chopina-i-modlina-juz-pewne/ |
Autor: | abelincoln [ 02 Kwi 2024 21:34 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Wiem, że pierwszy kwietnia był wczoraj, ale... Kandydat na Prezydenta Miasta Stołecznego Romuald Starosielec: Cytuj: Cztery linie metra z licznymi odgałęzieniami poza centrum i dzielnicami z istniejącą intensywną zabudową w tym linia, która połączy ze siecią nowe lotnisko, wybudowane na terenie poligonu w Zielonce (Mazowiecki Port Komunikacyjny). Załącznik: 8lbb7p.jpg [ 77.09 KiB | Obejrzany 1189 razy ] https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,30843616,kandydaci-na-prezydneta-warszawy-odpowiadaja-na-pytania-wyborczej.html#S.editors_pick_hp-K.P-B.1-L.2.zw |
Autor: | Gregggor [ 02 Kwi 2024 23:03 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Anonymous napisał(a): Cytuj: Rozbudowa Lotniska Chopina i Modlina już pewne? 2 stołeczne lotniska bardzo mocno się zmienią – Potrzebujemy niedługiego czasu, żeby ogłosić plany dotyczące Lotniska Chopina. Celem jest jego rozbudowa do poziomu 28 mln pasażerów rocznie. I to jest w koncu jakis dobry news w temacie lotnisk dla Warszawy. Niezaleznie od CPK, to i tak trzeba zrobic. Tyle, ze zwroccie uwage ze oni mowia o rozbudowie do 28m paxow - czyli to nie jest zadne docelowe rozwiazanie, tylko przygotowanie EPWA na ruch ktory szacowany jest juz na ok 2030 rok (a wg artykulu sama rozbudowa ma ruszyc dopiero w 2026 r.). |
Autor: | FUX [ 03 Kwi 2024 06:53 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Gregggor napisał(a): (a wg artykulu sama rozbudowa ma ruszyc dopiero w 2026 r.). Biorąc pod uwagę, iż nie ma na to żadnych papierów, 2 lata są ok. |
Autor: | Anonymous [ 03 Kwi 2024 17:22 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
I jeszcze dzisiejszy news, że w Modlinie uruchomią zdalną wieżę w technologii Remote Tower i będzie to pierwsze w Polsce lotnisko z takim sprzętem. Tak, w tym blaszaku z lat 90-tych, którego nie ma po co modernizować i w którym nikt z piszących tu nie był, oprócz jednego bohatera oczywiście. ![]() Dajmy im robić. Nie zakładajmy z góry, że Okęcie z Modlinem będą dalej tak sabotowane i nieumiejętnie prowadzone jak w ostatnich 8 latach. Tam są ludzie, którzy doskonale wiedzą co było blokowane i co zrobić, żeby się poprawiło. Nie zakładajmy, że np. o mgle w Modlinie czy terminach urzędowych nowych pozwoleń wiemy tylko my w tym temacie. ![]() |
Autor: | Gregggor [ 03 Kwi 2024 17:39 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Pelna zgoda. Porzadne projekty tez potrzebuja ciszy i czasu na wykonanie. Ale zeby nie bylo zbyt slodko - te zaproponowane rozbudowy to gaszenie pozarow pozostawionych przez poprzednikow. Kupujemy sobie czas na kilka lat, ale co potem. To wciaz nie rozwiazuje problemu lotnisk dla Warszawy po 2030 roku. |
Autor: | michcioj [ 03 Kwi 2024 19:12 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
oczywiscie ze rozwiazuje. 28 milinow paxow na Okeciu to wrecz z zapasem dla linii tradycyjnych i ewentualnie czarterow long-haul w roku 2030. reszte tj. tanie linie i czartery niech sobie lataja z Modlina, jak te 8-10 mln jakims cudem z Modlina by nie wystarczylo to reszte wyrzucamy do Radomia. i pozamiatane. @Gregggor czego nie rozumiesz ? |
Autor: | Darek M. [ 03 Kwi 2024 19:31 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Problem w tym, że nie mogą wyrzucić żadnej linii z Okęcia, w tym m.in. Wizzaira, który jak upora się z silnikami w nowych samolotach to na pewno będzie chciał się tutaj mocniej rozwijać. |
Autor: | Gregggor [ 03 Kwi 2024 20:08 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
michcioj napisał(a): tanie linie i czartery niech sobie lataja z Modlina No prosze Cie, taki doswiadczony forumowicz jak Ty a takie banialuki opowiadasz. Przeciez to tak nie dziala, o sloty aplikowac moze kazda linia. 28m paxow byloby dobre na teraz, za 5 lat bedziemy dochodzic do nowego limitu, a za 10 lat wrocimy do punktu wyjscia.Ten link juz byl tu wklejany, ale chyba warto przypomniec: https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 19578.html Cytuj: Operatorzy zgłosili zapotrzebowanie na 69 226 nowych slotów w sezonie letnimi. Linie otrzymały zaledwie 45,6 proc. wnioskowanych praw na starty i lądowania. ps. jesli faktycznie czegos nie rozumiesz, daj znac, sluze pomoca. |
Autor: | michcioj [ 03 Kwi 2024 20:53 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
tak, prosze wytlumacz dlaczego na FRA/CDG/LHR/AMS nie ma tanich linii, a maja byc w WAW ? dzieki. |
Autor: | Gregggor [ 03 Kwi 2024 21:16 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
![]() ![]() Lowcosty sa obecne tez w FCO, BCN, VCE, MXP, LIN, ARN, OSL i wielu innych lotniskach "nie-lowcostowych", mimo ze w okolicy jest alternatywa. Wolny rynek. ps. Nie zakladam zlej woli u Ciebie, a raczej pomylke... ale wciaz sluze pomoca w razie co ![]() |
Autor: | pbak [ 03 Kwi 2024 22:59 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Serio, Ryan lata z FRA? Proponuję sprawdzić to jeszcze raz. |
Autor: | Pecel87 [ 03 Kwi 2024 23:10 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Oba latały z FRA: i Wizz i Ryan. |
Autor: | Gregggor [ 03 Kwi 2024 23:25 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
A tu przyznaje, moj blad. Mialem na mysli Ryanaira z AMS i Wizza z FRA, ale faktycznie to drugie juz nieaktualne. |
Autor: | QbaqBA [ 04 Kwi 2024 00:24 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Anonymous napisał(a): I jeszcze dzisiejszy news, że w Modlinie uruchomią zdalną wieżę w technologii Remote Tower i będzie to pierwsze w Polsce lotnisko z takim sprzętem. Tak, w tym blaszaku z lat 90-tych, którego nie ma po co modernizować i w którym nikt z piszących tu nie był, oprócz jednego bohatera oczywiście. Nie masz pojęcia o czym piszesz, ale chętnie przeczytam jak ma się remote tower do rozwoju lotniska. michcioj napisał(a): tak, prosze wytlumacz dlaczego na FRA/CDG/LHR/AMS nie ma tanich linii, a maja byc w WAW ? dzieki. Zamiast klepać kolejny raz banialuki o wyrzucaniu linii z lotniska w UE i ze na XYX nie ma lowcostow, to może przeczytasz wreszcie zasady przyznawania slotów, skoro nie chcesz przyswoić tego co było już w tym wątku tłumaczone? Są publicznie dostępne. |
Autor: | michcioj [ 04 Kwi 2024 02:14 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
dziekuje za dobre rady. prosze wytlumacz ci bo ja nie wiem , dlaczego do FRA/AmS/LHR/MUC low costow nie ma potrzeby wpuszczac, do WAW juz tak ? Gregggor napisał(a): Lowcosty sa obecne tez w FCO, BCN, VCE, MXP, LIN, ARN, OSL i wielu innych lotniskach "nie-lowcostowych", mimo ze w okolicy jest alternatywa. Wolny rynek. to nie sa zadne huby z prawdziwego zdarzenia. co takiego robia lotniska w AMS czy LHr ze low-costow tam nie ma ? w jaki sposob prawdziwe hubu dbaja w pierwszej kolejnosci o tradycyjne linie a kasuja czy tam ograniczaja do minimum low-costy? |
Autor: | Pecel87 [ 04 Kwi 2024 02:29 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
^^^ Walą takie opłaty/podatki, że jak mieszkasz koło tego lotniska to lepiej startować w WAW i tam się przesiąść niż lecieć bezpośrednio ![]() |
Autor: | QbaqBA [ 04 Kwi 2024 04:43 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Skorzystaj z rady, to zrozumiesz. |
Autor: | michcioj [ 04 Kwi 2024 09:42 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Pecel87 napisał(a): ^^^ Walą takie opłaty/podatki, że jak mieszkasz koło tego lotniska to lepiej startować w WAW i tam się przesiąść niż lecieć bezpośrednio ![]() czyli co, dla pasazerow transferowych ustawiamy taxy w wysokosci X, dla latajacych bezposrednio 3 X i ryanair nawet nie pomysli zeby tam probowac sie pojawic ? ![]() |
Autor: | snooka [ 04 Kwi 2024 10:01 ] |
Temat postu: | Re: CPK |
Low costy są też w hubach SA: VIE i BRU. Pytanie dokąd zmierza ta dyskusja? ![]() |
Strona 91 z 114 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |