Autor: | Johny_English_007 [ 03 Lut 2024 18:47 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Z Booking korzystam od co najmniej 2005 roku. Nie było do tej pory kłopotów. Jest dokładnie tak jak piszesz: totalne olewanie i oszukiwanie klientów. Widzę co się dzieje dlatego nie będę dłużej czekał i sprawę kieruje do sądu. Nie wiem czy na forum jest taki wątek, może któryś z moderatorów zdecyduje się na jego założenie z wskazówkami dla "klientów" co i jak skutecznie przygotować do sądu. Ja zaczynam od: 1. Skarga do UOKiK 2. Wysłanie pisma pt. "Zawezwanie do próby ugodowej" - bo jest to niby dorze widziane przez Sąd przy złożeniu "Pozwu o zapłatę". Jak nie przyniesie wymaganego skutku 2. Pozew o zapłatę Cytat ze strony: https://prawoturystyczne.com/2023/06/20 ... ieszkania/ "... Od 1 lipca 2023 r. konsumenci mogą pozywać przedsiębiorców przed sądem właściwym dla ich miejsca zamieszkania. ...jednymi z ważniejszych beneficjentów nowych przepisów będą więc konsumenci usług turystycznych. Od 1 lipca 2023 r. mogą więc oni wnosić pozwy przeciwko przedsiębiorcom (np. organizatorom turystyki, hotelarzom czy przewoźnikom) przed sądem właściwym dla ich miejsca zamieszkania..." W kwestii wątku, który poruszasz: " Powiadasz, że kupiłeś bilet Wizzair przez booking.com? No, muszę powiedzieć, że jesteś odważny... wręcz coś na kształt brawury. P.s. mam nadzieję, że większa część odzyskasz lub już odzyskałeś z polisy ubezpieczeniowej (jeśli taką miałeś). " Polisę miałem ale co z tego ![]() Od 1 stycznia wprowadzono niby to unijną dyrektywę Omnibus, zgodnie z która "...Przepisy nakładają na działających w internecie przedsiębiorców nowe obowiązki informacyjne, np. podawanie numeru telefonu, informowanie czy i jak weryfikują udostępniane opinie, a w przypadku platform handlowych – wskazywanie, czy dana oferta pochodzi od przedsiębiorcy czy od osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą. Wymagane jest również, by dostawcy internetowych platform handlowych w sposób jasny i zrozumiały wskazywali jak podzielone są obowiązki związane z realizacją umowy zawieranej na platformie między nimi a dostawcami oferowanych produktów i usług. Z punktu widzenia konsumenta jasna informacja o tym kto odpowiada na przykład za dostawę produktu lub obsługę płatności (sprzedawca czy operator platformy handlowej) jest istotna, choćby w przypadku konieczności złożenia reklamacji.... https://prawoturystyczne.com/2023/09/04 ... nsumentom/ |
Autor: | kumkwat_kwiat [ 03 Lut 2024 18:50 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Johny_English_007 napisał(a): Ja zaczynam od: 1. Skarga do UOKiK 2. Wysłanie pisma pt. "Zawezwanie do próby ugodowej" - bo jest to niby dorze widziane przez Sąd przy złożeniu "Pozwu o zapłatę". Jak nie przyniesie wymaganego skutku 2. Pozew o zapłatę Prawdziwego 007 poznaje się po tym jak kończy, a nie jak zaczyna. |
Autor: | boots [ 03 Lut 2024 18:53 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Ale prawdziwego Johnny English przeciwnie. ![]() |
Autor: | wujekp [ 03 Lut 2024 19:00 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
@man4business Z tym bookingiem i hotelami to nie jest tak źle. Ja mam dobre doświadczenia. Żeby nie wchodzić w długa historię - ostatnio obiekt (tak naprawdę dwa powiązane) pobrały opłatę mimo że jeden miał być anulowany. Obiekt się wypiął, a booking zwrócił mi kasę. |
Autor: | FUX [ 03 Lut 2024 19:06 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Booking.com nie uznaje za swoją siedzibę żadnego z biur spółek współpracujących. Jedyną siedziba firmy jest zarejestrowane biuro w Amsterdamie. Powodzenia z tym pozwem życzę, bo przez Lublin to tego nie zrobisz. |
Autor: | Johny_English_007 [ 03 Lut 2024 20:01 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Dam znać co i jak... https://krs-pobierz.pl/booking-com-i92702 Nazwa pełna: BOOKING.COM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ UL. CHMIELNA 25 00-021 WARSZAWA NIP: 5252398341 KRS: 0000288695 REGON: 140995477 Kapitał zakładowy: 50 000.00 zł Forma prawna: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Data rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej: 2007-09-20 Data rejestracji: 2007-09-20 Sygnatura akt: WA.XII NS-REJ.KRS/5012/21/483 Sąd rejonowy: SĄD REJONOWY DLA M. ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO |
Autor: | gmak [ 04 Lut 2024 00:52 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Mogę ci nawet podać skład zarządu BOOKING.COM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ: KOKER DAVID CZŁONEK ZARZĄDU TROPP DOUGLAS SPENCER CZŁONEK ZARZĄDU OLEJNICZAK CARLO CZŁONEK ZARZĄDU ale z tym podmiotem nie wiąże cię żaden stosunek prawny. To tylko spółka córka Booking.com B.V. z Amsterdamu, do której możesz mieć roszczenia.. |
Autor: | Johny_English_007 [ 02 Kwi 2024 22:28 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
... inteligencja bije od Ciebie z daleka, szkoda prądu na komentarz... Prawnicy i UOKiK stwierdzili co innego niż piszesz, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd na tym forum |
Autor: | jarp [ 02 Kwi 2024 22:45 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Ponieważ booking zarejestrowany jest w Holandii to kieruj sprawę do: https://konsument.gov.pl/kontakt/ UOKiK nie podejmuje się takich spraw - przetestowane w innej sprawie z booking. |
Autor: | skipperek [ 16 Lis 2024 04:08 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Zarezerwowałem dzisiaj pokój dwuosobowy w Rzymie w terminie 1/07-06/07 za 78€ w tym 70€ podatek turystyczny. Cena 100x mniejsza niż standardowo. Hotel próbował „anulować” rezerwację nie uznając mojej karty. Na infolinii booking powiedzieli, że upomną ich że jest to niezgodne z zasadami. Booking twierdzi , że hotel nie może o tak sobie anulować i musi mi coś zaproponować. Co sądzicie? Jak to rozegrać? Hotel się póki co nie odzywał. |
Autor: | kate1974 [ 16 Lis 2024 07:10 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Mam nadzieję że płaciłeś kartą bo pewnie bez chargebacku sie nie obedzie. Miałam podobny przypadek pare lat temu, ale cena nie była tak rażąco dziwna jak u ciebie. Też hotel w Rzymie, hotel się nigdy nie odezwał. |
Autor: | miriam [ 16 Lis 2024 10:44 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
@skipperek Rezerwacja zbyt odległa i raczej nie ma co liczyć ,że się to uda utrzymać. Jeśli powołają się na rażący błąd ceny booking stanie po ich stronie i zaproponuje właściwą ew. ciut niższą od standardowej cenę. Jeśli jej nie zaakceptujesz anulują sami bez twojej zgody. |
Autor: | skipperek [ 16 Lis 2024 20:51 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Dokładnie tak zrobili. Zaproponowali standardową cenę. Albo akceptuję albo oni anulują. Zapytałem się co w takim przypadku z ich wiarygodnością, co z kosztami biletów lotniczych kupionych po rezerwacji i jakie mam prawa jako strona umowy. Nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi... "A co ja mam panu powiedzieć, wiem jak to wygląda ale co ja mogę? Takie mamy zasady". |
Autor: | boots [ 16 Lis 2024 20:56 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Powołali się na błąd oświadczenia woli i uchylili się od skutków tego oświadczenia. Mogli tak zrobić. |
Autor: | heide_berg [ 29 Cze 2025 16:04 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Czy ktoś wie, gdzie można dołączyć do tego pozwu zbiorowego odnośnie booking.com, o którym pisze między innymi Fly4Free w swoim artykule? |
Autor: | boots [ 29 Cze 2025 16:14 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Przeczytaj dokładnie artykuł. |
Autor: | terrop [ 06 Lip 2025 11:12 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Do tej pory nie miałem problemów z Booking po anulowaniu rezerwacji przez hotel - proponowali alternatywę i zwracali nawet sporą różnicę. Jednak mam przypadek, że hotel zamyka się na stałe i niby przez to oferują do 25 euro pokrycia różnicy, kiedy nie ma już szans znalezienia czegoś w podobnej cenie w akceptowalnej lokalizacji. Zaproponowali jakieś obiekty 20 km poza miastem i dalej nie chcą już współpracować. Jakieś pomysły co można dalej z tym zrobić? |
Autor: | miriam [ 06 Lip 2025 12:00 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Właściwie nic. Rezerwować z tego co jeszcze zostało niekoniecznie przez booking , który nie zawsze jest pomocny i konkurencyjny cenowo. |
Autor: | marrak [ 06 Lip 2025 12:05 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
Z mojego 1 przypadkowego doświadczenia - bierz te 25€ jak najszybciej najlepiej z potwierdzeniem na papierze ![]() Mi za pierwszym razem zaproponowali gorszy obiekt z dopłatą z ich strony kilka €. Powiedziałem że się zastanowię. Po drugim kontakcie już odpowiedział że po konsultacji z przełożonym ponieważ obiekt się zamyka to rekompensują tylko rezerwacje tydzień przed przyjazdem. W moim przypadku było ok 1mca i mam szukać na własną rękę. Przeszukałem wtedy wszystkie ich regulaminy etc i chyba nic nie da się zrobić, bo to ich łaska że w ogóle coś dają. Sama rezerwacja nic tak naprawdę nie daje poza tym że nikt inny tego nie zarezerwuje. |
Autor: | Chupacabra [ 06 Lip 2025 12:18 ] |
Temat postu: | Re: booking.com, anulowanie rezerwacji przez hotel |
@marrak Próbuj na angielskojęzycznej infolinii. |
Strona 7 z 8 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |