Jeden z symboli Londynu znika na 9 miesięcy! Gasną światła Piccadilly Circus
Oprócz Big Bena i mostu Tower, świecące billboardy reklamowe w dzielnicy West End to jedna z wizytówek stolicy Wielkiej Brytanii. I jest tak od ponad 100 lat, bo pierwsza kolorowa reklama przy Piccadilly Circus zawisła już w 1908 roku – była to plansza reklamująca wodę mineralną Perrier.
Tak kultowe miejsce w Londynie wyglądało w poniedziałek. Fot. Twitter.
Od tego czasu światła w rozrywkowej części miasta gasły tylko w czasie II wojny światowej, a od 1949 roku były włączone praktycznie całą dobę. Z naprawdę nielicznymi wyjątkami, jak: pogrzeb Winstona Churchilla w 1965 roku czy pogrzeb księżnej Diany w 1997 roku.
W poniedziałek neony zostały wyłączone, bo są już przestarzałe i potrzebują modernizacji. Obecne sześć ekranów wyświetlających reklamy we wrześniu zastąpi jeden wielki ekran. Będzie on podłączony do szybkiego internetu, dzięki czemu oprócz reklam będą na nim puszczane wiadomości, prognoza pogody czy transmisje na żywo z ważnych wydarzeń.
Brytyjskie poczucie humoru. Fot. Twitter.
Na czas remontu na Piccadilly Circus stanie tymczasowy, statyczny banner z reklamami.