Fly4free.pl

Znana linia wykona 3 tys. lotów pustymi samolotami bez pasażerów! Branża wściekła na UE, chce zmian

Foto: Foto: Brussels Airlines
Belgijski minister transportu pisze do Komisji Europejskiej o pilne obniżenie reguł slotowych w UE po tym, jak okazało się, że linie Brussels Airlines muszą wykonać 3 tysiące lotów-widmo, aby zachować prawa do startów i lądowań na lotnisku w Brukseli.

O lotniskowych slotach i związanymi z nimi perturbacjami pisaliśmy na naszych łamach kilka dni temu. Przypomnijmy, że chodzi o przepisy, w myśl których linie lotnicze muszą wykonać określoną liczbę operacji w danym slocie, aby zachować prawa do startów i lądowań w atrakcyjnych porach na najbardziej zatłoczonych lotniskach w Europie. W dobrych czasach nie jest to problem, w takich czasach jak teraz linie są zaś zmuszone wykonywać mnóstwo lotów-widmo, by wyrobić się w limitach. Kilka dni temu głośno było o tym, że linie z grupy Lufthansa muszą wykonać 18 tysięcy takich lotów praktycznie na pusto. Najmocniej „poszkodowana” miała być sama Lufthansa, która wykonywała te loty, by bronić slotów w Monachium i Frankfurcie. Teraz okazało się, że równie duże problemy będzie miała linia Brussels Airlines. Jak podają miejscowe media, w obronie slotów na lotnisku w Brukseli linia musi w całym zimowym rozkładzie lotów wykonać 3 tysiące lotów-widmo, które w normalnych okolicznościach byłyby odwołane.

Informacja ta wzmogła presję na Komisję Europejską, aby ta zawiesiła obecne reguły slotowe. List do KE napisał w tej sprawie Georges Gilkinet, belgijski minister transportu. Całkiem słusznie stwierdził w nim, że aktualne przepisy w świetle słabego popytu są kompletnie sprzeczne z promowaną przez KE polityką pro-ekologiczną.

Protestuje też IATA, czyli międzynarodowe zrzeszenie linii lotniczych.

– Mimo naszych apeli o większą elastyczność, Unia Europejska zatwierdziła 50-procentową regułę slotową [każda linia musi wykonać minimum 50 procent lotów w danym slocie, aby go zachować – przyp. Mp] w zimowym rozkładzie lotów. Od początku było jasne, że ten cel nie jest możliwy do realizacji w świetle obecnego kryzysu w branży – mówi rzecznik IATA w rozmowie z AFP.

Co na to Bruksela? Wszystko wskazuje na to, że niewiele się zmieni. Rzecznik Komisji Europejskiej Daniel Ferrie powiedział w środę, że Unia Europejska zareagowała już na obniżony popyt, redukując limit lotów do 50 procent w ramach danego slotu, w porównaniu do tradycyjnego limitu 80 procent.

– Komisja Europejska oczekuje, że liczba operowanych lotów będzie zgodne z zapotrzebowaniem konsumentów i w efekcie przyczyni się do zapewnienia łączności pasażerom w całej Europie – powiedział.

W czasach przedpandemicznych linie musiały wykonywać 80 procent lotów w danym slocie, aby go zachować (tzw. reguła 80/20), obecnie jest to 50 procent lotów, a w letnim rozkładzie lotów limit ten zostanie zwiększony do 64 procent.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Update z innej strony: nie chodzi o puste loty, tylko o prawie puste nieopłacalne dla linii lotniczej.Asked to give examples of empty flights operated by Brussels Airlines, spokeswoman Maaike Andries provided the following clarification:“What is important to note is that there are no empty flights and there will never be “ghost flights”. In all this issue, it is always about regular commercial flights which are not filled enough to be cash-positive. During the entire pandemic, it was possible to cancel these flights and that’s what we would like to do now too. But, if that makes us go below the minimum number of flights to maintain the slots, we have to operate these flights nonetheless“.https://www.aviation24.be/airlines/lufthansa-group/brussels-airlines/brussels-airlines-must-carry-out-3000-empty-flights-to-keep-its-slots/
monikasia22, 6 stycznia 2022, 19:25 | odpowiedz
Avatar użytkownika
 Poprawcie proszę, bo kolejny fake news idzie w świat
monikasia22, 6 stycznia 2022, 19:41 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »