Znana linia po 50 latach znika z europejskiego nieba! Zastąpi ją zupełnie nowy przewoźnik
Już w niedzielę w Europie pojawi się nowy przewoźnik, którym będzie linia KM Malta Airlines, czyli nowy narodowy przewoźnik Malty. Nowa linia będzie na starcie dysponowała 8 Airbusami A320neo, zabierającymi na pokład 168 pasażerów. Pierwszy lot nowy przewoźnik ma wykonać z lotniska w Luqa do Katanii na Sycylii. Będzie to jedna z 17 nowych tras, na których przewoźnik uruchomi swoje loty: wśród nich są m.in. Amsterdam, Berlin i Bruksela.
Słoneczny Brzeg od 1618 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Mahdia od 2851 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Złote Piaski od 1919 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Nowa linia powstanie na zgliszczach przewoźnika Air Malta, który w sobotę oficjalnie zakończy swoje operacje po 50 latach nieprzerwanej działalności – dotychczasowy flagowy przewoźnik Malty zaczął regularne loty 1 kwietnia 1974 roku. Dlaczego linia przestała działać? To efekt decyzji Komisji Europejskiej, która nie zgodziła się na to, by rząd Malty udzielił przewoźnikowi 300 mln euro pomocy publicznej. Air Malta potrzebowała tych pieniędzy, bo długo pozostawała nierentowna, a w poprawie tej sytuacji nie pomagały zmiany strategii ani restrukturyzacja.
Stąd właśnie „ucieczka do przodu”, czyli scenariusz podobny do tego, który został zrealizowany we Włoszech, gdzie zamknięto pogrążoną w długach linię Alitalia i powołano do życia nowego przewoźnika, czyli ITA Airways.
KM Malta Airlines zdążyła już zasłynąć wśród pasażerów jeszcze przed startem, ogłaszając bardzo restrykcyjne zasady dotyczące limitów bagażu podręcznego. W najbardziej podstawowej taryfie „economy basic” podróżni będą mogli zabrać ze sobą jedynie mały plecak lub torebkę, których waga nie może przekroczyć 2 kilogramów. To jedne z najbardziej restrykcyjnych limitów bagażu podręcznego w Europie.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?