Wizz Air na swojej hitowej trasie leci ponad godzinę dłużej niż konkurenci! Z czego to wynika?
Uruchomiona we wtorek trasa z Abu Zabi do Male to jedna z najciekawszych tras w siatce Wizz Aira. I wygląda na to, że sprzedaje się świetnie, bo Wizz Air z miejsca zdecydował się na zwiększenie liczby rejsów tuż po starcie połączenia: początkowo „landrynka” będzie latała na rajskie Malediwy 4 razy w tygodniu, ale już w listopadzie zwiększy częstotliwość do 6 połączeń tygodniowo, a od grudnia loty na tej trasie będą realizowane codziennie.
Hurghada od 2355 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Agadir od 1838 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Limassol od 1895 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Połączenie jest z pewnością atrakcyjne, choć branżowy serwis One Mile At A Time zwraca uwagę na niezwykle długi czas lotu jak na taką trasę: z Abu Zabi do Male samolot Wizza leci zgodnie z systemem rezerwacyjnym 5 godzin i 20 minut, z powrotem zaś czas ten wydłuża się nawet do 5 godzin i 50 minut. Dla porównania: linia Etihad, która lata na tej samej trasie Boeingiem 787-9, wykonuje to połączenie w czasie 4 godzin i 15 minut. Z czego wynika ta różnica?
Branżowy serwis wskazuje, że Wizz Air leci dłużej, ponieważ linia nie leci najkrótszą możliwą trasą przez Morze Arabskie, tylko przez cały czas trzyma się blisko linii brzegowej: po wylocie z Abu Zabi przewoźnik przelatuje przez przestrzeń Pakistanu i leci bezpośrednio nad wybrzeżem Indii, by potem dolecieć na Malediwy. Dla porównania: Etihad leci właściwie bezpośrednio przez Morze Arabskie, przez co dystans, jaki pokonuje samolot jest o ok. 40 procent krótszy.
Z czego to wynika? One Mile At A Time wskazuje na to, że Airbusy A321neo latające na tej trasie dla „landrynki” nie posiadają certyfikacji ETOPS, pozwalającej samolotom dwusilnikowym latać n trasach długodystansowych na przykład nad wodą, z dala od jakiegokolwiek lotniska awaryjnego. Do tej pory Wizz Air właściwie nie miał potrzeby, by certyfikować samoloty w ten sposób, bo nie miał tego typu tras w swoim portfolio. Jednak teraz być może będzie musiał się tym zająć, tym bardziej, że w takim przypadku oznacza to duże oszczędności dla przewoźnika, jak na trasie na Malediwy.
Więcej na temat certyfikatów ETOPS przeczytacie w naszym tekście.






Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?