Nowa trasa LOT. Szykuje się zażarta walka, bo latają tam już Wizz Air, Ryanair i Norwegian
W sumie między stolicami Polski i Norwegii LOT będzie latał 13 razy w tygodniu. Z Warszawy samolot będzie startował codziennie o 8.00, a na lotnisku w Oslo zamelduje się o 10.00. W drogę powrotną samolot wystartuje o 10.40 i w Warszawie zamelduje się o godz. 12.40. Z kolei popołudniowy rejs z Warszawy będzie się odbywał o godz. 16.50 (loty codziennie oprócz sobót), a rejs powrotny – o godz. 19.40.
Loty na trasie Warszawa-Oslo będą wykonywane samolotem Embraer E195, który zabiera na pokład 112 pasażerów.
Połączenie do Oslo jest już 19. trasą uruchomioną przez LOT w tym roku.
LOT wchodzi w ten sposób na trasę, która jest już obsługiwana przez kilka tanich linii lotniczych. Do Oslo lata z Warszawy Norwegian, a 5 razy w tygodniu na lotnisko Sandefjord-Torp z Lotniska Chopina lata Wizz Air (wyloty o godz. 11.30). Także 5 razy w tygodniu z Modlina na Torp loty obsługuje Ryanair. Oczywiście przewagą LOT jest to, że będzie latał na główne lotnisko w Oslo, ale tani przewoźnicy regularnie kuszą na tej trasie biletami w cenie od 39 PLN za lot w jedną stronę. Czy to nie za duża konkurencja?
LOT tłumaczy, że nowa trasa jest skierowana do pasażerów biznesowych i nie martwi się o brak zainteresowania ofertą.
– Dzięki najnowszej ofercie LOT pasażerowie z Warszawy, polskich lotnisk regionalnych oraz wielu lotnisk w Europie Środkowej i Wschodniej będą mieli możliwość przylotu do Oslo rano i powrotu wieczorem tego samego dnia, co stanowi bardzo atrakcyjną ofertę dla pasażerów biznesowych – mówi Adrian Kubciki, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej LOT.