Nowe trasy krajowe i międzynarodowe od Lux Express. W siatce połączeń Kielce, Tarnów, Rzeszów oraz Wilno!
Przewoźnik obecny jest w Polsce od marca br. Jego autobusy kursują między Warszawą a Krakowem siedem razy dziennie. Jaki komfort podróży oferuje Lux Express (test autokaru) możecie przeczytać tutaj >>
Trasa Warszawa – Wilno – Warszawa ruszy latem tego roku (na przełomie czerwca i lipca), po dostarczeniu nowych autokarów. Połączenia krajowe ruszą również na początku lata. A oto jak od wakacji będzie prezentowała się siatka połączeń Lux Express w Polsce:
– dwa kursy dziennie z Warszawy do Tarnowa z przystankiem w Kielcach,
– pięć bezpośrednich kursów z Warszawy do Rzeszowa,
– trzy nowe kursy z Warszawy do Krakowa z przystankiem w Kielcach,
– dodatkowy przystanek w Kielcach na jednym z obecnych bezpośrednich kursów Warszawa – Kraków,
– jeden bezpośredni kurs dziennie z Warszawy do Kielc,
– sześć bezpośrednich kursów Warszawa – Kraków,
Latem w Warszawie nastąpi zmiana przystanku. Autobusy będą odjeżdżały z przystanku Metro Marymont zamiast z Wilanowskiej. Dodatkowy przystanek będzie miał tam Simple Express, aby pasażerowie mogli się przesiadać do autobusów Lux Express. Przewoźnik wymieni też flotę. Wszystkie połączenia będą obsługiwane nowymi autokarami Irizar na podwozu DAFa. Łącznie będzie 15 nowoczesnych autokarów.
Lux Express poinformował dziś, że przez dwa miesiące na trasie między Warszawą a Krakowem przewiózł 20 tysięcy pasażerów. 20% biletów zostało zakupionych przez pasażerów, którzy zapisali się do programu lojalnościowego PINS. Zapełnienie wyniosło odpowiednio w marcu 40%, a w kwietniu 50%. Według przewoźnika w Polsce cały czas panuje przekonanie, że autobusami podróżują osoby mniej zamożna. A to nie prawda – tłumaczył dziś na spotkaniu z dziennikarzami Hannes Saarpuu prezes grupy Lux Express.
Problemem jest również porównywanie usług Lux Express do oferty innego przewoźnika, który ma w Polsce dominującą pozycję. Tymczasem oferta Lux Express jest znacznie lepsza. I właśnie z taką informacją zamierzają dotrzeć do przyszłych pasażerów – zapewnił Saarpuu. Z podobną sytuacją Lux spotkał się na Litwie, gdzie rozwinięty był transport busowy.
Przewoźnik nadal będzie oferował niskie ceny, aby każdy z pasażerów mógł przekonać się o jakości świadczonych usług. – Zależy nam na innym kliencie niż tylko na tym, który szuka najniższej ceny – uzupełnił Hannes Saarpuu. Dlatego dalsza kampania promocyjna będzie dynamiczna. Na pewno nie będzie bezpośredniej konkurencji z PolskiBus.com, a bardziej z Pendolino przy okazji kolejnych tras. – Opłata za przejazd ma mniejsze znaczenie niż ogólnie się uważa – dodał Saarpuu. Cena biletu ma być adekwatna do oferowanej jakości usługi.
Ceny:
Na trasie Warszawa – Tarnów ceny będą zaczynały się od 15 do maksymalnie 59 PLN, z kolei na trasie Warszawa – Kielce – Kraków ceny będą również od 15 do 59 PLN, a na odcinku Warszawa – Kielce od 15 do 39 PLN.
Pojazdy pod marką Lux Express to Scanie Irizar i6. Są wyposażone w udogodnienia m.in. wygodne, odchylane fotele, komfortową przestrzeń na nogi czy personalne systemy multimedialne (system rozrywki pokładowej) z wbudowanymi dotykowymi ekranami w poprzedzające fotele.
W cenie biletu możecie skorzystać z darmowego Wi-Fi czy bezpłatnej kawy, czekolady i herbaty. Możecie też naładować telefon dzięki gniazdkom dostępnym przy każdej parze siedzeń.
Miejsca są numerowane, a pasażer sam wybiera odpowiednie dla siebie podczas zakupu biletu.