Fly4free.pl

Nowa trasa krajowa Ryanaira hitem! Lotnisko kuje żelazo i zapowiada walkę o kolejną „krajówkę”

ryanair samolot
Foto: Pajor Paweł / Shutterstock
Na uruchomionej w maju trasie z Modlina do Goleniowa samoloty latają prawie pełne – na każdym locie wypełnionych jest od 85 do 90 procent miejsc. W związku z tym władze lotniska w Szczecinie chcą rozmawiać z liniami lotniczymi w sprawie uruchomienia nowych tras krajowych. Nie znamy na razie szczegółów, ale wiemy, że chodzi o połączenie z południa Polski.

Choć trasa z Modlina na lotnisko Szczecin-Goleniów jest w zasadzie nowością, to była od wielu lat mocno wyczekiwana przez podróżnych z Pomorza Zachodniego. Ryanair bowiem już latem 2017 roku uruchomił loty krajowe z Goleniowa do stolicy, ale nie do Modlina, a na Lotnisko Chopina. Połączenie to cieszyło się ogromną popularnością, jednak na początku 2019 roku zostało zawieszone z powodu sporu przewoźnika z lotniskiem w Warszawie. I choć Ryanair trochę „na pocieszenie” uruchomił loty z Goleniowa do Krakowa, to pasażerowie i władze lotniska wciąż zabiegały o przywrócenie połączenia ze stolicą.

Pomógł w tym trochę niefortunny zbieg okoliczności, a mianowicie rosyjska agresja na Ukrainę, w wyniku której Ryanair zawiesił wszystkie trasy do naszych wschodnich sąsiadów i na szybko zaczął otwierać nowe połączenia w Polsce. Jednym z nich było połączenie ze Szczecina do Modlina, które wystartowało na początku maja. I jak widać po wstępnych statystykach, uruchomienie tej trasy było strzałem w dziesiątkę.

Średnie obłożenie na tej trasie przekracza 85-90% w każdym samolocie. Jest to super prognoza przy tym, że chcemy rozmawiać z liniami lotniczymi o kolejnych, nowych, krajowych trasach, ponieważ mamy już trasę na Lotnisko Chopina, do Modlina, jak i Krakowa. Te trasy pokazują olbrzymi potencjał, jakie nasze lotnisko i województwo zachodniopomorskie ma do przyciągania nowych, krajowych tras – mówi w rozmowie z serwisem Twoje Radio FM Krzysztof Domagalski, rzecznik lotniska Szczecin-Goleniów.

Nie zdradza jednocześnie, o jakie trasy ani jakich przewoźników chodzi, ale dodaje, że chodzi o miasta na południu kraju. Możemy jednak trochę podywagować, bo wybór nie jest duży. Z pewnością „faworytem” lotniska z Pomorza Zachodniego są Katowice, a preferowaną linią zapewne także Ryanair, bo Wizz Air od dawna wzbrania się przed uruchamianiem tras krajowych i nie zanosi się na to, aby miało się to zmienić. Nie można też wykluczyć takich lotnisk jak Wrocław czy Rzeszów – loty ze stolicy Podkarpacia w zeszłym roku realizował LOT.

Wysyp nowych tras krajowych. Czy polecimy na nich też jesienią?

W trwającym właśnie sezonie letnim mamy dużo nowych połączeń krajowych, za które odpowiada przede wszystkim Ryanair, ale nie tylko. Swój kamyczek w budowaniu krajowej siatki dołożył także LOT, który uruchomił sezonowe połączenie z Zielonej Góry do Gdańska. Najwięcej nowych tras uruchomił jednak Ryanair, który oprócz połączenia z Modlina do Goleniowa uruchomił też loty z Szyman do Krakowa (lata też z Mazur do Wrocławia), z Lublina do Gdańska oraz wznowił pierwotnie zawieszoną trasę z Wrocławia do Gdańska. Czy te połączenia zostaną utrzymane także w zimowym rozkładzie lotów?

Z systemu rezerwacyjnego Ryanaira wynika, że połączenia z Wrocławia do Gdańska oraz Modlina do Goleniowa będą realizowane także zimą, choć w ograniczonym rozkładzie. Z Dolnego Śląska do Gdańska w okresie od listopada do końca marca polecimy 3 razy w tygodniu (wypadają wtorkowe rotacje), a z Goleniowa do Modlina 4 razy w tygodniu (dochodzą loty w soboty, znikają rotacje we wtorki i środy). Podobnie jest z połączeniem z Lublina do Gdańska, które ma być realizowane 2 razy w tygodniu do końca marca 2023 roku.

Z kolei trasy z Szyman do Wrocławia i Krakowa mają charakter sezonowy i będą realizowane tylko do końca października.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »