Rosjanie kilka dni temu pokazali nowoczesnego Irkuta. Kanadyjski Bombardier właśnie wypuszcza najnowszą wersję swojego samolotu, a nad swoimi samolotami pracują też w Chinach i Japonii. Już za kilka lat dominacja dwóch największych lotniczych koncernów może być zagrożona. Zobacz, jak wyglądają samoloty, które rzucą rękawicę gigantom.
PoprzednieObraz 1 z 8Następne
Irkut MC-21
Rosjanie, którzy zaprezentowali swój samolot kilka dni temu jasno zapowiadają, że wyprodukowany w fabryce na Syberii MC-21 ma wszystko, by rywalizować z Boeingiem i Airbusem.
Obecnie samolot jest testowany, do seryjnej produkcji wejdzie w przyszłym roku. Będzie wówczas produkowany w dwóch wersjach, mogących pomieścić 130-165 pasażerów lub 160-211 pasażerów.
Producent, czyli państwowa spółka United Aircraft Corporation podaje, że nowy samolot będzie w stanie jednorazowo przelecieć do 6400 kilometrów, a dzięki wydajnemu silnikowi koszty jego użytkowania będą o 15 proc. niższe niż u konkurencji.
A z kim właściwie Irkut ma rywalizować?
Fot. Irkut
Rosjanie, którzy zaprezentowali swój samolot kilka dni temu jasno zapowiadają, że wyprodukowany w fabryce na Syberii MC-21 ma wszystko, by rywalizować z Boeingiem i Airbusem.
Obecnie samolot jest testowany, do seryjnej produkcji wejdzie w przyszłym roku. Będzie wówczas produkowany w dwóch wersjach, mogących pomieścić 130-165 pasażerów lub 160-211 pasażerów.
Producent, czyli państwowa spółka United Aircraft Corporation podaje, że nowy samolot będzie w stanie jednorazowo przelecieć do 6400 kilometrów, a dzięki wydajnemu silnikowi koszty jego użytkowania będą o 15 proc. niższe niż u konkurencji.
A z kim właściwie Irkut ma rywalizować?
Fot. Irkut
PoprzednieObraz 1 z 8Następne