REKLAMA

Szwajcarski ser z… Modlina! (zdjęcia)

Zarząd Lotniska w Modlinie złożył do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego dokumenty niezbędne do przeprowadzenia kontroli po wykonanym remoncie. Liczył on na wcześniejsze przeprowadzenie kontroli. Tymczasem WINB podtrzymał swoją decyzję, że odbędzie się ona we wtorek. Jednocześnie w rozmowie z dziennikarzami TVN Warszawa stwierdził, że... ma już uwagi co do wykonania naprawy.Modlin Zamknięty co najmniej do końca 2012 roku >>Jakie to uwagi? - Nie ma między innymi wyników pull off, czyli przyczepności masy naprawczej, a szczeliny zostały zabezpieczone tymczasowo, a chodziło o to, żeby były zabezpieczone raz a dobrze - tłumaczy dziennikarzom Jaromir Grabowski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Co to może oznaczać dla dalszego funkcjonowania portu przekonamy się jutro kiedy inspektorzy przeprowadzą kontrolę.

Nie tak dano cytowana przez nas „Gazeta Nowodworska” opublikowała opinię Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych (ITWL) dotycząca materiałów jakie proponowano do remontu płyt betonowych na lotnisku.

– Na podstawie dostarczonych kart materiałowych wynika, że materiały te są przeznaczone do stosowania przy wykonywaniu posadzek, a nie napraw powierzchni lotniskowych. Zdaniem ITWL nowo wybudowane płyty betonowe, na których stwierdzono pęknięcia szczelinowe, powinny być wyburzone i odtworzone, ponieważ są objęte jeszcze gwarancją – twierdzi Mariusz Wesołowski, kierownik Zakładu Lotniskowego ITWL, na którego wypowiedź powołuje się gazeta.

Tymczasem na stronie forum lotnictwo.net.pl jeden z użytkowników zamieścił zdjęcia z prac remontowych drogi startowej. Fotografie przedstawiają dziurawą jak… ser szwajcarski betonową drogę startową. Aż trudno uwierzyć, że jest to nowa nawierzchnia. Czy Wam zdjęcia też przypominają ser szwajcarski?

Jutro efekty naprawy wykonanej przez wykonawcę drogi startowej firmę ERBUD sprawdzą inspektorzy. Jeżeli wydadzą pozytywną decyzję, to stan progów będzie musiał jeszcze sprawdzić Urząd Lotnictwa Cywilnego. Kiedy do portu wrócą przewoźnicy? Zarówno Wizz Air jak i Ryanair zapowiedzieli, że do północy 15 stycznia operacje lotnicze będą wykonywały z portu Chopina w Warszawie. Czekają też dla dalszy rozwój sytuacji w Porcie Lotniczym w Modlinie.

Przypomnijmy, że 22 grudnia 2012 r. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego cofnął pozwolenie na użytkowanie dwóch betonowych fragmentów pasa startowego. Powodem były pęknięcia i dziury. Linie Wizz Air oraz Ryanair zdecydowały o czasowym przeniesieniu operacji na Lotnisko Chopina.

Aktualizacja:

Edyta Mikołajczyk doradca Zarządu Lotniska w Modlinie w rozmowie z TVN24 odpiera zarzuty Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. – Wykonawca zapewnia nas, że wszystko zostało zrobione zgodnie z zaleceniami. Nie mam podstaw, żeby to podważać. Mam nadzieję, że kiedy inspektor przyjedzie do nas na miejsce, jednak przyzna rację i będzie możliwe uruchomienie lotniska. Jak dodała wyniki testów pull off, przeprowadzonych na zlecenie wykonawcy, powinny dotrzeć do inspektora.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Osioł to jest ich nauczyciel!
Dziadek Siwe Włosy, 7 stycznia 2013, 13:56 | odpowiedz
Lepiej, żeby zgody nie wydali - 16 stycznia mam teoretycznie wylot z WMI do LTN - dzięki wielkie za takie wrażenia. Nie ukrywam też, że bardziej po drodze jest mi na WAW niż na WMI
sanchezzz, 7 stycznia 2013, 13:58 | odpowiedz
Powinni zrywać całą nawierzchnie, źle zrobili to niech robią od nowa.
DrastiC, 7 stycznia 2013, 14:03 | odpowiedz
Przecież te dziury są tak regularne, że muszą to być umyślne nawierty. Może nie mogli się zdecydować gdzie ten namiot rozstawić i zrobili kilka dziur więcej.
refill, 7 stycznia 2013, 14:07 | odpowiedz
to jest nic, te naprawy robią ludzie bez głów! :O
dawidpoz, 7 stycznia 2013, 14:18 | odpowiedz
Bo to są umyśle nawierty. W naturze nie ma tak idealnych otworów. Zapewne wypełniają je żywicami bądź specjalistycznymi klejami by wzmocnić podłoże. Normalna procedura. Tak sie kończy jak przetarg wygrywa najtańszy bo to praktycznie jedyne kryterium przetargowe bo te firmy budowlane skaczą sobie do gardeł i zaniżają ceny. Najlepszym rozwiązaniem jest zerwanie pasa i zbudowanie go od nowa. Tylko jest zima i nikt o zdrowych zmysłach tego nie zrobi. Pozostają im tylko naprawy. "Czy Wam zdjęcia też przypominają ser szwajcarski?" - Przypomina mi raczej kondycje polskich przetargów.
Marek, 7 stycznia 2013, 14:24 | odpowiedz
Bareizm, nic więcej.
Ciulabula, 7 stycznia 2013, 14:28 | odpowiedz
Lepsze to że jak zwykle dwóch pracuje reszta opr!
p0p0s, 7 stycznia 2013, 14:30 | odpowiedz
Witamy w Polsce
spisek, 7 stycznia 2013, 14:33 | odpowiedz
Tak, dziś w Gazecie był artykuł wiertacza, który w ciągu ostatniej doby wywiercił 800 otworów - ta masa wypełniająca musi wejść głębiej żeby miała się czego trzymać.
Gleba, 7 stycznia 2013, 15:01 | odpowiedz
No to niech ich zamkną do końca stycznia. Mnie na rękę lecieć z Chopina :]
Edek, 7 stycznia 2013, 15:25 | odpowiedz
po tytule myślałem, że jakaś promocja do Genewy albo Zurychu ;-)
Grzegorz40, 7 stycznia 2013, 15:55 | odpowiedz
Mi zdecydowanie bardziej na rękę jednak latać z Modlina. I lecąc 20 tego wygląda na to, że do końca bedę w niepewności. A mam już wszystkie bilety na dojazd wykupione. Skandal.
gosia, 7 stycznia 2013, 16:34 | odpowiedz
Mam pytanie bo sa rozne wersje i kazdy mowi co innego . Wizzair nawet jak wroci na Modlin to z polaczeniem z/do Budapesztu zostaje na Okeciu ?
dzejkob1976, 7 stycznia 2013, 17:24 | odpowiedz
Każda budowa ma Inspektora Budowlanego, a tu nie było? Teraz pojawił sie inny i widzi problemy? To jest chory kraj. Widać ktoś nie posmarował odpowiednio, to się dziury pojawiły.
koiiioss, 7 stycznia 2013, 18:06 | odpowiedz
Wiecie może jak to jest z tym wykonywaniem lotów z WAW w Ryanairze? Wszystkie loty się odbywają czy odwołują coś?
mariol, 7 stycznia 2013, 18:40 | odpowiedz
19.01 mam Ryanem lot z Budapesztu do Modlina, rozumiem ze trzeba obserwowac sytuacje i wszystko moze ulec zmianie?:)
jopek, 7 stycznia 2013, 19:58 | odpowiedz
a to nie wiecie, ze robia nowe pole golfowe? :-) tylko technologia nie do konca opanowana
marzycielka, 7 stycznia 2013, 21:32 | odpowiedz
17 stycznia wylot do FCO, powrót 21 stycznia :) Okęcie welcome to! :D
BigJetPlane, 7 stycznia 2013, 22:34 | odpowiedz
Orientujecie się, czy jest szansa żeby WZZ został na WAW nawet mimo oddania do użytku tego pasa w Modlinie?
Grzyw, 7 stycznia 2013, 23:59 | odpowiedz
przecież skoro są dziuro to oznacza że cały pas jest do bani!
xan, 8 stycznia 2013, 10:20 | odpowiedz
Witam Już przed otwarciem w połowie roku pisali o dziurkach w betonie, które były naprawiane żywicą a cały pas był pokryty środkiem hydrofobowym. Sądzę że do produkcji betonu użyto niewłaściwego popiołu lotnego lub kruszywo było źle wypłukane i zanieczyszczone resztkami glinki z dodatkiem wapna (jeśli w zagłębieniach odprysków znajdują się całe ziarna kruszywa). Stosując jako dodatek do betonu popiół lotny fluidalny a nie konwencjonalny o kodzie 100102 może w betonie wytwarzać się specyficzny rodzaj gipsu, który zmienia swoją objętość w zależności od warunków pogodowych co powoduje naprężenia, pęknięcia oraz odpryski betonu. Producent betonu powinien sprawdzić jaki rodzaj materiału do niego przyjeżdżał. ObserwatoR
ObserwatoR, 10 stycznia 2013, 15:19 | odpowiedz

Plaża na Majorce
Najlepsza oferta

Wakacyjne loty na Majorkę za 85 PLN!

Tomasz Świerczyński | 2019-07-18 17:15
REKLAMA
REKLAMA
Poznaj nasz kierunek miesiąca
Aplikacja Fly4free.pl
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel