Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel
booking-com-anulowanie-rezerwacji-przez-hotel,20,2402
Strona 7 z 8

Autor:  Johny_English_007 [ 03 Lut 2024 18:47 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Z Booking korzystam od co najmniej 2005 roku. Nie było do tej pory kłopotów. Jest dokładnie tak jak piszesz: totalne olewanie i oszukiwanie klientów. Widzę co się dzieje dlatego nie będę dłużej czekał i sprawę kieruje do sądu. Nie wiem czy na forum jest taki wątek, może któryś z moderatorów zdecyduje się na jego założenie z wskazówkami dla "klientów" co i jak skutecznie przygotować do sądu.
Ja zaczynam od:
1. Skarga do UOKiK
2. Wysłanie pisma pt. "Zawezwanie do próby ugodowej" - bo jest to niby dorze widziane przez Sąd przy złożeniu "Pozwu o zapłatę".
Jak nie przyniesie wymaganego skutku
2. Pozew o zapłatę

Cytat ze strony: https://prawoturystyczne.com/2023/06/20 ... ieszkania/
"... Od 1 lipca 2023 r. konsumenci mogą pozywać przedsiębiorców przed sądem właściwym dla ich miejsca zamieszkania. ...jednymi z ważniejszych beneficjentów nowych przepisów będą więc konsumenci usług turystycznych. Od 1 lipca 2023 r. mogą więc oni wnosić pozwy przeciwko przedsiębiorcom (np. organizatorom turystyki, hotelarzom czy przewoźnikom) przed sądem właściwym dla ich miejsca zamieszkania..."

W kwestii wątku, który poruszasz: " Powiadasz, że kupiłeś bilet Wizzair przez booking.com? No, muszę powiedzieć, że jesteś odważny... wręcz coś na kształt brawury. P.s. mam nadzieję, że większa część odzyskasz lub już odzyskałeś z polisy ubezpieczeniowej (jeśli taką miałeś). "
Polisę miałem ale co z tego :oops: Możesz się domysleć jak to działa. Booking zrzuca odpowiedzialnośc na agregatora (gotogate), agregator na przewoźnika, przewożnik na ubezpieczyciela a ten na booking i tak kółko się zamyka. Masz 1000% rację !

Od 1 stycznia wprowadzono niby to unijną dyrektywę Omnibus, zgodnie z która "...Przepisy nakładają na działających w internecie przedsiębiorców nowe obowiązki informacyjne, np. podawanie numeru telefonu, informowanie czy i jak weryfikują udostępniane opinie, a w przypadku platform handlowych – wskazywanie, czy dana oferta pochodzi od przedsiębiorcy czy od osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą. Wymagane jest również, by dostawcy internetowych platform handlowych w sposób jasny i zrozumiały wskazywali jak podzielone są obowiązki związane z realizacją umowy zawieranej na platformie między nimi a dostawcami oferowanych produktów i usług. Z punktu widzenia konsumenta jasna informacja o tym kto odpowiada na przykład za dostawę produktu lub obsługę płatności (sprzedawca czy operator platformy handlowej) jest istotna, choćby w przypadku konieczności złożenia reklamacji....
https://prawoturystyczne.com/2023/09/04 ... nsumentom/

Autor:  kumkwat_kwiat [ 03 Lut 2024 18:50 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Johny_English_007 napisał(a):
Ja zaczynam od:
1. Skarga do UOKiK
2. Wysłanie pisma pt. "Zawezwanie do próby ugodowej" - bo jest to niby dorze widziane przez Sąd przy złożeniu "Pozwu o zapłatę".
Jak nie przyniesie wymaganego skutku
2. Pozew o zapłatę



Prawdziwego 007 poznaje się po tym jak kończy, a nie jak zaczyna.

Autor:  boots [ 03 Lut 2024 18:53 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Ale prawdziwego Johnny English przeciwnie. :P

Autor:  wujekp [ 03 Lut 2024 19:00 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

@man4business Z tym bookingiem i hotelami to nie jest tak źle. Ja mam dobre doświadczenia. Żeby nie wchodzić w długa historię - ostatnio obiekt (tak naprawdę dwa powiązane) pobrały opłatę mimo że jeden miał być anulowany. Obiekt się wypiął, a booking zwrócił mi kasę.

Autor:  FUX [ 03 Lut 2024 19:06 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Booking.com nie uznaje za swoją siedzibę żadnego z biur spółek współpracujących. Jedyną siedziba firmy jest zarejestrowane biuro w Amsterdamie.

Powodzenia z tym pozwem życzę, bo przez Lublin to tego nie zrobisz.

Autor:  Johny_English_007 [ 03 Lut 2024 20:01 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Dam znać co i jak...

https://krs-pobierz.pl/booking-com-i92702


Nazwa pełna:
BOOKING.COM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
UL. CHMIELNA 25
00-021 WARSZAWA
NIP: 5252398341
KRS: 0000288695
REGON: 140995477
Kapitał zakładowy:
50 000.00 zł

Forma prawna:
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Data rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej:
2007-09-20
Data rejestracji:
2007-09-20
Sygnatura akt:
WA.XII NS-REJ.KRS/5012/21/483

Sąd rejonowy:
SĄD REJONOWY DLA M. ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO

Autor:  gmak [ 04 Lut 2024 00:52 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Mogę ci nawet podać skład zarządu BOOKING.COM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ:
KOKER DAVID CZŁONEK ZARZĄDU
TROPP DOUGLAS SPENCER CZŁONEK ZARZĄDU
OLEJNICZAK CARLO CZŁONEK ZARZĄDU
ale z tym podmiotem nie wiąże cię żaden stosunek prawny.

To tylko spółka córka Booking.com B.V. z Amsterdamu, do której możesz mieć roszczenia..

Autor:  Johny_English_007 [ 02 Kwi 2024 22:28 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

... inteligencja bije od Ciebie z daleka, szkoda prądu na komentarz...
Prawnicy i UOKiK stwierdzili co innego niż piszesz, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd na tym forum

Autor:  jarp [ 02 Kwi 2024 22:45 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Ponieważ booking zarejestrowany jest w Holandii to kieruj sprawę do:

https://konsument.gov.pl/kontakt/

UOKiK nie podejmuje się takich spraw - przetestowane w innej sprawie z booking.

Autor:  skipperek [ 16 Lis 2024 04:08 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Zarezerwowałem dzisiaj pokój dwuosobowy w Rzymie w terminie 1/07-06/07 za 78€ w tym 70€ podatek turystyczny. Cena 100x mniejsza niż standardowo. Hotel próbował „anulować” rezerwację nie uznając mojej karty. Na infolinii booking powiedzieli, że upomną ich że jest to niezgodne z zasadami.
Booking twierdzi , że hotel nie może o tak sobie anulować i musi mi coś zaproponować. Co sądzicie? Jak to rozegrać? Hotel się póki co nie odzywał.

Autor:  kate1974 [ 16 Lis 2024 07:10 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Mam nadzieję że płaciłeś kartą bo pewnie bez chargebacku sie nie obedzie. Miałam podobny przypadek pare lat temu, ale cena nie była tak rażąco dziwna jak u ciebie. Też hotel w Rzymie, hotel się nigdy nie odezwał.

Autor:  miriam [ 16 Lis 2024 10:44 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

@skipperek Rezerwacja zbyt odległa i raczej nie ma co liczyć ,że się to uda utrzymać. Jeśli powołają się na rażący błąd ceny booking stanie po ich stronie i zaproponuje właściwą ew. ciut niższą od standardowej cenę. Jeśli jej nie zaakceptujesz anulują sami bez twojej zgody.

Autor:  skipperek [ 16 Lis 2024 20:51 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Dokładnie tak zrobili. Zaproponowali standardową cenę. Albo akceptuję albo oni anulują.
Zapytałem się co w takim przypadku z ich wiarygodnością, co z kosztami biletów lotniczych kupionych po rezerwacji i jakie mam prawa jako strona umowy. Nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi... "A co ja mam panu powiedzieć, wiem jak to wygląda ale co ja mogę? Takie mamy zasady".

Autor:  boots [ 16 Lis 2024 20:56 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Powołali się na błąd oświadczenia woli i uchylili się od skutków tego oświadczenia. Mogli tak zrobić.

Autor:  heide_berg [ 29 Cze 2025 16:04 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Czy ktoś wie, gdzie można dołączyć do tego pozwu zbiorowego odnośnie booking.com, o którym pisze między innymi Fly4Free w swoim artykule?

Autor:  boots [ 29 Cze 2025 16:14 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Przeczytaj dokładnie artykuł.

Autor:  terrop [ 06 Lip 2025 11:12 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Do tej pory nie miałem problemów z Booking po anulowaniu rezerwacji przez hotel - proponowali alternatywę i zwracali nawet sporą różnicę.
Jednak mam przypadek, że hotel zamyka się na stałe i niby przez to oferują do 25 euro pokrycia różnicy, kiedy nie ma już szans znalezienia czegoś w podobnej cenie w akceptowalnej lokalizacji.
Zaproponowali jakieś obiekty 20 km poza miastem i dalej nie chcą już współpracować. Jakieś pomysły co można dalej z tym zrobić?

Autor:  miriam [ 06 Lip 2025 12:00 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Właściwie nic. Rezerwować z tego co jeszcze zostało niekoniecznie przez booking , który nie zawsze jest pomocny i konkurencyjny cenowo.

Autor:  marrak [ 06 Lip 2025 12:05 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

Z mojego 1 przypadkowego doświadczenia - bierz te 25€ jak najszybciej najlepiej z potwierdzeniem na papierze :P
Mi za pierwszym razem zaproponowali gorszy obiekt z dopłatą z ich strony kilka €. Powiedziałem że się zastanowię.
Po drugim kontakcie już odpowiedział że po konsultacji z przełożonym ponieważ obiekt się zamyka to rekompensują tylko rezerwacje tydzień przed przyjazdem. W moim przypadku było ok 1mca i mam szukać na własną rękę.
Przeszukałem wtedy wszystkie ich regulaminy etc i chyba nic nie da się zrobić, bo to ich łaska że w ogóle coś dają. Sama rezerwacja nic tak naprawdę nie daje poza tym że nikt inny tego nie zarezerwuje.

Autor:  Chupacabra [ 06 Lip 2025 12:18 ]
Temat postu:  Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel

@marrak Próbuj na angielskojęzycznej infolinii.

Strona 7 z 8 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/