Włosi chcą zbudować ogromny most, który połączy Sycylię z resztą kraju!
Most przez Cieśninę Mesyńską, który najpewniej połączy Mesynę z Villa San Giovanni, to projekt, którzy marzy się kolejnym pokoleniom włoskich polityków i nie tylko. Kilka razy było już bardzo blisko jego budowy i znamy już nawet wstępne założenia projektu. Ma to być najdłuższy podwieszany most na świecie o długości 5,3 kilometra i szerokości 60 metrów. Most ma też bić rekordy wysokości, bo jego wieże mają mieć po ponad 382 metry wysokości. Konstrukcja obiektu ma być przy tym niezwykle wytrzymała – jak kilka lat temu mówili projektanci, most ten musi wytrzymywać podmuchy wiatru o prędkości ponad 200 km na godzinę oraz trzęsienia ziemi powyżej 7 stopni w skali Richtera.
Costa Dorada od 1599 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Ayia Napa od 2431 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Radom)
Marmaris od 2952 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Tak naprawdę plany budowy takiej przeprawy mieli już starożytni Rzymianie, a także Benito Mussolini, czyli włoski dyktator z okresu II wojny światowej. Najbliżej budowy mostu Włochy były w 2013 roku, jednak ambitne plany przerwał kryzys gospodarczy i ówczesny rząd zdecydował się zawiesić projekt w ramach polityki zaciskania pasa. Teraz ma być inaczej, o czym zapewnia Giorgia Meloni, czyli nowa premier Włoch.
W rozmowie z włoskimi mediami powiedziała ona, że budowa przeprawy z Sycylii na kontynent stanowi dla niej priorytet i na początku grudnia będzie rozmawiala z Brukselą w sprawie dofinansowania inwestycji. Ile może ona kosztowac? 10 lat temu mówiono o kwocie przynajmniej 8,5 mld EUR, dziś z pewnością są to znacznie większe kwoty.
Kiedy projekt może wystartować?
– Rozmawiamy o moście nad Cieśniną Mesyńską od dekad. Od 1981 roku wydano setki milionów euro, a nie osiągnięto niczego. Zamierzamy przejść od słów do czynów. W ciągu najbliższych pięciu lat jednym z moich celów jest rozpoczęcie budowy mostu nad cieśnina – powiedział z kolei Matteo Salvini, minister infrastruktury Włoch.





