Fly4free.pl

OLT Express – nie poleci 130 tysięcy pasażerów!

OLT Express mimo problemów w przyszłości chce nadal przewozić pasażerów na linach krajowych i międzynarodowych. Wczorajsza decyzja zarządu spółki o wstrzymaniu lotów na liniach regularnych nie oznacza, że firma ogłosi bankructwo. Koniec lotów OLT Express. Wszystkie zawieszone >>– Mamy problemy z płatnościami za sprzedane bilety, które są naszym podstawowym źródłem finansowania. Był to główny powód dla którego wczoraj późnym wieczorem zdecydowaliśmy się na wstrzymanie lotów na liniach regularnych – przyznaje w rozmowie z fly4free.pl

Jarosław Frankowski Dyrektor Zarządzający OLT Express. Zapewnia, że spółka na razie nie ogłasza bankructwa. Niemniej 130 tysięcy pasażerów którzy kupili bilety póki co nie wsiądzie na pokład samolotów OLT. Do tego najprawdopodobniej dojdzie kolejnych co najmniej 20 tysięcy pasażerów, którzy wykupili loty na trasach międzynarodowych (te miały ruszyć w październiku).

Problemy jak dowiadujemy się pojawiły się już 10 dni temu. Od tego czasu działalność OLT Poland była finansowana z rezerwy. – Musieliśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy w takiej sytuacji stać nas na latanie w kolejnych dniach? Odpowiedź była nie stać! – dodaje Jarosław Frankowski.

Zdementował on również informacje, że flota OLT Express składająca się z Airbus’ów wraca do firm leasingowych. – Rozmawiamy z tymi firmami, zarówno one jak i my nie chcemy wykonywać gwałtownych ruchów. Na razie samoloty pozostają w zarządzaniu OLT. Będą wykonywały loty charterowe. Te mają przynieść spółce pieniądze na uregulowanie bieżących zobowiązań – wyjaśnia Jarosław Frankowski. Można też przypuszczać,  że prowadzone będą rozmowy z niemiecką spółką „siostrzaną” nad przywróceniem finansowania. Nie zmienia to faktu, że OLT Poland szuka strategicznego inwestora. – Chętnych za przysłowiową złotówkę znajdziemy od zaraz, a my widzielibyśmy bardziej konkretnego inwestora – dodał Jarosław Frankowski.

Wszystkie loty na liniach regularnych zostały zawieszone do odwołania. OLT Poland tłumaczy, że taka sytuacja może potrwać miesiąc, może nawet i dwa. – Ci którzy mieli wykupione loty w najbliższych dwóch tygodniach mogą starać się o odszkodowanie. Pozostałym będą zwracane pieniądze – zapewnia Jarosław Frankowski. Pasażerowie muszą skontaktować się z Call Center. Tylko teoretycznie zakładając, że każdy ze 130 tysięcy pasażerów kupił najtańszy bilet za 99 zł spółka będzie musiała zwrócić co najmniej kilkanaście milionów złotych.

Tymczasem Urząd Lotnictwa Cywilnego zapowiedział kontrole w OLT Express. Rzeczniczka spółki Katarzyna Krasnodębska w wypowiedzi do mediów poinformowała, że sprawdzana będzie sytuacja finansowa przewoźnika oraz dalsze plany spółki. Dodajmy, że OLT Express nadal nie przedstawił zatwierdzonego przez biegłego rewidenta sprawozdania finansowego za ubiegły rok. Urząd Lotnictwa Cywilnego dał przewoźnikowi czas do końca lipca.

O godzinie 12:00 w biurze OLT Express w Gdańsku Jarosław Frankowski ma spotkać się z dziennikarzami. Być może poznamy plany spółki na przyszłość?

* AKTUALIZACJA (12:20):

Na trwającej konferencji w Gdańsku Jarosław Frankowski Dyrektor Zarządzający OLT Express opowiada o problemach przewoźnika:

  • Dziś zostanie złożony wniosek o upadłość spółki OLT Express Regional Sp. z o.o. ( operującej na samolotach ATR)
  • Wczoraj nie przewieziono 800 pasażerów
  • Dzisiaj nie poleci łącznie 6 500 ponad osób
  • Bilety na przeloty międzynarodowe kupiło 20 000 osób
  • Ok. 40 % biletów zostało kupionych poprzez pośredników, pasażerowie mają zgłosić się do pośredników o zwrot pieniędzy za bilety
  • Loty charterowe będą realizowane normalnie
  • Działalność operacyjna została przerwana wskutek  braku możliwości regulowania płatności na bieżąco.
  • OLT Express Poland Sp. z o.o. spełnia wszystkie warunki koncesji, natomiast ULC zawiesiło koncesje dla OLT Regional
  • Planowane są masowe zwolnienia
  • Dyrektor Frankowski potwierdza, pasażerom należą się odszkodowania za odwołane loty
  • Pieniądze za bilety mogą być zwrócone tylko tą drogą, którą zostały wpłacone
  • Zobowiązania zaległe OLT Express to ok. 30 mln PLN
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
nie maja po co wracac - kto im zaufa, ze nie wyloza sie po raz kolejny? takiej skazy na wizerunku nie da sie przykryc
o_O, 27 lipca 2012, 11:05 | odpowiedz
cyrku ciąg dalszy ...
Bandziorno, 27 lipca 2012, 11:06 | odpowiedz
Arbuzy sa w Polsce czy poleciały w nocy do leasingodawców ?
krakauer, 27 lipca 2012, 11:07 | odpowiedz
Podobno są w Polsce. A faktem jest, że to czy wrócą czy nie to nie ma znaczenia, nikt im już nie zaufa... 150tys. ludzi na lodzie to nie mało...
Szymon, 27 lipca 2012, 11:08 | odpowiedz
czy ktoś podjął już kroki w celu odzyskania pieniędzy za lot? czy długo trzeba czekać na połączenie z call center? i jak w ogóle oceniacie szanse na otrzymanie zwrotu?
nika, 27 lipca 2012, 11:10 | odpowiedz
Przecież dziś nie jest 1 kwietnia? To w ramach czego taki przedni żarcik?
nowy, 27 lipca 2012, 11:10 | odpowiedz
po ostatnim zagraniu, cokolwiek by nie powiedział frankowski, i tak nikt w to nie uwierzy. spodziewałem się nawet wypowiedzi w stylu: musieliśmy wstrzymać WSZYSTKIE loty, ponieważ taki warunek postawił potencjalny inwestor". myślę, że OLT wróci do "bezpiecznego" biznesu czarterowego na czas do końca sezonu letniego, a później zwiną biznes,bo rozłożą ich roszczenia wierzycieli.
vasco, 27 lipca 2012, 11:12 | odpowiedz
@krakauer z tego, co widziałem na flight24, to większość arbuzów poleciała jako loty czarterowe.
vasco, 27 lipca 2012, 11:13 | odpowiedz
brawo dla f4f !! Jako jedyni zdobyli jakiekolwiek informacje ze zrodla i nie pisza domyslow czy zmyslonych info, ktorych w mediach mozna znalezc od groma.
Adrian, 27 lipca 2012, 11:15 | odpowiedz
dzowniłam wczoraj koło 23 na infolinie, czekałam chyba z 15 min na połączenie, przyjęto ode mnie reklamacje, powiedziano że czas oczekiwania to 14 dni, potem doczytałam w regulaminie na ich stronie że jednak 21 dni. W razie gdyby po tym czasie pieniądze nie dotarły (choć konsultant zapewniał gorliwie, że z pewnością dotrą) powiedział żeby dzwonić do nich jeszcze raz albo składać reklamacje... Wszystko pięknie, ładnie ale już dziś nie można się na infolinie dodzwonić...
tereska, 27 lipca 2012, 11:15 | odpowiedz
widziałem dzis rano przejeżdzając obok lotniska że stoją arbuzy OLT :)
przemo, 27 lipca 2012, 11:18 | odpowiedz
z tego co widać na flightradar to faktycznie Airbusy są w powietrzu ;)
Mati, 27 lipca 2012, 11:18 | odpowiedz
Potwierdzam-dziś infolinia już nieczynna. Wysłałem reklamację mailem, a wieczorem jeszcze listem poleconym
Kali, 27 lipca 2012, 11:24 | odpowiedz
Jaka jest korelacja pomiędzy upadkiem OLT a wzrostem sprzedaży radyjek CB?
pieter, 27 lipca 2012, 11:27 | odpowiedz
btw ma do odstąpienia (NIEODPŁATNIE) dwa bilety na Polskiego Busa, jutro Warszawa - Katowice, jak ktoś zainteresowany to lahu@tlen.pl nie wypisuje tego na FORUM bo mam dożywotniego bana a redakcja nie odpisuje na moje desperackie próby obrony,
lahcimmm, 27 lipca 2012, 11:29 | odpowiedz
sorry Katowice - Warszawa miało być - 16;45
lahcimmm, 27 lipca 2012, 11:30 | odpowiedz
bedze gdzies w tv lub internecie transmisja z konferencji?
Komornik, 27 lipca 2012, 11:46 | odpowiedz
Mam pytanie do tych którzy chcą skorzystać z pomocy Eurolot. Czy ktoś się tam dodzwonił i wie na jakich warunkach są zmieniane te bilety???
AJ, 27 lipca 2012, 11:49 | odpowiedz
za TVN24: ULC zawiesza koncesje OLT !
Adrian, 27 lipca 2012, 11:56 | odpowiedz
Zaplacic Eurolotowi cene ktora widnieje na Twoim bilecie OLT Express, ceny LOT podobno juz skoczyly do gory - takie sa realia tych pomocy innych przewoznikow. TVN24 znowu cos wiadomo ale nie do konca, ULC zawiesil koncesje TYLKO NIE wiadomo w tej wiadomosci ktorej spolce OLT ?
Bolo, 27 lipca 2012, 11:57 | odpowiedz
Skoro koncesja zawieszona to nie będzie nawet czarterów, a jak nie polecą czartery to padną kolejne biura. Z czarterów OLT korzysta choćby ITAKA!
Szymon, 27 lipca 2012, 11:59 | odpowiedz
Stara żydowska maksyma mówi: "Karą dla kłamcy jest to, że gdy mówi prawdę, nikt mu nie wierzy". Przypomnijmy sobie konferencję prasową OLT z 25/07... Szkoda, bo dobrze mi się OLT latało, ale - nawet jeśli się podniosą - nie zaryzykuję kupna biletu :-(
MaciejKa, 27 lipca 2012, 12:00 | odpowiedz
Frankowski - wyraznie mowi ze sa spolki a nie spolka ? Wiec komu zabrano koncesje, pewnie tej OLT Regional z ATR'ami. Tego juz szanowan telewizja nie informuje.
Bolo, 27 lipca 2012, 12:03 | odpowiedz
Skoro infolinia nie działa, to lepiej wysłać list z reklamacją? A co taki list powinien zawierać? Poza drukami biletów z rezerwacją - jeszcze jakiś list formalny? Nigdy takiej reklamacji nie składałam, wiec może ktoś kto już to robił, podzieli się wiedzą...? No i ja chyba nie ogarniam - czy zawieszono WSZYSTKIE loty i mogę spokojnie mieć pewność że sierpniowy lot Kraków - Gdańsk się nie odbędzie...?
Anna, 27 lipca 2012, 12:05 | odpowiedz
Jesli kupowales bezposrednio nich to zwracaj sie do nich, z wypowidzi Frankowskieo jesli byl posrednik to zwracac sie do posrednika. @Anna: Nie liczylbym na jakies pozniejsze loty OLT po Polsce, a tym bardziej liniowe zagraniczne loty. Jesli pieniadze odzyskasz to bedzie trwac dlugo w przypadku zaplaty przelewem, gotowka.
Bolo, 27 lipca 2012, 12:11 | odpowiedz
Ale hieny dziennikarskie, przeciez tego czego nie chce powiedziec to nie powie. A wymuszaja na nim potwierdzenia swoic tez dziennikarskich.
Bolo, 27 lipca 2012, 12:16 | odpowiedz
Pytanie tylko czy jak nie ogłoszą bankructwa to można zacząć procedurę chargeback-no wąłśnie. Jak onmi jeszcze będą musieli wydać na odszkodowanie-toż nawet tych 99 nie wyduszą. Paranoja. Pytanie tylko gdzie ULC, Policja i prokuratura-teraz powinni mieć pole do popisu. Ja nie kupiłem ale jak po raz kolejny kolesiowi uda się wywinąć to za rok znowu będzie OLT Amber SILVER albo jakieś inne cuda nabijać ludzi.
Adam, 27 lipca 2012, 12:17 | odpowiedz
Ta niemiecka ozostalosc OLT jest jakies dziwne oni chyba wogole nie generuja lotow po niemczech. Cala ich strona jaks dziwna jest.
Bolo, 27 lipca 2012, 12:20 | odpowiedz
INFORMACJA DLA OSÓB POSIADAJĄCYCH BILETY OLT EXPRESS NA WYBRANYCH TRASACH. http://eurolot.com/news/newslist,190.html aby skorzystać z tej opcji należy wysłać zakupiony bilet OLT na adres eurolot@contactcenter.pl . następnie zadzwonić na numer 22 5740500 i nabyć NOWY bilet w tej samej cenie używając karty kredytowej.
imnariel, 27 lipca 2012, 12:20 | odpowiedz
To fly4free nagonilo niestety klientów OLT Ekspres pogratulowac i tylko czytac ta strone i jemu podobne. Bez cienia prawie krytyki. A mnie sie ta firma OLT od poczatku wydawala podejżana, biletu na OLT Ekspres nie kupilem zadnego (po nauczce kiedys po plajcie Centralwings-ale ci kase mi zwrocili po ok roku) chociaz wiele biletow mam na ten rok (Ryanair, Wizzair). Ciekawe czy fly4free nie wykasuja mojego komentarza bo cos moje komentarze niewygodne widac dla niektórych jakos gina. Odszkodowan za stroacony czas raczej klienci OLT nie dostana, bo pierwsi sa do roszczen pracownicy, drudzy firmy, trzci Skarb Pansta i dopiero czwarci klienci mdla ktorych raczej nie zostanie juz nic Urzad Lotnistwa Cywilnego zawisił loty OLT Ekspres dzisiaj wiec i loty czartyerowe nie beda mogly byc realizowane jak narazie
hol2, 27 lipca 2012, 12:24 | odpowiedz
Oni na pewno wrócą: otworzą WAW-WMI za 1 zł RT a do tego przystąpią do Star Alliance ...
snooka, 27 lipca 2012, 12:24 | odpowiedz
hol2 - daj sobie spokój chłopie z tym bełkotem. Reklamy w mediach to oczywiście nic, klientów nagoniło im F4F. Czytając Twoje wypowiedzi dochodzę do przekonania, że większość swoich podróży lotniczych odbyłeś w luku bagażowym w towarzystwie niezabezpieczonych fortepianów.
snooka, 27 lipca 2012, 12:27 | odpowiedz
@hol2 : portal jest informacyjny, masz swoja glowe by myslec. Do likwidacji jedzie OLT Regional a to jest roznica nie tak jak TY to piszesz. Powtarzaj dalej medialne bzdury to daleko polacy zajada. W czasach kiedy panstwa sa od krok od upadlosci to co sie dziwic prywatnym firmom. - Odszkodowan za nieodbyty lot to raczej klienci nie maja oczekiwac. Upadla firma nie ma pieniedzy, wiec nie bedzie z czego wyplacac pasazerom. - Jesli wniosek o upadlosc trafi do sadu lub ich lot sie nie odbyl to wtedy klienci beda mogli przystapic o zwrot pieniedzy wydanych na bilet
Bolo, 27 lipca 2012, 12:47 | odpowiedz
ze strony itaki: "W związku z informacjami dotyczącymi linii OLT Express, pragniemy podkreślić, zgodnie z komunikatem przewoźnika, że decyzja o zawieszeniu lotów dotyczy tylko i wyłącznie rejsów regularnych. Linia OLT Express ma nieznaczny udział w programie lotów czarterowych B.P. ITAKA i loty te realizowane są zgodnie z przyjętymi założeniami. W przypadku podjęcia przez przewoźnika decyzji o zawieszeniu lotów czarterowych, informujemy, że nasze biuro, będzie realizowało te loty przy pomocy innych przewoźników."
fiku miku, 27 lipca 2012, 12:48 | odpowiedz
"Czytając Twoje wypowiedzi dochodzę do przekonania, że większość swoich podróży lotniczych odbyłeś w luku bagażowym w towarzystwie niezabezpieczonych fortepianów." Lubię to.
krakauer, 27 lipca 2012, 12:56 | odpowiedz
audytor badający księgi AG, wyraził opinie, że z uwagi na gigantyczną stratę OLT, AG ma niedostateczne zabezpieczenie kapitałowe, myślę, że jakiś tłumok w AG mógł na to nie wpaść. I wymaga dokapitalizowania, tylko żeby dokapitalizować trzeba mieć z czego. Myślę, że z dużym prawdopodobieństwem obecne "problemy" OLT wynikają ze strachu w AG jest jeszcze druga wersja. Rozmach z jakim działało OLT jest baardzo dziwny. Wyglądało to trochę tak jakby OLT zależalo, żeby wydać jak najwięcej kasy ile się da. Oby to nie była przykrywka do problemów z AG, kapitały mogły pochodzić z lokat klientów. Po prostu AG nie zarobiło tyle aby sfinansować OLT (uruchomienie działalności i bieżący dług)
KDMB, 27 lipca 2012, 12:59 | odpowiedz
jeszcze jedna uwaga, ciekawe gdzie jest Prezes tej spółki, skoro wypowiada się dyrektor?
KDMB, 27 lipca 2012, 13:05 | odpowiedz
Jesli wierzyc Frankowskiemu ze posrednik transakcji kartami nagle zwiekszyl depozyt gwarancyjny i zaliczyl nowe wplaty na poczet tej gwancji to mozna to uznac za panike fimy obslugujacej platnosci ze beda roszczenia ostatnio tak lubianego slowa w polsce 'chargeback'. Moglo sie im rykoszetem dostac za te 'chargeback' z rynku polskiego od upadlych polskich biur podrozy, stwierdzili przejmujemy platnosci bo i tak firma OLT padnie za pol miesiaca czy pozniej a tak przynajmniej na obsluge 'chargeback' bedziem mieli wieksza gotowke.
Bolo, 27 lipca 2012, 13:06 | odpowiedz
Prezesem spolki ktora moze oglosic upadlosc i jest odpowiedzialna za loty po polsce jest Pan Dąbrowski Andrzej Robert. Gdzie ten Pan jest tego nie podano.
Bolo, 27 lipca 2012, 13:09 | odpowiedz
Mnie ciekawi jedno. Na konferencji było, że firma pośrednicząca ma 25mln zł. Pytanie czy to wystarczy na zwroty? Bo na odszkodowania to chyba juz nie bardzo.
AdamC, 27 lipca 2012, 13:19 | odpowiedz
140000 pasazerow x srednio 140zl = okolo 20mil wiec na zwroty za bilety powinno starczyc. Posrednik obslugujacy platnosci nic nie ma do wyplaty odszkodowan za niewykonan lot [te 250eur co chyba masz na mysli], jesli cos zostanie to zwroci je spolce a to trafi do likwidatora czyli raczej pasaerowie nic nie zobacza. Brak kalkulatora czy umyslu ?
Bolo, 27 lipca 2012, 13:27 | odpowiedz
Po spłaceniu rat leasingowych, zaległości za paliwo, wynagrodzeń pilotów, stewardess i pań z infolinii coś powinno zostać. Pytanie tylko ile?
snooka, 27 lipca 2012, 13:47 | odpowiedz
Może bez osobistych wycieczek. Nie wiem skąd wziąłeś kwotę średnio 140 zł za pasażera.
AdamC, 27 lipca 2012, 13:47 | odpowiedz
Wiesz ile chcieli sprzedac miejsc w samolocie po najnizszej cenie ? Mysli i licz ... @snooka: Z wypowiedzi Frankowskigo wynika ze posrednik podwyzszyl jednostronnie gwarancje do 30 mil blokujac biezace wplaty na poczet tej gwarancji. Czyli jesli rozliczali sie miesiecznie to OLT nie dostalo wplat za bilety miesiac wstecz. To wszystko przy zalozeniu ze to prawda z tym posrednikiem platnosci elektronicznych. Nie licz ze cos zostanie na wyplate odszkodowan.
Bolo, 27 lipca 2012, 13:57 | odpowiedz
Wizz Air, największa nisko kosztowa linia lotnicza w Centralnej i Wschodniej Europie, uruchomiła dzisiaj możliwość rezerwacji biletów dla pasażerów linii OLT Express w cenie 89 PLN (w cenie wliczone są wszelkie podatki i opłata administracyjna). Więcej informacji znajduje się pod linkiem: http://wizzair.com/pl-PL/breaking_news
WizzairCorporation, 27 lipca 2012, 14:31 | odpowiedz
@Bolo nie podoba mi się sposób prowadzenia przez Ciebie dyskusji. Zachowujesz się jakbyś miał wyłączność na rację. Przeglądam od wczoraj ten wątek i pokrewne i zrugałeś tu niemal wszystkich - użytkowników, dziennikarzy... Rozmowę prowadzisz agresywnie, a na stronie fly4free jeszcze do niedawna tego rodzaju zjawiska nie miały prawa występować, to nie wykop czy onet. Co do Twoich obliczeń, z 50% biletów za 99zł nijak nie da się wyliczyć średniej 140zł. Nie wiesz ile było biletów za 149zł, 199zł, itd. Do tego jeszcze loty zagraniczne. Obliczenia można by opierać na ostatnich wyliczeniach, o brakujących 20zł do pasażera, ale to znów nie wiadomo czy od 60 USD(arbuzy) czy 150 USD(ATRy). Dyskusję z Tobą kończę w tym miejscu, bo wydaje mi się, że jej kontynuacja, będzie co najmniej jałowa.
AdamC, 27 lipca 2012, 14:55 | odpowiedz
http://biznes.onet.pl/zaciska-sie-petla-na-szyi-czlowieka-bez-twarzy,18543,5201209,1,news-detal
yunior, 27 lipca 2012, 15:01 | odpowiedz
nie jestem pewien, ale Polski Bus podniósł ceny biletów realizowanych na trasach OLT
KDMB, 27 lipca 2012, 15:44 | odpowiedz
własnie dostalem maila od OLT: Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że zwrot kosztów biletu został dokonany. Środki powinny być do Państwa dyspozycji w ciągu 7 dni roboczych. Przepraszamy za niedogodności. Z poważaniem, Grupa OLT Express Sp. z o.o.
przemo, 27 lipca 2012, 15:50 | odpowiedz
witam, bardzo Was prosze - w szczegolnosci przemo - o radę poradę co nalezy zrobic, zeby odzyskac pieniazki za zakupione bilety. wielkie dzieki.
martiks, 27 lipca 2012, 15:55 | odpowiedz
dodam, ze bilet zakupiony na stronie olt-u, platnosc przelewem. i ze pierwszy raz jestem w takiej sytuacji :)
martiks, 27 lipca 2012, 15:56 | odpowiedz
http://m.natemat.pl/5db61a1f14fc2f12fdc7d39d940b880d,750,470,0,0.jpg a tu macie infografike z natemat.pl <<<chyba najlepsza jaka widzialem do tej pory, bueh
krakauer, 27 lipca 2012, 15:58 | odpowiedz
http://intercity.pl/pl/l/pasek/specjalna-oferta-dla-pasazerow-linii-olt-express.html
KDMB, 27 lipca 2012, 16:08 | odpowiedz
A jak to wyglada jak wykupiłem lot na październik dla 4 osob, dzis złozyłem reklamacje przez strone Olt.Płaciłem karta kredytowa. Czy sa szanse na wmiare szybki zwrot pieniedzy. Pozdrawiam
Geniek, 27 lipca 2012, 16:16 | odpowiedz
Pan Hol2 powinien mieć również pretensje do telewizji zwłaszcza tak zwanej Publicznej, która nie raz reklamowała OLT (odpłatnie i za darmo w programach informacyjnych). Do portali typu onet i wp. A przede wszystkim do bałwanów z sejmu( mam na myśli wszystkie obecne tam partie), które są odpowiedzialne za prawo wg. którego Marcinowi Plichcie właścicielowi OLT , Amber i innego tego typu gówna nic nie grozi. http://www.wykop.pl/link/1179865/wlasciciel-olt-express-i-amber-gold-kupil-palacyk-pod-gdanskiem/
czapla, 27 lipca 2012, 16:56 | odpowiedz
koniec trasy krk-gdn by eurolot juz 27 pazdziernika ? Nie da sie rezerwowac biletow na pozniejsze terminy.
fasder, 27 lipca 2012, 18:28 | odpowiedz
Jak sami piszecie bilety byly sprzedawane po 99, 150, 200zl poniewaz pytanie dotyczylo 'czy zablokowanej gwarancji za transakcje elektroniczne moze starczyc na zwrot za bilety' nalezy wziasc pod uwage dwie skrajne kwoty : (99+200)/2=149.9zl tak wynika z tego dzialania. 120tys polskich rezerwacji i 20tys zagranicznych daje srednio jakies 21mil PLN. Jesli to prawda posrednik transakcji zwiekszyl sume gwarancyjna z 20mil PLN na 30mil PLN, kasujac na poczet tego zwiekszenia 7mil PLN z bierzacych wplat biletow, czyli mozna liczyc orientacyjnie ze maja jakies 27mil PLN jako gwarancje. Jesli im cos zostanie z tych gwarancji to zwroca to na konto firmy gdzie bedie juz siedzial likwidator. To co bylo zaplacone kartami to zostanie zwrocone, to co bylo zaplacone przelewem czy gotowka raczej bedzie z tym problem bo pasazerowie sa na koncu dzialania likwidatora. Co do odszkodowania 250EUR za nie wykonany lot to przysluguje on pasazerom ktorzy daty lotow mieli od dziaj 11 siernia, pozostali ktorzy maja loty po 12 sierpnia nie moga sie starac o to odszkodowanie ale tylko o zwrot kosztow biletow.
Bolo, 27 lipca 2012, 18:57 | odpowiedz
Ja tylko pisze żeby ostrzec innych, jak ktos uważa ze to bełkot to nie musi przeciez czytac i może tracic co sie da i denerwowac sie i obrzucać innch ze złosci - tak naprawde za swoja głupote i brak umiejetnosci myslenia może. Ja nie mam pretensji zadnych do portali czy telewizji ze reklamowaly OLT Ekspres, nic nie straciłem potrafie widac myslec w odróznieniu od niektórych co tylko umią obrzucac innych wycieczkami osobowymi bez podstawnie, widac myslec nie umieja, analizowac krytycznie firmy tez. Zadnego biletu jak pisalm nie kupiłem z OLT Ekspress,na forum też nikomu takiego biletu nie proponowałem w ramach znalazlem tani lot, czy jak dojechac na lotnisko, nic nie straciłem, chociaz znajomi mnie podpuszczali zeby kupic. Podobnie tez nie placiłem biur podrózy co wykiwały podróżnych. Mialem jedno biuro w harmonogramie wycieczk ale przedplate mi zwrocili w ciagu 3 dni (jeszcze nie spljtowali ale podwykonawca splajtowa i nie mogli zrealizowac wycieczki). Nad morze polskie mam bilet ale na polskibus.com, a tak to wiele biletów na Ryanaira i Wizz co wydaje mi sie ze chca sie zajmowac lataniem a nie spekulacjami finansowymi. Polecam innym tez te tanie relatywnie firmy (z bagaem podrecznym, bo z bagazem rejestrowanym raczej nie) plus jeszcze polskibus.com i EasyJet, tez Polski Lot przynajmniej jeszcze w tym roku. Bo potem może być różnie. Reklama to masowy sposób przekazywanie informacji o produkcie i usłudze, tak pisza w ksiazkach. Praktycy dodaja jedank ze te informacje rzadko bywaja prawdziwe.... mam nadzieje ze to wszyscy wiedza, jak ktos nie wiedział to moze sie przydać, pozdrawiam zycze milych przemyslanych wycieczek.
hol2, 27 lipca 2012, 22:33 | odpowiedz
Czy ktoś dostał jakiś email od oltexpress? Kupiłem bilet na trasie międzynarodowej. Rozumiem, ze tym komunikatem: „OLT Express Regional Sp. z o.o. wykonujący rejsy regularne po kraju złożył dziś wniosek o ogłoszenie upadłości. Pasażerom anulowanych rejsów przysługuje od tego przewoźnika zwrot ceny zakupionych biletów, a w określonych przypadkach również prawo do odszkodowania.” firma poinformowała, że nie zamierza wykonywać połączeń międzynarodowych? Czy aby skorzystać z chargeback powinienem zgłosić reklamacje w oltexpress czy wystarczy bankowi tan komunikat przesłać lub poczekać na oficjalny wniosek o upadłości?
darck, 28 lipca 2012, 0:14 | odpowiedz
@darck Też kupiłam bilet na trasie międzynarodowej (Poznan - Zadar) dla kilku osób... Na chwilę obecną niczego mi na maila nie wysłali. Trzeba będzie do nich przedzwonić ;/
martyna, 28 lipca 2012, 14:37 | odpowiedz
dzisiaj był lot POZ-ZAD: http://data.flight24.com/flights/yap3801/ ten lot jest obsługiwany przez OLT Express Poland, ale ciężko powiedzieć co z biletami sprzedawanymi przez OLT Express
irkolo, 28 lipca 2012, 15:06 | odpowiedz
Bylem dzisiaj na lotnisku w Poznaniu, moja siostra miala wykupiony lot w Scandjet do Zadaru - wszystko poszło sprawnie, wręcz wzorcowo, wydaje mi się ,że Ci co mieli przez OLT kupione bilety na ten lot również polecieli
Mati, 28 lipca 2012, 19:24 | odpowiedz
WYDAJE CI SIĘ? KASĘ WZIĄŁEŚ ZA TEN POST?
wojo02, 29 lipca 2012, 21:37 | odpowiedz
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/636264,olt_express_walczy_o_zycie_linie_chce_przejac_air_berlin.html Wg mnie Air Berlin to całkiem niezła opcja.
Kris, 30 lipca 2012, 11:29 | odpowiedz
KONIEC CZARTERÓW Z OLT W Polsce !!! bedzie czarny wtorek na czarterach...
amcioo, 31 lipca 2012, 5:31 | odpowiedz
o kurka felek .... niezly cyrk. najlepsze jest to, ze z Wroc mialy odleciec dzis dwa samoloty OLT do Egiptu i dalej wisza jako planowe. W informacji nic nie wiedza. Bedzie cyrk
tomwie, 31 lipca 2012, 8:14 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »