Fly4free.pl

Wizz Air jednak odwołuje tysiące biletów z błędem cenowym! Ale nie wszystkie – są dwa wyjątki

Foto: Fly4free.pl
„Informujemy cię, że z powodu technicznej pomyłki musimy odwołać twoją rezerwację” – maila o takiej treści wysłał w piątek po godz. 19 Wizz Air do kilku tysięcy klientów, którzy w czwartek zakupili bilety z „błędem cenowym”. Jak udało się ustalić Fly4free.pl, przewoźnik będzie anulował rezerwacje na loty od poniedziałku – podróżni z kupionymi w wyniku „błędu cenowego” biletami na sobotę i niedzielę będą mogli wylecieć i wrócić zgodnie z planem lotu w swoich rezerwacjach.

Takiego zamieszania z biletami nie było już dawno. W czwartek popołudniu w systemie rezerwacyjnym Wizz Air pojawiła się mnóstwo bardzo tanich biletów na praktycznie wszystkie trasy i daty przewoźnika z Polski w cenie 35 zł za jedną stronę. I to także na bardzo dalekie trasy jak Abu Zabi czy Wyspy Kanaryjskie. Informacja rozniosła się lotem błyskawicy po forach i grupach dyskusyjnych, a potencjalni pasażerowie rzucili się na system rezerwacyjny linii, którzy szybko się zapchał. Ale nie może być inaczej – z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że w ciągu kilkudziesięciu minut kupiono aż 80 tysięcy takich podejrzanie tanich biletów. No właśnie – od początku bowiem pojawiły się wątpliwości dotyczące tego, że jest to klasyczny błąd cenowy, co oznacza, że rezerwacje mogą być anulowane.

Przez cały piątek Wizz Air milczał na ten temat (choć z nieoficjalnych informacji wiemy, że w siedzibie firmy było bardzo gorąco), a tuż po godzinie 18 wysłał nam lakoniczny komunikat, w którym przyznał, że zaistniała sytuacja jest efektem „błędu technicznego” w systemie rezerwacyjnym. Nie przesądzał jedna tego, co zrobi z rezerwacjami.

Ostatecznie tuż po godzinie 19 Wizz Air zaczął wysyłać maile do posiadaczy rezerwacji z czwartkowego „błędu cenowego” z informacją, że zostają one anulowane.

„Z przykrością informujemy, że z powodu błędu technicznego naszego systemu, twoja rezerwacja została odwołana”
– czytamy w komunikacie, który zapewne otrzymało kilka tysięcy pasażerów.

Foto: arch. prywatne

Przewoźnik informuje, że proces zwrotu środków wydanych na bilety już ruszył i pieniądze wrócą na konta pasażerów w najszybszym możliwym terminie – maksymalnie w ciągu 5 dni roboczych.

Nie wszystkie rezerwacje odwołane? Wyjątek dla last minute!

Jak udało się jednak dowiedzieć Fly4free.pl, anulowane będą rezerwacje z wylotem od poniedziałku włącznie w górę. To wbrew pozorom dość ważna informacja, bo – jak udało nam się ustalić – podróżni, którzy w czwartek kupili bilety z „błędem cenowym” na jutro (sobotę) i niedzielę, będą mogli skorzystać z nich bez żadnych przeszkód. Co istotne – ważna będzie cała rezerwacja, a więc także loty powrotne odbędą się bez przeszkód.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
tez mi dobrodzieje reklamowali promocję, lud się rzucił a teraz łaskawie pozwolą wylecieć i wrócić tym którzy mają wylot za chwilę :)
sebaa, 19 maja 2023, 21:09 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Ciekawe czy zwrócą też za loty powrotne w przypadku gdy są na innej rezerwacji.
Wojtek, 19 maja 2023, 22:30 | odpowiedz
Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Wizzair nigdzie nie potwierdził, że tylko loty od poniedziałku zostaną anulowane. Pod wpływem Waszego artykułu pojechałem w nocy na lotnisko w innym mieście posiadając już kartę pokładową, żeby na miejscu dowiedzieć się o anulowaniu mojej rezerwacji.
adam_mora, 20 maja 2023, 9:35 | odpowiedz
 Jeśli tak było, to mi przykro. Niemniej napisałem, co wiem, na podstawie oficjalnego komunikatu Wizz Air. Poniżej wklejam stosowny fragmentReservations made for travel from Monday, May 22nd onwards have been cancelled, and customers will be refunded for any services or memberships. Wizz Air is honoring any tickets reserved for travel in the next 72 hours.
adam_mora Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Wizzair nigdzie nie potwierdził, że tylko loty od poniedziałku zostaną anulowane. Pod wpływem Waszego artykułu pojechałem w nocy na lotnisko w innym mieście posiadając już kartę pokładową, żeby na miejscu dowiedzieć się o anulowaniu mojej rezerwacji.
Mariusz Piotrowski, 20 maja 2023, 9:58 | odpowiedz
Ale to chyba wina Wizza, że cie nie poinformował.  Lot odwołany na mniej niź dwa tygodnie przed odlotem, to chyba jakieś odszkodowanie się należy.
adam_mora Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Wizzair nigdzie nie potwierdził, że tylko loty od poniedziałku zostaną anulowane. Pod wpływem Waszego artykułu pojechałem w nocy na lotnisko w innym mieście posiadając już kartę pokładową, żeby na miejscu dowiedzieć się o anulowaniu mojej rezerwacji.
HadrianKubasiewicz, 20 maja 2023, 10:37 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »