Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Aegean - opłacalność
aegean-oplacalnosc,1574,40022
Strona 5 z 10

Autor:  silvershark [ 29 Sty 2014 22:03 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

Czyli de facto nie muszę rezygnować z aktualnego programu i na wypadek gdybym nie był zadowolony z A3 mogę dalej zbierać na Lufthansie. Dzięki za pomoc

Autor:  bartek. [ 29 Sty 2014 23:47 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

Tak, nie musisz. Możesz sobie sprawdzać w jakiej klasie masz bilet i jeżeli A3 dałoby Ci 0 mil to zawsze możesz taki lot nabić na kartę w Less&Worse

Autor:  wng [ 03 Lut 2014 21:33 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

Witam mam pytanie, chcę kupić bilet na stronie US Airways, lot który mi odpowiada obsługiwany jest przez American Airlines czy w tym przypadku zostaną mi naliczone mile do A3?

Autor:  Paw_Lew [ 03 Lut 2014 21:59 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

Co do zasady nie, jeśli lot odbywa się do końca marca to jest mała szansa. Po marcu już na 100% NIE.


Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Autor:  bazx [ 03 Lut 2014 22:16 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

A mi się wydaje, że nie powinno być przeszkód. Kupując bilet przez stronę US, masz okazję wpisać numer karty Miles&Bonus A3. Oczywiście jeśli lecisz do końca marca.

Autor:  blasto [ 03 Lut 2014 22:23 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

Na stronie A3 jest jasno napisane: 'earn miles when flying with any Star Alliance partners’ operated flights'. Te loty wykonuje American Airlines, a nie US Airlines. Mil za nie nie dostaniesz.

Autor:  silvershark [ 03 Lut 2014 23:01 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

Niestety ale muszę przyznać rację blasto; nie ma podstawy by przyznać Ci punkty.

Autor:  Paw_Lew [ 03 Lut 2014 23:31 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

blasto napisał(a):
Na stronie A3 jest jasno napisane: 'earn miles when flying with any Star Alliance partners’ operated flights'. Te loty wykonuje American Airlines, a nie US Airlines. Mil za nie nie dostaniesz.


Co do zasady zgoda ale są wyjątki ;)

Przykład: na stronie TK (Turkish) jest rownież lista partnerów do gromadzenia mil (*A i jeszcze trzech dodatkowych) link:
http://www.turkishairlines.com/en-int/m ... en-you-fly

a mimo to w zeszłym roku za loty WAW-KUL dostałem prawie 20k mil do programu TK mimo ze odcinki IST-KUL-IST wykonywane były na metalu MH (OneWorld) która to linia ani nie jest w *A ani nie jest wyszczegolniona na stronie TK jako partner. Czasem da się :)


Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Autor:  silvershark [ 03 Lut 2014 23:36 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

Funkcjonowanie turkish często sprawia wiele różnych niespodzianek ;)

Autor:  Paw_Lew [ 03 Lut 2014 23:46 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

Paw_Lew napisał(a):
blasto napisał(a):
Na stronie A3 jest jasno napisane: 'earn miles when flying with any Star Alliance partners’ operated flights'. Te loty wykonuje American Airlines, a nie US Airlines. Mil za nie nie dostaniesz.


Co do zasady zgoda ale są wyjątki ;)



Dlatego napisałem ze co do zasady zgoda. Dałem przykład wyjątku :)


Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Autor:  qus-qus [ 07 Kwi 2014 09:33 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

Jak powinny zostać naliczone mile w programie M&B za przelot AMS-FRA-WAW. Oba fragmenty na potwierdzeniu podróży mam jako Lufthansa, klasa S, czyli teoretycznie 2x 500 mil. Drugi odcinek faktycznie był jednak operowany przez LOT. Na razie naliczono mi tylko pierwszy segment i mimo zgłaszania przez stronę drugi nadal nie jest naliczony?

Jak są naliczane odcinki, które w ramach code share są praktycznie operowanie przez kogoś innego np. Swiss operated by Edelweiss?

Autor:  wosk [ 07 Kwi 2014 10:14 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

Edelweiss liczy sie jak LX

Autor:  blasto [ 07 Kwi 2014 10:15 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

qus-qus napisał(a):
Jak powinny zostać naliczone mile w programie M&B za przelot AMS-FRA-WAW. Oba fragmenty na potwierdzeniu podróży mam jako Lufthansa, klasa S, czyli teoretycznie 2x 500 mil. Drugi odcinek faktycznie był jednak operowany przez LOT. Na razie naliczono mi tylko pierwszy segment i mimo zgłaszania przez stronę drugi nadal nie jest naliczony?

Jak są naliczane odcinki, które w ramach code share są praktycznie operowanie przez kogoś innego np. Swiss operated by Edelweiss?


LO - jak LO
Edelweiss - jak LX (sprawdzone)

Autor:  qus-qus [ 07 Kwi 2014 10:24 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

blasto napisał(a):
qus-qus napisał(a):
Jak powinny zostać naliczone mile w programie M&B za przelot AMS-FRA-WAW. Oba fragmenty na potwierdzeniu podróży mam jako Lufthansa, klasa S, czyli teoretycznie 2x 500 mil. Drugi odcinek faktycznie był jednak operowany przez LOT. Na razie naliczono mi tylko pierwszy segment i mimo zgłaszania przez stronę drugi nadal nie jest naliczony?

Jak są naliczane odcinki, które w ramach code share są praktycznie operowanie przez kogoś innego np. Swiss operated by Edelweiss?


LO - jak LO
Edelweiss - jak LX (sprawdzone)


Czyli
LH operated by LO = liczony jako LO
LX operated by WK = liczone jako LX
Jaka to logika?
A jak jest z LX operated by 2L?

Autor:  blasto [ 07 Kwi 2014 10:54 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

qus-qus napisał(a):
blasto napisał(a):
qus-qus napisał(a):
Jak powinny zostać naliczone mile w programie M&B za przelot AMS-FRA-WAW. Oba fragmenty na potwierdzeniu podróży mam jako Lufthansa, klasa S, czyli teoretycznie 2x 500 mil. Drugi odcinek faktycznie był jednak operowany przez LOT. Na razie naliczono mi tylko pierwszy segment i mimo zgłaszania przez stronę drugi nadal nie jest naliczony?

Jak są naliczane odcinki, które w ramach code share są praktycznie operowanie przez kogoś innego np. Swiss operated by Edelweiss?


LO - jak LO
Edelweiss - jak LX (sprawdzone)


Czyli
LH operated by LO = liczony jako LO
LX operated by WK = liczone jako LX
Jaka to logika?
A jak jest z LX operated by 2L?


Logika jest taka, że:
- jeśli w grę wchodzą dwie linie *A to liczy się ta, która wykonuje lot
- jeśli w grę wchodzi linia *A i inna, z nią współpracująca (np. na zasadzie wet-lease), która nie wchodzi w skład *A lub innego sojuszu - to nie wiem jaka jest logika, ale zarówno Helvetic, OLT Germany i Edelweiss są (w przypadku OTL były) liczone jako LX. Z tego co się orientuje te loty mają numery LX i z milowego punktu widzenia są traktowane jak LX.

Autor:  qus-qus [ 07 Kwi 2014 14:27 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

Ok dzięki za info, logika się jednak w tym pojawiła :)

Autor:  marek2011 [ 07 Kwi 2014 14:43 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

Generalnie to podstawowa zasada wszystkich programów *A - w ramach sojuszu liczy się metal, który leci a nie linia dająca kod na rejs: leci się na numerze LH ale LO -> przemapuje klasę rezerwacyjna na LO i naliczy mile wg niej (czasem niestety z przykrą niespodzianką tzn. mniej albo w ogóle jak niekwalifikująca).

Przy mixach z liniami poza sojuszem / przy liniach partnerskich sprawa już bardziej skomplikowana i nie ma jednej złotej reguły: czasem naliczy, czasem nie, czasem nie naliczy nawet w żadnych programie. Trzeba uważać. Poza tym tu najwyraźniej dochodzą różne odrębności poszczególnych programów w ramach *A

Autor:  tasma [ 10 Kwi 2014 20:50 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

Ja mam pytanie dotyczące Priority Baggage Handling i Priority Airport Check-in. Mam golda w A3. Często latam z żoną i córką. Czy wymienione przeze mnie usługi dotyczą wszystkich osób na rezerwacji na której jestem ja czy tylko mnie?

Autor:  blasto [ 10 Kwi 2014 21:03 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

tasma napisał(a):
Ja mam pytanie dotyczące Priority Baggage Handling i Priority Airport Check-in. Mam golda w A3. Często latam z żoną i córką. Czy wymienione przeze mnie usługi dotyczą wszystkich osób na rezerwacji na której jestem ja czy tylko mnie?


Teoretycznie nie, ale w praktyce często mogą z nich skorzystać wszystkie osoby. Pamiętaj, że jako gold możesz mieć dwie sztuki bagażu, więc nawet jeśli druga sztuka nie należy do Ciebie, to zawsze możesz ją nadać jako swoją i wtedy będzie otagowana priorytetem. Podobnie jest z check-inem - mówisz, że jesteś *G i że podróżujecie na jednej rezerwacji, pokazujesz kartę i zazwyczaj nie robią problemów. Jeśli jednak robią, to nie masz prawa mieć o to pretensji, bo te przywileje formalnie przysługują tylko Tobie.

Autor:  warsawfan [ 10 Kwi 2014 22:18 ]
Temat postu:  Re: Aegean - opłacalność

tasma napisał(a):
Ja mam pytanie dotyczące Priority Baggage Handling i Priority Airport Check-in. Mam golda w A3. Często latam z żoną i córką. Czy wymienione przeze mnie usługi dotyczą wszystkich osób na rezerwacji na której jestem ja czy tylko mnie?

Jeżeli latasz z żoną i córką, to nigdy nie powinno być problemu Tym bardziej, że to rodzina. Jeżeli jednak będziesz leciał z kochanką, infantem, trzema kumplami, ich żonami i jeszcze psem, a statutowy będziesz tylko Ty, to licz się z tym, że tylko Ty odprawisz się w biznesie i tylko Ty dostaniesz prio na bagaż.
Dodam jeszcze jedną usługę, której nie wymieniłeś: priority airport standby. Tutaj też zasada jest taka, że pasażerów z jednej rezerwacji się nie rozdziela (a tym bardziej rodziny).

Strona 5 z 10 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/