| Forum strony Fly4free.pl https://www.fly4free.pl/forum/ | |
| Aegean - opłacalność aegean-oplacalnosc,1574,40022 | Strona 5 z 10 |
| Autor: | silvershark [ 29 Sty 2014 22:03 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Czyli de facto nie muszę rezygnować z aktualnego programu i na wypadek gdybym nie był zadowolony z A3 mogę dalej zbierać na Lufthansie. Dzięki za pomoc | |
| Autor: | bartek. [ 29 Sty 2014 23:47 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Tak, nie musisz. Możesz sobie sprawdzać w jakiej klasie masz bilet i jeżeli A3 dałoby Ci 0 mil to zawsze możesz taki lot nabić na kartę w Less&Worse | |
| Autor: | wng [ 03 Lut 2014 21:33 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Witam mam pytanie, chcę kupić bilet na stronie US Airways, lot który mi odpowiada obsługiwany jest przez American Airlines czy w tym przypadku zostaną mi naliczone mile do A3? | |
| Autor: | Paw_Lew [ 03 Lut 2014 21:59 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Co do zasady nie, jeśli lot odbywa się do końca marca to jest mała szansa. Po marcu już na 100% NIE. Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk | |
| Autor: | bazx [ 03 Lut 2014 22:16 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
A mi się wydaje, że nie powinno być przeszkód. Kupując bilet przez stronę US, masz okazję wpisać numer karty Miles&Bonus A3. Oczywiście jeśli lecisz do końca marca. | |
| Autor: | blasto [ 03 Lut 2014 22:23 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Na stronie A3 jest jasno napisane: 'earn miles when flying with any Star Alliance partners’ operated flights'. Te loty wykonuje American Airlines, a nie US Airlines. Mil za nie nie dostaniesz. | |
| Autor: | silvershark [ 03 Lut 2014 23:01 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Niestety ale muszę przyznać rację blasto; nie ma podstawy by przyznać Ci punkty. | |
| Autor: | Paw_Lew [ 03 Lut 2014 23:31 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
blasto napisał(a): Na stronie A3 jest jasno napisane: 'earn miles when flying with any Star Alliance partners’ operated flights'. Te loty wykonuje American Airlines, a nie US Airlines. Mil za nie nie dostaniesz. Co do zasady zgoda ale są wyjątki Przykład: na stronie TK (Turkish) jest rownież lista partnerów do gromadzenia mil (*A i jeszcze trzech dodatkowych) link: http://www.turkishairlines.com/en-int/m ... en-you-fly a mimo to w zeszłym roku za loty WAW-KUL dostałem prawie 20k mil do programu TK mimo ze odcinki IST-KUL-IST wykonywane były na metalu MH (OneWorld) która to linia ani nie jest w *A ani nie jest wyszczegolniona na stronie TK jako partner. Czasem da się Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk | |
| Autor: | silvershark [ 03 Lut 2014 23:36 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Funkcjonowanie turkish często sprawia wiele różnych niespodzianek | |
| Autor: | Paw_Lew [ 03 Lut 2014 23:46 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Paw_Lew napisał(a): blasto napisał(a): Na stronie A3 jest jasno napisane: 'earn miles when flying with any Star Alliance partners’ operated flights'. Te loty wykonuje American Airlines, a nie US Airlines. Mil za nie nie dostaniesz. Co do zasady zgoda ale są wyjątki Dlatego napisałem ze co do zasady zgoda. Dałem przykład wyjątku Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk | |
| Autor: | qus-qus [ 07 Kwi 2014 09:33 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Jak powinny zostać naliczone mile w programie M&B za przelot AMS-FRA-WAW. Oba fragmenty na potwierdzeniu podróży mam jako Lufthansa, klasa S, czyli teoretycznie 2x 500 mil. Drugi odcinek faktycznie był jednak operowany przez LOT. Na razie naliczono mi tylko pierwszy segment i mimo zgłaszania przez stronę drugi nadal nie jest naliczony? Jak są naliczane odcinki, które w ramach code share są praktycznie operowanie przez kogoś innego np. Swiss operated by Edelweiss? | |
| Autor: | wosk [ 07 Kwi 2014 10:14 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Edelweiss liczy sie jak LX | |
| Autor: | blasto [ 07 Kwi 2014 10:15 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
qus-qus napisał(a): Jak powinny zostać naliczone mile w programie M&B za przelot AMS-FRA-WAW. Oba fragmenty na potwierdzeniu podróży mam jako Lufthansa, klasa S, czyli teoretycznie 2x 500 mil. Drugi odcinek faktycznie był jednak operowany przez LOT. Na razie naliczono mi tylko pierwszy segment i mimo zgłaszania przez stronę drugi nadal nie jest naliczony? Jak są naliczane odcinki, które w ramach code share są praktycznie operowanie przez kogoś innego np. Swiss operated by Edelweiss? LO - jak LO Edelweiss - jak LX (sprawdzone) | |
| Autor: | qus-qus [ 07 Kwi 2014 10:24 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
blasto napisał(a): qus-qus napisał(a): Jak powinny zostać naliczone mile w programie M&B za przelot AMS-FRA-WAW. Oba fragmenty na potwierdzeniu podróży mam jako Lufthansa, klasa S, czyli teoretycznie 2x 500 mil. Drugi odcinek faktycznie był jednak operowany przez LOT. Na razie naliczono mi tylko pierwszy segment i mimo zgłaszania przez stronę drugi nadal nie jest naliczony? Jak są naliczane odcinki, które w ramach code share są praktycznie operowanie przez kogoś innego np. Swiss operated by Edelweiss? LO - jak LO Edelweiss - jak LX (sprawdzone) Czyli LH operated by LO = liczony jako LO LX operated by WK = liczone jako LX Jaka to logika? A jak jest z LX operated by 2L? | |
| Autor: | blasto [ 07 Kwi 2014 10:54 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
qus-qus napisał(a): blasto napisał(a): qus-qus napisał(a): Jak powinny zostać naliczone mile w programie M&B za przelot AMS-FRA-WAW. Oba fragmenty na potwierdzeniu podróży mam jako Lufthansa, klasa S, czyli teoretycznie 2x 500 mil. Drugi odcinek faktycznie był jednak operowany przez LOT. Na razie naliczono mi tylko pierwszy segment i mimo zgłaszania przez stronę drugi nadal nie jest naliczony? Jak są naliczane odcinki, które w ramach code share są praktycznie operowanie przez kogoś innego np. Swiss operated by Edelweiss? LO - jak LO Edelweiss - jak LX (sprawdzone) Czyli LH operated by LO = liczony jako LO LX operated by WK = liczone jako LX Jaka to logika? A jak jest z LX operated by 2L? Logika jest taka, że: - jeśli w grę wchodzą dwie linie *A to liczy się ta, która wykonuje lot - jeśli w grę wchodzi linia *A i inna, z nią współpracująca (np. na zasadzie wet-lease), która nie wchodzi w skład *A lub innego sojuszu - to nie wiem jaka jest logika, ale zarówno Helvetic, OLT Germany i Edelweiss są (w przypadku OTL były) liczone jako LX. Z tego co się orientuje te loty mają numery LX i z milowego punktu widzenia są traktowane jak LX. | |
| Autor: | qus-qus [ 07 Kwi 2014 14:27 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Ok dzięki za info, logika się jednak w tym pojawiła | |
| Autor: | marek2011 [ 07 Kwi 2014 14:43 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Generalnie to podstawowa zasada wszystkich programów *A - w ramach sojuszu liczy się metal, który leci a nie linia dająca kod na rejs: leci się na numerze LH ale LO -> przemapuje klasę rezerwacyjna na LO i naliczy mile wg niej (czasem niestety z przykrą niespodzianką tzn. mniej albo w ogóle jak niekwalifikująca). Przy mixach z liniami poza sojuszem / przy liniach partnerskich sprawa już bardziej skomplikowana i nie ma jednej złotej reguły: czasem naliczy, czasem nie, czasem nie naliczy nawet w żadnych programie. Trzeba uważać. Poza tym tu najwyraźniej dochodzą różne odrębności poszczególnych programów w ramach *A | |
| Autor: | tasma [ 10 Kwi 2014 20:50 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Ja mam pytanie dotyczące Priority Baggage Handling i Priority Airport Check-in. Mam golda w A3. Często latam z żoną i córką. Czy wymienione przeze mnie usługi dotyczą wszystkich osób na rezerwacji na której jestem ja czy tylko mnie? | |
| Autor: | blasto [ 10 Kwi 2014 21:03 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
tasma napisał(a): Ja mam pytanie dotyczące Priority Baggage Handling i Priority Airport Check-in. Mam golda w A3. Często latam z żoną i córką. Czy wymienione przeze mnie usługi dotyczą wszystkich osób na rezerwacji na której jestem ja czy tylko mnie? Teoretycznie nie, ale w praktyce często mogą z nich skorzystać wszystkie osoby. Pamiętaj, że jako gold możesz mieć dwie sztuki bagażu, więc nawet jeśli druga sztuka nie należy do Ciebie, to zawsze możesz ją nadać jako swoją i wtedy będzie otagowana priorytetem. Podobnie jest z check-inem - mówisz, że jesteś *G i że podróżujecie na jednej rezerwacji, pokazujesz kartę i zazwyczaj nie robią problemów. Jeśli jednak robią, to nie masz prawa mieć o to pretensji, bo te przywileje formalnie przysługują tylko Tobie. | |
| Autor: | warsawfan [ 10 Kwi 2014 22:18 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
tasma napisał(a): Ja mam pytanie dotyczące Priority Baggage Handling i Priority Airport Check-in. Mam golda w A3. Często latam z żoną i córką. Czy wymienione przeze mnie usługi dotyczą wszystkich osób na rezerwacji na której jestem ja czy tylko mnie? Jeżeli latasz z żoną i córką, to nigdy nie powinno być problemu Tym bardziej, że to rodzina. Jeżeli jednak będziesz leciał z kochanką, infantem, trzema kumplami, ich żonami i jeszcze psem, a statutowy będziesz tylko Ty, to licz się z tym, że tylko Ty odprawisz się w biznesie i tylko Ty dostaniesz prio na bagaż. Dodam jeszcze jedną usługę, której nie wymieniłeś: priority airport standby. Tutaj też zasada jest taka, że pasażerów z jednej rezerwacji się nie rozdziela (a tym bardziej rodziny). | |
| Strona 5 z 10 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ | |