Pociągi do Zakopanego pojadą szybko jak nigdy. PKP IC pobije historyczny rekord Luxtorpedy… z 1936 roku!
Po latach remontów, robót i przebudowy torów kolejowych pociągi wróciły do Zakopanego 22 grudnia ubiegłego roku. Obecnie podróż z Krakowa do stolicy Tatr zajmuje między 2 godzin 30-40 minut, jednak już od marca pociągi zdecydowanie przyspieszą.
- Marsa Alam od 2938 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
- Teneryfa od 2659 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Bodrum od 2313 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Jak czytamy w komunikacie PKP Intericty, od 10 marca najszybsze pociągi z Krakowa do Zakopanego pojadą w czasie 2 godzin i 17 minut, a z Zakopanego do Krakowa – w 2 godziny i 14 minut. Oznacza to, że poprawiony zostanie dotychczas rekordowy czas podróży, który… w 1936 roku ustanowił pociąg Luxtorpeda. Jak czytamy w komunikacie, podczas testowego przejazdu bez pasażerów na pokładzie pokonała ona trasę Kraków-Zakopane w ciągu 2 godzin i 18 minut.
W nowym rozkładzie szybciej pojadą też pociągi na trasie Warszawa-Zakopane – najszybsze połączenie na tej trasie potrwa 4 godziny i 44 minuty.
Nie są to jedyne połączenia, na których pociągi pojadą szybko. Od 10 marca trasę z Krakowa do Trójmiasta najszybszy pociąg pokona w 4 godz. 52 min., z Warszawy do Gdańska w 2 godz. 29 min, z Warszawy do Poznania w 2 godz. 29 min, z Lublina do Warszawy w 1 godz. 45 min, a z Bydgoszczy do Warszawy w 2 godz. 56 min. Co jeszcze się zmieni?
„Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury podpisanym w październiku 2023 roku, pociągi jeżdżące z prędkością 160 km/h mogą być obsługiwane przez jednego maszynistę, a nie jak to było wcześniej przez dwóch. Efektem tej zmiany jest przyśpieszenie pociągów dalekobieżnych i skrócenie czasów przejazdów na niektórych trasach, np. na odcinku Warszawa – Terespol średnie skrócenia czasu przejazdu wyniesie 6 min., podobnie na trasie Lublin – Radom. Natomiast o 4 min. skróci się czas przejazdu między Wrocławiem a Zgorzelcem. Od czerwca skrócenie czasów przejazdów będzie jeszcze bardziej odczuwalne dla pasażerów” – czytamy w komunikacie.
Wyremontowane wagony jak nowe!
„W trakcie obowiązywania marcowej korekty rozkładu jazdy, PKP Intercity wdroży do ruchu z pasażerami 40 wagonów zmodernizowanych przez H. Cegielski – Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Wagony posiadają sześciomiejscowe klimatyzowane przedziały, w których są gniazdka elektryczne, regulowane fotele oraz działa bezprzewodowy internet. W przedsionkach znajdują się nowoczesne toalety i systemy informacji pasażerskiej. Wagony, dzięki nowym oraz cichym wózkom, mogą poruszać się z prędkością 160 km/h zapewniając komfortową podróż. Włączane będą do pociągów kategorii InterCity, kursujących po całej Polsce” – głosi komunikat PKP IC.