Fly4free.pl

Kolejowo-autokarowa ofensywa Leo Express. Nowe trasy konkurencją dla PKP i PolskiegoBusa

Foto: le.cz
Czeski przewoźnik oprócz trasy z Warszawy do Pragi chce też uruchomić połączenia kolejowe z kilku innych dużych polskich miast. Najwcześniej stanie się to jednak jesienią. Ale już za miesiąc Leo Express ogłosi start nowych tras autokarowych.

Wejście Leo Express na polskie tory budzi od dawna duże emocje – Czesi byliby pierwszym prywatnym zagranicznym przewoźnikiem kolejowym, który na trasach międzynarodowych rywalizowałby z monopolem PKP. Jeszcze jesienią wydawało się, że przewoźnik otworzy trasę Warszawa-Praga w grudniu, jednak tak się nie stało.

– Nasz wniosek o uzyskanie polskich certyfikatów bezpieczeństwa wciąż jest analizowany przez Urząd Transportu Kolejowego. Prace są na bardzo zaawansowanym etapie i jestem przekonany, że w tym roku uruchomimy bezpośrednie połączenia kolejowe – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Peter Jancovic, dyrektor Leo Express Polska.

Kiedy? Najlepiej byłoby w wakacje, ale patrząc realnie, najbardziej prawdopodobne jest uruchomienie nowych tras dopiero w grudniu, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy. No właśnie, tras. Jankovec podkreśla, że Warszawa-Praga nie jest jedynym połączeniem kolejowym, które chce uruchomić Leo.

– Nie chcę mówić o konkretach, ale naszym celem jest połączenie kilku największych polskich miast z Pragą. To może być Łódź, Kraków, Wrocław, chociaż nie wszędzie są odpowiednie tory dla naszych pociągów. Mamy nowoczesny tabor, który ma dodatkową przewagę nad Pendolino, że dzięki systemowi szybkiego hamowania może się zatrzymywać w mniejszych miejscowościach bez większego wpływu na czas przejazdu – mówi Jancovic.

Przewoźnik modernizuje obecnie 5 swoich pociągów typu Flirt do kursowania po Polsce – w składach instalowany jest m.in. system ETCS2, składy są również „polonizowane”.

– Pierwszy pociąg jest już prawie zmodernizowany. Wszystkie będą gotowe do kursowania po Polsce do końca marca – mówi szef polskiego Leo Express.

Konkurent dla PKP Intercity?

Leo Express w swojej strategii stawia na wysoką jakość swojego produktu i nie planuje ścigać się ceną z PKP Intercity.

– Pendolino to dobry produkt, ale jesteśmy w stanie z nim konkurować. Nasze pociągi mają 3. klasy podróży, w tym biznes i premium. W każdej klasie jest Wi-Fi, darmowy poczęstunek, ciepłe danie w cenie biletu. Na polskim rynku jest miejsce dla kilku przewoźników. Kiedy w 2012 r. zaczynaliśmy kursować na linii z Pragi do Ostrawy, rocznie koleją podróżowało na tej trasie ok. 1 miliona pasażerów. Dziś to prawie 3 mln ludzi. W Polsce też jest wiele osób, które nie korzystają z kolei – to do nich skierowana jest nasza oferta – dodaje Jancovic.

Będą nowe trasy autokarowe

We wtorek Leo Express zainaugurował wydłużoną linię autokarową z Warszawy do Wiednia przez Łódź, Częstochowę, Katowice, Gliwice, Zabrze, Bogumin, Ostrawę, Ołomuniec i Brno. Cena biletu do Wiednia zaczyna się od 19 PLN. Autobus jest też skomunikowany z pociągami Leo Express do Pragi – pasażerowie wysiadają w Boguminie i po 20 minutach przesiadają się na pociąg do stolicy Czech.

leoexpr1

Ale Czesi już zapowiadają, że w ciągu miesiąca ogłoszą uruchomienie kilku kolejnych tras.

– Będą to trasy międzynarodowe, ale z kilkoma przystankami po drodze. Na razie mogę zdradzić tylko tyle, że autobusy Leo będą m.in. dowoziły pasażerów z Polski do nowego kraju – mówi Jankovec.

Prawdopodobnie chodzi o Niemcy. Nowe trasy autokarowe zostaną uruchomione już wiosną.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
To będzie jedna para pociągów Praga-Warszawa-Praga, odjazd 15:13, przyjazd 23:04, odjazd z Warszawy 0:37, przyjazd do Pragi 8:19. Nie będzie to raczej żadną konkurencją dla Pendolino i autobusów, bardziej uzupełnienie oferty, bo godziny dość nietypowe. Ale bardzo dobrze, jakby w końcu weszli.
kzyn, 17 stycznia 2017, 12:49 | odpowiedz
trzymam kciuki
mezo23, 17 stycznia 2017, 12:50 | odpowiedz
kzyn To będzie jedna para pociągów Praga-Warszawa-Praga, odjazd 15:13, przyjazd 23:04, odjazd z Warszawy 0:37, przyjazd do Pragi 8:19.Nie będzie to raczej żadną konkurencją dla Pendolino i autobusów, bardziej uzupełnienie oferty, bo godziny dość nietypowe. Ale bardzo dobrze, jakby w końcu weszli.
Jak dla mnie godziny rewelacyjne - możnaby w piątek po pracy wyskoczyć na całą sobotę i niedzielne przedpołudnie do Pragi i wrócić na niedzielę wieczór. Fakt, że po nocce w pociągu humor może być średni, ale coś za coś, w końcu to nie samolot.
bratdominik, 17 stycznia 2017, 13:00 | odpowiedz
"(...) autobusy Leo będą m.in. dowoziły pasażerów z Polski do nowego kraju" może chodzi o San Escobar! :)
Ktos, 17 stycznia 2017, 13:03 | odpowiedz
a gdzie Poznań?
Miruś, 17 stycznia 2017, 13:06 | odpowiedz
Jak już piszecie zagraniczne nazwiska to radzę ujednolicić bo raz piszecie Jankovec a raz Jancovic. Z tego co wiem właściciel ma nazwisko Jancovic.
Kato, 17 stycznia 2017, 13:12 | odpowiedz
Każda konkurencja cieszy !!!
Biko, 17 stycznia 2017, 13:15 | odpowiedz
Nie daję im dużych szans. Np. bilet na busik Leo z Gliwic do Ostravy kosztuje 50 zł. Przystanek na peryferiach miasta, do którego dojedzie sie tylko taryfą, czyli mamy już 80 zł. Za tą cenę samochodem obrócę w dwie strony.
bajuba, 17 stycznia 2017, 13:18 | odpowiedz
kzyn To będzie jedna para pociągów Praga-Warszawa-Praga, odjazd 15:13, przyjazd 23:04, odjazd z Warszawy 0:37, przyjazd do Pragi 8:19.Nie będzie to raczej żadną konkurencją dla Pendolino i autobusów, bardziej uzupełnienie oferty, bo godziny dość nietypowe. Ale bardzo dobrze, jakby w końcu weszli.
Zwazywszy dokad jezdzi Leo Express to sie zgadzam.
mathew, 17 stycznia 2017, 13:20 | odpowiedz
Miruś a gdzie Poznań?
Leo jezdzi tylko po Czechach, Slowacji, do Wiednia (nawet nie po Austrii), Warszawa i pd Polska (Slask) oraz Lwów. O reszcie zapomnij ;) Poznan nie jest rozwijany komunikacyjnie od czasów gdy zmarł dyrektor MTP. W Poznaniu nie ma nawet dworca kolejowego ;)
mathew, 17 stycznia 2017, 13:34 | odpowiedz
Gdyby mi ktoś przewiózł rower na trasie Kraków-Wiedeń lub Kraków-Berlin, żebym mógł się do porządnych długodystansowych szlaków rowerowych dostać to bilet mógłby kosztować i 300 zł, bo nie musiałbym się zastanawiać, gdzie tam trzymać auto przez 2 tygodnie.
jendrek, 17 stycznia 2017, 13:42 | odpowiedz
podróżowałem z LEO - z Pragi do Krakowa - świetny pociąg + tanie piwko i od Bochumina nowy czyściutki autokar do Krakowa - OBY WIĘCEJ TRAS
czechofiLL, 17 stycznia 2017, 13:50 | odpowiedz
Miruś a gdzie Poznań?
Centralny zachód Polski. Około 280km od Warszawy ;)
Pewny, 17 stycznia 2017, 13:53 | odpowiedz
Niech uruchomią jakieś sensowne trasy autokarowe, bo rzygam już PB, a LE się niemal całkowicie wycofał z Polski, pewnie dlatego że cebulaki wolą się cisnąć za 2zł, zamiast dać dwie dychy więcej i mieć wygodę i napoje za free.
PasazerNaGape, 17 stycznia 2017, 13:57 | odpowiedz
Miruś a gdzie Poznań?
Podobno w Wielkopolsce. Czy coś się zmieniło?
Juzek, 17 stycznia 2017, 13:57 | odpowiedz
A kiedy koniec monopolu PKP? To się ma jakoś skończyć prawnie za rok czy jakoś tak! Niech w końcu wejda tu Czesi czy Niemcy i pokażą tym partaczom, jak należy dbać o klienta.! Poziom polskich kolei to jakiś dramat!
Marcin, 17 stycznia 2017, 14:21 | odpowiedz
mathew
Miruś a gdzie Poznań?
Leo jezdzi tylko po Czechach, Slowacji, do Wiednia (nawet nie po Austrii), Warszawa i pd Polska (Slask) oraz Lwów. O reszcie zapomnij ? Poznan nie jest rozwijany komunikacyjnie od czasów gdy zmarł dyrektor MTP. W Poznaniu nie ma nawet dworca kolejowego ?
radzę zaktualizować informacje
fcfc, 17 stycznia 2017, 14:52 | odpowiedz
Ktos „(…) autobusy Leo będą m.in. dowoziły pasażerów z Polski do nowego kraju” może chodzi o San Escobar!
suche jak pomelo z carrefoura
ON, 17 stycznia 2017, 15:45 | odpowiedz
Miruś a gdzie Poznań?
Na trasie Warszawa - Berlin.
Znuk Łewap, 17 stycznia 2017, 16:22 | odpowiedz
Bilety Czeski Cieszyn -Wiedeń kupione za 24 zł i powrotny za 19 zł w klasie Premium.Więcej tras☺ więcej.Czeski Cieszyn - Porad za 16 zł w jedną stronę.Idealnie na weekend w Tatrach.
malpas, 17 stycznia 2017, 17:49 | odpowiedz
bajuba Nie daję im dużych szans. Np. bilet na busik Leo z Gliwic do Ostravy kosztuje 50 zł. Przystanek na peryferiach miasta, do którego dojedzie sie tylko taryfą, czyli mamy już 80 zł. Za tą cenę samochodem obrócę w dwie strony.
To jedź do katowic autobusem miejskim a stamtąd do Pragi za 56zł. Tego już autem w tej cenie nie zrobisz.
FreddieKruger, 17 stycznia 2017, 18:10 | odpowiedz
Zajebiste, jechałem sam KRAKÓW-PRAGA. W pociągu świetnie i żarcie tańsze od naszych zdzierców o 70% :)
coraggio, 17 stycznia 2017, 20:00 | odpowiedz
Suwałki-Łomża-Warszawa u dalej Praga
Pejo, 17 stycznia 2017, 21:36 | odpowiedz
Świetka indformacja. Czekam na wiecej takich połączeń
kot w butach, 18 stycznia 2017, 8:48 | odpowiedz
Miruś a gdzie Poznań?
Poznań nie jest ważny. Ważne że jest Łódź. Fabryczna rządzi a Poznań ma dworzec gorszy niż centralna w Warszawie.
Łodz, 18 stycznia 2017, 12:42 | odpowiedz
Przepłaciłem za bilet z Łodzi do Warszawy, z czystej ciekawości jak wygląda LeoBus. Szkoda, że mają tak mało połączeń. Czekam na ich ekspansję polskich torów.
Ariegi, 18 stycznia 2017, 15:47 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »