REKLAMA

Nowy „Drimek” LOT-u będzie się różnił od reszty jednym detalem. Ale ten detal zmieni całą podróż

Foto: LOT
Ósmy Boeing 787-8, którego LOT odbierze w połowie lipca, będzie miał antenę i odbiornik przystosowany do odbioru samolotowego Wi-Fi. Takie nadajniki będą też zainstalowane w kolejnych LOT-owskich „Drimkach”. Czy to oznacza, że już wkrótce posurfujemy sobie po sieci na pokładzie tego przewoźnika?

Informację o zainstalowaniu anteny i nadajnika podał branżowy serwis Runway Girl Network. Urządzenia do odbioru Wi-Fi widać na zdjęciach maszyny na Twitterze – to widoczne niewielkie wybrzuszenie na górze samolotu. Maszyna, którą LOT ma odebrać za nieco ponad dwa tygodnie, będzie pierwszym samolotem we flocie narodowego przewoźnika zdolnym do odbioru internetu w przestworzach.

Fot. Twitter

I nie ostatnim, bo takie same anteny będą zainstalowane w czterech Boeingach 787-9, które od przyszłego roku zaczną trafiać do LOT. Będą to największe maszyny we flocie narodowego przewoźnika – zamiast 252 osób zabiorą na pokład aż 294 pasażerów. W tej liczbie przewidziano aż 24 fotele w klasie biznes. Pierwszego nowego „Drimka” LOT otrzyma w marcu 2018 roku, ostatniego – w marcu 2019 r.

Mamy się cieszyć? Nie tak prędko

Niestety, sam nadajnik nie oznacza jeszcze, że od razu będzie można łączyć się z Wi-Fi w Dreamlinerach, bo decyzja w sprawie instalacji sieci jeszcze nie zapadła. Nadajniki w nowym i kolejnych Dreamlinerach zamontuje Boeing, którego oferta okazała się bardziej korzystna od innych firm. Kiedy LOT podejmie decyzję? Jak udało nam się ustalić, dla przewoźnika nie jest to na razie priorytet, a z Wi-Fi w „Drimkach” najwcześniej będziemy mogli skorzystać w 2019 roku. Póki co LOT rozwija siatkę dalekich połączeń. Za kilka dni zwiększy liczbę połączeń z Warszawy do Tokio (z 3 do 4 tygodniowo) i Seulu (z 3 do 5), a także uruchomi nową trasę z Krakowa do Chicago.

Jeśli LOT zdecyduje się na internet, to faworytem do wykonania tej usługi będzie firma Thales. LOT współpracuje z nią od 2012 r. – Thales dostarczył do „Drimków” system rozrywki pokładowej.

Ile to może kosztować?

Opłaty za korzystanie z internetu wahają się w zależności od przewoźnika. Są pojedyncze rodzynki jak Norwegian, gdzie Wi-Fi jest darmowe, ale zazwyczaj za bycie on-line trzeba płacić. Ile? W liniach Finnair na długich trasach trzeba zapłacić od 7,95 EUR za godzinę lotu do 19,95 EUR za połączenia z siecią przez cały czas trwania lotu.

 

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Świetne informacje. Bardzo cieszy ze narodowy przewoźnik się rozwija na długich trasach. Mogłoby tez wrócić do połączeń z regionalnych portów do hubow np FRA i MUC
Waldemar, 27 czerwca 2017, 12:09 | odpowiedz
Tak... potem ktoś się nastawi na pracę w samolocie, a tu nagle: "z przyczyn operacyjnych lot będzie realizowany innym typem samolotu" - i cała podróż zmarnowana.
1955845624, 27 czerwca 2017, 12:13 | odpowiedz
Jestem zwierzęciem internetowym, ale samolot to było takie wspaniałe miejsce, gdzie można było być offline :(
R, 27 czerwca 2017, 12:13 | odpowiedz
Waldemar Świetne informacje. Bardzo cieszy ze narodowy przewoźnik się rozwija na długich trasach. Mogłoby tez wrócić do połączeń z regionalnych portów do hubow np FRA i MUC
żeby dowozić Lufie pasażerów przesiadkowych na ich dlugodystansowe loty? Jaki to ma sens? :D
domek, 27 czerwca 2017, 12:16 | odpowiedz
Waldemar Świetne informacje. Bardzo cieszy ze narodowy przewoźnik się rozwija na długich trasach. Mogłoby tez wrócić do połączeń z regionalnych portów do hubow np FRA i MUC
Kiedy to robił to się właśnie zwijał, LOT ma dowozić pasażerów sobie samemu do WAW a nie świadomie wpychać ich w ręce Lufy.
krawat, 27 czerwca 2017, 12:23 | odpowiedz
"antenę i odbiornik przystosowany do odbioru samolotowego Wi-Fi" OMG kto to pisał? F4F serio myślicie, że na 13 000 m jest Wi-Fi? LOL Dla zainteresowanych; czerwona strzałka wskazuje na moduł Ku-Band, popularny wśród takich providerów "latającego", satelitarnego Internetu jak Gogo, Panasonic czy Row 44 (nie ma to nic wspólnego z Wi-Fi). Ku-Band w przeciwieństwie do ATG (Air To Ground) pozwala na połączenie do sieci gdy wysokość przelotowa jest poza zasięgiem naziemnych BTS'ów. Samo Wi-Fi na pokładzie działa tak samo jak w domu (no prawie, inna klasa sprzętu).
SZWR, 27 czerwca 2017, 12:26 | odpowiedz
OMG kto to pisał?
dokładnie :)
Gość2, 27 czerwca 2017, 12:57 | odpowiedz
Poczekam w takim razie na Elona Muska i jego satelity do globalnego systemu szybkiego internetu. Pewnie będzie szybciej i taniej niż od biurokratów z LOT i Boeinga...
Dubliner, 27 czerwca 2017, 13:42 | odpowiedz
Drimek? Jak mnie wkurza takie amatorskie dziennikarstwo.
Dziundzia, 27 czerwca 2017, 13:50 | odpowiedz
"Drimkach" czy to pudelek czy super express? Merytorycznie artykul dno. Piterek w formie.
Hikka, 27 czerwca 2017, 13:54 | odpowiedz
"I to są właśnie te detale" :)
Tomek Hajto (Seppuku), 27 czerwca 2017, 14:11 | odpowiedz
a kiedy połączenie bezposrednie do bangkoku ? Naprawde nikt tam nie lata ? Dlaczego trzeba wybierac rosyjskie czy ukrainskie linie latające z warszawy , a lotu nie stac na taki gest ?
zajac poziomka, 27 czerwca 2017, 14:13 | odpowiedz
Piotrus i jego nowomowa
Mhj071, 27 czerwca 2017, 15:39 | odpowiedz
I pomysleć, że jeszcze parę lat temu pewien ryży premier mógł wykończyć naszego rodzimego przewoźnika... ;)
PasazerNaGape, 27 czerwca 2017, 15:50 | odpowiedz
PasazerNaGape I pomysleć, że jeszcze parę lat temu pewien ryży premier mógł wykończyć naszego rodzimego przewoźnika… 😉
a Ty myślisz że teraz zarabia ? stał się low costem a kasuje jak kiedyś z wszystkim - to partyjna linia a nie dochodowa
wio, 27 czerwca 2017, 20:28 | odpowiedz
chwileczkę - jakie oklaski dla LOT ? nie rozumiem - to banda złodzieji - ceny utrzymali jak z bagażem i serwisem a dają teraz za te pieniądze to co low cost ? cieszycie się że WAS oszukują , nawet w szalonie złodziejczych ŚRODACH bez bagażu ....
Polsko obudz sie, 27 czerwca 2017, 20:30 | odpowiedz
zajac poziomka a kiedy połączenie bezposrednie do bangkoku ? Naprawde nikt tam nie lata ? Dlaczego trzeba wybierac rosyjskie czy ukrainskie linie latające z warszawy , a lotu nie stac na taki gest ?
Połączenie dalekodystansowe musi się opłacać przewoźnikowi a do Bangkoku czy New Delhi to większość latałoby turystów, którzy chcieliby cen biletów jak w Ryanair. Bardziej dochodowym kierunkiem już byłoby Vancouver bo i pewnie biznes by zapełnił częściowo samolot.
słoń_trąbalski, 27 czerwca 2017, 21:16 | odpowiedz
SZWR „antenę i odbiornik przystosowany do odbioru samolotowego Wi-Fi” OMG kto to pisał?F4F serio myślicie, że na 13 000 m jest Wi-Fi? LOLDla zainteresowanych; czerwona strzałka wskazuje na moduł Ku-Band, popularny wśród takich providerów „latającego”, satelitarnego Internetu jak Gogo, Panasonic czy Row 44 (nie ma to nic wspólnego z Wi-Fi). Ku-Band w przeciwieństwie do ATG (Air To Ground) pozwala na połączenie do sieci gdy wysokość przelotowa jest poza zasięgiem naziemnych BTS’ów. Samo Wi-Fi na pokładzie działa tak samo jak w domu (no prawie, inna klasa sprzętu).
mam nadzieję, że poprawią dzięki tobie ten artykuł, jak przeczytałem, że to antena do WI-FI to zacząłem się zastanawiać, czy inne artykuły tutaj nie są podobnej jakości.
J, 27 czerwca 2017, 23:59 | odpowiedz
domek
Waldemar Świetne informacje. Bardzo cieszy ze narodowy przewoźnik się rozwija na długich trasach. Mogłoby tez wrócić do połączeń z regionalnych portów do hubow np FRA i MUC
żeby dowozić Lufie pasażerów przesiadkowych na ich dlugodystansowe loty? Jaki to ma sens? 😀
Codeshare, i zarabiać na lotach Lufy.
M, 28 czerwca 2017, 14:27 | odpowiedz

ryanair
Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.