REKLAMA

Ryanair tworzy zupełnie nową linię lotniczą z siedzibą w Warszawie!

Foto: Ryanair
Ryanair zaczął szukać kadry kierowniczej do nowej linii, która latem 2018 roku wystartuje w Polsce. Jej celem ma być podbicie naszego rynku czarterowego.

Ogłoszenia Ryanair opublikował na swojej stronie internetowej i w „Pulsie Biznesu”. W pierwszej kolejności Irlandczycy szukają osób na stanowiska kierownicze: dyrektorów ds. handlowych, finansowych, głównego pilota i osoby odpowiedzialnej za operacje naziemne. Przy okazji ogłoszenia dowiadujemy się więcej o nowej linii lotniczej, którą pod koniec lutego zapowiedział w Warszawie Michael O’Leary.

Nowy tworzony przez Ryanaira przewoźnik nazywa się Ryanair Sun i będzie miał swoją siedzibę w Warszawie. Ma to być zupełnie odrębna od Ryanaira spółka, z osobnym zarządem, która skupi się tylko i wyłącznie na lotach czarterowych. I co ważne – przewoźnik ma zacząć latać już latem 2018 roku.

Na start linia będzie dysponowała flotą 5 Boeingów 737-800. Jak udało nam się ustalić, będą to zarówno maszyny nowe jak i kilkuletnie, które do tej pory były we flocie irlandzkiej linii. Nie wiadomo jeszcze, na których lotniskach zostaną zbazowane – w grę wchodzi Modlin czy lotnisko Chopina. W tej sprawie wiele zależy też pewnie od tego, jak szybko w Modlinie poradzą sobie z rozbudową terminala. Przypomnijmy, że O’Leary mocno naciska na to, by lotnisko powiększyć właśnie do lata 2018 roku.

– Będziemy latali tam, skądkolwiek będzie zapotrzebowanie ze strony touroperatorów – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Juliusz Komorek, członek zarządu Ryanaira ds. regulacyjnych i prawnych.

Ponieważ firma jest jeszcze w powijakach, za wcześnie pisać, w jakich kierunkach będą latały samoloty z Polski. Nakreślił to już jednak sam O’Leary w lutym.

– Nie latamy co prawda do Turcji i Egiptu, ale obsługujemy większość portów w Hiszpanii, Włoszech i Grecji. To świetna oferta dla biur podróży – mówił szef Ryanaira.

No właśnie – biur podróży. Pewnym zawodem może być fakt, że póki co Ryanair Sun nie planuje sprzedaży biletów dla klientów indywidualnych.

– Na razie nie mamy tego w planach. To będzie klasyczna linia czarterowa, której głównym celem będą touroperatorzy i ich wycieczki – mówi Komorek.

Enter i spółka mogą się bać?

Chyba tak, bo Ryanair Sun może mocno namieszać na polskim rynku, który w sumie od kilku lat znajduje się w delikatnej stagnacji. Jest to oczywiście związane z niepokojami na Bliskim Wschodzie, przez co Polacy rzadziej niż do tej pory odwiedzają np. Turcję czy Egipt. Ale Ryanair zaatakuje gdzie indziej. Spójrzmy na liczby – według ULC w 2016 r. linie czarterowe przewiozły 3,52 mln pasażerów (o 130 tys. mniej niż rok wcześniej). Z tej liczby ponad połowa (1,9 mln ludzi) podróżowała do Grecji i Hiszpanii, czyli tam, gdzie z największymi czarterowymi liniami typu Enter Air, Small Planet Airlines i Travel Service chce rywalizować marka Sun.

„Czartery w Polsce są za drogie”

– Zgłasza się do nas wiele biur podróży i przekaz jest taki, że płacą liniom czarterowym zdecydowanie za dużo. Rynek czarterowy w Polsce jest drogi i podzielony na trzech przewoźników – mówił O’Leary.

Polska będzie pierwszym czarterowym rynkiem dla Ryanair Sun, ale wkrótce potem linia planuje wejść do sąsiednich krajów. Na tapecie są m.in. Czechy i Niemcy.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Prima aprilis jest jutro :-)
Gosia, 31 marca 2017, 8:36 | odpowiedz
Sukcesu nie wróżę, prawie jak w spółkach skarbu państwa - same chiefy i heady, a robić nie będzie komu :) PS. Czy FR obchodzi prima aprilis 31.03..?
Gucio Haponen, 31 marca 2017, 8:44 | odpowiedz
Gosia Prima aprilis jest jutro ?
https://careers.ryanair.com/ryanair-sun/ To link ze strony ryana
Tomek, 31 marca 2017, 8:45 | odpowiedz
Dzisiaj zrobią viralowy news a jutro jak liczba lajków będzie się zgadzać to powiedzą, że to żarcik. Ot taki zabieg wizerunkowy - nieważne jak byleby mówili.
Jeffrey, 31 marca 2017, 8:48 | odpowiedz
A co to ma do prima aprilis? Bardzo dobry pomysł, moze beda lepsze warunki niz w tych enterach i innych dziadostwach.
Opinia, 31 marca 2017, 9:02 | odpowiedz
Tyle bzdurnych komentarzy, ze prima aprilis itd. Przecież Ryan już kilka razy wspominał o tym posunięciu, które jest dość logiczne (słaba konkurencja)
B1916, 31 marca 2017, 9:04 | odpowiedz
Wolę już lecieć tanią linią taką jak Ryanair niż linią śmieciową, taką jak EnterAir. Ten ostatni to w ogóle jakaś porażka, 25+ letnie bzyki, które nie spełniają żadnych norm. Wiecznie opóźnione, co chwilę jakiś jest uziemiony.
Arek, 31 marca 2017, 9:10 | odpowiedz
Świetne info dla Poznania bo z Poznania lata bardzo duzo czarterów :)
Anna, 31 marca 2017, 9:15 | odpowiedz
To jest efekt brexitu , firma będzie założona w UE
Turysta z aparatem na zębach, 31 marca 2017, 9:22 | odpowiedz
Anna Świetne info dla Poznania bo z Poznania lata bardzo duzo czarterów ?
No właśnie to może się zmienić, gdy Ryan zacznie latać z innych pobliskich lotnisk.
W komentarzach tylko Poznań, Poznań i Poznań. Przestańcie w końcu., 31 marca 2017, 9:26 | odpowiedz
smolplaneta wreszcie dostanie po 4 literach i albo cię ocknie i będzie dysponowała sprawnym sprzętem albo zniknie z planety czarterów w polsce
wkurzony klient czekający kilkanaście h na ich samolocik, 31 marca 2017, 9:35 | odpowiedz
Turysta z aparatem na zębach To jest efekt brexitu , firma będzie założona w UE
to firma irlandzka ...
loll, 31 marca 2017, 10:39 | odpowiedz
Arek 25+ letnie bzyk
Mozna zapytać skąd wziąłeś dane o wieku tych samolotów?
pilotR, 31 marca 2017, 10:55 | odpowiedz
Ale o co Ci chodzi? Że niby Ryanair jest założony w Wielkiej Brytanii? Bo nie rozumiem twojego komentarza.
slawek, 31 marca 2017, 11:16 | odpowiedz
pilotR
Arek 25+ letnie bzyk
Mozna zapytać skąd wziąłeś dane o wieku tych samolotów?
na szczęście został się im jeden boeing 737-400 dwudziestolecia, ale jeszcze nie dawno nie było tak różowo latały rzeczywiście 25 letnie maszyny. Było tak jeszcze podczas debiutu na GPW czyli 14.12.2015. Nie wiem kiedy te złoty wycofali. Aktualną flotę ładnie widać na planespotter. Net
Krużnyj, 31 marca 2017, 12:24 | odpowiedz
Arek Wolę już lecieć tanią linią taką jak Ryanair niż linią śmieciową, taką jak EnterAir. Ten ostatni to w ogóle jakaś porażka, 25+ letnie bzyki, które nie spełniają żadnych norm. Wiecznie opóźnione, co chwilę jakiś jest uziemiony.
śmieciowe to może być żarcie a nie linia lotnicza. Ryan też święty nie jest i nie wierzę, że nigdy mu się żadne opóźnienie nie zdarzyło.
wojtech, 31 marca 2017, 17:09 | odpowiedz
Czyżby Ryan pozazdrościł Enterowi? Zobaczymy co to będzie, konkurencja zazwyczaj bywa dobra dla klientów, ale czy zachowają równie dobry poziom obsługi?
passenger, 31 marca 2017, 21:37 | odpowiedz
Krużnyj
pilotR
Arek 25+ letnie bzyk
Mozna zapytać skąd wziąłeś dane o wieku tych samolotów?
na szczęście został się im jeden boeing 737-400 dwudziestolecia, ale jeszcze nie dawno nie było tak różowo latały rzeczywiście 25 letnie maszyny. Było tak jeszcze podczas debiutu na GPW czyli 14.12.2015. Nie wiem kiedy te złoty wycofali. Aktualną flotę ładnie widać na planespotter. Net
Ha, a ciekawe czym niby będzie latał Ryan? Enter przynajmniej regularnie wymienia i powiększa flotę, co chwila słychać o tym, że w coś inwestują czy dokupują, nie wiem czy Ryan na start może sobie pozwolić na taki rozmach.
duploo, 4 kwietnia 2017, 22:17 | odpowiedz
Arek Wolę już lecieć tanią linią taką jak Ryanair niż linią śmieciową, taką jak EnterAir. Ten ostatni to w ogóle jakaś porażka, 25+ letnie bzyki, które nie spełniają żadnych norm. Wiecznie opóźnione, co chwilę jakiś jest uziemiony.
Haha, jakby nie spełniamy żadnych norm, to nikt by ich nie dopuścił do latania po UE, więc sorry, ale opowiadasz totalne bzdury. Myślę, że o Ryan jako linii czarterowej będziesz się mógł dopiero wypowiadać jak nimi polecić, bo czartery to zupełnie inna bajka niż tanie, regularne linie.
olomanololo, 30 kwietnia 2017, 23:23 | odpowiedz
Krużnyj
pilotR
Arek 25+ letnie bzyk
Mozna zapytać skąd wziąłeś dane o wieku tych samolotów?
na szczęście został się im jeden boeing 737-400 dwudziestolecia, ale jeszcze nie dawno nie było tak różowo latały rzeczywiście 25 letnie maszyny. Było tak jeszcze podczas debiutu na GPW czyli 14.12.2015. Nie wiem kiedy te złoty wycofali. Aktualną flotę ładnie widać na planespotter. Net
Sukcesywnie wymieniają flotę, podpisują kontrakty na lesing nowych maszyn, więc zdecydowanie jest coraz lepiej, a gadanie o rozpadających się 25 letnich albo i starszych maszynach to dawno i nie prawda.
wczasowicz, 1 maja 2017, 22:48 | odpowiedz

Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.