REKLAMA

Wizz Air pomógł zamknąć jedną z najstarszych baz w Europie? Linia rezygnuje po 72 latach latania!

Foto: Dmitry Birin / Shutterstock

Od października Alitalia zamknie swoją bazę i ostatnią trasę na mediolańskim lotnisku Malpensa. Włoski przewoźnik był tam obecny nieprzerwanie od 1948 roku!

To symboliczny koniec pewnej epoki – jeszcze całkiem niedawno Alitalia latała z Malpensy do Nowego Jorku czy Tokio, jednak wcześniej zawiesiła większość tras, a teraz przyszedł czas na ostatnie połączenie – trasę krajową z Mediolanu do Rzymu. To flagowe połączenie włoskiego przewoźnika, które jednak w ostatnich miesiącach w wyniku pandemii koronawirusa nie cieszyło się dużym powodzeniem i zostało zredukowane ledwie do 2 lotów dziennie. Od 1 października trasa ta zostanie zawieszona na stałe i jednocześnie Alitalia kompletnie opuszcza drugie największe lotnisko we Włoszech.

Jednocześnie przewoźnik będzie teraz operował z mniejszego, ale położonego nieco bliżej centrum miasta, lotniska Linate, skąd Alitalia będzie wykonywała przede wszystkim loty krajowe, ale też kilka połączeń międzynarodowych. Włoskie media komentują decyzję o wycofaniu się z Malpensy w kategorii szoku, zważywszy na długą historię włoskiej linii i lotniska. Decyzję negatywnie oceniają też władze Lombardii, które liczą, że szefostwo Alitalii przemyśli jeszcze ten krok, a linia wróci na Malpensę. Z drugiej strony trudno temu ruchowi odmówić logiki: znajdująca się od dawna na granicy bankructwa Alitalia będzie przechodziła kolejną restrukturyzację, w ramach której przewoźnik zredukuje zatrudnienie i znacząco zmniejszy flotę – ma ona liczyć jedynie 30 samolotów. Jednocześnie przewoźnik dostanie po raz kolejny wielomilionową pomoc publiczną, dzięki której będzie jeszcze w stanie latać.

Z drugiej strony – to chyba znak czasów, bo opuszczenie przez Malpensę Alitalii zbiega się w czasie z poważną ekspansją linii Wizz Air na tym lotnisku. Węgierska linia już w lipcu otworzyła na Malpensie bazę z 5 samolotami i otworzyła stąd 20 nowych połączeń, a kilka dni temu “landrynka” dodała do swojej siatki trasy krajowe – od 1 października przewoźnik planuje latać do Katanii i Palermo. Przy tak dużej ekspansji taniej linii nie dziwi, że Alitalia nie podejmuje rękawicy.

Lotnisko Malpensa jest drugim największym portem lotniczym we Włoszech. W 2019 roku obsłużyło 28,8 mln pasażerów.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.