Fly4free.pl

Śmiejecie się z Radomia? Zobaczcie, jak kilka lat temu wyglądały lotniska w waszej okolicy

Zamów powiadomienia o takich ofertach
Foto: Mostostal Zabrze
To niesamowite, jak długą drogę w bardzo krótkim czasie przeszły polskie lotniska. Z siermiężnych architektonicznych koszmarków przypominających dworce PKS zamieniły się w imponujące rozmachem piękne porty. Z równie imponującymi siatkami połączeń. Gotowi do podróży w (niedaleką) przeszłość? Zapnijcie pasy, odpalamy wehikuł czasu.

Dziś miłośnik taniego latania może przebierać w ofertach tanich lotów po całej Europie i nie tylko, a często nie pamięta lub nie zdaje sobie sprawy, że jeszcze kilkanaście lat temu latanie samolotem znajdowało się dla wielu ludzi w strefie marzeń. Powodów było wiele: od niewielkiej listy przewoźników, przez mało atrakcyjne połączenia, skończywszy w końcu na cenach, które czyniły z podróży samolotem luksus dostępny wyłącznie dla najbogatszych.

Dziś chcę was zabrać do tamtych czasów i pokazać, jak wyglądało latanie w Polsce i nasze lotniska przed wejściem do UE. Bo 2004 rok to symboliczna data dla naszego rynku lotniczego, gdy pojawiły się na nim tanie linie…i nic już nie było takie samo.

Ale zanim przejdziemy do prawdziwego mięska, najpierw garść statystyk…

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
To na foto nr 2 i kilku innych też lotniska ? jakieś dziwne
EPKT, 27 września 2016, 16:47 | odpowiedz
Tak EPKT wyglądał pod koniec lat 90 WARTO ZAZNACZYĆ , ŻE W 21 WIEKU W RADOMIU DALEJ JEST ŚCIERNISKO ( I NIE BĘDZIE SAN FRANCISCO ) RACZEJ Z TEJ STODOŁY W RADOMIU !!!
PILOT, 27 września 2016, 16:50 | odpowiedz
Czy ja mam rozumieć, ze w twierdzicie, ze KTW to głównie tanie linie? Chyba zartujecie... Lot, Lufthansa, Ellinair, TUI.. W czym niby np. Wrocław jest lepszy? Ma więcej tradycyjnych linii? Już nie wspone o tej porażce Łodzi.. No bez przesady.. Nawet nie potrafiliscie wspomnieć, ze Wizz nie tylko otworzył w Katowicach pierwsza bazę, a ich pierwszy lot odbył się z tego portu..
FilipPL, 27 września 2016, 16:53 | odpowiedz
FilipPL Czy ja mam rozumieć, ze w twierdzicie, ze KTW to głównie tanie linie? Chyba zartujecie… Lot, Lufthansa, Ellinair, TUI.. W czym niby np. Wrocław jest lepszy? Ma więcej tradycyjnych linii? Już nie wspone o tej porażce Łodzi.. No bez przesady.. Nawet nie potrafiliscie wspomnieć, ze Wizz nie tylko otworzył w Katowicach pierwsza bazę, a ich pierwszy lot odbył się z tego portu..
Masz rozumieć, że najszybszy rozwój KTW i innych dużych lotnisk regionalnych przyszedł na okres, gdy w Polsce mocno zaczęły panoszyć się LCC ;) Pozdrawiam, MP
Mariusz Piotrowski, 27 września 2016, 16:57 | odpowiedz
Ale.... nikt sie nie śmieje z tego jak wygląda Radom, tylko z tego że to lotnisko nikomu nie jest potrzebne. Porównywanie Radomia do innych lotnisk sprzed kilkunastu lat jest jakąś straszną niedorzecznością.
radom, 27 września 2016, 17:22 | odpowiedz
"Przypomnijmy: dziś jedyne zaangażowanie LOT poza stolicą to loty krajowe dowożące pasażerów na lotnisko Chopina." NIEPRAWDA! LOT lata także Q400 pomiędzy Krakowem i Gdańskiem pomijając Warszawę.
ktw_krk, 27 września 2016, 19:20 | odpowiedz
Jak długo British Airways latał z Gdańska i na jakie lotnisko? Czyżby Gatwick?
ciekawy, 27 września 2016, 19:22 | odpowiedz
Tak BA latał na Gatwick. Również z Poznania, był też Aer Lingus. TEraz to wszystko zdominowane przez W6 i FR.
RRa, 27 września 2016, 21:40 | odpowiedz
RRa Tak BA latał na Gatwick. Również z Poznania, był też Aer Lingus. TEraz to wszystko zdominowane przez W6 i FR.
Wyczytałem, że kiedyś jeszcze latała linia Sun Air of Scandinavia do Billund w Danii pod barwami BA.
ciekawy, 27 września 2016, 21:59 | odpowiedz
ktw_krk „Przypomnijmy: dziś jedyne zaangażowanie LOT poza stolicą to loty krajowe dowożące pasażerów na lotnisko Chopina.”NIEPRAWDA! LOT lata także Q400 pomiędzy Krakowem i Gdańskiem pomijając Warszawę.
WOW.Toż to lider połączeń na krajowych lotniskach
Tomczas, 27 września 2016, 22:45 | odpowiedz
Śmiać ... a właściwie to płakać można z prezesa Ławicy.., biedak sobie nie radzi... honoru niestety nie ma bo widać ze nadal na stołku siedzi.... i to jest śmieszne.....i smutne
Brak Honoru, 28 września 2016, 7:03 | odpowiedz
radom Ale…. nikt sie nie śmieje z tego jak wygląda Radom, tylko z tego że to lotnisko nikomu nie jest potrzebne.Porównywanie Radomia do innych lotnisk sprzed kilkunastu lat jest jakąś straszną niedorzecznością.
I to jest typowy błąd. To nie lotnisko w Radomiu jest niepotrzebne, to w Modlinie nie powinno być wybudowane. Powinno być właśnie w Radomiu centralne lotnisko dla Warszawy, Kielc, Radomia, Lublina z jednoczesnym zbudowaniem specjalnych torów pod szybką kolej.
panda, 28 września 2016, 8:17 | odpowiedz
Dokładnie kwestia ulokowania i rozwoju lotniska w Radomiu jest problemem a nie jego wygląd. Nawet za dziecięce lat większego ruchu nie będzie, nawet jest pare lotnisk w Europie co upadły już jakiś czas temu , a były to inwestycje bardzo drogie.
J, 28 września 2016, 20:14 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »