– Na podstawie dostarczonych kart materiałowych wynika, że materiały te są przeznaczone do stosowania przy wykonywaniu posadzek, a nie napraw powierzchni lotniskowych. Zdaniem ITWL nowo wybudowane płyty betonowe, na których stwierdzono pęknięcia szczelinowe, powinny być wyburzone i odtworzone, ponieważ są objęte jeszcze gwarancją – twierdzi Mariusz Wesołowski, kierownik Zakładu Lotniskowego ITWL, na którego wypowiedź powołuje się gazeta.
Tymczasem na stronie forum lotnictwo.net.pl jeden z użytkowników zamieścił zdjęcia z prac remontowych drogi startowej. Fotografie przedstawiają dziurawą jak… ser szwajcarski betonową drogę startową. Aż trudno uwierzyć, że jest to nowa nawierzchnia. Czy Wam zdjęcia też przypominają ser szwajcarski?
Jutro efekty naprawy wykonanej przez wykonawcę drogi startowej firmę ERBUD sprawdzą inspektorzy. Jeżeli wydadzą pozytywną decyzję, to stan progów będzie musiał jeszcze sprawdzić Urząd Lotnictwa Cywilnego. Kiedy do portu wrócą przewoźnicy? Zarówno Wizz Air jak i Ryanair zapowiedzieli, że do północy 15 stycznia operacje lotnicze będą wykonywały z portu Chopina w Warszawie. Czekają też dla dalszy rozwój sytuacji w Porcie Lotniczym w Modlinie.
Przypomnijmy, że 22 grudnia 2012 r. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego cofnął pozwolenie na użytkowanie dwóch betonowych fragmentów pasa startowego. Powodem były pęknięcia i dziury. Linie Wizz Air oraz Ryanair zdecydowały o czasowym przeniesieniu operacji na Lotnisko Chopina.
Aktualizacja:
Edyta Mikołajczyk doradca Zarządu Lotniska w Modlinie w rozmowie z TVN24 odpiera zarzuty Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. – Wykonawca zapewnia nas, że wszystko zostało zrobione zgodnie z zaleceniami. Nie mam podstaw, żeby to podważać. Mam nadzieję, że kiedy inspektor przyjedzie do nas na miejsce, jednak przyzna rację i będzie możliwe uruchomienie lotniska. Jak dodała wyniki testów pull off, przeprowadzonych na zlecenie wykonawcy, powinny dotrzeć do inspektora.