Fly4free.pl

Droższe bilety w Ryanair. Podwójne przewalutowanie!

Ryanair po cichu zmienił zasady obciążania kart debetowych. Jak prawie każda zmiana również i ta jest na niekorzyść pasażera. Mimo, że cena biletu na wylot z Polski jest podawana w PLN to... obciążenie karty jest w Euro! O sprawie jako pierwsza  poinformowała nas na forum czytelniczka.

Kilka dni temu rezerwowałam lot z Poznania do Londynu i z powrotem, płatność przyjęta, rezerwacja potwierdzona. Dzisiaj patrzę na moje konto, a tam kwota pobrana przez Ryanair jest większa niż deklarowana. Cały proces rezerwacji wszystko podliczane było w złotówkach. Ostatecznie przy wpisaniu danych karty wyszła cena 652 zł. W mailowym potwierdzeniu przyszło też przeliczenie na euro po kursie kupna i wyszło coś ok 164 euro. Z konta natomiast pobrało 712 zł. Dlaczego? ponieważ pobrało kwotę w euro (164 Euro) a bank przeliczył to na złotówki, ale już po kursie sprzedaży…

Przy niskich cenach biletów przewalutowanie nie jest duże. Problem zaczyna się gdy cena biletu wynosi kilkaset złotych. Prześledźmy to na przykładzie zakupu biletów z Warszawy na Majorkę. Za nasz bilet zgodnie z regulaminem zamieszczonym na stronie internetowej Ryanair (Data wejścia w życie: 03 kwiecień 2013) powinniśmy zapłacić cenę widoczną na screenie 906,04 PLN.

Majorka przykład

Ryanair informuje w Regulaminie, że:

Taryfy, podatki, opłaty i obciążenia są płatne w walucie kraju rozpoczęcia podróży, w braku wskazania przez nas innej waluty przed terminem lub w terminie zapłaty – na przykład w związku z niemożnością wymiany waluty lokalnej. Według naszej gestii, możemy zaakceptować płatność w innej walucie.

Ryanair gwarantuje niezmienny kurs wymiany waluty w momencie dokonywania rezerwacji biletu. Jeśli nie wybierzesz kursu walutowego Ryanair, możesz zostać narażony na negatywne wahania kursów walutowych pomiędzy momentem dokonania rezerwacji a momentem, kiedy twój bank zaksięguje tę operację. W większości przypadków operacje takie są rozliczane i księgowane kilka dni po dacie dokonania rezerwacji.

W naszym przypadku krajem wylotu jest Polska, zatem powinniśmy zapłacić w PLN. Nic bardziej mylnego. Na etapie płatności, już po wpisaniu pełnego numeru karty debetowej Visa (na screenie zamazaliśmy część cyfr) otrzymujemy taki oto komunikat:

ryanair płatność

Jeżeli wpiszemy wszystkie dane i klikniemy „kup teraz”, karta płatnicza Visa, której numer wpisaliśmy wcale nie zostanie obciążona kwotą 906,04 PLN, a 227,81 euro. Co po przewalutowaniu przez bank wyniesie aż 963,69 PLN (kurs z dnia publikacji tekstu). Tym samym za bilet zapłacimy więcej aż o 57,65 PLN!

Nie wiemy czy to błąd czy celowe działanie aby np. głębiej sięgnąć do naszej kieszeni. Radzimy Wam podczas płatności debetowymi kratami Visa kliknąć na link „więcej informacji” (obok ceny podanej w euro) i samodzielnie odznaczyć opcję, że nie zgadzamy się z kursem wymiany walut i chcemy aby karta płatnicza została obciążona w PLN.

Ryanair przewalutowanie

Zastanawiające jest to, że podwójne przewalutowanie pojawia się tylko przy płatności kartą debetową Visa. Przy wyborze karty MasterCard  pokazywana jest cena wyłącznie w PLN.

Płatność karta kredytowa ryanair

Poniżej publikujemy stanowisko Ryanair w tej sprawie. Zdaniem przewoźnika problem stanowią same karty, które zostały przez banki źle wydane:

Firma Visa potwierdziła, że karty te zostały błędnie wydane przez banki jako karty walutowe euro. Ryanair radzi poszkodowanym pasażerem aby się skontaktowali z bankami, które karty wydały.

Katarzyna Gaborec / Sales & Marketing Executive Ryanair

Czekamy na stanowisko wystawcy kart (Visa), do którego również skierowaliśmy pytania w tej sprawie.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
W poniedziałek kupowałem bilety i wszystko było ok: Kwota operacji: 432.00 PLN Kwota rozliczeniowa: 104.1 EUR Kurs walutowy: 4.14986 Z wyciągu z rachunku wynika, że Ryanair ściągnął kasę w bardzo niekorzystnym dla siebie kursie, po którym zapłaciłem kwotę identyczną z tą, która wynikała ze strony i była podana w złotówkach.
latacz, 25 sierpnia 2013, 19:42 | odpowiedz
Wyjaśnienie: Ryanair po wpisaniu numeru karty sprawdza BIN (ang. Bank Identification Number), po których identyfikuje wystawcę karty. Po wpisaniu większości numerów kart polskich przy płatności nie powinno pojawić się pole jak wyżej. W części przypadków karta jest błędnie identyfikowana (lub domyślnie wg ustawień Ryanair) i pojawia się dodatkowe pole z domyślnym przewalutowaniem. Nie jest to żadna nowość w Ryanair, ponieważ występuje od zawsze. Wcześniej jednak nie była przez Ryanair ukrywana w osobnym oknie (konieczność kliknięcia na "więcej informacji"). Pozdrawiam.
maciejwroclaw, 25 sierpnia 2013, 19:42 | odpowiedz
przecież to jest od dawa, tez mi nowosc
P, 25 sierpnia 2013, 19:47 | odpowiedz
Pprzecież to jest od dawa, tez mi nowosc
Co jest od dawna? Przeczytałeś tekst?
Hubert Olender, 25 sierpnia 2013, 19:48 | odpowiedz
hmmm, jakie to dziwne: jak my skubiemy ryana to jest OK a jak on nas to już istny zamach...
Saddam, 25 sierpnia 2013, 19:49 | odpowiedz
ja zacząlem walkę z Ryanerem 3 lata temu, bo mi zaczął robić numery z przewalutowaniem. Finał jest taki 10 razy wygrałem, bo PKO mi zwróciło różnice po miesięczny czekaniu po odwołaniu oraz mam spaloną u nich kartę mastercard na którą już na moje nazwisko nie kupię biletu.
januszjoger57, 25 sierpnia 2013, 19:50 | odpowiedz
place walutowymi wiec nie ma problemu. Sa za darmo i brak przealutowan
anna, 25 sierpnia 2013, 19:54 | odpowiedz
Rezerwowałem bilet używając MC prepaid, pokazywało tylko wartość PLN i tyle ściągnęło z karty, więc nie wiem skąd takie info.
Andi, 25 sierpnia 2013, 19:55 | odpowiedz
Ja kupilem bilety w piatek z poznania do dublina i spowrotem kwota do zaplaty 1012zl. I taka kwote pobralo mi z kata dodam ze placilem karta debetowa mactercard z alior sync wiec wszystko bylo w porzatku.
kacper, 25 sierpnia 2013, 19:55 | odpowiedz
AndiRezerwowałem bilet używając MC prepaid, pokazywało tylko wartość PLN i tyle ściągnęło z karty, więc nie wiem skąd takie info.
A ok, nie wiem dlaczego czytając pomyślałem że chodzi o MC prepaid ;)
Andi, 25 sierpnia 2013, 20:00 | odpowiedz
Mało tego ze Tripsta "oszukuje" na przewalutowaniu to czytałem, że jeszcze później zachodzą "dziwne płatności" kartami które były używane do robienia płatności na ich stronie. Mozna poczytać o tym w sieci. Ludzie są zszokowani, że ktoś dokonywał zakupów na ich rachunek np. w Grecji. Nie wiem czy to faktycznie za sprawą strony, ale to nie są jednostkowe przypadki.
ddreporter, 25 sierpnia 2013, 20:01 | odpowiedz
Właśnie kupiłem bilet na październik. WRO-BRS 84 zł płacąc zwykłą Visą z BZWBK. Zablokowane środki 84 zł. Więc o co całe halo????
kris1234, 25 sierpnia 2013, 20:02 | odpowiedz
ja bookowalam w piatek 4 bilety na lot krakow-pafos-krakow; placilam karta kredytowa visa ale po jej wybraniu pokazalo mi kwotę jedynie powiekszona o oplate za platnosc kartą, nic więcej... a teraz sprawdzam stan karty i w blokadach mam prawie kwotę o 150 zł wyzsza niż powinnam... w potwerdzeniu rezerwacji tez widnieje kwota nizsza, a nie ta z bokady.. WTF??
edzia, 25 sierpnia 2013, 20:04 | odpowiedz
A jak zapłacę kartą w EUR, to będzie w porządku?
stt, 25 sierpnia 2013, 20:13 | odpowiedz
Edzia : czytalas początek wątku ?
Szok, 25 sierpnia 2013, 20:22 | odpowiedz
Tak Ryanair będzie zdzierał z nas pieniądze dopóki ktoś nie przedstawi sprawy do UOKiK lub rzecznika konsumentów.
darecki, 25 sierpnia 2013, 20:37 | odpowiedz
ja kupowałam w kwietniu bilet z Rzeszowa do Gerony, kartą kredytową Master Card i tez płaciłam wiecej z tytułu podwójnego przewalutowania
elka2012, 25 sierpnia 2013, 20:39 | odpowiedz
jak mi tak kiedys TomTom zrobil to szybko oddawał róznicę po odpowiedniej reklamacji.
Wilek, 25 sierpnia 2013, 20:51 | odpowiedz
przecież tak już było conajmniej w kwietniu tego roku!!!! jaka nowość!!!
minek, 25 sierpnia 2013, 21:27 | odpowiedz
To nie nowość Ryaner takie kombinacje stosuje dużo wcześniej pisałem reklamację i żadnego odzewu do dnia dzisiejszego po prostu mają gdzieś moje reklamacje.
Michał, 25 sierpnia 2013, 21:36 | odpowiedz
Ja kupowałem na początku lipca - kwota pokazana na stronie Ryanair została pobrana z karty (mBank visa debetowa) i wszystko OK. Z ciekawości wszedłem teraz sprawdzić transakcję i rzeczywiście kwota rozliczeniowa jest w EUR. Kurs jaki wynika z przeliczenia to 4,14 podczas gdy bankowy z dnia operacji był 4,40. Być może Ryanair aby ułatwić sobie księgowość wszystkie płatności pobiera w euro - tylko czasami wychodzi to z niekorzyścią dla klienta. Wtedy oczywiście trzeba walczyć o swoje. Być może niektórzy nieświadomie odznaczają pole, które gwarantuje niezmienność kursu - tak dla zasady, bo w większości przypadków pole zaznaczone z automatu przez Ryanair generuje dodatkowe koszty :-)
Kashpir, 25 sierpnia 2013, 22:10 | odpowiedz
januszjoger57ja zacząlem walkę z Ryanerem 3 lata temu, bo mi zaczął robić numery z przewalutowaniem. Finał jest taki 10 razy wygrałem, bo PKO mi zwróciło różnice po miesięczny czekaniu po odwołaniu oraz mam spaloną u nich kartę mastercard na którą już na moje nazwisko nie kupię biletu.
a jak się odwoływałeś? walczyłeś z ryanerem czy uderzałeś od razu do banku? chciałbym coś takiego spróbować ale za bardzo nie wiem jak się za to zabrać, ani czy w ogóle coś da się zrobić
papataja, 25 sierpnia 2013, 22:13 | odpowiedz
Ja kupilem bilety karta MasterCard na ktorej mam konto w euro, jednak bardziej oplaca mi sie placic w PLN i zdac sie na przewalutowanie banku, jednak z konta mimo iz akceptowalem platnosc w PLN sciagnieto platnosc w euro po oczywiscie bardzo niekorzystnym dla mnie przewalutowaniu co mnie kosztowalo ~50zł. Chcialem to gdzie zglosic bo nigdize nie akceptowalem tego ze Ryan zrobi automatyczne przewalutowanie jednak nie ma zabardzo gdzie i zbagatelizowałem sprawe.
enn, 25 sierpnia 2013, 23:36 | odpowiedz
"Mimo, że cena" http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629774
pan przecinek, 25 sierpnia 2013, 23:43 | odpowiedz
Mialam dokladnie to samo, bo w ostatecznosci po przeliczeniu z konta sciagnieto kase za bilet po kursie 4,62. Ale tez dopiero po przesledzeniu zagranicznych forów dowiedzialam sie sposobie "wiecej informacji". Nawet pisalam o tym w komentarzach ,ale pare osob mi napisalo,ze przeciez ostateczna kwota jest znana przed obciazeniem konta. A to nieprawda-nie jest.
imaginacja, 26 sierpnia 2013, 0:23 | odpowiedz
minekprzecież tak już było conajmniej w kwietniu tego roku!!!! jaka nowość!!!
Co się tak emocjonujesz, niektórzy nie latają co tydzień i mają prawo nie wiedzieć. Skoro Ty wiedziałeś/aś od kwietnia mogłeś/aś się tą info podzielić
Agi, 26 sierpnia 2013, 0:41 | odpowiedz
A czy karta/konto walutowe nie będzie rozwiązaniem w tym przypadku ?
Mario, 26 sierpnia 2013, 8:16 | odpowiedz
Mi Ryanair przeliczyl lot w EUR po kursie 4,63zl, gdy kurs sprzedazy w banku mialem 4,31zl, a w kantorach EUR mozna bylo kupic po 4,22zl. Zeby bylo ciekawiej to kurs wymiany dopiero podawany jest w podsumowaniu, po dokonaniu platnosci gdy jest juz po wszystkim. To jest sprawa dla rzedu ochrony...
Kolo, 26 sierpnia 2013, 9:43 | odpowiedz
kris1234Właśnie kupiłem bilet na październik. WRO-BRS 84 zł płacąc zwykłą Visą z BZWBK. Zablokowane środki 84 zł. Więc o co całe halo????
bo zablokowane to jedno, a zaksiegowane to drugie. wnioski wyciagnij jak juz bedzie zaksiegowane, wtedy bedziemy kontynuowac rozwazania czy halo czy nie halo
viky, 26 sierpnia 2013, 10:14 | odpowiedz
Ryanair ma najbardziej zawiły i nachalny system kupowania biletów online. Ogólnie omijam te linie.
piotr, 26 sierpnia 2013, 12:21 | odpowiedz
Dziękuję za ten artykuł, wyjaśniliście mi moją zagwozdkę. Mój pierwszy raz z tanimi liniami, a już taka nieprzyjemna niespodzianka. I 60 zł mniej w kieszeni.
kejaj, 26 sierpnia 2013, 13:10 | odpowiedz
Ryanair to złodziejska firma!!!! ja zostałem oszukany łącznie na 350 zł to nie mało!
jacek, 26 sierpnia 2013, 14:39 | odpowiedz
januszjoger57ja zacząlem walkę z Ryanerem 3 lata temu, bo mi zaczął robić numery z przewalutowaniem. Finał jest taki 10 razy wygrałem, bo PKO mi zwróciło różnice po miesięczny czekaniu po odwołaniu oraz mam spaloną u nich kartę mastercard na którą już na moje nazwisko nie kupię biletu.
a na czym polegała ta walka? do kogo i gdzie składałeś reklamację? do Ryanaira czy do banku?
Magda, 26 sierpnia 2013, 16:09 | odpowiedz
Czy moglby ktos napisać, w jaki sposob i gdzie sklada sie reklamacje w ten sprawie dla karty visa electron Inteligo PKO BP. Byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
papiq, 26 sierpnia 2013, 17:38 | odpowiedz
Mi też właśnie wykręcili ten numer... Rezerwowałem bilet z Hiszpanii i WSZĘDZIE na stronie cena była w Euro (jedynie w podsumowaniu w nawiasie dodatkowo zł), płaciłem kartą debetową do konta walutowego w EURO, potwierdzenie rezerwacji przyszło w Euro - a na konto walutowe i tak poszedł przekaz w złotówkach, które to bank sobie odpowiednio przewalcował po zbóju... Jak się ma do tego punkt ich własnego regulaminu: "Taryfy, podatki, opłaty i obciążenia są płatne w walucie kraju rozpoczęcia podróży"? Na szczęście kwota nieduża, ale niesmak pozostał...
marcin, 26 sierpnia 2013, 17:56 | odpowiedz
W czerwcu kupowałem bilet i ściągnęli tyle ile podali. Wczoraj kupowałem bilety (płacąc tą samą kartą) i już sobie nie żałowali i pobrali więcej, i 100 PLN poszło w świat. Więc to że kiedyś pobierali bez dodatkowych opłat, to nie znaczy, że teraz też tak będzie miał teraz. Jeżeli ktoś może napisać, gdzie złożyć reklamację, to będę wdzięczny za informację
LeszekZajac, 26 sierpnia 2013, 19:07 | odpowiedz
15 lutego kupowalem bilet z Krakowa do Barcelony i z powrotem. Placilem karta kredytowa MasterCard. Otrzymalem informacje o platnosci w zlotowkach. Na email przyszlo potwierdzenie z platnoscia rowniez wyrazona w zlotowkach. Karta kredytowa choc w walucie PLN zostala obciazona po podwojnym przewalutowaniu - za bilety wg cen na stronie Ryanair (po wszystkich oplatach) powinienem zaplacic 580 zl a zostalo pobrane z karty ok 660 zl. Oczywiscie na przeslana skarge nie otrzymalem zadnej odpowiedzi - uwazajcie, zlodziejstwo.
Luke, 26 sierpnia 2013, 20:20 | odpowiedz
Mnie Ryan air oszukal juz 2 razy w ten sposoblacznie na kwote 460pln telefony platne oczywiscie maile i listy ze skargami nie daly nicUWAZAJCIE!
czarny150, 26 sierpnia 2013, 23:57 | odpowiedz
Ja uruchomiłem procedurę chargeback dlatego że ich działanie było niezgodne z regulaminem i obciażenie winno być w PLN-zakwestionowałem w banku tą trasakcję. Nie dostałem odpowiedzi od Rajana i uważam że to oszustwo. Nie przestrzegaja nawet swojego własnego regulaminu. Pozostał mi ostatni lot za tydzień i nie będę nimi latał bo to złodziejska firma
Adam, 27 sierpnia 2013, 8:29 | odpowiedz
Kupiłem w niedzielę bilety do Londynu. Cena biletu podczas zakupu 149 PLN a z karty ściągnęło mi 168 PLN. Płaciłem kredytówką VISA. Od razu rzuciło mi się to w oczy i już nawet miałem pisać w tej sprawie do Banku a tu dziś ten artykuł. Czy ktoś wie czy można coś z tym zrobić. Wiem że 18 PLN to nie są jakieś duże pieniądze ale wkrótce planuje zakup kilku biletów i wolałbym wiedzieć jak tego uniknąć. Z góry dziękuję za info.
crazyfan, 27 sierpnia 2013, 10:22 | odpowiedz
ten walek ryanaira jest rowniez z kartami kredytowymi visa za bilet ktory w teorii zaplacilem 85,68 obciazono mi rachunek na 95 pln, niby niezbyt duzo a jednak
tomtommy, 27 sierpnia 2013, 11:43 | odpowiedz
annaplace walutowymi wiec nie ma problemu. Sa za darmo i brak przealutowan
Nie koniecznie. Przy platnosci karta w EUR za bilety, ktorych cena byla podana na stronie w EUR (wylot z EU) rowniez mialem podwojne przewalutowanie (EUR->PLN->EUR). Efekt? Cena +11%. Ryanair nie odpowiada na e-maile. Ciekawe kiedy sprawa zajmie sie jakis urzad (Ochrony Konkurencji czy Rzecznik Praw Konsumenta)...
dag, 27 sierpnia 2013, 14:18 | odpowiedz
no ale gdzie można sie zgłosić? Gdzie napisać, cokolwiek?
poznanport, 27 sierpnia 2013, 15:01 | odpowiedz
maciejwroclawWyjaśnienie: Ryanair po wpisaniu numeru karty sprawdza BIN (ang. Bank Identification Number), po których identyfikuje wystawcę karty. Po wpisaniu większości numerów kart polskich przy płatności nie powinno pojawić się pole jak wyżej. W części przypadków karta jest błędnie identyfikowana (lub domyślnie wg ustawień Ryanair) i pojawia się dodatkowe pole z domyślnym przewalutowaniem. Nie jest to żadna nowość w Ryanair, ponieważ występuje od zawsze. Wcześniej jednak nie była przez Ryanair ukrywana w osobnym oknie (konieczność kliknięcia na „więcej informacji”). Pozdrawiam.
i tu jest jeszcze jeden problem. Nawet jesli kraj wylotu ma walutę np. EUR i płaci się kartą EUR ale wydaną przez Polski bank dochodzi do podwójnego przewalutowania, bo Ryanair identyfikuje kartę jako polską PLN i obciąży ją w PLN mimo iż jest to karta walutowa.
rob, 27 sierpnia 2013, 16:55 | odpowiedz
Nie jest prawdą, iż podwójne przewalutowanie dot. tylko karty debetowej, równieŻ nie dalej jak w czwartek tj. 22.08.13' z mojej karty kredytowej VISA pobrano kwotę po przewalutowaniu ZA BILET WAW-DUBLIN czyli ok 30 zł więcej niż w potwierdzeniu biletu w zł. Napisałam reklamację, czekam cierpliwie na odpowiedź.
ZN, 27 sierpnia 2013, 17:26 | odpowiedz
kris1234Właśnie kupiłem bilet na październik. WRO-BRS 84 zł płacąc zwykłą Visą z BZWBK. Zablokowane środki 84 zł. Więc o co całe halo????
bilet kupiony wczoraj KRK-OSLO - cena 168zł, płatność kartą VISA: 171,36zł, zablokowana kwota na koncie 182,29zł !!!
magdalenkaKRK, 27 sierpnia 2013, 21:14 | odpowiedz
Dla posiadaczy kart Inteligo polecam zadzwonic i złozyc reklamacje np pod nr 800 121 121. Pani konsultant znała już temat. Im wiecej osob zgłosi reklamacje tym wieksza szansa na pozytywne rozpatrzenie. Bank konsultuje sie w tej sprawie z przewoznikiem. Pozdrawiam i powodzenia w odzyskaniu skradzionych pieniedzy!
Roland, 27 sierpnia 2013, 22:51 | odpowiedz
Problem dotyczy nie tylko kart VISA. 11 sierpnia rezerwowałem loty po Hiszpanii kartą walutową MasterCard Debit wydaną do rachunku walutowego EUR w syncu. Cena całkowita na stronie ryanair 57.64 EUR, zaksięgowane na koncie: 64,19 EUR, podobnie dla pozostałych 2 lotów. Na wszystkich wystąpiło podwójne przewalutowanie. Po wpisaniu numeru karty kredytowej faktycznie pojawia się dodatkowe pole z przewalutowaniem, ale nie sposób to zauważyć wypełniając standardowo formularz "od góry do dołu". Kontaktowałem się w tej sprawie z Ryanair, niestety nic nie wskórałem.
Wojtek, 28 sierpnia 2013, 0:32 | odpowiedz
Wczoraj kupowalem bilet z Gdańska do Bristol i spowrotem, kwota która była na bilecie to 570zl a z konta pobralo 620zl. Dzwoniac do nich powiedzieli, że nie wiedzą dalczego pobrali za przewalutowanie i mam napisać list do nich i wyslać do Irlandii... Taka duża firma a przyjmuje skargi listownie (nie mylić z e-mail'em) i oczywiście nie da się tego załatwić w Polskiej placówce przez telefon...
forest, 28 sierpnia 2013, 12:17 | odpowiedz
ZNNie jest prawdą, iż podwójne przewalutowanie dot. tylko karty debetowej, równieŻ nie dalej jak w czwartek tj. 22.08.13′ z mojej karty kredytowej VISA pobrano kwotę po przewalutowaniu ZA BILET WAW-DUBLIN czyli ok 30 zł więcej niż w potwierdzeniu biletu w zł. Napisałam reklamację, czekam cierpliwie na odpowiedź.
do kogo napisałeś reklamację? na jaki adres / email ?
mcsym, 28 sierpnia 2013, 13:17 | odpowiedz
Ja też jak kupowałam bilet kartą Visa Electron to za bilet powinnam zapłacić 150,20 zł a z konta pobrało mi 164 zł. Gdzie to trzeba zgłaszać, reklamować? Do banku, czy do Ryanaira?
Miłka, 28 sierpnia 2013, 14:41 | odpowiedz
MiłkaJa też jak kupowałam bilet kartą Visa Electron to za bilet powinnam zapłacić 150,20 zł a z konta pobrało mi 164 zł. Gdzie to trzeba zgłaszać, reklamować? Do banku, czy do Ryanaira?
andrzejk, 28 sierpnia 2013, 14:46 | odpowiedz
MiłkaJa też jak kupowałam bilet kartą Visa Electron to za bilet powinnam zapłacić 150,20 zł a z konta pobrało mi 164 zł. Gdzie to trzeba zgłaszać, reklamować? Do banku, czy do Ryanaira?
Dostałem info, że do banku, jako wydawcy karty, ryanair raczej odcina się od problemu twierdząc, że to wina karty. Banki zaś radzą reklamować u kontrahenta - ryanaira.
andrzejk, 28 sierpnia 2013, 14:49 | odpowiedz
25.08.13 kupiłam dwa bilety Kraków-Rzym cena łączna 342,72 zł, płaciłam kartą kredytową Visa - dziś z konta zniknęło 376,32. Niby nie jest to kosmiczna kwota...ale..Liczyłam każdą złotowkę przy zakupie biletów- gdybym znała kwotę końcową wybrałabym inne miejsce wylotu- bo dla mnie wyszłoby to korzystniej...
Katja, 28 sierpnia 2013, 15:37 | odpowiedz
Katja25.08.13 kupiłam dwa bilety Kraków-Rzym cena łączna 342,72 zł, płaciłam kartą kredytową Visa – dziś z konta zniknęło 376,32. Niby nie jest to kosmiczna kwota…ale..Liczyłam każdą złotowkę przy zakupie biletów- gdybym znała kwotę końcową wybrałabym inne miejsce wylotu- bo dla mnie wyszłoby to korzystniej…
Dostałem na maila oficjlane oświadczenie Ryanaira, identyczne z tym ze strony, że karty Visa są wadliwe. Organizacja Visa nie praktykuje rozmów ani żadnego innego kontaktu z klientem, jedynie poprzez placówki wydające karty - a banki zaś mówią, że Visa to osbna firma, choć zgadzają się pośredniczyć w reklamacji. Szkoda, że o wadliwości Vis mówi tylko ryanair a nigdzie nie sama Visa. 80 złotych różnicy gdy polujemy na jak najtańsze bilety to spora kwota.
mcsym, 28 sierpnia 2013, 17:12 | odpowiedz
Mi zamiast tam około 629 zł ściągnęli gdzieś 690 -.-
Magda, 28 sierpnia 2013, 22:30 | odpowiedz
Witajcie, Mam pytanie. Kupiłam dwa dni temu 2 bilety z Poznania do Rzymu, lecz do tej pory ściągnęli mi z konta 35 zł, a nie 586zł. Rezerwację dostałam potwierdzoną e-mailem. Czy to możliwe aby tak długo ściągali z konta te 586 zł?
ola, 29 sierpnia 2013, 8:25 | odpowiedz
MiłkaJa też jak kupowałam bilet kartą Visa Electron to za bilet powinnam zapłacić 150,20 zł a z konta pobrało mi 164 zł. Gdzie to trzeba zgłaszać, reklamować? Do banku, czy do Ryanaira?
danka, 29 sierpnia 2013, 11:07 | odpowiedz
Każdy pisze o swoim przypadku a nikt nie poda żadnych danych do których dotarł. Jedni pisza o oswiadczeniu firmy Visa, inni banku jeszcze inni Ryanair..PROSIMY O ADRESY MAILOWE. Pocztowy jest na stronie Ryanair.
DANKA, 29 sierpnia 2013, 11:11 | odpowiedz
Witam, Ja płaciłem kartą Mastercard Debit Prepaid Fly4Free, i przy kursie NBP 4.25, dzisiaj mi podało przeliczenie po kursie 4,52. Przy sumarycznej cenie bilety 196 EUR, wyszła różnica ponad 54 PLN. Czy odnzaczenie tej opcji z kursem nak opisano w artykule pomoże, czy tylko pogorszy kurs ?
szpaku, 29 sierpnia 2013, 13:22 | odpowiedz
To wszystko pod rozwagę tych,którzy są przeciwni wejścia Polski do strefy EURO.Zastanówcie się ile pieniędzy zostawiamy w bankach na wszelkiego rodzaju przewalutowania.
Zorba, 29 sierpnia 2013, 15:49 | odpowiedz
Doświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
WAŻNA INFORMACJA, 29 sierpnia 2013, 17:45 | odpowiedz
Mastercard jest kartą Europejska w Visa amerykańska, Visa jest obsługiwane w Euro i dlatego jest podówjny przelicznik euro>dolar>złoty
Nikolai, 29 sierpnia 2013, 18:16 | odpowiedz
Hej, ja mam ten sam problem, proszę o więcej informacji, które udzielił Ci UOKiK na e-mail: deepanddark@o2.pl Dzięki!
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
asia, 29 sierpnia 2013, 20:18 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Hej , spotkalo mnie to samo. czy moglbym Cie prosic o przeslanie na maila co uzyskales w UOKik-u?! swiety69@wp.pl Pozdrawiam
Swiety, 29 sierpnia 2013, 20:36 | odpowiedz
MichałTo nie nowość Ryaner takie kombinacje stosuje dużo wcześniej pisałem reklamację i żadnego odzewu do dnia dzisiejszego po prostu mają gdzieś moje reklamacje.
skarge do http://ec.europa.eu/consumers/ecc/index_pl.htm
GIGA, 29 sierpnia 2013, 20:50 | odpowiedz
Na stronie ECK (która podał GIGA powyzej) jest telefon do Ich prawnika(22 5560118)Mozna się dodzwonic bez przeszkód. Odpowiedź pokrywa się z informacjami z krajowego Urzędu Ochrony Konsumenta czyli: NAJPIERW REKLAMACJA DO RYANAIR W DUBLINIE, FAXEM LUB POCZTA. Czekamy na odpowiedź (umownie 2-3 tyg. ) w przypadku braku odpowiedzi lub negatywnej interweniujemy w UOKiK , Federacji konsumenta najblizszej miejsca zamieszkania lub ECK (Europejskie Centrum Konsumenta). Pozdrawiam wszystkich oszukanych.. babcia Danka
WAŻNA INFORMACJA, 30 sierpnia 2013, 11:25 | odpowiedz
Jak mogę odzyskać tą nadpłatę?
ryshof, 30 sierpnia 2013, 22:59 | odpowiedz
Swiety
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Hej , spotkalo mnie to samo. czy moglbym Cie prosic o przeslanie na maila co uzyskales w UOKik-u?! swiety69@wp.pl Pozdrawiam
Proszę o przesłanie tych informacji. Straciłem aż 300zł przez Ryanaira! k.sawickki@gmail.com
Krzysiek, 31 sierpnia 2013, 12:18 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Ja również straciłam kupując dwa bilety w obie strony, zamiast kwoty 808 zł z karty ściągnięto 870,50 zł.. różnica to prawie 9%!! Niestety (!) na końcowej stronie rezerwacji lotów kończącej cały zakup (tam gdzie rubryki przewidziane są na numer karty, datę jej ważności itp.) widniejąca cena w złotówkach nie ma już odpowiednika w euro i nie ma tam JUŻ linku do „więcej informacji”.. wiec jak widać uchronić się już przed przewalutowaniem nie można .. a wydawać by się mogło, że wszystko w porządku gdyby nie porównanie z obciążeniem karty.. Wygląda to na celowe działanie linii, nie ma tu wątpliwości.. Sam fakt, że opcja „więcej informacji”, pod którą kryła się możliwość wyboru kursu przeliczenia walutowego po prostu ZNIKNĘŁA! Proszę informację odnośnie UOKiK , z góry dziękuję! annalisa@poczta.onet.pl
Sorenta, 1 września 2013, 4:42 | odpowiedz
Sorenta
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Ja również straciłam kupując dwa bilety w obie strony, zamiast kwoty 808 zł z karty ściągnięto 870,50 zł.. różnica to prawie 9%!! Niestety (!) na końcowej stronie rezerwacji lotów kończącej cały zakup (tam gdzie rubryki przewidziane są na numer karty, datę jej ważności itp.) widniejąca cena w złotówkach nie ma już odpowiednika w euro i nie ma tam JUŻ linku do „więcej informacji”.. wiec jak widać uchronić się już przed przewalutowaniem nie można .. a wydawać by się mogło, że wszystko w porządku gdyby nie porównanie z obciążeniem karty.. Wygląda to na celowe działanie linii, nie ma tu wątpliwości.. Sam fakt, że opcja „więcej informacji”, pod którą kryła się możliwość wyboru kursu przeliczenia walutowego po prostu ZNIKNĘŁA! Proszę informację odnośnie UOKiK , z góry dziękuję! annalisa@poczta.onet.pl
cytat z tekstu "Na etapie płatności, już PO WPISANIU PEŁNEGO NUMERU KARTY Visa (na screenie zamazaliśmy część cyfr) otrzymujemy taki oto komunikat(...)"
maciejwroclaw, 1 września 2013, 10:51 | odpowiedz
W dniu 24 sierpnia kupowałem bilety do Rzymu. W potwierdzeniu rezerwacji mam kwotę do zapłaty 195.84 PLN. Po usłyszeniu o przewalutowaniu sprawdziłem na koncie - miałem blokadę na 208,31 zł. Dziś (01-09-2013) sprawdzałem, mam zdjęte z konta 217,25 zł. W mailu potwierdzającym z Ryanair iloczyn kursu euro i kwoty euro daje 195.84 PLN.
Andy_Bi, 1 września 2013, 22:04 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Proszę o wskazówki postępowania na maila klopatko@op.pl. Z góry dziękuje
katlo, 2 września 2013, 13:48 | odpowiedz
proszę o wskazówki na ania.kot89@gmail.com
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
AK, 2 września 2013, 17:10 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Bardzo proszę o szczegóły, szczepik@poczta.onet.pl Dzięki!
Szczepik, 2 września 2013, 20:33 | odpowiedz
poproszę o informacje na maila: kkolpa04@gmail.com
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
kasia, 2 września 2013, 20:34 | odpowiedz
dziś zrobiłem rezerwację Ryanair, wyszło 87 euro, ponieważ robiłem rezerwację z Włoch. Przy zakładce "płatności" pojawiła mi się kwota 87euro (397zł). Dobrze, że kliknąłem i odfajkowałem stały przelicznik euro po 4,56zł bo uratowałem w ten sposób 30zł. Sprawdziłem konto i pobrało mi 368zł. Wszystko dzięki Waszej pomocy. Dzięki za pomocne infa. A tak apropo, to płaciłem Mastercardem.
andy18, 3 września 2013, 15:32 | odpowiedz
kasiapoproszę o informacje na maila: kkolpa04@gmail.com
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Prosze o informacje na maila : matysiaczka@gmail.com
matysiaczka, 3 września 2013, 16:50 | odpowiedz
Moi drodzy, Chcę zrobić rezerwację na lot powrotny jedną stronę z Rzymu do Waw (lot z Waw do Rzymu okazał się tańszy w Wizz). Przy płatnościach nie ma napisu "Więcej informacji". Jak mogę to załatwić przy najmniejszej możliwej opłacie? - posiadam kartę kredytową Mastercars i debetową Visa. Z góry dzięki!
Ela, 3 września 2013, 17:52 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJA Doświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie. Proszę o dalsze info na maila maxne@o2.pl. Z góry dziękuje
maxne, 4 września 2013, 21:12 | odpowiedz
Witaj. Kupiłem 2 bilety RyanAir płacąc karta Visa elektrom i również mnie oszukano. Bardzo proszę o te informacje od UOKIK na kubasiarz@wp.pl Pozdrawiam
Kuba, 5 września 2013, 0:04 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Proszę o instrukcje z UOKiK, z góry dziękuję!
Nata, 5 września 2013, 14:40 | odpowiedz
Ja też mam taki problem 3.09.13 kupiłem bilety za 1304 zł a z konta pobrano 1430 zł!!!Gdzie z tym isc do banku czy do ryanaira?
młody, 5 września 2013, 16:31 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Także zostałem oszukany. Póki co wysłałem zwykły list z reklamacją do Irlandii, czyli kolejne 10 zl za polecony :/. Proszę o dodatkowe informacje na marek.dzianok(at)o2.pl
Marek, 5 września 2013, 21:30 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Witam. Bardzo proszę o wysłanie tych wytycznych ania17koziolek@interia.pl
Ania, 7 września 2013, 10:21 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Mam ten sam problem. Byłbym wdzięczny za jakieś info na maila :pracajeden@wp.pl Pozdrawiam!
Max, 7 września 2013, 12:59 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
carlos9999, 8 września 2013, 12:05 | odpowiedz
Hej. Jestem kolejną ofiarą. Proszę serdecznie o info na: rulonfish@poczta.onet.pl. Z góry serdeczne dzięki.
rulon, 10 września 2013, 16:33 | odpowiedz
no własnie, czy mógłbyś to opisać? Ja tez w zeszłym tygodniu padłam ofiara tej praktyki. Może banki powinny wciągnąć Ryanair na czarną listę i preautoryzować patności z klientami? Coś trzeba z tym złodziejem zrobić!
Monia, 11 września 2013, 10:24 | odpowiedz
ja też jestem kolejną ofiarą. Już wysłałam skargę to UOKiK. Mój mail to gasak@wp.pl . Zróbmy coś z Ryanair razem!
Monia, 11 września 2013, 10:26 | odpowiedz
i do mnie tez: gasak@wp.pl
Monia, 11 września 2013, 10:27 | odpowiedz
kris1234Właśnie kupiłem bilet na październik. WRO-BRS 84 zł płacąc zwykłą Visą z BZWBK. Zablokowane środki 84 zł. Więc o co całe halo????
ja w piątek kupiłam bilet do Bristolu. Visa Electron z bz wbk. Cena biletu 284 zł a ściągnęli 309 zł ... czyli mam się zwrócić do banku?
dragella, 11 września 2013, 13:16 | odpowiedz
Czytając zawsze komentarze sprawdziłam swoje konto z ciekawości i mnie też oszukano. Bilet miał kosztować 397.52 PLN a z konta pobrano 437.26 PLN dodam, że jest to bilet w jedna stronę z Łodzi do Londynu. Płaciłam kartą Visa Electron i już napisałam do UOKiK, bo widząc ile osób robią w konia musi się jakiś urząd zając tą sprawą.
aga, 11 września 2013, 15:06 | odpowiedz
Nadziałem się blać....ale drugi raz się nie dam rudemu irlolowi ;)
Bogo, 11 września 2013, 21:45 | odpowiedz
Bardzo proszę również o te wskazówki do UOKIK. Mój mail: aszustka@wp.pl A może pozew zbiorowy?
aa, 12 września 2013, 17:53 | odpowiedz
No i ja tez najpierw zrobilam, a potem zaczelam szukac i czytac:) jak ktos ma jeszcze infomacje jak pisac do uokiku to prosze o info na m.i.l.k.a@poczta.fm
Pospieszalska, 12 września 2013, 20:47 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Bardzo proszę o te informacje! monika.bugdol@wp.pl
Monika, 12 września 2013, 22:06 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Witam. Ta sama sytuacja 15.09.2013, tylko z Visa kredytowa. Proszę o info, w jaki sposób pisć do Uokik na mail klarence@o2.pl Pozdrawiam i z góry dziękuję
klarence, 14 września 2013, 21:51 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Jola, 18 września 2013, 10:45 | odpowiedz
Bardzo prosże o informację jak z UOKiK, z góry dziękuję!
Jola, 18 września 2013, 10:46 | odpowiedz
niestety jestem kolejną oszukaną. Proszę o jakieś wskazówki co robić dalej. olte1@interia.pl
Zszywa, 19 września 2013, 22:53 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Również proszę o informację na adres wl666@interia.pl Z góry dziękuję
Valdemar, 20 września 2013, 11:55 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Heja - rowniez bede wdzieczny o infomacje jak sie zglosisc do UOKiK - musafir@grp.pl
tariq, 22 września 2013, 17:40 | odpowiedz
tariq
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Również proszę o informacje. Kupiłam bilet z Polski i tylko ta waluta była pokazana. Również mail z rezerwacja był w złotówkach, a z konta została pobrana dużo wyższa kwota. mój mail to: monzaf1@hotmail.com
monza, 23 września 2013, 10:58 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Witam, bardzo prosze o info na iva.a@wp.pl
iva, 23 września 2013, 22:39 | odpowiedz
Witam . Również zapłaciłem więcej niż się należało.Proszę o pomoc
Kris, 23 września 2013, 22:42 | odpowiedz
Mój mail ksus@wp.pl
Kris, 23 września 2013, 22:44 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Jestem zainteresowana szczegółami, mój adres: pala9110@wp.pl
pala, 25 września 2013, 23:36 | odpowiedz
Ja także dostałem po dupie...Latam często na trasie Wrocław-Londyn, 28.08.2013 kupiłem bilety i jak zwykle zapłaciłem w złotówkach, zatwierdziłem kwotę i już...a na wyciągu niemiła niespodzianka, kwota wyższa o 40 zł. To wygląda na celowe takie działanie ze strony Ryanair i wprowadzanie klientów w błąd poprzez nieczytelną i zawiłą opcję zakupu biletów... Patrząc na pojedynczy przypadek to zapewne nie problem ale patrząc globalnie to niezły przekręt...
Gregor, 27 września 2013, 11:32 | odpowiedz
Valdemar
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Również proszę o informację na adres wl666@interia.pl Z góry dziękuję
Również prosze o informację
Ela, 27 września 2013, 12:30 | odpowiedz
Ela
Valdemar
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Również proszę o informację na adres wl666@interia.pl Z góry dziękuję
Również prosze o informację
Równiez proszę o informację elagd@wp.pl
Ela, 27 września 2013, 12:39 | odpowiedz
Ja miałem dokładnie taką samą sytuację, ale winą za to obciążyłem bank ING i po tygodniu oddali mi całe 26,50 wynikające z przewalutowania.
Morphinus8, 28 września 2013, 1:38 | odpowiedz
Witam, również zostałam oszukana. Proszę również o inf: sheep18@poczta.onet.eu
kaśka, 29 września 2013, 19:21 | odpowiedz
Tak trudno jest podać wskazówki UOKiK w treści komentarza lub zawiesić gdzieś na stronie?? Wszyscy muszą się prosić o ich przesłanie mailem?
Tomek, 29 września 2013, 21:24 | odpowiedz
TomekTak trudno jest podać wskazówki UOKiK w treści komentarza lub zawiesić gdzieś na stronie?? Wszyscy muszą się prosić o ich przesłanie mailem?
wyciagnie danych przez spamera
z, 30 września 2013, 19:40 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Proszę o przesłanie wytycznych udzielonych przez UOKiK w sprawie podwójnego przewalutowania: michalinas@o2.pl. Z góry dziękuję :)
Michalina, 1 października 2013, 12:56 | odpowiedz
Michalina
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Proszę o przesłanie wytycznych udzielonych przez UOKiK w sprawie podwójnego przewalutowania: michalinas@o2.pl. Z góry dziękuję
martini7308, 1 października 2013, 16:27 | odpowiedz
ja te doświadczyłam tej nieprzyjemniej sytuacji, z tym ze płaciłam kartą mastercard do konta walutowego i "niespodzianka" była równie zaskakująca - proszę o informację od UOK na mój adres email: so.marta@wp.pl
Martini7308, 1 października 2013, 16:31 | odpowiedz
z
TomekTak trudno jest podać wskazówki UOKiK w treści komentarza lub zawiesić gdzieś na stronie?? Wszyscy muszą się prosić o ich przesłanie mailem?
wyciagnie danych przez spamera
Oczywiście :) A ludzie dalej proszą o informacje! :)
Tomek, 1 października 2013, 18:45 | odpowiedz
Nata
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
także chciałabym prosić o informację od UOKiK. Monikk91@wp.pl
Monika, 1 października 2013, 22:55 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
kastia, 3 października 2013, 14:44 | odpowiedz
martini7308
Michalina
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Proszę o przesłanie wytycznych udzielonych przez UOKiK w sprawie podwójnego przewalutowania na adres : kastia@poczta.onet.pl
kastia, 3 października 2013, 14:47 | odpowiedz
mnie również pobrał mBank w euro i wyszło 40 zł drożej przez przewalutowanie, ale wysłałam e-mail do banku, kazali mi odesłać podpisane oświadczenie i potwierdzenie rezerwacji, ze zapłaciłam faktycznie inną kwotę. Odesłałam e-mailem skany tych dokumentów i następnego dnia miałam zwrot pobranych niesłusznie pieniędzy. Pozdrawiam
rencom, 3 października 2013, 16:14 | odpowiedz
Krzysiek
Swiety
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Hej , spotkalo mnie to samo. czy moglbym Cie prosic o przeslanie na maila co uzyskales w UOKik-u?! swiety69@wp.pl Pozdrawiam
Proszę o przesłanie tych informacji. Straciłem aż 300zł przez Ryanaira! k.sawickki@gmail.com
agrapka1, 3 października 2013, 20:15 | odpowiedz
proszę też o te informacje z UOKIK
agrapka1, 3 października 2013, 20:17 | odpowiedz
proszę też o te informacje z UOKIK mój email agrapka1@interia.pl
agrapka1, 3 października 2013, 20:18 | odpowiedz
Mnie również oszukali na 40 zł. Proszę o infoemację z UOKIK! Z góry dziękuję. marcinskalik@vp.pl
marcin, 7 października 2013, 13:08 | odpowiedz
Witam, również zostałem oszukany. Proszę też o te informacje z UOKIK. Mój email: mhankus86@gmail.com
marcinkatowice, 8 października 2013, 12:59 | odpowiedz
również kupowałem dwa osobne bilety we wrześniu na trzy osoby i płaciłem polską visą (niekredytową) powstała różnica to prawie 170 zł !!! bodmar12@gmail.com
elawawa, 8 października 2013, 23:59 | odpowiedz
Proszę o przesłanie wytycznych udzielonych przez UOKiK w sprawie podwójnego przewalutowania na adres : tomikrol@yahoo.co.uk
tomek, 12 października 2013, 1:52 | odpowiedz
Reklamujcie w banku! Mbank w ciagu 1 (jednego!) dnia roboczego po przeslaniu im kompltu dokumentow zwrocil mi roznice okolo 100pln. Swoja droga UOKiK powinien sie tym zajac jezeli chociaz jedna osoba zlozy odpowiednie pismo (niestety jedyna akceptowana forma jest pismo polecone) pozdrawiam i zycze sukcesow w dochodzeniu swojego
mac, 14 października 2013, 21:04 | odpowiedz
Widać, że oszukują nadal.Proszę o wskazówki od UOKiK w sprawie podwójnego przewalutowania na adres : 23t@wp.pl Dziękuję.
quake, 16 października 2013, 15:30 | odpowiedz
Rowniez prosze o przesłanie wytycznych UOKiK w sprawie zwrotu na adres adatakwp.pl@wp.pl Dziękuje i pozdrawiam
ada, 17 października 2013, 11:01 | odpowiedz
Stanowisko Ryanair można wsadzić między bajki. Tą sama kartą płaciłem rok temu i nie było problemu, a teraz 90zł drożej przez przewalutowanie! Ryanair sie zapiera że nie ich wina, bank twierdzi że absolutnie nie wina banku... A praktyce chowania możliwości zmiany waluty za małym napisem "więcej informacji" powinien się przyjrzeć UOKiK
Mlekod, 22 października 2013, 19:25 | odpowiedz
Kilka dni temu reklamowałem w mBanku obciążenie karty w Euro i bank ODRZUCIŁ reklamację.
topikpl, 23 października 2013, 16:20 | odpowiedz
JA również właśnie zapłaciłem podwójne przewalutowanie. Na potwierdzeniu rezerwacji przeslanym na maila widnieje 110zl, a w mbanku widze -126zl. Co zrobic w tej sytuacji?
Tommi, 24 października 2013, 0:04 | odpowiedz
ja tez w dniu wczorajszym zamówiłam bilety lotnicze i powinnam zapłacic 1210,60 PLn a z konta zgineło ponad 1300PLN płaciłam karta Visa Debit....masakra...a co z Tym UOKIK..wiecie cos wiecej...jezeli macie dajcie jakies wytyczne gdzie to reklamowac...
krynia, 24 października 2013, 9:27 | odpowiedz
agrapka1
Krzysiek
Swiety
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Hej , spotkalo mnie to samo. czy moglbym Cie prosic o przeslanie na maila co uzyskales w UOKik-u?! swiety69@wp.pl Pozdrawiam
Proszę o przesłanie tych informacji. Straciłem aż 300zł przez Ryanaira! k.sawickki@gmail.com
proszę o informację na maila cpysia@poczta.onet.pl
cpysia, 30 października 2013, 19:27 | odpowiedz
Rowniez poprosze o wiecej imformacji. UOKiK nie byl dla mnie tak przychylny i poradzil aby napisal zazalenie do przewoznika. 23t@wp.pl
sl, 13 listopada 2013, 19:47 | odpowiedz
januszjoger57ja zacząlem walkę z Ryanerem 3 lata temu, bo mi zaczął robić numery z przewalutowaniem. Finał jest taki 10 razy wygrałem, bo PKO mi zwróciło różnice po miesięczny czekaniu po odwołaniu oraz mam spaloną u nich kartę mastercard na którą już na moje nazwisko nie kupię biletu.</blockq proszę mi napisać jak można odzysać starcone pieniądze za pobranie wyższej kwoty za bilety z konta pozdrawiam Aldona
aldona, 17 listopada 2013, 11:14 | odpowiedz
Witam, również zostałam oszukana. Bardzo proszę o informacje z UOKiK. orzeszkifelixa@o2.pl z góry dziękuje. Pozdrawiam
orzeszek, 20 listopada 2013, 17:07 | odpowiedz
Witam, również zostałam oszukana. Bardzo proszę o informacje z UOKiK. t.stepien71@wp.pl
muniek, 20 grudnia 2013, 20:04 | odpowiedz
Ja kupiłam kilka dni temu bilety do Bolonii i płaciłam kartą visa electron i nie zauważyłam żadnego podwójnego przewalutowania, miałam za bilety zapłacić 414zł i tyle zapłaciłam.
Ania, 8 stycznia 2014, 20:09 | odpowiedz
Ela
Valdemar
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Również proszę o informację na adres pablowroclaw@gmail.com Z góry dziękuję
Również prosze o informację
Pablo, 10 stycznia 2014, 20:16 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Mogę prosić o tą informację z UOKiK? maggy19@poczta.onet.pl. Bank nie uznal mojej reklamacji o zwrot kwoty, bede sie odwolywac, nie podaruje zabrania mi kwoty wiekszej niz mialam zaplacic za bilet. To sa normalnie jaja.
Magda, 10 stycznia 2014, 20:48 | odpowiedz
Magda
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Mogę prosić o tą informację z UOKiK? maggy19@poczta.onet.pl. Bank nie uznal mojej reklamacji o zwrot kwoty, bede sie odwolywac, nie podaruje zabrania mi kwoty wiekszej niz mialam zaplacic za bilet. To sa normalnie jaja.
majta, 14 stycznia 2014, 22:03 | odpowiedz
co za gnoje i dziadostwo!!! za bilety wlasnie zaplacilem zamiast 436 zł 480zł. Oszuści oddaje mi moje pieniądze!!!
Marcin, 19 stycznia 2014, 20:44 | odpowiedz
Mam ten sam problem poprosze o dokumenty do uokik dziekuje
Slawek, 25 stycznia 2014, 9:40 | odpowiedz
Mam ten sam problem prosze o dokumenty do Uokik. dziekuje. sawomir@poczta.onet.pl
slawek, 25 stycznia 2014, 9:42 | odpowiedz
Ja również zostałam oszukana proszę o dokumenty do UOKiK, z góry dziękuję osaz@o2.pl.
osaz, 1 lutego 2014, 14:46 | odpowiedz
A ja dzięki Wam i fly4free zaoszczedzilem 5 euro na przewalutowanie na 70 euro. Dzięki.
mik, 1 lutego 2014, 15:41 | odpowiedz
To jak to w końcu jest z walutą? Kupowałem bilet między miastami włoskimi i cena biletu była pokazana w EURO. Już zacząłem wpisywać numer karty eurowej, gdy dostałem komunikat, że karta będzie obciążona w PLN. Co więcej kurs bardzo niekorzystny!!! W swoim banku mogę właśnie kupić euro po 4,20, a Ryanair przelicza po 4,50!!!! No ale zmieniłem kartę na złotówkową. I mówicie, że teraz te złotówki po kolejnym niekorzystnym kursie przeliczy na Euro, a mój bank na PLN, Czyli mam 3-krotne przeliczenie po bardzo niekorzystnym kursie???
Bodek, 5 lutego 2014, 15:29 | odpowiedz
Witam. Również proszę o stanowisko UOKiK o ile to możliwe. mój adres e-mail to: audytor@aol.pl Pozdrawiam serdecznie i czekam z niecierpliwością. Czas zacząć działać.
CELI, 5 lutego 2014, 15:46 | odpowiedz
Witam, również zostałam oszukana. Bardzo proszę o informacje z UOKiK. atworld@interia.pl z góry dziękuje. Pozdrawiam
world, 6 lutego 2014, 12:27 | odpowiedz
Ja też proszę o instrukcję do oficjalnej skargi speteczki@gmail.com Linie odpowiedziały, że przewalutowali, bo karta rozliczana jest w Euro, bank, że rozliczana w złotówkach. Nie ma winnych.
Dar001, 7 lutego 2014, 10:54 | odpowiedz
A tak przy okazji, choć trochę nie w temacie: zauważyliście, że wynajem samochodu "ze zniżką Ryanair" jest droższy niż bezpośrednio bez żadnych zniżek?
Bodek, 7 lutego 2014, 14:25 | odpowiedz
Dar001Ja też proszę o instrukcję do oficjalnej skargi speteczki@gmail.com Linie odpowiedziały, że przewalutowali, bo karta rozliczana jest w Euro, bank, że rozliczana w złotówkach. Nie ma winnych.
Jeśli ktoś z forumowiczów ma informacje, jak się można domagać ukradzionych pieniędzy, bo inaczej tego nie można nazwać, to proszę o oficjalne instrukcje na forum. Będę wdzięczna.
tercja, 12 lutego 2014, 11:50 | odpowiedz
Witam, również zostałam oszukana. Bardzo proszę o informacje z UOKiK marchewkagd@wp.pl dziękuję za pomoc!
marchewka, 12 lutego 2014, 17:24 | odpowiedz
witam. Jeżeli ktoś jeszcze czyta ten wątek to proszę o info UOKiK . bialeckipiotr@o2.pl Dzięki
Żółciutki, 6 marca 2014, 10:42 | odpowiedz
Żółciutkiwitam. Jeżeli ktoś jeszcze czyta ten wątek to proszę o info UOKiK . bialeckipiotr@o2.pl Dzięki
jetunia, 9 marca 2014, 23:08 | odpowiedz
Witam. Jeśli jeszcze ktoś może to ja również bardzo proszę o informacje z UOKiK na adres: jetunia@poczta.onet.pl. Czy wie ktoś ile jest czasu na złożenie takiej reklamacji?
jetunia, 9 marca 2014, 23:11 | odpowiedz
Jestem kolejnym oszukanym na kwotę 115 zł przez Ryanera. Proszę o przesłanie mi informacji z UOKIK.
Andrzej, 10 marca 2014, 19:59 | odpowiedz
Jestem kolejnym oszukanym na kwotę 115 zł przez Ryanera. Proszę o przesłanie mi informacji z UOKIK. Mój adres: ppkmalutka@wp.pl
andrzej, 10 marca 2014, 20:02 | odpowiedz
Oczywiśćie nie podałem adresu. Mój adres: ppkmalutka@wp.pl
andrzej, 10 marca 2014, 20:03 | odpowiedz
Zostałam oszukana na 400 zł. Bardzo proszę o info ,....Dziękuję makffsa@interia.pl
MAgdaK, 12 marca 2014, 14:11 | odpowiedz
CELIWitam. Również proszę o stanowisko UOKiK o ile to możliwe. mój adres e-mail to: audytor@aol.pl Pozdrawiam serdecznie i czekam z niecierpliwością. Czas zacząć działać.
Do dziś się nie doczekałem. Szkoda że osoba proponująca sama z siebie takie rozwiązanie nie dotrzymuje słowa. Pozdrawiam
Celi, 12 marca 2014, 14:26 | odpowiedz
Jestem rowniez oszukany na 110 zl.prosze o info bajpas84@interia.pl.dziekuje i pozdrawiam
yogibabu, 14 marca 2014, 20:59 | odpowiedz
Witam, ja również zapłaciłam ok 74zł więcej za bilety niż powinnam.. Płaciłam kartą VISA wydawaną przez CreditAgricole. Proszę o kontakt do UOKiK: chaniatryda@poczta.onet.pl
ChaniA, 22 marca 2014, 18:14 | odpowiedz
Gdzie składaliście reklamacje w takim przypadku? Ryainair, Visa, Bank? Dokonałam kilka dni temu zakupu biletów kartą kredytowa visa i kwota pobrana na karcie jest o 10% wyższa niż deklarowana na stronie Ryainair'a podczas dokonowania zakupu
nefretete, 31 marca 2014, 9:55 | odpowiedz
Hej, ja też zostałam oszukana na kwotę 130, 00 zł
justyna, 17 kwietnia 2014, 19:28 | odpowiedz
Mój bank rozpatruje reklamację od końca stycznia br. A moje ostatnie ustalenia są takie: 2 karty VE wydane w 2010r. Wywołują przewalutowanie, wypróbowałam też po jednej karcie VE z 2011,2013 i 2014-żadna nie spowodowała przewalutowania.SZrobiłam zrzuty ekranu i posłałam do mojego banku i do UOKiK (spokojnie,pozostawiłam tylko cztery ostatnie cyfry numeru karty)
lucyna, 18 kwietnia 2014, 23:03 | odpowiedz
Witam!! Mnie chcieli oszukac na kwotę 140 zł. Według powyższych wskazówek zadzwoniłam do mojego banku,aby złożyć reklamację , ale bank odmówił gdyż pani stwierdziła że to była moja wina. Nie poddałam się i poszłam do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta, który poradził mi żebym napisała reklamację pisemną do banku wraz z potwierdzeniem rezerwacji i wykazu z konta. Doradził mi również abym napisała że "w przypadku braku pozytywnego rozpatrzenia niniejszej reklamacji, rozpatrzę możliwość skorzystania z pomocy arbitra bankowego z siedzibą w Warszawie".I tak zrobiłam i muszę przyznać że podziałało. Dzisiaj patrzę na konto, a tu proszę- zwrot moich nadpłaconych pieniędzy.
ewita14, 29 kwietnia 2014, 12:14 | odpowiedz
Mnie też to spotkało :( za dwa bilety na Majorkę bank mnie obciążył o 100 zł więcej (przy cenie 1000 zł za bilety)
ata, 6 maja 2014, 6:10 | odpowiedz
Koniecznie złóż reklamację - moją reklamację (załatwianą od 27 stycznia br.) rozpatrzono pozytywnie - 9 maja dostałam całą nadpłacona kwotę
Lucyna, 12 maja 2014, 10:05 | odpowiedz
Niestety doświadczyłam tego samego. Poproszę o więcej informacji. Mój adres email: cat_herine_88@o2.pl. Z góry dziękuje!
catherine, 19 maja 2014, 23:24 | odpowiedz
AndiRezerwowałem bilet używając MC prepaid, pokazywało tylko wartość PLN i tyle ściągnęło z karty, więc nie wiem skąd takie info.
Umiesz czytac ze zrozumieniem tekstu?
carlos9999, 21 maja 2014, 22:21 | odpowiedz
Ania
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Witam. Bardzo proszę o wysłanie tych wytycznych ania17koziolek@interia.pl
proszę o informację na adres be.gie@wp.pl
beata, 28 maja 2014, 20:42 | odpowiedz
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
można prosić o opis w jaki sposób załatwiała Pani tą sprawę? mnie okantowali na 209 zł. Z góry dziękuje. Czy w ogóle ktoś wskórał cokolwiek w swojej sprawie? Bo czytając to forum wiem tylko że jest masa ludzi zaskoczonych tym przewalutowaniem ale nikt nie pisze co i jak zrobił. Pozdrawiam servisowe@gmail.com
yarro, 9 czerwca 2014, 4:06 | odpowiedz
yarro
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
można prosić o opis w jaki sposób załatwiała Pani tą sprawę? mnie okantowali na 209 zł. Z góry dziękuje. Czy w ogóle ktoś wskórał cokolwiek w swojej sprawie? Bo czytając to forum wiem tylko że jest masa ludzi zaskoczonych tym przewalutowaniem ale nikt nie pisze co i jak zrobił. Pozdrawiam servisowe@gmail.com
Jeśli to możliwe proszę również o taką informację jks-2k3@o2.pl Pozdrawiam
lukaszjot, 8 lipca 2014, 23:27 | odpowiedz
januszjoger57ja zacząlem walkę z Ryanerem 3 lata temu, bo mi zaczął robić numery z przewalutowaniem. Finał jest taki 10 razy wygrałem, bo PKO mi zwróciło różnice po miesięczny czekaniu po odwołaniu oraz mam spaloną u nich kartę mastercard na którą już na moje nazwisko nie kupię biletu.
hej a czy mógłbyś powiedzieć jak złożyłeś odwołanie do swojego banku? ja mam teraz taką sytuację że także mi zabrali sporo kasy za przewalutowanie i nie wiem jak się zabrać za to żeby odzyskać te pieniądze
justyna, 10 lipca 2014, 20:11 | odpowiedz
WAŻNE! ludzie - piszcie reklamacje do banku! Ja tak zrobiłam, pani w banku kręciła nosem ale przyjęła (PKO, karta VISA) po 2 miesiącach otrzymałam zwrot kasy - 129 zł.
Aga, 26 lipca 2014, 19:12 | odpowiedz
AgaWAŻNE! ludzie – piszcie reklamacje do banku! Ja tak zrobiłam, pani w banku kręciła nosem ale przyjęła (PKO, karta VISA) po 2 miesiącach otrzymałam zwrot kasy – 129 zł.
Aga jakich argumentów użyłaś w reklamacji, ciekawa jestem bo sama chce się ubiegać o zwrot pieniędzy.
Ania, 29 lipca 2014, 12:00 | odpowiedz
Ania
AgaWAŻNE! ludzie – piszcie reklamacje do banku! Ja tak zrobiłam, pani w banku kręciła nosem ale przyjęła (PKO, karta VISA) po 2 miesiącach otrzymałam zwrot kasy – 129 zł.
Aga jakich argumentów użyłaś w reklamacji, ciekawa jestem bo sama chce się ubiegać o zwrot pieniędzy.
Hej, najpierw opisałam sytuację, co kiedy i gdzie i i o jaką kwotę chodzi, dodałam że przyczyną zaistniałej różnicy, jest fakt, iż karta Visa została mi błędnie wydana jako karta walutowa euro. Napisałam ze domagam się zwrotu niesłusznie pobranej kwoty oraz że w przypadku negatywnej odpowiedzi zwrócę się o pomoc do rzecznik praw konsumenckich oraz arbitra bankowego z siedzibą w Warszawie. Powodzenia życzę!
Aga, 25 sierpnia 2014, 22:25 | odpowiedz
Witam, jak zarezerwować bilet aby uniknąć przewalutowania ryanair? We wcześniejszym interfejsie strony była taka możliwość za pomocą tekstu(‚Więcej informacji’) z linkiem przy płatnościach. Dysponuje kartą debetową Visa i MasterCard.
mario, 3 września 2014, 11:22 | odpowiedz
Aga
Ania
AgaWAŻNE! ludzie – piszcie reklamacje do banku! Ja tak zrobiłam, pani w banku kręciła nosem ale przyjęła (PKO, karta VISA) po 2 miesiącach otrzymałam zwrot kasy – 129 zł.
Aga jakich argumentów użyłaś w reklamacji, ciekawa jestem bo sama chce się ubiegać o zwrot pieniędzy.
Hej, najpierw opisałam sytuację, co kiedy i gdzie i i o jaką kwotę chodzi, dodałam że przyczyną zaistniałej różnicy, jest fakt, iż karta Visa została mi błędnie wydana jako karta walutowa euro. Napisałam ze domagam się zwrotu niesłusznie pobranej kwoty oraz że w przypadku negatywnej odpowiedzi zwrócę się o pomoc do rzecznik praw konsumenckich oraz arbitra bankowego z siedzibą w Warszawie. Powodzenia życzę!
babcia, 3 września 2014, 17:42 | odpowiedz
beata
Ania
WAŻNA INFORMACJADoświadczyłam własnie tego o czym Państwo piszecie. Jednak zamiast dywagowac na ten temat zwróciłam się do Urzędu Ochrony Konsumenta.Opisałam sytuację , wysłałam potwierdzenie rezerwacji Ku mojemu miłemu skadinad zaskoczeniu prawnik UOKiK odpisał niemal natychmiast wskazując mi droge postepowania w tej sprawie i udzielił informacji ze nalezy oficjalnie zawiadomic o tej sytuacji Urząd w interesie publicznym. Jesli ktos jest zainteresowany szczegółami (wytycznymi udzielonymi przez UOKiK) moge przesłac po podaniu mi w odpowiedzi adresu mailowego. Myślę, ze powinnismy się jakos zorganizowac w tej sprawie.
Witam. Bardzo proszę o wysłanie tych wytycznych ania17koziolek@interia.pl
proszę o informację na adres be.gie@wp.pl
hanka, 1 listopada 2014, 22:46 | odpowiedz
Kupowalem lot z kraju Euro (wylot z Włoch); Ryanair sumę do zapłaty prezentował w EUR. Płaciłem kartą debetową EUR do konta w EUR. Po transakcji w potwierdzeniu zwróciłem uwagę na zapis, że policzono mi to złotówkowo po kursie 4.48. Blokada tej transakcji na koncie pojawiła się w PLN, więc Alior ze zrozumiałych powodów dokonał dodatkowego przewalutowania na EUR. Na dodatek po zdjęciu blokady Alior zaksięgował mi tę traksakcję nie po kursie z dnia zakupu, lecz z dnia księgowania. Nie muszę dodawać, że kurs ten był mniej korzystny dla mnie. Reklamowałem. Alior oddał mi w złotówkach równowartość grabieżczej nadwyżki. Biorąc pod uwagę działanie systemów płatniczych, nie wiem, czy wina jest w całości po stronie Ryanair, ale wszystko na to wygląda.
Wiesiek, 5 listopada 2014, 10:46 | odpowiedz
Mnie spotkało to samo, grrrr. Płaciłam mastercard debit chłopaka, bo moja nie chciała przejść. Bilet według strony i potwierdzenia mejlowego kosztował 650 zł, chłopakowi ściagnęło lekko 700 zł. Będę pisać reklamację. PS. Teraz zrobiłam symulację kupowania, już na swoją kartę, i nie wyskoczyła mi cena w PLN, już po wpisaniu danych z karty.
miśmiś, 16 stycznia 2015, 9:22 | odpowiedz
Ja mam kartę MasterCard i 3 dni temu kupowałam bilet i spotkała mnie taka sama sytuacja! Jestem wściekła bo przewalutowanie kosztowało mnie 60 zł a nigdzie nie było podane że zapłacę o tyle więcej. No i co mam teraz zrobic?
Natalia, 26 czerwca 2015, 18:31 | odpowiedz
Ja mam mastercard, w zeszłym roku naliczyli mi podwójnie i robią to permanentnie. Na szczęście bank uznaje reklamacje ale z każdym zakupem wiąże się konieczność reklamacji...
mm, 23 maja 2017, 17:45 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »