| Forum strony Fly4free.pl https://www.fly4free.pl/forum/ | |
| Aegean - opłacalność aegean-oplacalnosc,1574,40022 | Strona 2 z 10 |
| Autor: | blasto [ 15 Sty 2014 18:17 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Jest jeszcze ciekawa kwestia korzystania z benefitów na podstawie statusu z jednej linii, a nabijania mil do programu innej. Ktoś ma jakieś praktyczne doświadczenia w tym zakresie? Mimo, że nie znalazłem informacji o takim wymogu, zdarza się (nie wiem jak często), że obsługa saloniku porównuje numer karty z numerem FQTV na BP. Na FT piszą, że w takich sytuacjach najłatwiej zmienić numer FQTV na program, do którego chcemy nabić mile, już po wizycie w saloniku. | |
| Autor: | obibok [ 15 Sty 2014 18:19 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
tomgun napisał(a): Normalnie masz wstęp bo LOT należy do *A http://www.staralliance.com/en/ A jasne, nie zajarzyłem tego *A. Tylko gdzieś tam znalazłem, że wstęp na podstawie karty pokładowej (a nie karty M&M). Ciekawe skąd wiadomo po pokładowej, kto ma jaki status. Nawiasem mówiąc srebrnej M&M też nie dostałem. Trzeba się upomnieć? | |
| Autor: | bartek. [ 15 Sty 2014 19:21 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
obibok napisał(a): A jasne, nie zajarzyłem tego *A. Tylko gdzieś tam znalazłem, że wstęp na podstawie karty pokładowej (a nie karty M&M). Ciekawe skąd wiadomo po pokładowej, kto ma jaki status. Nawiasem mówiąc srebrnej M&M też nie dostałem. Trzeba się upomnieć? Tak, przy kupowaniu popcornu na Okęciu trzeba sie upomnieć. Proponuje jednak zanim sie upomniał poczytać temat obok o M&M, bo zadajesz pytania nie związane z tematem całkowicie psując jego merytoryczną wartość. | |
| Autor: | obibok [ 15 Sty 2014 21:01 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Racja. Biję się w pierś. | |
| Autor: | Sudoku [ 15 Sty 2014 21:19 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
blasto napisał(a): Jest jeszcze ciekawa kwestia korzystania z benefitów na podstawie statusu z jednej linii, a nabijania mil do programu innej. Ktoś ma jakieś praktyczne doświadczenia w tym zakresie? Mimo, że nie znalazłem informacji o takim wymogu, zdarza się (nie wiem jak często), że obsługa saloniku porównuje numer karty z numerem FQTV na BP. Na FT piszą, że w takich sytuacjach najłatwiej zmienić numer FQTV na program, do którego chcemy nabić mile, już po wizycie w saloniku. Ja w zeszłym roku zbierałem mile na Golda w Aegean, ale do saloników wchodziłem (tam, gdzie mogłem) mając Silver Miles & More. A kiedy już zdobyłem złoty status w Miles and Bonus, wróciłem do zbierania mil w Miles & More, a wchodziłem do niektórych saloników pokazując złotą kartę M&B. I też bez problemów. Jedyną dziwną sytuację miałem na lotnisku w Manchesterze, gdzie do lotu miałem przypisaną srebrną kartę M&M i poprosiłem gościa o przywieszkę "Priority" na bagażu, to stwierdził, że w systemie nie widzi złotej karty (bo była srebrna). Ale ostatecznie przywiesił i skierował mnie do Fast tracku. | |
| Autor: | BusinessClass [ 15 Sty 2014 21:35 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
tomgun napisał(a): Teoretycznie jesteś w stanie zrobić Golda za 600 euro. Patrz np. na SAS. Jak ?!?!? A co do PP - dostałem "gratis" do karty Ultime w Citi. Pierwsze 4 wejścia w roku bezpłatnie. Saloniki PP są o wiele gorsze niż *Gold ale oczywiście lepsze, niż nic. | |
| Autor: | marek2011 [ 15 Sty 2014 21:41 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
blasto napisał(a): Jest jeszcze ciekawa kwestia korzystania z benefitów na podstawie statusu z jednej linii, a nabijania mil do programu innej. Ktoś ma jakieś praktyczne doświadczenia w tym zakresie? Mimo, że nie znalazłem informacji o takim wymogu, zdarza się (nie wiem jak często), że obsługa saloniku porównuje numer karty z numerem FQTV na BP. Na FT piszą, że w takich sytuacjach najłatwiej zmienić numer FQTV na program, do którego chcemy nabić mile, już po wizycie w saloniku. Nie ma problemu z korzystaniem z jednej karty a nabijaniem mil na drugą (chociaż czasami obsługa robi tu i tam problemy czy zamieszanie z tym), ale zmian last minute w systemie nie polecam robić za często, bo czasami potrafi to zrobić psikusa i naliczyć mile na kartę pierwotnie wbitą do rezerwacji a nie na tę zmienioną w ostatniej chwili a mile raz naliczone w danym programie w 99,99% przypadków są nie do ruszenia w sensie przepisania / skasowania i naliczenia w innym miejscu. @BusinessClass: po pierwsze nie wszędzie są osobne saloniki dla *G, po drugie nie zawsze leci się *A a po trzecie uogólnienia typu saloniki PP są o "wiele gorsze" od *G nic nie wnoszą bo czasami są gorsze, czasami są dużo lepsze, a czasami dla PP i pasażerów ze *G jest na danym lotnisku... dokładnie ten sam salonik. | |
| Autor: | mucha [ 15 Sty 2014 22:07 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
bartek. napisał(a): Póki co czekam na DInersClub SKITEAM z promocji. Czy wymogi dochodu na tę kartę są jakoś specjalnie wygórowane czy bez problemu dają niski limit dla osób z niższym dochodem? Z tego co kojarzę zawsze spławiali nawet klientów zarabiających trochę więcej niż średnia krajowa. | |
| Autor: | Paw_Lew [ 15 Sty 2014 22:11 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
BusinessClass napisał(a): A co do PP - dostałem "gratis" do karty Ultime w Citi. Pierwsze 4 wejścia w roku bezpłatnie. Saloniki PP są o wiele gorsze niż *Gold ale oczywiście lepsze, niż nic. w mbank'u do karty MC World Signia dają PP z nie limitowaną ilością wejść - koszt karty 900 PLN vs w Citi 1000 PLN. Zatem spora różnica w ofertach obu banków. sorry za OT co do A3 - warto sprawdzić które linie dają "dobre" mile w tym programie - w ostatniej "promocji" Wideroe można było kupić bilet za 1500 PLN który od razu dawał golda w A3. Przy taryfie K w United jest naliczane 50% mil w Aegean. Sam mam pojutrze lot do ORD i też dobijam tymi milami do A3 aby uzyskać status *Gold, braknie mi jeszcze ze 3k ale to już formalność. | |
| Autor: | Paw_Lew [ 15 Sty 2014 22:13 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
mucha napisał(a): bartek. napisał(a): Póki co czekam na DInersClub SKITEAM z promocji. Czy wymogi dochodu na tę kartę są jakoś specjalnie wygórowane czy bez problemu dają niski limit dla osób z niższym dochodem? Z tego co kojarzę zawsze spławiali nawet klientów zarabiających trochę więcej niż średnia krajowa. stosowny wątek i odpowiedź na Twoje pytanie: viewtopic.php?f=82&t=38970&p=320929&hilit=diners#p320929 | |
| Autor: | bartek. [ 15 Sty 2014 22:13 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Szczerze to nie wiem. Zapytali o dochod i zaproponowali mi odrazu kartę premium. Ale raczej sredniej krajowej nie podalem... | |
| Autor: | BusinessClass [ 15 Sty 2014 22:22 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Paw_Lew napisał(a): w ostatniej "promocji" Wideroe można było kupić bilet za 1500 PLN który od razu dawał golda w A3. gdyby gdzieś kiedyś była podobna okazja (z wyłączeniem lotów via UK - mam bana) i ktoś by mi o tym napisał na priv to się bardzo ładnie odwdzięczę... | |
| Autor: | bartek. [ 16 Sty 2014 00:01 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Opowiedz o banie lepiej | |
| Autor: | blasto [ 16 Sty 2014 00:58 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Paw_Lew napisał(a): BusinessClass napisał(a): A co do PP - dostałem "gratis" do karty Ultime w Citi. Pierwsze 4 wejścia w roku bezpłatnie. Saloniki PP są o wiele gorsze niż *Gold ale oczywiście lepsze, niż nic. w mbank'u do karty MC World Signia dają PP z nie limitowaną ilością wejść - koszt karty 900 PLN vs w Citi 1000 PLN. Zatem spora różnica w ofertach obu banków. sorry za OT co do A3 - warto sprawdzić które linie dają "dobre" mile w tym programie - w ostatniej "promocji" Wideroe można było kupić bilet za 1500 PLN który od razu dawał golda w A3. Przy taryfie K w United jest naliczane 50% mil w Aegean. Jaka trasa dawała tego golda? Może się mylę, ale najdłuższe dostępne trasy to było coś w stylu WAW-AMS-IAH-LAX, co daje mniej niż 14k mil, czyli niecałe 7k do A3. Bilety WAW-NYC to około 5k. do A3, więc nawet kupno 3 nie załatwiało golda. | |
| Autor: | mucha [ 16 Sty 2014 01:29 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
blasto napisał(a): Jaka trasa dawała tego golda? Może się mylę, ale najdłuższe dostępne trasy to było coś w stylu WAW-AMS-IAH-LAX, co daje mniej niż 14k mil, czyli niecałe 7k do A3. Bilety WAW-NYC to około 5k. do A3, więc nawet kupno 3 nie załatwiało golda. HNL kolega kupił za ~1600 więc pewnie to. | |
| Autor: | blasto [ 16 Sty 2014 01:38 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
mucha napisał(a): blasto napisał(a): Jaka trasa dawała tego golda? Może się mylę, ale najdłuższe dostępne trasy to było coś w stylu WAW-AMS-IAH-LAX, co daje mniej niż 14k mil, czyli niecałe 7k do A3. Bilety WAW-NYC to około 5k. do A3, więc nawet kupno 3 nie załatwiało golda. HNL kolega kupił za ~1600 więc pewnie to. To mniej niż 19k, czyli około połowy potrzebnych mil. | |
| Autor: | Paw_Lew [ 16 Sty 2014 08:47 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Blasto, dzieki za czujność, nie wziąłem pod uwagę faktora 50% chociaż byłem prawie przekonany ze gdzieś na FT czytałem o MR na golda w A3 - moze dotyczyło to dwóch biletów czyli wyższy koszt. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk, proszę zatem wybaczyć literówki i inne takie. | |
| Autor: | Sudoku [ 16 Sty 2014 12:57 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
tomgun napisał(a): Sudoku napisał(a): A kiedy już zdobyłem złoty status w Miles and Bonus, wróciłem do zbierania mil w Miles & More, a wchodziłem do niektórych saloników pokazując złotą kartę M&B. I też bez problemów. Nie zmieniali Ci przy wejściu do saloniku rodzaju karty członkowskiej z M&M na M&B? Bo właśnie z tym jest problem podobno, przynajmniej niektórzy mieli z FT. Jest też kwestia dodatkowego bagażu testowałeś? Ani razu nie było żadnych pytań, czy uwag przy wejściu do saloników. Raz wszedłem w Gdańsku mając tylko maila z Aegean o przyznaniu złotego statusu i pytali się mnie, czy na pewno złota karta będzie miała ten sam numer, co niebieska. Czyli pewnie te dane wklepują do jakiegoś systemu. Ale do biletu miałem podpiętą kartę M&M i tam zostały naliczone mile po przelotach. Co do dodatkowego bagażu to nie testowałem. | |
| Autor: | slaweko [ 17 Sty 2014 09:32 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Witam, mnie przysłali ostatnio z PP ofertę na przystąpienie: za Prestige chcą 319 USD, przy tym oferują (przynajmniej na papierze) wejścia bez opłat (normalne) i uwaga!: Guest lounge visit fee: 0 USD. Myślicie, że to jakaś specjalna oferta, czy tylko ściema na papierze?! Dodam, że Standard jest za 79 USD (osobiste wizyty w saloniku oraz gościa za 0 USD); Standard Plus: 199 USD (10 wejść w cenie i gość za 0 USD). Trochę mało prawdopodobne, co? | |
| Autor: | bartek. [ 17 Sty 2014 10:09 ] |
| Temat postu: | Re: Aegean - opłacalność |
Dlaczego mało? 25% znizki + darmowy gość to nie brzmi jakby Ci oddawali udziały w firmie. Mysle ze tak moze byc. Ja bym bral | |
| Strona 2 z 10 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ | |