Fly4free.pl

LOT po latach wraca na najmniejsze lotnisko w Polsce. A Sprint Air? Został mu tylko Radom, ale…

Foto: Fly4free.pl
Narodowy przewoźnik od marca połączy Warszawę z najmniejszym polskim lotniskiem Zielona Góra-Babimost. Za obsługę tej trasy w ramach obowiązującej do końca 2018 r. umowy zainkasuje od województwa lubuskiego 12,1 mln zł.

LOT wraca na lotnisko w Babimoście po kilku latach przerwy i zastępuje Sprint Air, który woził mieszkańców lubuskiego do stolicy od 2011 roku. Obaj przewoźnicy startowali w przetargu, jednak oferta LOT była niższa o 1,5 mln PLN.

LOT ma zacząć latać z Babimostu do Warszawy od marca. Przewoźnik będzie wykonywał na tej trasie po 5 rotacji w tygodniu (czyli po jednym wylocie dziennie 5 dni w tygodniu). W „Gazecie Wyborczej” czytamy, że LOT być może będzie realizował to połączenie w formie łączonego lotu z międzylądowaniem w Poznaniu. Dodajmy zresztą, że LOT już ogłosił, że od sezonu letniego doda jedno połączenie między Warszawą a stolicą Wielkopolski.

Ta informacja ma sens o tyle, że najmniejsze samoloty we flocie LOT, czyli Embraery E170 mogą zabrać na pokład 70 pasażerów. Z kolei obsługujący dotąd tę trasę Saab Sprint Aira liczył tylko 33 miejsca, a i tak nie zawsze był wypełniony, co jest kolejnym argumentem za łączonym lotem.

Port lotniczy Zielona Góra-Babimost to najmniejsze lotnisko w kraju. W 2016 roku obsłużyło 9443 pasażerów i wyprzedził je Radom, który obsłużył 9713 osób.

Taki wynik przetargu to problem dla Sprint Aira, który tej zimy przestał też latać z Szyman (latał stąd do Krakowa, Wrocławia i Berlina) i w jego siatce połączeń zostało już tylko lotnisko w Radomiu.

Niewykluczone jednak, że już wkrótce mały przewoźnik wejdzie na kolejne lotnisko. Jak pisaliśmy w grudniu, jest możliwe, że Sprint Air zacznie latać z Łodzi na lotnisko we Lwowie.

Możliwy jest też powrót Sprint Aira do Szyman w sezonie letnim. Tym bardziej, że na niektórych trasach, np. do Wrocławia samoloty tego przewoźnika latały praktycznie pełne. Wszystko zależy jednak od wyniku negocjacji przewoźnika z portem z Warmii i Mazur.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
@Mariusz Piotrowski-skad masz takie zacne info nt. LCJ-LWO ?:)
xyz, 22 stycznia 2017, 14:30 | odpowiedz
To jak województwo dopłaca LOTowi? A jak dopłaci ryanair to zle i protesty.....
Anna, 22 stycznia 2017, 15:58 | odpowiedz
eee... fly4free nie ma info o Bydgoszczy :) popytajcie, popytajcie...
max-byd, 22 stycznia 2017, 18:26 | odpowiedz
max-byd eee… fly4free nie ma info o Bydgoszczy ? popytajcie, popytajcie…
A więc ? :)
Alexx, 22 stycznia 2017, 19:17 | odpowiedz
Mam nadzieje, ze do Olsztyna wejdzie na krajowki Ryanair. Do Wrocławia praktycznie nie mialby konkurencji, bo PKP nie funkcjonuje tak, jak powinno. Tylko Modlin i Gdańsk trochę za blisko - to może być przeszkoda.
jaaa, 22 stycznia 2017, 20:47 | odpowiedz
Anna To jak województwo dopłaca LOTowi? A jak dopłaci ryanair to zle i protesty…..
Jakby sie ryanair za to wziął to nie dość że by zapełnił swoje B737 to jeszcze by pewnie na tym zarobił :)
Adam, 22 stycznia 2017, 21:03 | odpowiedz
Czemu nie ma nic nad morze z ktw na pewno w sezonie bylaby bomba sprint air pomyslcie
jerrysen, 22 stycznia 2017, 22:26 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »